Adaptación al español y propiedades psicométricas de la prueba de evaluación de la teoría de la mente Tarea de Yoni: Estudio preliminar

Autores
Aguilar, María José; Comesaña, Ana; Cifuentes, Maria Virginia; Garcia Bauza, Cristian Dario
Año de publicación
2022
Idioma
español castellano
Tipo de recurso
artículo
Estado
versión publicada
Descripción
La teoría de la mente es la competencia de atribuir mente a otros y predecir y comprender sus conductas en función de entidades mentales. Esta función se compone de dos aspectos, uno cognitivo y otro afectivo. El objetivo del trabajo fue realizar adaptaciones lingüísticas y analizar las propiedades psicométricas de la Tarea de Yoni en una muestra piloto, con la finalidad de contribuir a la validación en el contexto de Argentina y valorar diferentes aspectos de la teoría de la mente de manera sistemática y con baja incidencia de otros procesos cognitivos. Para tal fin, se realizó una prueba piloto con 33 adultos jóvenes de entre 20 y 40 años, en la que se utilizó una versión informatizada de la Tarea de Yoni adaptada al medio argentino. Dado el tamaño de la muestra, para realizar el análisis de datos se utilizó la técnica de remuestreo Bootstrap y se calcularon coeficientes de consistencia interna. Los resultados mostraron que la Tarea de Yoni presenta buena consistencia interna (alfa de Cronbach: .896) y en su dimensión cognitiva y afectiva presenta correlaciones moderadas con el Test de las Miradas. Asimismo, al interior de la prueba se observan correlaciones altas entre las dimensiones cognitivas y afectivas. Este patrón se sostiene cuando se realiza el Bootstrap, lo que permite considerar que ambas tareas valoran procesos similares. El trabajo pretendió realizar una primera aproximación de análisis al interior de la Tarea de Yoni, ya que es una de las pocas pruebas que intenta indagar ambas dimensiones de la teoría de la mente en la misma tarea utilizando baja carga verbal.
To interact in the social world, people make use of processes that contribute to understand relevant aspects and key indicators to interact effectively. These processes are framed within the construct of social cognition that integrates different processes within which the theory of mind is included. The theory of mind (ToM) is the competence of attributing minds to others and predicting and understanding their behaviors based on mental entities such as beliefs, desires and intentions. This process is made up of two aspects, one cognitive and the other affective or emotional. Cognitive ToM refers to the ability to make inferences about the desires, beliefs and intentions of other people, while affective ToM is related to the ability to infer the emotions of others. Taking this characteristic of dimensionality into account, researchers created a task called Yoni Task that attempts to assess both aspects of ToM with the use of mainly visuospatial stimuli administered to children, adolescents and adults. The aim of this study was to carry out linguistic adaptations and systematize the Yoni Task in an application by analyzing its psychometric properties in a pilot sample in order to contribute to the validation of the Yoni Task in Argentine context and assess different aspects of ToM in a systematic way and with low incidence of other cognitive processes. The tool was administered in a pilot test to 33 young adults between 20 and 40 years old, using a computerized version of the Yoni Task adapted to Argentine environment. To perform the data analysis given the size of the sample, the resampling technique called Bootstrap with simulation of 1000 cases was used. This technique allows, by generating a large number of random samples considering the real data available, to estimate the real distribution of the data and not a theoretical distribution based on assumptions that must be met. This method has been used in psychology and education but is not as widely used as it should be in these areas of social and human sciences because the data do not usually meet the parameters necessary to use parametric statistical tests. The reliability analysis showed a score of Cronbach´s alpha of.896 on a total of 98 items, which describes a good internal consistency, and no variations were found if items were eliminated. The data show that Yoni Task in its Spanish version presents moderate correlations with the Eyes Test in both dimensions (cognitive and affective). Likewise, within the test, high correlations are observed between the cognitive and affective dimensions. This pattern is sustained when the Bootstrap is performed, considering that both tasks value similar processes (theory of mind). With regard to the computerization of the task and its implementation in the developed application, it can be anticipated that its use is simple and simple to administer by the evaluator. On the other hand, from the perspective of those evaluated, it does not generate fatigue and is simple to use; and although some users argued that at first the task seems simple and becomes more complex, requiring more attentional effort, they note that this is a product of the task itself and not of its computerization. It is important to highlight the importance of designing tasks that measure cognitive processes in a simple and systematic way, creating a bridge between psychology and the use of technologies, allowing greater accuracy in the measurement of processes from friendly environments for the person being studied evaluated. The systematization of an analogue test and the development of an application do not introduce defects in the methodology or affect unexpected results.
Fil: Aguilar, María José. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina
Fil: Comesaña, Ana. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina
Fil: Cifuentes, Maria Virginia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tandil; Argentina. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ingeniería Olavarría; Argentina
Fil: Garcia Bauza, Cristian Dario. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tandil; Argentina. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ingeniería Olavarría; Argentina
Materia
COGNICIÓN SOCIAL
TEORIA DE LA MENTE
ASPECTO COGNITIVO Y AFECTIVO
TAREA INFORMATIZADA
TAREA DE YONI
Nivel de accesibilidad
acceso abierto
Condiciones de uso
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
Repositorio
CONICET Digital (CONICET)
Institución
Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
OAI Identificador
oai:ri.conicet.gov.ar:11336/228671

id CONICETDig_ba5b6018356eab33ebebc605a1bff31e
oai_identifier_str oai:ri.conicet.gov.ar:11336/228671
network_acronym_str CONICETDig
repository_id_str 3498
network_name_str CONICET Digital (CONICET)
spelling Adaptación al español y propiedades psicométricas de la prueba de evaluación de la teoría de la mente Tarea de Yoni: Estudio preliminarSpanish adaptation and psychometric properties of the Yoni Task Theory of Mind test: Preliminary studyAguilar, María JoséComesaña, AnaCifuentes, Maria VirginiaGarcia Bauza, Cristian DarioCOGNICIÓN SOCIALTEORIA DE LA MENTEASPECTO COGNITIVO Y AFECTIVOTAREA INFORMATIZADATAREA DE YONIhttps://purl.org/becyt/ford/5.1https://purl.org/becyt/ford/5La teoría de la mente es la competencia de atribuir mente a otros y predecir y comprender sus conductas en función de entidades mentales. Esta función se compone de dos aspectos, uno cognitivo y otro afectivo. El objetivo del trabajo fue realizar adaptaciones lingüísticas y analizar las propiedades psicométricas de la Tarea de Yoni en una muestra piloto, con la finalidad de contribuir a la validación en el contexto de Argentina y valorar diferentes aspectos de la teoría de la mente de manera sistemática y con baja incidencia de otros procesos cognitivos. Para tal fin, se realizó una prueba piloto con 33 adultos jóvenes de entre 20 y 40 años, en la que se utilizó una versión informatizada de la Tarea de Yoni adaptada al medio argentino. Dado el tamaño de la muestra, para realizar el análisis de datos se utilizó la técnica de remuestreo Bootstrap y se calcularon coeficientes de consistencia interna. Los resultados mostraron que la Tarea de Yoni presenta buena consistencia interna (alfa de Cronbach: .896) y en su dimensión cognitiva y afectiva presenta correlaciones moderadas con el Test de las Miradas. Asimismo, al interior de la prueba se observan correlaciones altas entre las dimensiones cognitivas y afectivas. Este patrón se sostiene cuando se realiza el Bootstrap, lo que permite considerar que ambas tareas valoran procesos similares. El trabajo pretendió realizar una primera aproximación de análisis al interior de la Tarea de Yoni, ya que es una de las pocas pruebas que intenta indagar ambas dimensiones de la teoría de la mente en la misma tarea utilizando baja carga verbal.To interact in the social world, people make use of processes that contribute to understand relevant aspects and key indicators to interact effectively. These processes are framed within the construct of social cognition that integrates different processes within which the theory of mind is included. The theory of mind (ToM) is the competence of attributing minds to others and predicting and understanding their behaviors based on mental entities such as beliefs, desires and intentions. This process is made up of two aspects, one cognitive and the other affective or emotional. Cognitive ToM refers to the ability to make inferences about the desires, beliefs and intentions of other people, while affective ToM is related to the ability to infer the emotions of others. Taking this characteristic of dimensionality into account, researchers created a task called Yoni Task that attempts to assess both aspects of ToM with the use of mainly visuospatial stimuli administered to children, adolescents and adults. The aim of this study was to carry out linguistic adaptations and systematize the Yoni Task in an application by analyzing its psychometric properties in a pilot sample in order to contribute to the validation of the Yoni Task in Argentine context and assess different aspects of ToM in a systematic way and with low incidence of other cognitive processes. The tool was administered in a pilot test to 33 young adults between 20 and 40 years old, using a computerized version of the Yoni Task adapted to Argentine environment. To perform the data analysis given the size of the sample, the resampling technique called Bootstrap with simulation of 1000 cases was used. This technique allows, by generating a large number of random samples considering the real data available, to estimate the real distribution of the data and not a theoretical distribution based on assumptions that must be met. This method has been used in psychology and education but is not as widely used as it should be in these areas of social and human sciences because the data do not usually meet the parameters necessary to use parametric statistical tests. The reliability analysis showed a score of Cronbach´s alpha of.896 on a total of 98 items, which describes a good internal consistency, and no variations were found if items were eliminated. The data show that Yoni Task in its Spanish version presents moderate correlations with the Eyes Test in both dimensions (cognitive and affective). Likewise, within the test, high correlations are observed between the cognitive and affective dimensions. This pattern is sustained when the Bootstrap is performed, considering that both tasks value similar processes (theory of mind). With regard to the computerization of the task and its implementation in the developed application, it can be anticipated that its use is simple and simple to administer by the evaluator. On the other hand, from the perspective of those evaluated, it does not generate fatigue and is simple to use; and although some users argued that at first the task seems simple and becomes more complex, requiring more attentional effort, they note that this is a product of the task itself and not of its computerization. It is important to highlight the importance of designing tasks that measure cognitive processes in a simple and systematic way, creating a bridge between psychology and the use of technologies, allowing greater accuracy in the measurement of processes from friendly environments for the person being studied evaluated. The systematization of an analogue test and the development of an application do not introduce defects in the methodology or affect unexpected results.Fil: Aguilar, María José. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; ArgentinaFil: Comesaña, Ana. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; ArgentinaFil: Cifuentes, Maria Virginia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tandil; Argentina. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ingeniería Olavarría; ArgentinaFil: Garcia Bauza, Cristian Dario. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tandil; Argentina. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ingeniería Olavarría; ArgentinaCentro Interamericano de Investigaciones Psicológicas y Ciencias Afines; Centro Interdisciplinario de Investigaciones en Psicología Matemática y Experimental2022-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501info:ar-repo/semantics/articuloapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/11336/228671Aguilar, María José; Comesaña, Ana; Cifuentes, Maria Virginia; Garcia Bauza, Cristian Dario; Adaptación al español y propiedades psicométricas de la prueba de evaluación de la teoría de la mente Tarea de Yoni: Estudio preliminar; Centro Interamericano de Investigaciones Psicológicas y Ciencias Afines; Centro Interdisciplinario de Investigaciones en Psicología Matemática y Experimental; Interdisciplinaria; 40; 3; 12-2022; 31-321668-70271668-7027CONICET DigitalCONICETspainfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.16888/interd.2023.40.3.31info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.ciipme-conicet.gov.ar/ojs/index.php?journal=interdisciplinaria&page=article&op=view&path[]=1103info:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/reponame:CONICET Digital (CONICET)instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas2025-09-29T10:42:35Zoai:ri.conicet.gov.ar:11336/228671instacron:CONICETInstitucionalhttp://ri.conicet.gov.ar/Organismo científico-tecnológicoNo correspondehttp://ri.conicet.gov.ar/oai/requestdasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:34982025-09-29 10:42:35.707CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicasfalse
dc.title.none.fl_str_mv Adaptación al español y propiedades psicométricas de la prueba de evaluación de la teoría de la mente Tarea de Yoni: Estudio preliminar
Spanish adaptation and psychometric properties of the Yoni Task Theory of Mind test: Preliminary study
title Adaptación al español y propiedades psicométricas de la prueba de evaluación de la teoría de la mente Tarea de Yoni: Estudio preliminar
spellingShingle Adaptación al español y propiedades psicométricas de la prueba de evaluación de la teoría de la mente Tarea de Yoni: Estudio preliminar
Aguilar, María José
COGNICIÓN SOCIAL
TEORIA DE LA MENTE
ASPECTO COGNITIVO Y AFECTIVO
TAREA INFORMATIZADA
TAREA DE YONI
title_short Adaptación al español y propiedades psicométricas de la prueba de evaluación de la teoría de la mente Tarea de Yoni: Estudio preliminar
title_full Adaptación al español y propiedades psicométricas de la prueba de evaluación de la teoría de la mente Tarea de Yoni: Estudio preliminar
title_fullStr Adaptación al español y propiedades psicométricas de la prueba de evaluación de la teoría de la mente Tarea de Yoni: Estudio preliminar
title_full_unstemmed Adaptación al español y propiedades psicométricas de la prueba de evaluación de la teoría de la mente Tarea de Yoni: Estudio preliminar
title_sort Adaptación al español y propiedades psicométricas de la prueba de evaluación de la teoría de la mente Tarea de Yoni: Estudio preliminar
dc.creator.none.fl_str_mv Aguilar, María José
Comesaña, Ana
Cifuentes, Maria Virginia
Garcia Bauza, Cristian Dario
author Aguilar, María José
author_facet Aguilar, María José
Comesaña, Ana
Cifuentes, Maria Virginia
Garcia Bauza, Cristian Dario
author_role author
author2 Comesaña, Ana
Cifuentes, Maria Virginia
Garcia Bauza, Cristian Dario
author2_role author
author
author
dc.subject.none.fl_str_mv COGNICIÓN SOCIAL
TEORIA DE LA MENTE
ASPECTO COGNITIVO Y AFECTIVO
TAREA INFORMATIZADA
TAREA DE YONI
topic COGNICIÓN SOCIAL
TEORIA DE LA MENTE
ASPECTO COGNITIVO Y AFECTIVO
TAREA INFORMATIZADA
TAREA DE YONI
purl_subject.fl_str_mv https://purl.org/becyt/ford/5.1
https://purl.org/becyt/ford/5
dc.description.none.fl_txt_mv La teoría de la mente es la competencia de atribuir mente a otros y predecir y comprender sus conductas en función de entidades mentales. Esta función se compone de dos aspectos, uno cognitivo y otro afectivo. El objetivo del trabajo fue realizar adaptaciones lingüísticas y analizar las propiedades psicométricas de la Tarea de Yoni en una muestra piloto, con la finalidad de contribuir a la validación en el contexto de Argentina y valorar diferentes aspectos de la teoría de la mente de manera sistemática y con baja incidencia de otros procesos cognitivos. Para tal fin, se realizó una prueba piloto con 33 adultos jóvenes de entre 20 y 40 años, en la que se utilizó una versión informatizada de la Tarea de Yoni adaptada al medio argentino. Dado el tamaño de la muestra, para realizar el análisis de datos se utilizó la técnica de remuestreo Bootstrap y se calcularon coeficientes de consistencia interna. Los resultados mostraron que la Tarea de Yoni presenta buena consistencia interna (alfa de Cronbach: .896) y en su dimensión cognitiva y afectiva presenta correlaciones moderadas con el Test de las Miradas. Asimismo, al interior de la prueba se observan correlaciones altas entre las dimensiones cognitivas y afectivas. Este patrón se sostiene cuando se realiza el Bootstrap, lo que permite considerar que ambas tareas valoran procesos similares. El trabajo pretendió realizar una primera aproximación de análisis al interior de la Tarea de Yoni, ya que es una de las pocas pruebas que intenta indagar ambas dimensiones de la teoría de la mente en la misma tarea utilizando baja carga verbal.
To interact in the social world, people make use of processes that contribute to understand relevant aspects and key indicators to interact effectively. These processes are framed within the construct of social cognition that integrates different processes within which the theory of mind is included. The theory of mind (ToM) is the competence of attributing minds to others and predicting and understanding their behaviors based on mental entities such as beliefs, desires and intentions. This process is made up of two aspects, one cognitive and the other affective or emotional. Cognitive ToM refers to the ability to make inferences about the desires, beliefs and intentions of other people, while affective ToM is related to the ability to infer the emotions of others. Taking this characteristic of dimensionality into account, researchers created a task called Yoni Task that attempts to assess both aspects of ToM with the use of mainly visuospatial stimuli administered to children, adolescents and adults. The aim of this study was to carry out linguistic adaptations and systematize the Yoni Task in an application by analyzing its psychometric properties in a pilot sample in order to contribute to the validation of the Yoni Task in Argentine context and assess different aspects of ToM in a systematic way and with low incidence of other cognitive processes. The tool was administered in a pilot test to 33 young adults between 20 and 40 years old, using a computerized version of the Yoni Task adapted to Argentine environment. To perform the data analysis given the size of the sample, the resampling technique called Bootstrap with simulation of 1000 cases was used. This technique allows, by generating a large number of random samples considering the real data available, to estimate the real distribution of the data and not a theoretical distribution based on assumptions that must be met. This method has been used in psychology and education but is not as widely used as it should be in these areas of social and human sciences because the data do not usually meet the parameters necessary to use parametric statistical tests. The reliability analysis showed a score of Cronbach´s alpha of.896 on a total of 98 items, which describes a good internal consistency, and no variations were found if items were eliminated. The data show that Yoni Task in its Spanish version presents moderate correlations with the Eyes Test in both dimensions (cognitive and affective). Likewise, within the test, high correlations are observed between the cognitive and affective dimensions. This pattern is sustained when the Bootstrap is performed, considering that both tasks value similar processes (theory of mind). With regard to the computerization of the task and its implementation in the developed application, it can be anticipated that its use is simple and simple to administer by the evaluator. On the other hand, from the perspective of those evaluated, it does not generate fatigue and is simple to use; and although some users argued that at first the task seems simple and becomes more complex, requiring more attentional effort, they note that this is a product of the task itself and not of its computerization. It is important to highlight the importance of designing tasks that measure cognitive processes in a simple and systematic way, creating a bridge between psychology and the use of technologies, allowing greater accuracy in the measurement of processes from friendly environments for the person being studied evaluated. The systematization of an analogue test and the development of an application do not introduce defects in the methodology or affect unexpected results.
Fil: Aguilar, María José. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina
Fil: Comesaña, Ana. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina
Fil: Cifuentes, Maria Virginia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tandil; Argentina. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ingeniería Olavarría; Argentina
Fil: Garcia Bauza, Cristian Dario. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tandil; Argentina. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ingeniería Olavarría; Argentina
description La teoría de la mente es la competencia de atribuir mente a otros y predecir y comprender sus conductas en función de entidades mentales. Esta función se compone de dos aspectos, uno cognitivo y otro afectivo. El objetivo del trabajo fue realizar adaptaciones lingüísticas y analizar las propiedades psicométricas de la Tarea de Yoni en una muestra piloto, con la finalidad de contribuir a la validación en el contexto de Argentina y valorar diferentes aspectos de la teoría de la mente de manera sistemática y con baja incidencia de otros procesos cognitivos. Para tal fin, se realizó una prueba piloto con 33 adultos jóvenes de entre 20 y 40 años, en la que se utilizó una versión informatizada de la Tarea de Yoni adaptada al medio argentino. Dado el tamaño de la muestra, para realizar el análisis de datos se utilizó la técnica de remuestreo Bootstrap y se calcularon coeficientes de consistencia interna. Los resultados mostraron que la Tarea de Yoni presenta buena consistencia interna (alfa de Cronbach: .896) y en su dimensión cognitiva y afectiva presenta correlaciones moderadas con el Test de las Miradas. Asimismo, al interior de la prueba se observan correlaciones altas entre las dimensiones cognitivas y afectivas. Este patrón se sostiene cuando se realiza el Bootstrap, lo que permite considerar que ambas tareas valoran procesos similares. El trabajo pretendió realizar una primera aproximación de análisis al interior de la Tarea de Yoni, ya que es una de las pocas pruebas que intenta indagar ambas dimensiones de la teoría de la mente en la misma tarea utilizando baja carga verbal.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-12
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
info:ar-repo/semantics/articulo
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11336/228671
Aguilar, María José; Comesaña, Ana; Cifuentes, Maria Virginia; Garcia Bauza, Cristian Dario; Adaptación al español y propiedades psicométricas de la prueba de evaluación de la teoría de la mente Tarea de Yoni: Estudio preliminar; Centro Interamericano de Investigaciones Psicológicas y Ciencias Afines; Centro Interdisciplinario de Investigaciones en Psicología Matemática y Experimental; Interdisciplinaria; 40; 3; 12-2022; 31-32
1668-7027
1668-7027
CONICET Digital
CONICET
url http://hdl.handle.net/11336/228671
identifier_str_mv Aguilar, María José; Comesaña, Ana; Cifuentes, Maria Virginia; Garcia Bauza, Cristian Dario; Adaptación al español y propiedades psicométricas de la prueba de evaluación de la teoría de la mente Tarea de Yoni: Estudio preliminar; Centro Interamericano de Investigaciones Psicológicas y Ciencias Afines; Centro Interdisciplinario de Investigaciones en Psicología Matemática y Experimental; Interdisciplinaria; 40; 3; 12-2022; 31-32
1668-7027
CONICET Digital
CONICET
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.16888/interd.2023.40.3.31
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.ciipme-conicet.gov.ar/ojs/index.php?journal=interdisciplinaria&page=article&op=view&path[]=1103
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
eu_rights_str_mv openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Centro Interamericano de Investigaciones Psicológicas y Ciencias Afines; Centro Interdisciplinario de Investigaciones en Psicología Matemática y Experimental
publisher.none.fl_str_mv Centro Interamericano de Investigaciones Psicológicas y Ciencias Afines; Centro Interdisciplinario de Investigaciones en Psicología Matemática y Experimental
dc.source.none.fl_str_mv reponame:CONICET Digital (CONICET)
instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
reponame_str CONICET Digital (CONICET)
collection CONICET Digital (CONICET)
instname_str Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
repository.name.fl_str_mv CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
repository.mail.fl_str_mv dasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.ar
_version_ 1844614458658258944
score 13.070432