An exploratory research on the new curriculum design implemented in the province of Buenos Aires as from 2008.
- Autores
- Blanco, Sabrina
- Año de publicación
- 2011
- Idioma
- inglés
- Tipo de recurso
- tesis de grado
- Estado
- versión aceptada
- Colaborador/a o director/a de tesis
- Zaffaroni, Mónica
- Descripción
- The province of Buenos Aires implemented a new curriculum design (NCD) for English Language Teaching (ELT) in 2008. This exploratory research paper attempts to assess whether both the NCD and yearly syllabus design may be considered as vehicles that foster English Linguistic Imperialism by analysing their underlying criteria and purposes. A secondary aim deals with the linkages between the language pedagogy that underlies the NCD, which seems to be mainly based on Task Based Language Teaching (TBLT), and English Linguistic Imperialism. This paper reports the results of an exploratory study of content analysis to the NCD and twenty fourth form yearly syllabus designs and interviews to five teachers of English. The analysed syllabi only include morning shift syllabi from twenty schools in San Miguel, Buenos Aires province, Argentina. The five respondents interviewed are graduated teachers of English who work at five different schools in San Miguel. Their ages range from 26 to 58 and they have from 5 to 20 years of experience. The content analysis as well as the interviews evince hidden messages implied in the proposed methodologies and purposes. These results show that the NCD and the syllabi analysed as well as TBLT serve and propel English Linguistic Imperialism in state-run schools in San Miguel, in the province of Buenos Aires.
La provincia de Buenos Aires implementó un nuevo diseño curricular (NDC) para la enseñanza del idioma inglés en 2008. Este trabajo de investigación exploratorio intenta evaluar si tanto el NDC como el diseño de las planificaciones anuales pueden ser considerados como vehículos que favorezcan el imperialismo lingüístico del inglés por medio del análisis del criterio y los propósitos que los sustentan. Un objetivo secundario es buscar conexiones entre la pedagogía que sustenta el NDC, la cual parecería basarse principalmente en el enfoque de la enseñanza por medio de tareas, y el imperialismo lingüístico del inglés. Este ensayo se basa en los resultados de un estudio exploratorio de análisis de contenido del NDC y veinte diseños de planificaciones anuales de cuarto grado, así como también entrevistas a cinco profesores de inglés. Las planificaciones analizadas sólo incluyen el turno mañana de veinte escuelas de San Miguel, provincia de Buenos Aires, Argentina. Los cinco entrevistados son profesores graduados en inglés que trabajan en cinco escuelas diferentes en San Miguel. Sus edades oscilan entre 26 y 58 años y tienen entre 5 y 20 años de experiencia. Tanto los análisis de contenido como así también las entrevistas dan muestras de mensajes ocultos implícitos en las metodologías y propósitos expuestos. Los resultados muestran que el NDC y los diseños de las planificaciones anuales analizadas, así como también el enfoque de enseñanza por medio de tareas, sirven y promueven el imperialismo lingüístico del inglés en escuelas estatales en San Miguel, en la provincia de Buenos Aires.
INSPT
Fil: Blanco, Sabrina. Universidad Tecnológica Nacional. Instituto Nacional Superior del Profesorado Técnico; Argentina. - Materia
-
Curriculum design, syllabus design, English Linguistic Imperialism, English Language Teaching, Task-based Language Teaching.
Diseño curricular, diseño de planificación, imperialismo lingüístico del inglés, enseñanza del inglés, enfoque de enseñanza por medio de tareas. - Nivel de accesibilidad
- acceso abierto
- Condiciones de uso
- http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
- Repositorio
- Institución
- Universidad Tecnológica Nacional
- OAI Identificador
- oai:ria.utn.edu.ar:20.500.12272/4063
Ver los metadatos del registro completo
id |
RIAUTN_4c3f137d2c71c8584f7af92f4aaf42b4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ria.utn.edu.ar:20.500.12272/4063 |
network_acronym_str |
RIAUTN |
repository_id_str |
a |
network_name_str |
Repositorio Institucional Abierto (UTN) |
spelling |
An exploratory research on the new curriculum design implemented in the province of Buenos Aires as from 2008.Blanco, SabrinaCurriculum design, syllabus design, English Linguistic Imperialism, English Language Teaching, Task-based Language Teaching.Diseño curricular, diseño de planificación, imperialismo lingüístico del inglés, enseñanza del inglés, enfoque de enseñanza por medio de tareas.The province of Buenos Aires implemented a new curriculum design (NCD) for English Language Teaching (ELT) in 2008. This exploratory research paper attempts to assess whether both the NCD and yearly syllabus design may be considered as vehicles that foster English Linguistic Imperialism by analysing their underlying criteria and purposes. A secondary aim deals with the linkages between the language pedagogy that underlies the NCD, which seems to be mainly based on Task Based Language Teaching (TBLT), and English Linguistic Imperialism. This paper reports the results of an exploratory study of content analysis to the NCD and twenty fourth form yearly syllabus designs and interviews to five teachers of English. The analysed syllabi only include morning shift syllabi from twenty schools in San Miguel, Buenos Aires province, Argentina. The five respondents interviewed are graduated teachers of English who work at five different schools in San Miguel. Their ages range from 26 to 58 and they have from 5 to 20 years of experience. The content analysis as well as the interviews evince hidden messages implied in the proposed methodologies and purposes. These results show that the NCD and the syllabi analysed as well as TBLT serve and propel English Linguistic Imperialism in state-run schools in San Miguel, in the province of Buenos Aires.La provincia de Buenos Aires implementó un nuevo diseño curricular (NDC) para la enseñanza del idioma inglés en 2008. Este trabajo de investigación exploratorio intenta evaluar si tanto el NDC como el diseño de las planificaciones anuales pueden ser considerados como vehículos que favorezcan el imperialismo lingüístico del inglés por medio del análisis del criterio y los propósitos que los sustentan. Un objetivo secundario es buscar conexiones entre la pedagogía que sustenta el NDC, la cual parecería basarse principalmente en el enfoque de la enseñanza por medio de tareas, y el imperialismo lingüístico del inglés. Este ensayo se basa en los resultados de un estudio exploratorio de análisis de contenido del NDC y veinte diseños de planificaciones anuales de cuarto grado, así como también entrevistas a cinco profesores de inglés. Las planificaciones analizadas sólo incluyen el turno mañana de veinte escuelas de San Miguel, provincia de Buenos Aires, Argentina. Los cinco entrevistados son profesores graduados en inglés que trabajan en cinco escuelas diferentes en San Miguel. Sus edades oscilan entre 26 y 58 años y tienen entre 5 y 20 años de experiencia. Tanto los análisis de contenido como así también las entrevistas dan muestras de mensajes ocultos implícitos en las metodologías y propósitos expuestos. Los resultados muestran que el NDC y los diseños de las planificaciones anuales analizadas, así como también el enfoque de enseñanza por medio de tareas, sirven y promueven el imperialismo lingüístico del inglés en escuelas estatales en San Miguel, en la provincia de Buenos Aires.INSPTFil: Blanco, Sabrina. Universidad Tecnológica Nacional. Instituto Nacional Superior del Profesorado Técnico; Argentina.Zaffaroni, Mónica2019-10-21T14:38:41Z2019-10-21T14:38:41Z2011-12-15info:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1finfo:ar-repo/semantics/tesisDeGradoapplication/pdfapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/20.500.12272/4063enginfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Blanco, Sabrina.dc.rights.useAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional2019-10-21reponame:Repositorio Institucional Abierto (UTN)instname:Universidad Tecnológica Nacional2025-09-29T14:29:41Zoai:ria.utn.edu.ar:20.500.12272/4063instacron:UTNInstitucionalhttp://ria.utn.edu.ar/Universidad públicaNo correspondehttp://ria.utn.edu.ar/oaigestionria@rec.utn.edu.ar; fsuarez@rec.utn.edu.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:a2025-09-29 14:29:41.755Repositorio Institucional Abierto (UTN) - Universidad Tecnológica Nacionalfalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
An exploratory research on the new curriculum design implemented in the province of Buenos Aires as from 2008. |
title |
An exploratory research on the new curriculum design implemented in the province of Buenos Aires as from 2008. |
spellingShingle |
An exploratory research on the new curriculum design implemented in the province of Buenos Aires as from 2008. Blanco, Sabrina Curriculum design, syllabus design, English Linguistic Imperialism, English Language Teaching, Task-based Language Teaching. Diseño curricular, diseño de planificación, imperialismo lingüístico del inglés, enseñanza del inglés, enfoque de enseñanza por medio de tareas. |
title_short |
An exploratory research on the new curriculum design implemented in the province of Buenos Aires as from 2008. |
title_full |
An exploratory research on the new curriculum design implemented in the province of Buenos Aires as from 2008. |
title_fullStr |
An exploratory research on the new curriculum design implemented in the province of Buenos Aires as from 2008. |
title_full_unstemmed |
An exploratory research on the new curriculum design implemented in the province of Buenos Aires as from 2008. |
title_sort |
An exploratory research on the new curriculum design implemented in the province of Buenos Aires as from 2008. |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Blanco, Sabrina |
author |
Blanco, Sabrina |
author_facet |
Blanco, Sabrina |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Zaffaroni, Mónica |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Curriculum design, syllabus design, English Linguistic Imperialism, English Language Teaching, Task-based Language Teaching. Diseño curricular, diseño de planificación, imperialismo lingüístico del inglés, enseñanza del inglés, enfoque de enseñanza por medio de tareas. |
topic |
Curriculum design, syllabus design, English Linguistic Imperialism, English Language Teaching, Task-based Language Teaching. Diseño curricular, diseño de planificación, imperialismo lingüístico del inglés, enseñanza del inglés, enfoque de enseñanza por medio de tareas. |
dc.description.none.fl_txt_mv |
The province of Buenos Aires implemented a new curriculum design (NCD) for English Language Teaching (ELT) in 2008. This exploratory research paper attempts to assess whether both the NCD and yearly syllabus design may be considered as vehicles that foster English Linguistic Imperialism by analysing their underlying criteria and purposes. A secondary aim deals with the linkages between the language pedagogy that underlies the NCD, which seems to be mainly based on Task Based Language Teaching (TBLT), and English Linguistic Imperialism. This paper reports the results of an exploratory study of content analysis to the NCD and twenty fourth form yearly syllabus designs and interviews to five teachers of English. The analysed syllabi only include morning shift syllabi from twenty schools in San Miguel, Buenos Aires province, Argentina. The five respondents interviewed are graduated teachers of English who work at five different schools in San Miguel. Their ages range from 26 to 58 and they have from 5 to 20 years of experience. The content analysis as well as the interviews evince hidden messages implied in the proposed methodologies and purposes. These results show that the NCD and the syllabi analysed as well as TBLT serve and propel English Linguistic Imperialism in state-run schools in San Miguel, in the province of Buenos Aires. La provincia de Buenos Aires implementó un nuevo diseño curricular (NDC) para la enseñanza del idioma inglés en 2008. Este trabajo de investigación exploratorio intenta evaluar si tanto el NDC como el diseño de las planificaciones anuales pueden ser considerados como vehículos que favorezcan el imperialismo lingüístico del inglés por medio del análisis del criterio y los propósitos que los sustentan. Un objetivo secundario es buscar conexiones entre la pedagogía que sustenta el NDC, la cual parecería basarse principalmente en el enfoque de la enseñanza por medio de tareas, y el imperialismo lingüístico del inglés. Este ensayo se basa en los resultados de un estudio exploratorio de análisis de contenido del NDC y veinte diseños de planificaciones anuales de cuarto grado, así como también entrevistas a cinco profesores de inglés. Las planificaciones analizadas sólo incluyen el turno mañana de veinte escuelas de San Miguel, provincia de Buenos Aires, Argentina. Los cinco entrevistados son profesores graduados en inglés que trabajan en cinco escuelas diferentes en San Miguel. Sus edades oscilan entre 26 y 58 años y tienen entre 5 y 20 años de experiencia. Tanto los análisis de contenido como así también las entrevistas dan muestras de mensajes ocultos implícitos en las metodologías y propósitos expuestos. Los resultados muestran que el NDC y los diseños de las planificaciones anuales analizadas, así como también el enfoque de enseñanza por medio de tareas, sirven y promueven el imperialismo lingüístico del inglés en escuelas estatales en San Miguel, en la provincia de Buenos Aires. INSPT Fil: Blanco, Sabrina. Universidad Tecnológica Nacional. Instituto Nacional Superior del Profesorado Técnico; Argentina. |
description |
The province of Buenos Aires implemented a new curriculum design (NCD) for English Language Teaching (ELT) in 2008. This exploratory research paper attempts to assess whether both the NCD and yearly syllabus design may be considered as vehicles that foster English Linguistic Imperialism by analysing their underlying criteria and purposes. A secondary aim deals with the linkages between the language pedagogy that underlies the NCD, which seems to be mainly based on Task Based Language Teaching (TBLT), and English Linguistic Imperialism. This paper reports the results of an exploratory study of content analysis to the NCD and twenty fourth form yearly syllabus designs and interviews to five teachers of English. The analysed syllabi only include morning shift syllabi from twenty schools in San Miguel, Buenos Aires province, Argentina. The five respondents interviewed are graduated teachers of English who work at five different schools in San Miguel. Their ages range from 26 to 58 and they have from 5 to 20 years of experience. The content analysis as well as the interviews evince hidden messages implied in the proposed methodologies and purposes. These results show that the NCD and the syllabi analysed as well as TBLT serve and propel English Linguistic Imperialism in state-run schools in San Miguel, in the province of Buenos Aires. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-12-15 2019-10-21T14:38:41Z 2019-10-21T14:38:41Z |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f info:ar-repo/semantics/tesisDeGrado |
format |
bachelorThesis |
status_str |
acceptedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/20.500.12272/4063 |
url |
http://hdl.handle.net/20.500.12272/4063 |
dc.language.none.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ Blanco, Sabrina. dc.rights.use Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional 2019-10-21 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ Blanco, Sabrina. dc.rights.use Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional 2019-10-21 |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositorio Institucional Abierto (UTN) instname:Universidad Tecnológica Nacional |
reponame_str |
Repositorio Institucional Abierto (UTN) |
collection |
Repositorio Institucional Abierto (UTN) |
instname_str |
Universidad Tecnológica Nacional |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional Abierto (UTN) - Universidad Tecnológica Nacional |
repository.mail.fl_str_mv |
gestionria@rec.utn.edu.ar; fsuarez@rec.utn.edu.ar |
_version_ |
1844621790902484992 |
score |
12.558318 |