Educational Value of Systematic Mapping Studies: A Replication Study
- Autores
- Barros-Justo, José L.; Martínez-Araujo, Nelson; Olivieri, David N.; González-García, Alejandro
- Año de publicación
- 2019
- Idioma
- inglés
- Tipo de recurso
- artículo
- Estado
- versión publicada
- Descripción
- The goal of this study is to validate the results of a prior study on the educational value of systematic mapping studies (SMS) and evaluate the possibility of generalizing those results to similar contexts. Since the inception of the Evidence Based Software Engineering (EBSE) paradigm in 2004, few studies have aimed at evaluating their impact in the academic field, and the educational values that SMS can offer to the students. In 2010, three renowned researchers presented an article on this subject at ICSE'10. The study made interesting contributions. We believe that, after 8 years, a replication of that study can be useful to assess the original findings and to guide future educational interventions. As a research method, we did a replication of the original multi-case holistic study. This replication confirms all but two of the results from the original work. The differences may be due to slight variations in the context. The experience of undertaking an SMS provided the students with both research skills and a broad understanding of a research area. We encourage other researchers to replicate this study, to gain further insights into the educational value of this method.
El objetivo de este estudio es el de validar los resultados de un estudio anterior sobre el valor educativo de los estudios sistemáticos de mapeo (SMS), y evaluar la posibilidad de generalizar aquellos resultados a contextos similares. Desde la aparición del paradigma de Ingeniería del Software Basada en Evidencias (EBSE) en 2004, pocos estudios se han dirigido a evaluar su impacto en el ámbito académico, y el valor educativo que los SMS pueden ofrecer a los estudiantes. En 2010 tres reconocidos investigadores presentaron un artículo sobre éste asunto en ICSE’10. El estudio hizo interesantes contribuciones. Creemos que, después de 8 años, una replicación de ese estudio puede ser útil para comprobar los hallazgos originales y, para guiar futuras intervenciones educativas. Como método de investigación, hicimos una replicación del estudio holístico multi-caso original. Esta replicación confirma todos los resultados, menos dos, del estudio original. Las diferencias pueden deberse a pequeñas variaciones en el contexto. La experiencia de realizar un SMS proporcionó a los estudiantes tanto destrezas para la investigación como un amplio conocimiento de su área de investigación. Animamos a otros investigadores a replicar este estudio, para conseguir mayor información sobre el valor educativo de éste método.
Facultad de Informática - Materia
-
Ciencias Informáticas
Educational value
Evidence based software engineering
Replication studies
Systematic mapping studies
Estudios sistemáticos de mapeo
Ingeniería de software basada en evidencias
Replicación de estudios
Valor educativo - Nivel de accesibilidad
- acceso abierto
- Condiciones de uso
- http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
- Repositorio
- Institución
- Universidad Nacional de La Plata
- OAI Identificador
- oai:sedici.unlp.edu.ar:10915/87762
Ver los metadatos del registro completo
id |
SEDICI_fc847d064b7cd074ba3e2158706e3511 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:sedici.unlp.edu.ar:10915/87762 |
network_acronym_str |
SEDICI |
repository_id_str |
1329 |
network_name_str |
SEDICI (UNLP) |
spelling |
Educational Value of Systematic Mapping Studies: A Replication StudyValor educativo de los estudios sistemáticos de mapeo: una replicación de un estudioBarros-Justo, José L.Martínez-Araujo, NelsonOlivieri, David N.González-García, AlejandroCiencias InformáticasEducational valueEvidence based software engineeringReplication studiesSystematic mapping studiesEstudios sistemáticos de mapeoIngeniería de software basada en evidenciasReplicación de estudiosValor educativoThe goal of this study is to validate the results of a prior study on the educational value of systematic mapping studies (SMS) and evaluate the possibility of generalizing those results to similar contexts. Since the inception of the Evidence Based Software Engineering (EBSE) paradigm in 2004, few studies have aimed at evaluating their impact in the academic field, and the educational values that SMS can offer to the students. In 2010, three renowned researchers presented an article on this subject at ICSE'10. The study made interesting contributions. We believe that, after 8 years, a replication of that study can be useful to assess the original findings and to guide future educational interventions. As a research method, we did a replication of the original multi-case holistic study. This replication confirms all but two of the results from the original work. The differences may be due to slight variations in the context. The experience of undertaking an SMS provided the students with both research skills and a broad understanding of a research area. We encourage other researchers to replicate this study, to gain further insights into the educational value of this method.El objetivo de este estudio es el de validar los resultados de un estudio anterior sobre el valor educativo de los estudios sistemáticos de mapeo (SMS), y evaluar la posibilidad de generalizar aquellos resultados a contextos similares. Desde la aparición del paradigma de Ingeniería del Software Basada en Evidencias (EBSE) en 2004, pocos estudios se han dirigido a evaluar su impacto en el ámbito académico, y el valor educativo que los SMS pueden ofrecer a los estudiantes. En 2010 tres reconocidos investigadores presentaron un artículo sobre éste asunto en ICSE’10. El estudio hizo interesantes contribuciones. Creemos que, después de 8 años, una replicación de ese estudio puede ser útil para comprobar los hallazgos originales y, para guiar futuras intervenciones educativas. Como método de investigación, hicimos una replicación del estudio holístico multi-caso original. Esta replicación confirma todos los resultados, menos dos, del estudio original. Las diferencias pueden deberse a pequeñas variaciones en el contexto. La experiencia de realizar un SMS proporcionó a los estudiantes tanto destrezas para la investigación como un amplio conocimiento de su área de investigación. Animamos a otros investigadores a replicar este estudio, para conseguir mayor información sobre el valor educativo de éste método.Facultad de Informática2019-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticulohttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501info:ar-repo/semantics/articuloapplication/pdf123-131http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/87762enginfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/issn/1666-6038info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.24215/16666038.19.e12info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)reponame:SEDICI (UNLP)instname:Universidad Nacional de La Platainstacron:UNLP2025-09-17T10:00:12Zoai:sedici.unlp.edu.ar:10915/87762Institucionalhttp://sedici.unlp.edu.ar/Universidad públicaNo correspondehttp://sedici.unlp.edu.ar/oai/snrdalira@sedici.unlp.edu.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:13292025-09-17 10:00:13.035SEDICI (UNLP) - Universidad Nacional de La Platafalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Educational Value of Systematic Mapping Studies: A Replication Study Valor educativo de los estudios sistemáticos de mapeo: una replicación de un estudio |
title |
Educational Value of Systematic Mapping Studies: A Replication Study |
spellingShingle |
Educational Value of Systematic Mapping Studies: A Replication Study Barros-Justo, José L. Ciencias Informáticas Educational value Evidence based software engineering Replication studies Systematic mapping studies Estudios sistemáticos de mapeo Ingeniería de software basada en evidencias Replicación de estudios Valor educativo |
title_short |
Educational Value of Systematic Mapping Studies: A Replication Study |
title_full |
Educational Value of Systematic Mapping Studies: A Replication Study |
title_fullStr |
Educational Value of Systematic Mapping Studies: A Replication Study |
title_full_unstemmed |
Educational Value of Systematic Mapping Studies: A Replication Study |
title_sort |
Educational Value of Systematic Mapping Studies: A Replication Study |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Barros-Justo, José L. Martínez-Araujo, Nelson Olivieri, David N. González-García, Alejandro |
author |
Barros-Justo, José L. |
author_facet |
Barros-Justo, José L. Martínez-Araujo, Nelson Olivieri, David N. González-García, Alejandro |
author_role |
author |
author2 |
Martínez-Araujo, Nelson Olivieri, David N. González-García, Alejandro |
author2_role |
author author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Ciencias Informáticas Educational value Evidence based software engineering Replication studies Systematic mapping studies Estudios sistemáticos de mapeo Ingeniería de software basada en evidencias Replicación de estudios Valor educativo |
topic |
Ciencias Informáticas Educational value Evidence based software engineering Replication studies Systematic mapping studies Estudios sistemáticos de mapeo Ingeniería de software basada en evidencias Replicación de estudios Valor educativo |
dc.description.none.fl_txt_mv |
The goal of this study is to validate the results of a prior study on the educational value of systematic mapping studies (SMS) and evaluate the possibility of generalizing those results to similar contexts. Since the inception of the Evidence Based Software Engineering (EBSE) paradigm in 2004, few studies have aimed at evaluating their impact in the academic field, and the educational values that SMS can offer to the students. In 2010, three renowned researchers presented an article on this subject at ICSE'10. The study made interesting contributions. We believe that, after 8 years, a replication of that study can be useful to assess the original findings and to guide future educational interventions. As a research method, we did a replication of the original multi-case holistic study. This replication confirms all but two of the results from the original work. The differences may be due to slight variations in the context. The experience of undertaking an SMS provided the students with both research skills and a broad understanding of a research area. We encourage other researchers to replicate this study, to gain further insights into the educational value of this method. El objetivo de este estudio es el de validar los resultados de un estudio anterior sobre el valor educativo de los estudios sistemáticos de mapeo (SMS), y evaluar la posibilidad de generalizar aquellos resultados a contextos similares. Desde la aparición del paradigma de Ingeniería del Software Basada en Evidencias (EBSE) en 2004, pocos estudios se han dirigido a evaluar su impacto en el ámbito académico, y el valor educativo que los SMS pueden ofrecer a los estudiantes. En 2010 tres reconocidos investigadores presentaron un artículo sobre éste asunto en ICSE’10. El estudio hizo interesantes contribuciones. Creemos que, después de 8 años, una replicación de ese estudio puede ser útil para comprobar los hallazgos originales y, para guiar futuras intervenciones educativas. Como método de investigación, hicimos una replicación del estudio holístico multi-caso original. Esta replicación confirma todos los resultados, menos dos, del estudio original. Las diferencias pueden deberse a pequeñas variaciones en el contexto. La experiencia de realizar un SMS proporcionó a los estudiantes tanto destrezas para la investigación como un amplio conocimiento de su área de investigación. Animamos a otros investigadores a replicar este estudio, para conseguir mayor información sobre el valor educativo de éste método. Facultad de Informática |
description |
The goal of this study is to validate the results of a prior study on the educational value of systematic mapping studies (SMS) and evaluate the possibility of generalizing those results to similar contexts. Since the inception of the Evidence Based Software Engineering (EBSE) paradigm in 2004, few studies have aimed at evaluating their impact in the academic field, and the educational values that SMS can offer to the students. In 2010, three renowned researchers presented an article on this subject at ICSE'10. The study made interesting contributions. We believe that, after 8 years, a replication of that study can be useful to assess the original findings and to guide future educational interventions. As a research method, we did a replication of the original multi-case holistic study. This replication confirms all but two of the results from the original work. The differences may be due to slight variations in the context. The experience of undertaking an SMS provided the students with both research skills and a broad understanding of a research area. We encourage other researchers to replicate this study, to gain further insights into the educational value of this method. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-10 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Articulo http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 info:ar-repo/semantics/articulo |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/87762 |
url |
http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/87762 |
dc.language.none.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/issn/1666-6038 info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.24215/16666038.19.e12 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf 123-131 |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:SEDICI (UNLP) instname:Universidad Nacional de La Plata instacron:UNLP |
reponame_str |
SEDICI (UNLP) |
collection |
SEDICI (UNLP) |
instname_str |
Universidad Nacional de La Plata |
instacron_str |
UNLP |
institution |
UNLP |
repository.name.fl_str_mv |
SEDICI (UNLP) - Universidad Nacional de La Plata |
repository.mail.fl_str_mv |
alira@sedici.unlp.edu.ar |
_version_ |
1843532491721277440 |
score |
13.004268 |