An exploratory research on the new curriculum design implemented in the province of Buenos Aires as from 2008.

Autores
Blanco, Sabrina
Año de publicación
2011
Idioma
inglés
Tipo de recurso
tesis de grado
Estado
versión aceptada
Colaborador/a o director/a de tesis
Zaffaroni, Mónica
Descripción
The province of Buenos Aires implemented a new curriculum design (NCD) for English Language Teaching (ELT) in 2008. This exploratory research paper attempts to assess whether both the NCD and yearly syllabus design may be considered as vehicles that foster English Linguistic Imperialism by analysing their underlying criteria and purposes. A secondary aim deals with the linkages between the language pedagogy that underlies the NCD, which seems to be mainly based on Task Based Language Teaching (TBLT), and English Linguistic Imperialism. This paper reports the results of an exploratory study of content analysis to the NCD and twenty fourth form yearly syllabus designs and interviews to five teachers of English. The analysed syllabi only include morning shift syllabi from twenty schools in San Miguel, Buenos Aires province, Argentina. The five respondents interviewed are graduated teachers of English who work at five different schools in San Miguel. Their ages range from 26 to 58 and they have from 5 to 20 years of experience. The content analysis as well as the interviews evince hidden messages implied in the proposed methodologies and purposes. These results show that the NCD and the syllabi analysed as well as TBLT serve and propel English Linguistic Imperialism in state-run schools in San Miguel, in the province of Buenos Aires.
La provincia de Buenos Aires implementó un nuevo diseño curricular (NDC) para la enseñanza del idioma inglés en 2008. Este trabajo de investigación exploratorio intenta evaluar si tanto el NDC como el diseño de las planificaciones anuales pueden ser considerados como vehículos que favorezcan el imperialismo lingüístico del inglés por medio del análisis del criterio y los propósitos que los sustentan. Un objetivo secundario es buscar conexiones entre la pedagogía que sustenta el NDC, la cual parecería basarse principalmente en el enfoque de la enseñanza por medio de tareas, y el imperialismo lingüístico del inglés. Este ensayo se basa en los resultados de un estudio exploratorio de análisis de contenido del NDC y veinte diseños de planificaciones anuales de cuarto grado, así como también entrevistas a cinco profesores de inglés. Las planificaciones analizadas sólo incluyen el turno mañana de veinte escuelas de San Miguel, provincia de Buenos Aires, Argentina. Los cinco entrevistados son profesores graduados en inglés que trabajan en cinco escuelas diferentes en San Miguel. Sus edades oscilan entre 26 y 58 años y tienen entre 5 y 20 años de experiencia. Tanto los análisis de contenido como así también las entrevistas dan muestras de mensajes ocultos implícitos en las metodologías y propósitos expuestos. Los resultados muestran que el NDC y los diseños de las planificaciones anuales analizadas, así como también el enfoque de enseñanza por medio de tareas, sirven y promueven el imperialismo lingüístico del inglés en escuelas estatales en San Miguel, en la provincia de Buenos Aires.
INSPT
Fil: Blanco, Sabrina. Universidad Tecnológica Nacional. Instituto Nacional Superior del Profesorado Técnico; Argentina.
Materia
Curriculum design, syllabus design, English Linguistic Imperialism, English Language Teaching, Task-based Language Teaching.
Diseño curricular, diseño de planificación, imperialismo lingüístico del inglés, enseñanza del inglés, enfoque de enseñanza por medio de tareas.
Nivel de accesibilidad
acceso abierto
Condiciones de uso
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Repositorio
Repositorio Institucional Abierto (UTN)
Institución
Universidad Tecnológica Nacional
OAI Identificador
oai:ria.utn.edu.ar:20.500.12272/4063

id RIAUTN_4c3f137d2c71c8584f7af92f4aaf42b4
oai_identifier_str oai:ria.utn.edu.ar:20.500.12272/4063
network_acronym_str RIAUTN
repository_id_str a
network_name_str Repositorio Institucional Abierto (UTN)
spelling An exploratory research on the new curriculum design implemented in the province of Buenos Aires as from 2008.Blanco, SabrinaCurriculum design, syllabus design, English Linguistic Imperialism, English Language Teaching, Task-based Language Teaching.Diseño curricular, diseño de planificación, imperialismo lingüístico del inglés, enseñanza del inglés, enfoque de enseñanza por medio de tareas.The province of Buenos Aires implemented a new curriculum design (NCD) for English Language Teaching (ELT) in 2008. This exploratory research paper attempts to assess whether both the NCD and yearly syllabus design may be considered as vehicles that foster English Linguistic Imperialism by analysing their underlying criteria and purposes. A secondary aim deals with the linkages between the language pedagogy that underlies the NCD, which seems to be mainly based on Task Based Language Teaching (TBLT), and English Linguistic Imperialism. This paper reports the results of an exploratory study of content analysis to the NCD and twenty fourth form yearly syllabus designs and interviews to five teachers of English. The analysed syllabi only include morning shift syllabi from twenty schools in San Miguel, Buenos Aires province, Argentina. The five respondents interviewed are graduated teachers of English who work at five different schools in San Miguel. Their ages range from 26 to 58 and they have from 5 to 20 years of experience. The content analysis as well as the interviews evince hidden messages implied in the proposed methodologies and purposes. These results show that the NCD and the syllabi analysed as well as TBLT serve and propel English Linguistic Imperialism in state-run schools in San Miguel, in the province of Buenos Aires.La provincia de Buenos Aires implementó un nuevo diseño curricular (NDC) para la enseñanza del idioma inglés en 2008. Este trabajo de investigación exploratorio intenta evaluar si tanto el NDC como el diseño de las planificaciones anuales pueden ser considerados como vehículos que favorezcan el imperialismo lingüístico del inglés por medio del análisis del criterio y los propósitos que los sustentan. Un objetivo secundario es buscar conexiones entre la pedagogía que sustenta el NDC, la cual parecería basarse principalmente en el enfoque de la enseñanza por medio de tareas, y el imperialismo lingüístico del inglés. Este ensayo se basa en los resultados de un estudio exploratorio de análisis de contenido del NDC y veinte diseños de planificaciones anuales de cuarto grado, así como también entrevistas a cinco profesores de inglés. Las planificaciones analizadas sólo incluyen el turno mañana de veinte escuelas de San Miguel, provincia de Buenos Aires, Argentina. Los cinco entrevistados son profesores graduados en inglés que trabajan en cinco escuelas diferentes en San Miguel. Sus edades oscilan entre 26 y 58 años y tienen entre 5 y 20 años de experiencia. Tanto los análisis de contenido como así también las entrevistas dan muestras de mensajes ocultos implícitos en las metodologías y propósitos expuestos. Los resultados muestran que el NDC y los diseños de las planificaciones anuales analizadas, así como también el enfoque de enseñanza por medio de tareas, sirven y promueven el imperialismo lingüístico del inglés en escuelas estatales en San Miguel, en la provincia de Buenos Aires.INSPTFil: Blanco, Sabrina. Universidad Tecnológica Nacional. Instituto Nacional Superior del Profesorado Técnico; Argentina.Zaffaroni, Mónica2019-10-21T14:38:41Z2019-10-21T14:38:41Z2011-12-15info:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1finfo:ar-repo/semantics/tesisDeGradoapplication/pdfapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/20.500.12272/4063enginfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Blanco, Sabrina.dc.rights.useAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional2019-10-21reponame:Repositorio Institucional Abierto (UTN)instname:Universidad Tecnológica Nacional2025-09-29T14:29:41Zoai:ria.utn.edu.ar:20.500.12272/4063instacron:UTNInstitucionalhttp://ria.utn.edu.ar/Universidad públicaNo correspondehttp://ria.utn.edu.ar/oaigestionria@rec.utn.edu.ar; fsuarez@rec.utn.edu.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:a2025-09-29 14:29:41.755Repositorio Institucional Abierto (UTN) - Universidad Tecnológica Nacionalfalse
dc.title.none.fl_str_mv An exploratory research on the new curriculum design implemented in the province of Buenos Aires as from 2008.
title An exploratory research on the new curriculum design implemented in the province of Buenos Aires as from 2008.
spellingShingle An exploratory research on the new curriculum design implemented in the province of Buenos Aires as from 2008.
Blanco, Sabrina
Curriculum design, syllabus design, English Linguistic Imperialism, English Language Teaching, Task-based Language Teaching.
Diseño curricular, diseño de planificación, imperialismo lingüístico del inglés, enseñanza del inglés, enfoque de enseñanza por medio de tareas.
title_short An exploratory research on the new curriculum design implemented in the province of Buenos Aires as from 2008.
title_full An exploratory research on the new curriculum design implemented in the province of Buenos Aires as from 2008.
title_fullStr An exploratory research on the new curriculum design implemented in the province of Buenos Aires as from 2008.
title_full_unstemmed An exploratory research on the new curriculum design implemented in the province of Buenos Aires as from 2008.
title_sort An exploratory research on the new curriculum design implemented in the province of Buenos Aires as from 2008.
dc.creator.none.fl_str_mv Blanco, Sabrina
author Blanco, Sabrina
author_facet Blanco, Sabrina
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Zaffaroni, Mónica
dc.subject.none.fl_str_mv Curriculum design, syllabus design, English Linguistic Imperialism, English Language Teaching, Task-based Language Teaching.
Diseño curricular, diseño de planificación, imperialismo lingüístico del inglés, enseñanza del inglés, enfoque de enseñanza por medio de tareas.
topic Curriculum design, syllabus design, English Linguistic Imperialism, English Language Teaching, Task-based Language Teaching.
Diseño curricular, diseño de planificación, imperialismo lingüístico del inglés, enseñanza del inglés, enfoque de enseñanza por medio de tareas.
dc.description.none.fl_txt_mv The province of Buenos Aires implemented a new curriculum design (NCD) for English Language Teaching (ELT) in 2008. This exploratory research paper attempts to assess whether both the NCD and yearly syllabus design may be considered as vehicles that foster English Linguistic Imperialism by analysing their underlying criteria and purposes. A secondary aim deals with the linkages between the language pedagogy that underlies the NCD, which seems to be mainly based on Task Based Language Teaching (TBLT), and English Linguistic Imperialism. This paper reports the results of an exploratory study of content analysis to the NCD and twenty fourth form yearly syllabus designs and interviews to five teachers of English. The analysed syllabi only include morning shift syllabi from twenty schools in San Miguel, Buenos Aires province, Argentina. The five respondents interviewed are graduated teachers of English who work at five different schools in San Miguel. Their ages range from 26 to 58 and they have from 5 to 20 years of experience. The content analysis as well as the interviews evince hidden messages implied in the proposed methodologies and purposes. These results show that the NCD and the syllabi analysed as well as TBLT serve and propel English Linguistic Imperialism in state-run schools in San Miguel, in the province of Buenos Aires.
La provincia de Buenos Aires implementó un nuevo diseño curricular (NDC) para la enseñanza del idioma inglés en 2008. Este trabajo de investigación exploratorio intenta evaluar si tanto el NDC como el diseño de las planificaciones anuales pueden ser considerados como vehículos que favorezcan el imperialismo lingüístico del inglés por medio del análisis del criterio y los propósitos que los sustentan. Un objetivo secundario es buscar conexiones entre la pedagogía que sustenta el NDC, la cual parecería basarse principalmente en el enfoque de la enseñanza por medio de tareas, y el imperialismo lingüístico del inglés. Este ensayo se basa en los resultados de un estudio exploratorio de análisis de contenido del NDC y veinte diseños de planificaciones anuales de cuarto grado, así como también entrevistas a cinco profesores de inglés. Las planificaciones analizadas sólo incluyen el turno mañana de veinte escuelas de San Miguel, provincia de Buenos Aires, Argentina. Los cinco entrevistados son profesores graduados en inglés que trabajan en cinco escuelas diferentes en San Miguel. Sus edades oscilan entre 26 y 58 años y tienen entre 5 y 20 años de experiencia. Tanto los análisis de contenido como así también las entrevistas dan muestras de mensajes ocultos implícitos en las metodologías y propósitos expuestos. Los resultados muestran que el NDC y los diseños de las planificaciones anuales analizadas, así como también el enfoque de enseñanza por medio de tareas, sirven y promueven el imperialismo lingüístico del inglés en escuelas estatales en San Miguel, en la provincia de Buenos Aires.
INSPT
Fil: Blanco, Sabrina. Universidad Tecnológica Nacional. Instituto Nacional Superior del Profesorado Técnico; Argentina.
description The province of Buenos Aires implemented a new curriculum design (NCD) for English Language Teaching (ELT) in 2008. This exploratory research paper attempts to assess whether both the NCD and yearly syllabus design may be considered as vehicles that foster English Linguistic Imperialism by analysing their underlying criteria and purposes. A secondary aim deals with the linkages between the language pedagogy that underlies the NCD, which seems to be mainly based on Task Based Language Teaching (TBLT), and English Linguistic Imperialism. This paper reports the results of an exploratory study of content analysis to the NCD and twenty fourth form yearly syllabus designs and interviews to five teachers of English. The analysed syllabi only include morning shift syllabi from twenty schools in San Miguel, Buenos Aires province, Argentina. The five respondents interviewed are graduated teachers of English who work at five different schools in San Miguel. Their ages range from 26 to 58 and they have from 5 to 20 years of experience. The content analysis as well as the interviews evince hidden messages implied in the proposed methodologies and purposes. These results show that the NCD and the syllabi analysed as well as TBLT serve and propel English Linguistic Imperialism in state-run schools in San Miguel, in the province of Buenos Aires.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-12-15
2019-10-21T14:38:41Z
2019-10-21T14:38:41Z
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
info:eu-repo/semantics/acceptedVersion
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
info:ar-repo/semantics/tesisDeGrado
format bachelorThesis
status_str acceptedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/20.500.12272/4063
url http://hdl.handle.net/20.500.12272/4063
dc.language.none.fl_str_mv eng
language eng
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Blanco, Sabrina.
dc.rights.use
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
2019-10-21
eu_rights_str_mv openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Blanco, Sabrina.
dc.rights.use
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
2019-10-21
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositorio Institucional Abierto (UTN)
instname:Universidad Tecnológica Nacional
reponame_str Repositorio Institucional Abierto (UTN)
collection Repositorio Institucional Abierto (UTN)
instname_str Universidad Tecnológica Nacional
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Abierto (UTN) - Universidad Tecnológica Nacional
repository.mail.fl_str_mv gestionria@rec.utn.edu.ar; fsuarez@rec.utn.edu.ar
_version_ 1844621790902484992
score 12.558318