The influence of written items in the construction of grammar tests

Autores
Buedo, Jimena
Año de publicación
2011
Idioma
inglés
Tipo de recurso
tesis de grado
Estado
versión aceptada
Colaborador/a o director/a de tesis
Quinterno, Mariano
Descripción
Testing, as McNamara (2000) expresses, is a universal feature of social life and as such it attempts to examine how people perform in relation to others to make decisions about their social roles. This concept also applies to language testing, which involves gathering information and making judgement within a context of specific purposes and goals (Frendo, 2009). Testing is of critical importance in shaping the teaching process and the decisions about the students‟ performance. Therefore, this research aimed to find out to what extent the test results obtained by in-company intermediate students were influenced by the type of written item chosen by the teacher in the construction of grammar tests. The study also explored whether previous training in class affected the test takers‟ performance. The difference between closed-items and open tasks, between items presented in isolation and in context was also highlighted in the hope of raising awareness of the range of results that might be attained with different test formats. Findings showed that the type of test item chosen to evaluate in-company intermediate students‟ knowledge of grammar in the written medium appeared to have influenced their test results.
La evaluación, como lo expresa McNamara (2000), es una característica universal de la vida social y como tal intenta examinar como las personas se desempeñan en relación a otros para tomar decisiones acerca de sus roles sociales. Este concepto de evaluación también se aplica a la evaluación de la lengua la cual busca reunir información y hacer una valoración dentro de un contexto dado ya que los resultados logrados son importantes no solo por su influencia en la enseñanza sino también por las decisiones que se toman en base a ellos. Esta investigación intentó descubrir hasta qué punto el tipo de formato utilizado por los docentes para evaluar los conocimientos de gramática de alumnos intermedios estudiando inglés en empresas influye en los resultados obtenidos. Este estudio también exploró si la práctica previa de diferentes ejercicios en clase afecta el desempeño de los alumnos en el examen. Se enfatizó la diferencia entre distintos tipos de ejercicios con el objetivo de reflexionar sobre la variedad de resultados que pueden ser obtenidos al evaluar con diferentes formatos. Este estudio demostró que los ítems elegidos para evaluar el conocimiento de gramática de alumnos intermedios de inglés en forma escrita parecen haber influenciado los resultados obtenidos.
INSPT
Fil: Buedo, Jimena. Universidad Tecnológica Nacional. Instituto Nacional del Profesorado Técnico; Argentina.
Materia
Assessment, grammar, in-company and test item.
Evaluación, gramática, cursos en empresas, ítems de evaluación.
Nivel de accesibilidad
acceso abierto
Condiciones de uso
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Repositorio
Repositorio Institucional Abierto (UTN)
Institución
Universidad Tecnológica Nacional
OAI Identificador
oai:ria.utn.edu.ar:20.500.12272/4062

id RIAUTN_e09d84a0319b7254ff5135e0727c46e3
oai_identifier_str oai:ria.utn.edu.ar:20.500.12272/4062
network_acronym_str RIAUTN
repository_id_str a
network_name_str Repositorio Institucional Abierto (UTN)
spelling The influence of written items in the construction of grammar testsBuedo, JimenaAssessment, grammar, in-company and test item.Evaluación, gramática, cursos en empresas, ítems de evaluación.Testing, as McNamara (2000) expresses, is a universal feature of social life and as such it attempts to examine how people perform in relation to others to make decisions about their social roles. This concept also applies to language testing, which involves gathering information and making judgement within a context of specific purposes and goals (Frendo, 2009). Testing is of critical importance in shaping the teaching process and the decisions about the students‟ performance. Therefore, this research aimed to find out to what extent the test results obtained by in-company intermediate students were influenced by the type of written item chosen by the teacher in the construction of grammar tests. The study also explored whether previous training in class affected the test takers‟ performance. The difference between closed-items and open tasks, between items presented in isolation and in context was also highlighted in the hope of raising awareness of the range of results that might be attained with different test formats. Findings showed that the type of test item chosen to evaluate in-company intermediate students‟ knowledge of grammar in the written medium appeared to have influenced their test results.La evaluación, como lo expresa McNamara (2000), es una característica universal de la vida social y como tal intenta examinar como las personas se desempeñan en relación a otros para tomar decisiones acerca de sus roles sociales. Este concepto de evaluación también se aplica a la evaluación de la lengua la cual busca reunir información y hacer una valoración dentro de un contexto dado ya que los resultados logrados son importantes no solo por su influencia en la enseñanza sino también por las decisiones que se toman en base a ellos. Esta investigación intentó descubrir hasta qué punto el tipo de formato utilizado por los docentes para evaluar los conocimientos de gramática de alumnos intermedios estudiando inglés en empresas influye en los resultados obtenidos. Este estudio también exploró si la práctica previa de diferentes ejercicios en clase afecta el desempeño de los alumnos en el examen. Se enfatizó la diferencia entre distintos tipos de ejercicios con el objetivo de reflexionar sobre la variedad de resultados que pueden ser obtenidos al evaluar con diferentes formatos. Este estudio demostró que los ítems elegidos para evaluar el conocimiento de gramática de alumnos intermedios de inglés en forma escrita parecen haber influenciado los resultados obtenidos.INSPTFil: Buedo, Jimena. Universidad Tecnológica Nacional. Instituto Nacional del Profesorado Técnico; Argentina.Quinterno, Mariano2019-10-21T13:57:23Z2019-10-21T13:57:23Z2011-12-15info:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1finfo:ar-repo/semantics/tesisDeGradoapplication/pdfapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/20.500.12272/4062engenginfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Buedo, Jimena.dc.rights.useAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional2019-10-21reponame:Repositorio Institucional Abierto (UTN)instname:Universidad Tecnológica Nacional2025-09-29T14:29:41Zoai:ria.utn.edu.ar:20.500.12272/4062instacron:UTNInstitucionalhttp://ria.utn.edu.ar/Universidad públicaNo correspondehttp://ria.utn.edu.ar/oaigestionria@rec.utn.edu.ar; fsuarez@rec.utn.edu.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:a2025-09-29 14:29:41.662Repositorio Institucional Abierto (UTN) - Universidad Tecnológica Nacionalfalse
dc.title.none.fl_str_mv The influence of written items in the construction of grammar tests
title The influence of written items in the construction of grammar tests
spellingShingle The influence of written items in the construction of grammar tests
Buedo, Jimena
Assessment, grammar, in-company and test item.
Evaluación, gramática, cursos en empresas, ítems de evaluación.
title_short The influence of written items in the construction of grammar tests
title_full The influence of written items in the construction of grammar tests
title_fullStr The influence of written items in the construction of grammar tests
title_full_unstemmed The influence of written items in the construction of grammar tests
title_sort The influence of written items in the construction of grammar tests
dc.creator.none.fl_str_mv Buedo, Jimena
author Buedo, Jimena
author_facet Buedo, Jimena
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Quinterno, Mariano
dc.subject.none.fl_str_mv Assessment, grammar, in-company and test item.
Evaluación, gramática, cursos en empresas, ítems de evaluación.
topic Assessment, grammar, in-company and test item.
Evaluación, gramática, cursos en empresas, ítems de evaluación.
dc.description.none.fl_txt_mv Testing, as McNamara (2000) expresses, is a universal feature of social life and as such it attempts to examine how people perform in relation to others to make decisions about their social roles. This concept also applies to language testing, which involves gathering information and making judgement within a context of specific purposes and goals (Frendo, 2009). Testing is of critical importance in shaping the teaching process and the decisions about the students‟ performance. Therefore, this research aimed to find out to what extent the test results obtained by in-company intermediate students were influenced by the type of written item chosen by the teacher in the construction of grammar tests. The study also explored whether previous training in class affected the test takers‟ performance. The difference between closed-items and open tasks, between items presented in isolation and in context was also highlighted in the hope of raising awareness of the range of results that might be attained with different test formats. Findings showed that the type of test item chosen to evaluate in-company intermediate students‟ knowledge of grammar in the written medium appeared to have influenced their test results.
La evaluación, como lo expresa McNamara (2000), es una característica universal de la vida social y como tal intenta examinar como las personas se desempeñan en relación a otros para tomar decisiones acerca de sus roles sociales. Este concepto de evaluación también se aplica a la evaluación de la lengua la cual busca reunir información y hacer una valoración dentro de un contexto dado ya que los resultados logrados son importantes no solo por su influencia en la enseñanza sino también por las decisiones que se toman en base a ellos. Esta investigación intentó descubrir hasta qué punto el tipo de formato utilizado por los docentes para evaluar los conocimientos de gramática de alumnos intermedios estudiando inglés en empresas influye en los resultados obtenidos. Este estudio también exploró si la práctica previa de diferentes ejercicios en clase afecta el desempeño de los alumnos en el examen. Se enfatizó la diferencia entre distintos tipos de ejercicios con el objetivo de reflexionar sobre la variedad de resultados que pueden ser obtenidos al evaluar con diferentes formatos. Este estudio demostró que los ítems elegidos para evaluar el conocimiento de gramática de alumnos intermedios de inglés en forma escrita parecen haber influenciado los resultados obtenidos.
INSPT
Fil: Buedo, Jimena. Universidad Tecnológica Nacional. Instituto Nacional del Profesorado Técnico; Argentina.
description Testing, as McNamara (2000) expresses, is a universal feature of social life and as such it attempts to examine how people perform in relation to others to make decisions about their social roles. This concept also applies to language testing, which involves gathering information and making judgement within a context of specific purposes and goals (Frendo, 2009). Testing is of critical importance in shaping the teaching process and the decisions about the students‟ performance. Therefore, this research aimed to find out to what extent the test results obtained by in-company intermediate students were influenced by the type of written item chosen by the teacher in the construction of grammar tests. The study also explored whether previous training in class affected the test takers‟ performance. The difference between closed-items and open tasks, between items presented in isolation and in context was also highlighted in the hope of raising awareness of the range of results that might be attained with different test formats. Findings showed that the type of test item chosen to evaluate in-company intermediate students‟ knowledge of grammar in the written medium appeared to have influenced their test results.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-12-15
2019-10-21T13:57:23Z
2019-10-21T13:57:23Z
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
info:eu-repo/semantics/acceptedVersion
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
info:ar-repo/semantics/tesisDeGrado
format bachelorThesis
status_str acceptedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/20.500.12272/4062
url http://hdl.handle.net/20.500.12272/4062
dc.language.none.fl_str_mv eng
eng
language eng
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Buedo, Jimena.
dc.rights.use
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
2019-10-21
eu_rights_str_mv openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Buedo, Jimena.
dc.rights.use
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
2019-10-21
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositorio Institucional Abierto (UTN)
instname:Universidad Tecnológica Nacional
reponame_str Repositorio Institucional Abierto (UTN)
collection Repositorio Institucional Abierto (UTN)
instname_str Universidad Tecnológica Nacional
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Abierto (UTN) - Universidad Tecnológica Nacional
repository.mail.fl_str_mv gestionria@rec.utn.edu.ar; fsuarez@rec.utn.edu.ar
_version_ 1844621790859493376
score 12.559606