University and new students: (dis)agreements in the relations with knowledge
- Autores
- Vercellino, Soledad; Bohoslavsky, Pablo Victorio
- Año de publicación
- 2020
- Idioma
- inglés
- Tipo de recurso
- artículo
- Estado
- versión aceptada
- Descripción
- Fil: Vercellino, Soledad. Universidad Nacional de Río Negro; Argentina
Fil: Vercellino, Soledad. Universidad Nacional del Comahue; Argentina
Fil: Bohoslavsky, Pablo V. Universidad Nacional de Río Negro; Argentina
Fil: Bohoslavsky, Pablo V. Universidad Nacional del Comahue; Argentina
In this article we will present some key analysis of the problem of entering first-year students the Argentine university. For this purpose, the Argentine university system will be characterized first. Then, it will be justified and substantiated how the entrance to the university has become a political and academic problem. Finally, based on some results of an investigation that we carried out at the National University of Río Negro that give account of this problem, we will argue the hypothesis of certain (dis)agreements between the relations with the knowledge promoted by the university and that the new registrants. We consider it relevant a fertile explanatory path for the understanding of this problem.
En este artículo presentamos algunas claves de análisis del problema del ingreso de los estudiantes de primer año en la universidad argentina. Para ello, se caracteriza el sistema universitario argentino, luego, se justifica cómo el ingreso a la universidad se ha convertido en un problema político y académico. Finalmente, con base en algunos resultados de una investigación que realizamos en la Universidad Nacional de Río Negro que dan cuenta de este problema, argumentaremos la hipótesis de ciertos (des) acuerdos entre las relaciones con el saber promovidas por la universidad y las que los ingresantes consideran significativas. - Materia
-
Educación (General)
Ingresantes
Relación con el saber
Universidad
Educación (General) - Nivel de accesibilidad
- acceso abierto
- Condiciones de uso
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
- Repositorio
- Institución
- Universidad Nacional de Río Negro
- OAI Identificador
- oai:rid.unrn.edu.ar:20.500.12049/4404
Ver los metadatos del registro completo
id |
RIDUNRN_7b9a5b3f175668225338e32f2ebc439b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:rid.unrn.edu.ar:20.500.12049/4404 |
network_acronym_str |
RIDUNRN |
repository_id_str |
4369 |
network_name_str |
RID-UNRN (UNRN) |
spelling |
University and new students: (dis)agreements in the relations with knowledgeVercellino, SoledadBohoslavsky, Pablo VictorioEducación (General)IngresantesRelación con el saberUniversidadEducación (General)Fil: Vercellino, Soledad. Universidad Nacional de Río Negro; ArgentinaFil: Vercellino, Soledad. Universidad Nacional del Comahue; ArgentinaFil: Bohoslavsky, Pablo V. Universidad Nacional de Río Negro; ArgentinaFil: Bohoslavsky, Pablo V. Universidad Nacional del Comahue; ArgentinaIn this article we will present some key analysis of the problem of entering first-year students the Argentine university. For this purpose, the Argentine university system will be characterized first. Then, it will be justified and substantiated how the entrance to the university has become a political and academic problem. Finally, based on some results of an investigation that we carried out at the National University of Río Negro that give account of this problem, we will argue the hypothesis of certain (dis)agreements between the relations with the knowledge promoted by the university and that the new registrants. We consider it relevant a fertile explanatory path for the understanding of this problem.En este artículo presentamos algunas claves de análisis del problema del ingreso de los estudiantes de primer año en la universidad argentina. Para ello, se caracteriza el sistema universitario argentino, luego, se justifica cómo el ingreso a la universidad se ha convertido en un problema político y académico. Finalmente, con base en algunos resultados de una investigación que realizamos en la Universidad Nacional de Río Negro que dan cuenta de este problema, argumentaremos la hipótesis de ciertos (des) acuerdos entre las relaciones con el saber promovidas por la universidad y las que los ingresantes consideran significativas.Pasithee | Library & Information Center | University of Patras2020-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501info:ar-repo/semantics/articuloapplication/pdfVercellino, Soledad & Bohoslavsky, Pablo V. (2020). University and new students:(dis) agreements in the relations with knowledge. Academia; 19; 182-207.2241-1402https://pasithee.library.upatras.gr/academia/article/view/3272https://academia.lis.upatras.gr/https://rid.unrn.edu.ar/jspui/handle/20.500.12049/4404https://doi.org/10.26220/aca.3272eng19ACADEMIAinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/reponame:RID-UNRN (UNRN)instname:Universidad Nacional de Río Negro2025-09-29T14:29:25Zoai:rid.unrn.edu.ar:20.500.12049/4404instacron:UNRNInstitucionalhttps://rid.unrn.edu.ar/jspui/Universidad públicaNo correspondehttps://rid.unrn.edu.ar/oai/snrdrid@unrn.edu.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:43692025-09-29 14:29:25.303RID-UNRN (UNRN) - Universidad Nacional de Río Negrofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
University and new students: (dis)agreements in the relations with knowledge |
title |
University and new students: (dis)agreements in the relations with knowledge |
spellingShingle |
University and new students: (dis)agreements in the relations with knowledge Vercellino, Soledad Educación (General) Ingresantes Relación con el saber Universidad Educación (General) |
title_short |
University and new students: (dis)agreements in the relations with knowledge |
title_full |
University and new students: (dis)agreements in the relations with knowledge |
title_fullStr |
University and new students: (dis)agreements in the relations with knowledge |
title_full_unstemmed |
University and new students: (dis)agreements in the relations with knowledge |
title_sort |
University and new students: (dis)agreements in the relations with knowledge |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Vercellino, Soledad Bohoslavsky, Pablo Victorio |
author |
Vercellino, Soledad |
author_facet |
Vercellino, Soledad Bohoslavsky, Pablo Victorio |
author_role |
author |
author2 |
Bohoslavsky, Pablo Victorio |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Educación (General) Ingresantes Relación con el saber Universidad Educación (General) |
topic |
Educación (General) Ingresantes Relación con el saber Universidad Educación (General) |
dc.description.none.fl_txt_mv |
Fil: Vercellino, Soledad. Universidad Nacional de Río Negro; Argentina Fil: Vercellino, Soledad. Universidad Nacional del Comahue; Argentina Fil: Bohoslavsky, Pablo V. Universidad Nacional de Río Negro; Argentina Fil: Bohoslavsky, Pablo V. Universidad Nacional del Comahue; Argentina In this article we will present some key analysis of the problem of entering first-year students the Argentine university. For this purpose, the Argentine university system will be characterized first. Then, it will be justified and substantiated how the entrance to the university has become a political and academic problem. Finally, based on some results of an investigation that we carried out at the National University of Río Negro that give account of this problem, we will argue the hypothesis of certain (dis)agreements between the relations with the knowledge promoted by the university and that the new registrants. We consider it relevant a fertile explanatory path for the understanding of this problem. En este artículo presentamos algunas claves de análisis del problema del ingreso de los estudiantes de primer año en la universidad argentina. Para ello, se caracteriza el sistema universitario argentino, luego, se justifica cómo el ingreso a la universidad se ha convertido en un problema político y académico. Finalmente, con base en algunos resultados de una investigación que realizamos en la Universidad Nacional de Río Negro que dan cuenta de este problema, argumentaremos la hipótesis de ciertos (des) acuerdos entre las relaciones con el saber promovidas por la universidad y las que los ingresantes consideran significativas. |
description |
Fil: Vercellino, Soledad. Universidad Nacional de Río Negro; Argentina |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-02 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 info:ar-repo/semantics/articulo |
format |
article |
status_str |
acceptedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
Vercellino, Soledad & Bohoslavsky, Pablo V. (2020). University and new students:(dis) agreements in the relations with knowledge. Academia; 19; 182-207. 2241-1402 https://pasithee.library.upatras.gr/academia/article/view/3272 https://academia.lis.upatras.gr/ https://rid.unrn.edu.ar/jspui/handle/20.500.12049/4404 https://doi.org/10.26220/aca.3272 |
identifier_str_mv |
Vercellino, Soledad & Bohoslavsky, Pablo V. (2020). University and new students:(dis) agreements in the relations with knowledge. Academia; 19; 182-207. 2241-1402 |
url |
https://pasithee.library.upatras.gr/academia/article/view/3272 https://academia.lis.upatras.gr/ https://rid.unrn.edu.ar/jspui/handle/20.500.12049/4404 https://doi.org/10.26220/aca.3272 |
dc.language.none.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
19 ACADEMIA |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pasithee | Library & Information Center | University of Patras |
publisher.none.fl_str_mv |
Pasithee | Library & Information Center | University of Patras |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:RID-UNRN (UNRN) instname:Universidad Nacional de Río Negro |
reponame_str |
RID-UNRN (UNRN) |
collection |
RID-UNRN (UNRN) |
instname_str |
Universidad Nacional de Río Negro |
repository.name.fl_str_mv |
RID-UNRN (UNRN) - Universidad Nacional de Río Negro |
repository.mail.fl_str_mv |
rid@unrn.edu.ar |
_version_ |
1844621622637494272 |
score |
12.559606 |