University and new students: (dis)agreements in the relations with knowledge

Autores
Vercellino, Soledad; Bohoslavsky, Pablo Victorio
Año de publicación
2020
Idioma
inglés
Tipo de recurso
artículo
Estado
versión aceptada
Descripción
Fil: Vercellino, Soledad. Universidad Nacional de Río Negro; Argentina
Fil: Vercellino, Soledad. Universidad Nacional del Comahue; Argentina
Fil: Bohoslavsky, Pablo V. Universidad Nacional de Río Negro; Argentina
Fil: Bohoslavsky, Pablo V. Universidad Nacional del Comahue; Argentina
In this article we will present some key analysis of the problem of entering first-year students the Argentine university. For this purpose, the Argentine university system will be characterized first. Then, it will be justified and substantiated how the entrance to the university has become a political and academic problem. Finally, based on some results of an investigation that we carried out at the National University of Río Negro that give account of this problem, we will argue the hypothesis of certain (dis)agreements between the relations with the knowledge promoted by the university and that the new registrants. We consider it relevant a fertile explanatory path for the understanding of this problem.
En este artículo presentamos algunas claves de análisis del problema del ingreso de los estudiantes de primer año en la universidad argentina. Para ello, se caracteriza el sistema universitario argentino, luego, se justifica cómo el ingreso a la universidad se ha convertido en un problema político y académico. Finalmente, con base en algunos resultados de una investigación que realizamos en la Universidad Nacional de Río Negro que dan cuenta de este problema, argumentaremos la hipótesis de ciertos (des) acuerdos entre las relaciones con el saber promovidas por la universidad y las que los ingresantes consideran significativas.
Materia
Educación (General)
Ingresantes
Relación con el saber
Universidad
Educación (General)
Nivel de accesibilidad
acceso abierto
Condiciones de uso
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Repositorio
RID-UNRN (UNRN)
Institución
Universidad Nacional de Río Negro
OAI Identificador
oai:rid.unrn.edu.ar:20.500.12049/4404

id RIDUNRN_7b9a5b3f175668225338e32f2ebc439b
oai_identifier_str oai:rid.unrn.edu.ar:20.500.12049/4404
network_acronym_str RIDUNRN
repository_id_str 4369
network_name_str RID-UNRN (UNRN)
spelling University and new students: (dis)agreements in the relations with knowledgeVercellino, SoledadBohoslavsky, Pablo VictorioEducación (General)IngresantesRelación con el saberUniversidadEducación (General)Fil: Vercellino, Soledad. Universidad Nacional de Río Negro; ArgentinaFil: Vercellino, Soledad. Universidad Nacional del Comahue; ArgentinaFil: Bohoslavsky, Pablo V. Universidad Nacional de Río Negro; ArgentinaFil: Bohoslavsky, Pablo V. Universidad Nacional del Comahue; ArgentinaIn this article we will present some key analysis of the problem of entering first-year students the Argentine university. For this purpose, the Argentine university system will be characterized first. Then, it will be justified and substantiated how the entrance to the university has become a political and academic problem. Finally, based on some results of an investigation that we carried out at the National University of Río Negro that give account of this problem, we will argue the hypothesis of certain (dis)agreements between the relations with the knowledge promoted by the university and that the new registrants. We consider it relevant a fertile explanatory path for the understanding of this problem.En este artículo presentamos algunas claves de análisis del problema del ingreso de los estudiantes de primer año en la universidad argentina. Para ello, se caracteriza el sistema universitario argentino, luego, se justifica cómo el ingreso a la universidad se ha convertido en un problema político y académico. Finalmente, con base en algunos resultados de una investigación que realizamos en la Universidad Nacional de Río Negro que dan cuenta de este problema, argumentaremos la hipótesis de ciertos (des) acuerdos entre las relaciones con el saber promovidas por la universidad y las que los ingresantes consideran significativas.Pasithee | Library & Information Center | University of Patras2020-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501info:ar-repo/semantics/articuloapplication/pdfVercellino, Soledad & Bohoslavsky, Pablo V. (2020). University and new students:(dis) agreements in the relations with knowledge. Academia; 19; 182-207.2241-1402https://pasithee.library.upatras.gr/academia/article/view/3272https://academia.lis.upatras.gr/https://rid.unrn.edu.ar/jspui/handle/20.500.12049/4404https://doi.org/10.26220/aca.3272eng19ACADEMIAinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/reponame:RID-UNRN (UNRN)instname:Universidad Nacional de Río Negro2025-09-29T14:29:25Zoai:rid.unrn.edu.ar:20.500.12049/4404instacron:UNRNInstitucionalhttps://rid.unrn.edu.ar/jspui/Universidad públicaNo correspondehttps://rid.unrn.edu.ar/oai/snrdrid@unrn.edu.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:43692025-09-29 14:29:25.303RID-UNRN (UNRN) - Universidad Nacional de Río Negrofalse
dc.title.none.fl_str_mv University and new students: (dis)agreements in the relations with knowledge
title University and new students: (dis)agreements in the relations with knowledge
spellingShingle University and new students: (dis)agreements in the relations with knowledge
Vercellino, Soledad
Educación (General)
Ingresantes
Relación con el saber
Universidad
Educación (General)
title_short University and new students: (dis)agreements in the relations with knowledge
title_full University and new students: (dis)agreements in the relations with knowledge
title_fullStr University and new students: (dis)agreements in the relations with knowledge
title_full_unstemmed University and new students: (dis)agreements in the relations with knowledge
title_sort University and new students: (dis)agreements in the relations with knowledge
dc.creator.none.fl_str_mv Vercellino, Soledad
Bohoslavsky, Pablo Victorio
author Vercellino, Soledad
author_facet Vercellino, Soledad
Bohoslavsky, Pablo Victorio
author_role author
author2 Bohoslavsky, Pablo Victorio
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Educación (General)
Ingresantes
Relación con el saber
Universidad
Educación (General)
topic Educación (General)
Ingresantes
Relación con el saber
Universidad
Educación (General)
dc.description.none.fl_txt_mv Fil: Vercellino, Soledad. Universidad Nacional de Río Negro; Argentina
Fil: Vercellino, Soledad. Universidad Nacional del Comahue; Argentina
Fil: Bohoslavsky, Pablo V. Universidad Nacional de Río Negro; Argentina
Fil: Bohoslavsky, Pablo V. Universidad Nacional del Comahue; Argentina
In this article we will present some key analysis of the problem of entering first-year students the Argentine university. For this purpose, the Argentine university system will be characterized first. Then, it will be justified and substantiated how the entrance to the university has become a political and academic problem. Finally, based on some results of an investigation that we carried out at the National University of Río Negro that give account of this problem, we will argue the hypothesis of certain (dis)agreements between the relations with the knowledge promoted by the university and that the new registrants. We consider it relevant a fertile explanatory path for the understanding of this problem.
En este artículo presentamos algunas claves de análisis del problema del ingreso de los estudiantes de primer año en la universidad argentina. Para ello, se caracteriza el sistema universitario argentino, luego, se justifica cómo el ingreso a la universidad se ha convertido en un problema político y académico. Finalmente, con base en algunos resultados de una investigación que realizamos en la Universidad Nacional de Río Negro que dan cuenta de este problema, argumentaremos la hipótesis de ciertos (des) acuerdos entre las relaciones con el saber promovidas por la universidad y las que los ingresantes consideran significativas.
description Fil: Vercellino, Soledad. Universidad Nacional de Río Negro; Argentina
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-02
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/acceptedVersion
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
info:ar-repo/semantics/articulo
format article
status_str acceptedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv Vercellino, Soledad & Bohoslavsky, Pablo V. (2020). University and new students:(dis) agreements in the relations with knowledge. Academia; 19; 182-207.
2241-1402
https://pasithee.library.upatras.gr/academia/article/view/3272
https://academia.lis.upatras.gr/
https://rid.unrn.edu.ar/jspui/handle/20.500.12049/4404
https://doi.org/10.26220/aca.3272
identifier_str_mv Vercellino, Soledad & Bohoslavsky, Pablo V. (2020). University and new students:(dis) agreements in the relations with knowledge. Academia; 19; 182-207.
2241-1402
url https://pasithee.library.upatras.gr/academia/article/view/3272
https://academia.lis.upatras.gr/
https://rid.unrn.edu.ar/jspui/handle/20.500.12049/4404
https://doi.org/10.26220/aca.3272
dc.language.none.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv 19
ACADEMIA
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Pasithee | Library & Information Center | University of Patras
publisher.none.fl_str_mv Pasithee | Library & Information Center | University of Patras
dc.source.none.fl_str_mv reponame:RID-UNRN (UNRN)
instname:Universidad Nacional de Río Negro
reponame_str RID-UNRN (UNRN)
collection RID-UNRN (UNRN)
instname_str Universidad Nacional de Río Negro
repository.name.fl_str_mv RID-UNRN (UNRN) - Universidad Nacional de Río Negro
repository.mail.fl_str_mv rid@unrn.edu.ar
_version_ 1844621622637494272
score 12.559606