The question of ethical decision in marketing and ethics

Autores
Jamnik, Anton
Año de publicación
2011
Idioma
inglés
Tipo de recurso
artículo
Estado
versión publicada
Descripción
Fil: Jamnik, Anton. Univerza v Ljubljani. Teološka fakulteta; Eslovenia
Resumen: Mientras que el marketing está asociado con prácticas negativas que involucran la explotación y la deshonestidad, Anton Jamnik afirma la necesidad de crear una teoría ética para éste. El artículo intenta brindar, por un lado, un breve bosquejo de las principales corrientes de la literatura de la ética del marketing y, por otro, participar de su desarrollo. El autor analiza los desafíos éticos que sur girán en el futuro, provenientes de tres fuentes distintas: las innovaciones tecnológicas, la influencia de la competencia global y la expansión de las actividades de mercado en áreas no tradicionales. Esto requerirá el desarrollo de una ética normativa realista. Para concluir, explica que la ética del marketing debería analizar hasta qué punto ha sido exitosa a la hora de resolver los desafíos éticos del mundo actual.
Abstract: While marketing is associated with negative practices that involve exploitation and dishonesty, Anton Jamnik states the need for creating an ethical theory for it. The article attempts both to provide a brief overview of the main currents on marketing ethics’ literature and to participate in its development. The author analyses the ethical challenges that will come up in the future from three different sources: technological innovations, the influence of global competition and the expansion of marketing activities into non-traditional business areas. This will require the development of a realistic normative ethics. To conclude, he argues that marketing ethics should analyze to what extent it has been successful to solve the ethical challenges of today’s world.
Fuente
Versión original impresa en Sistema de Bibliotecas UCA: Revista Cultura Económica. Año XXIX. Nº 80, 2011
Materia
MARKETING
MERCADEO
ETICA
COMPETENCIA
Nivel de accesibilidad
acceso abierto
Condiciones de uso
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Repositorio
Repositorio Institucional (UCA)
Institución
Pontificia Universidad Católica Argentina
OAI Identificador
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Abstract: While marketing is associated with negative practices that involve exploitation and dishonesty, Anton Jamnik states the need for creating an ethical theory for it. The article attempts both to provide a brief overview of the main currents on marketing ethics’ literature and to participate in its development. The author analyses the ethical challenges that will come up in the future from three different sources: technological innovations, the influence of global competition and the expansion of marketing activities into non-traditional business areas. This will require the development of a realistic normative ethics. To conclude, he argues that marketing ethics should analyze to what extent it has been successful to solve the ethical challenges of today’s world.
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