Module for adaptative teaching planning for a tutoring system
- Autores
- Ceyca Ceyca, Jorge Omar; Pazos Rangel, Rodolfo A.; Ruiz Vanoye, Jorge Alberto
- Año de publicación
- 2007
- Idioma
- inglés
- Tipo de recurso
- documento de conferencia
- Estado
- versión publicada
- Descripción
- The teaching process has been strengthened by the emergence of modern computer technologies, which have permitted developing distance education mainly through the use of the Internet. In this field tutoring systems have become one the most benefited and important tools for teaching. However, adapting tutoring systems to students’ capacity is one the issues that has just begun being explored [1, 2]. This paper describes a module for adaptive teaching planning for a tutoring system that is under development [3, 4]. This module modifies the teaching contents depending on the estimation of two of students’ cognitive abilities: memorization and comprehension.
La enseñanza ha sido fortalecida con la aparición de las modernas tecnologías computacionales, que han permitido desarrollar la educación a distancia principalmente con el uso de la Internet, siendo los sistemas tutores una de las herramienta más beneficiadas e importantes para esté fin. Sin embargo, la adaptación de los sistemas tutores a las capacidades de los estudiantes es un punto que a penas está siendo explorado [1, 2], es por ello que dada la experiencia en el CENIDET para desarrollar sistemas tutores [3, 4] se implementó un módulo de planificación adaptativa que modifica el contenido de enseñanza dependiendo de la cuantificación de la calidad de las habilidades cognoscitivas de memorización y comprensión del estudiante.
VI Workshop de Tecnología Informática Aplicada en Educación
Red de Universidades con Carreras en Informática (RedUNCI) - Materia
-
Ciencias Informáticas
Learning
planificación adaptativa de enseñanza
sistema tutor
Computer Uses in Education
habilidades cognitivas
adaptive teaching planning
tutoring system
cognitive abilities - Nivel de accesibilidad
- acceso abierto
- Condiciones de uso
- http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
- Repositorio
- Institución
- Universidad Nacional de La Plata
- OAI Identificador
- oai:sedici.unlp.edu.ar:10915/22843
Ver los metadatos del registro completo
id |
SEDICI_025ce211b1d127c582267f21cee0982a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:sedici.unlp.edu.ar:10915/22843 |
network_acronym_str |
SEDICI |
repository_id_str |
1329 |
network_name_str |
SEDICI (UNLP) |
spelling |
Module for adaptative teaching planning for a tutoring systemCeyca Ceyca, Jorge OmarPazos Rangel, Rodolfo A.Ruiz Vanoye, Jorge AlbertoCiencias InformáticasLearningplanificación adaptativa de enseñanzasistema tutorComputer Uses in Educationhabilidades cognitivasadaptive teaching planningtutoring systemcognitive abilitiesThe teaching process has been strengthened by the emergence of modern computer technologies, which have permitted developing distance education mainly through the use of the Internet. In this field tutoring systems have become one the most benefited and important tools for teaching. However, adapting tutoring systems to students’ capacity is one the issues that has just begun being explored [1, 2]. This paper describes a module for adaptive teaching planning for a tutoring system that is under development [3, 4]. This module modifies the teaching contents depending on the estimation of two of students’ cognitive abilities: memorization and comprehension.La enseñanza ha sido fortalecida con la aparición de las modernas tecnologías computacionales, que han permitido desarrollar la educación a distancia principalmente con el uso de la Internet, siendo los sistemas tutores una de las herramienta más beneficiadas e importantes para esté fin. Sin embargo, la adaptación de los sistemas tutores a las capacidades de los estudiantes es un punto que a penas está siendo explorado [1, 2], es por ello que dada la experiencia en el CENIDET para desarrollar sistemas tutores [3, 4] se implementó un módulo de planificación adaptativa que modifica el contenido de enseñanza dependiendo de la cuantificación de la calidad de las habilidades cognoscitivas de memorización y comprensión del estudiante.VI Workshop de Tecnología Informática Aplicada en EducaciónRed de Universidades con Carreras en Informática (RedUNCI)2007-10info:eu-repo/semantics/conferenceObjectinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionObjeto de conferenciahttp://purl.org/coar/resource_type/c_5794info:ar-repo/semantics/documentoDeConferenciaapplication/pdfhttp://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/22843enginfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Argentina (CC BY-NC-SA 2.5)reponame:SEDICI (UNLP)instname:Universidad Nacional de La Platainstacron:UNLP2025-09-17T09:38:36Zoai:sedici.unlp.edu.ar:10915/22843Institucionalhttp://sedici.unlp.edu.ar/Universidad públicaNo correspondehttp://sedici.unlp.edu.ar/oai/snrdalira@sedici.unlp.edu.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:13292025-09-17 09:38:36.831SEDICI (UNLP) - Universidad Nacional de La Platafalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Module for adaptative teaching planning for a tutoring system |
title |
Module for adaptative teaching planning for a tutoring system |
spellingShingle |
Module for adaptative teaching planning for a tutoring system Ceyca Ceyca, Jorge Omar Ciencias Informáticas Learning planificación adaptativa de enseñanza sistema tutor Computer Uses in Education habilidades cognitivas adaptive teaching planning tutoring system cognitive abilities |
title_short |
Module for adaptative teaching planning for a tutoring system |
title_full |
Module for adaptative teaching planning for a tutoring system |
title_fullStr |
Module for adaptative teaching planning for a tutoring system |
title_full_unstemmed |
Module for adaptative teaching planning for a tutoring system |
title_sort |
Module for adaptative teaching planning for a tutoring system |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Ceyca Ceyca, Jorge Omar Pazos Rangel, Rodolfo A. Ruiz Vanoye, Jorge Alberto |
author |
Ceyca Ceyca, Jorge Omar |
author_facet |
Ceyca Ceyca, Jorge Omar Pazos Rangel, Rodolfo A. Ruiz Vanoye, Jorge Alberto |
author_role |
author |
author2 |
Pazos Rangel, Rodolfo A. Ruiz Vanoye, Jorge Alberto |
author2_role |
author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Ciencias Informáticas Learning planificación adaptativa de enseñanza sistema tutor Computer Uses in Education habilidades cognitivas adaptive teaching planning tutoring system cognitive abilities |
topic |
Ciencias Informáticas Learning planificación adaptativa de enseñanza sistema tutor Computer Uses in Education habilidades cognitivas adaptive teaching planning tutoring system cognitive abilities |
dc.description.none.fl_txt_mv |
The teaching process has been strengthened by the emergence of modern computer technologies, which have permitted developing distance education mainly through the use of the Internet. In this field tutoring systems have become one the most benefited and important tools for teaching. However, adapting tutoring systems to students’ capacity is one the issues that has just begun being explored [1, 2]. This paper describes a module for adaptive teaching planning for a tutoring system that is under development [3, 4]. This module modifies the teaching contents depending on the estimation of two of students’ cognitive abilities: memorization and comprehension. La enseñanza ha sido fortalecida con la aparición de las modernas tecnologías computacionales, que han permitido desarrollar la educación a distancia principalmente con el uso de la Internet, siendo los sistemas tutores una de las herramienta más beneficiadas e importantes para esté fin. Sin embargo, la adaptación de los sistemas tutores a las capacidades de los estudiantes es un punto que a penas está siendo explorado [1, 2], es por ello que dada la experiencia en el CENIDET para desarrollar sistemas tutores [3, 4] se implementó un módulo de planificación adaptativa que modifica el contenido de enseñanza dependiendo de la cuantificación de la calidad de las habilidades cognoscitivas de memorización y comprensión del estudiante. VI Workshop de Tecnología Informática Aplicada en Educación Red de Universidades con Carreras en Informática (RedUNCI) |
description |
The teaching process has been strengthened by the emergence of modern computer technologies, which have permitted developing distance education mainly through the use of the Internet. In this field tutoring systems have become one the most benefited and important tools for teaching. However, adapting tutoring systems to students’ capacity is one the issues that has just begun being explored [1, 2]. This paper describes a module for adaptive teaching planning for a tutoring system that is under development [3, 4]. This module modifies the teaching contents depending on the estimation of two of students’ cognitive abilities: memorization and comprehension. |
publishDate |
2007 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2007-10 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/conferenceObject info:eu-repo/semantics/publishedVersion Objeto de conferencia http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 info:ar-repo/semantics/documentoDeConferencia |
format |
conferenceObject |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/22843 |
url |
http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/22843 |
dc.language.none.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/ Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Argentina (CC BY-NC-SA 2.5) |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/ Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Argentina (CC BY-NC-SA 2.5) |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:SEDICI (UNLP) instname:Universidad Nacional de La Plata instacron:UNLP |
reponame_str |
SEDICI (UNLP) |
collection |
SEDICI (UNLP) |
instname_str |
Universidad Nacional de La Plata |
instacron_str |
UNLP |
institution |
UNLP |
repository.name.fl_str_mv |
SEDICI (UNLP) - Universidad Nacional de La Plata |
repository.mail.fl_str_mv |
alira@sedici.unlp.edu.ar |
_version_ |
1843532052359544832 |
score |
13.000565 |