Highly advanced scientific titles in the field of reading pedagogy

Autores
Soler, Marta Viviana
Año de publicación
2014
Idioma
inglés
Tipo de recurso
artículo
Estado
versión publicada
Descripción
The immediate need of non-English speaking advanced university students, young fellows and young researchers to read literature in English urges the teaching of selective reading of a variety of academic and highly-advanced scientific texts within the framework of English as a foreign language, particularly English for Specific and Academic Purposes. The aim of this work is to analyze one possible operationalization of an expeditious reading strategy through the reading of highly advanced scientific titles of research papers in terms of cause-effect relationships, as this is as important and necessary as reading abstracts for fast tracking relevant data. Because of the scarce literature available on this topic, our analysis is prudently restricted to a small set of title samples. Still, the strength of our observations lie in that scientific titles demonstrate to be very useful authentic sample material in the field of reading pedagogy, this being an issue neither fully explored nor exploited to date.
Frente a la necesidad de lectura de textos especializados en inglés que tienen los alumnos universitarios avanzados, becarios e investigadores jóvenes no hablantes de dicha lengua, la enseñanza de lectura selectiva de material académico y científico en el marco del Inglés con Fines Específicos y Académicos debe ser prioridad en dicho campo. El objetivo de este trabajo es reflexionar sobre una estrategia innovadora de lectura expeditiva de títulos científicos muy especializados en términos de relaciones causa-efecto para ayudar a identificar datos relevantes de un trabajo científico. Debido a los pocos estudios realizados hasta ahora sobre este tema, nuestras reflexiones se restringen a un reducido número de títulos y aspiran a servir de punto de partida para estudios posteriores. El principal valor de este trabajo radica en mostrar que los títulos científicos son material auténtico muy útil para el campo de la pedagogía de la lectura.
Fil: Soler, Marta Viviana. Consejo Nacional de Investigaciones Cientificas y Tecnicas. Centro Cientifico Tecnol.conicet - Bahia Blanca. Instituto de Invest.bioquimicas Bahia Blanca (i); Argentina. Universidad Nacional del Sur; Argentina
Materia
TITLES
SCIENTIFIC DISCOURSE
READING
Nivel de accesibilidad
acceso abierto
Condiciones de uso
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/
Repositorio
CONICET Digital (CONICET)
Institución
Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
OAI Identificador
oai:ri.conicet.gov.ar:11336/4548

id CONICETDig_ec3da0dbf5823d2ae81ba320ea7051fb
oai_identifier_str oai:ri.conicet.gov.ar:11336/4548
network_acronym_str CONICETDig
repository_id_str 3498
network_name_str CONICET Digital (CONICET)
spelling Highly advanced scientific titles in the field of reading pedagogySoler, Marta VivianaTITLESSCIENTIFIC DISCOURSEREADINGhttps://purl.org/becyt/ford/6.2https://purl.org/becyt/ford/6The immediate need of non-English speaking advanced university students, young fellows and young researchers to read literature in English urges the teaching of selective reading of a variety of academic and highly-advanced scientific texts within the framework of English as a foreign language, particularly English for Specific and Academic Purposes. The aim of this work is to analyze one possible operationalization of an expeditious reading strategy through the reading of highly advanced scientific titles of research papers in terms of cause-effect relationships, as this is as important and necessary as reading abstracts for fast tracking relevant data. Because of the scarce literature available on this topic, our analysis is prudently restricted to a small set of title samples. Still, the strength of our observations lie in that scientific titles demonstrate to be very useful authentic sample material in the field of reading pedagogy, this being an issue neither fully explored nor exploited to date.Frente a la necesidad de lectura de textos especializados en inglés que tienen los alumnos universitarios avanzados, becarios e investigadores jóvenes no hablantes de dicha lengua, la enseñanza de lectura selectiva de material académico y científico en el marco del Inglés con Fines Específicos y Académicos debe ser prioridad en dicho campo. El objetivo de este trabajo es reflexionar sobre una estrategia innovadora de lectura expeditiva de títulos científicos muy especializados en términos de relaciones causa-efecto para ayudar a identificar datos relevantes de un trabajo científico. Debido a los pocos estudios realizados hasta ahora sobre este tema, nuestras reflexiones se restringen a un reducido número de títulos y aspiran a servir de punto de partida para estudios posteriores. El principal valor de este trabajo radica en mostrar que los títulos científicos son material auténtico muy útil para el campo de la pedagogía de la lectura.Fil: Soler, Marta Viviana. Consejo Nacional de Investigaciones Cientificas y Tecnicas. Centro Cientifico Tecnol.conicet - Bahia Blanca. Instituto de Invest.bioquimicas Bahia Blanca (i); Argentina. Universidad Nacional del Sur; ArgentinaUniversidad de Alcalá2014-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501info:ar-repo/semantics/articuloapplication/pdfapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/11336/4548Soler, Marta Viviana; Highly advanced scientific titles in the field of reading pedagogy; Universidad de Alcalá; Encuentro - Revista de Investigación e Innovación en la Clase de Idiomas; 23; 12-2014; 142-1511989-0796enginfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.encuentrojournal.org/textcit.php?textdisplay=477info:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/reponame:CONICET Digital (CONICET)instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas2025-09-29T10:05:33Zoai:ri.conicet.gov.ar:11336/4548instacron:CONICETInstitucionalhttp://ri.conicet.gov.ar/Organismo científico-tecnológicoNo correspondehttp://ri.conicet.gov.ar/oai/requestdasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:34982025-09-29 10:05:33.635CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicasfalse
dc.title.none.fl_str_mv Highly advanced scientific titles in the field of reading pedagogy
title Highly advanced scientific titles in the field of reading pedagogy
spellingShingle Highly advanced scientific titles in the field of reading pedagogy
Soler, Marta Viviana
TITLES
SCIENTIFIC DISCOURSE
READING
title_short Highly advanced scientific titles in the field of reading pedagogy
title_full Highly advanced scientific titles in the field of reading pedagogy
title_fullStr Highly advanced scientific titles in the field of reading pedagogy
title_full_unstemmed Highly advanced scientific titles in the field of reading pedagogy
title_sort Highly advanced scientific titles in the field of reading pedagogy
dc.creator.none.fl_str_mv Soler, Marta Viviana
author Soler, Marta Viviana
author_facet Soler, Marta Viviana
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv TITLES
SCIENTIFIC DISCOURSE
READING
topic TITLES
SCIENTIFIC DISCOURSE
READING
purl_subject.fl_str_mv https://purl.org/becyt/ford/6.2
https://purl.org/becyt/ford/6
dc.description.none.fl_txt_mv The immediate need of non-English speaking advanced university students, young fellows and young researchers to read literature in English urges the teaching of selective reading of a variety of academic and highly-advanced scientific texts within the framework of English as a foreign language, particularly English for Specific and Academic Purposes. The aim of this work is to analyze one possible operationalization of an expeditious reading strategy through the reading of highly advanced scientific titles of research papers in terms of cause-effect relationships, as this is as important and necessary as reading abstracts for fast tracking relevant data. Because of the scarce literature available on this topic, our analysis is prudently restricted to a small set of title samples. Still, the strength of our observations lie in that scientific titles demonstrate to be very useful authentic sample material in the field of reading pedagogy, this being an issue neither fully explored nor exploited to date.
Frente a la necesidad de lectura de textos especializados en inglés que tienen los alumnos universitarios avanzados, becarios e investigadores jóvenes no hablantes de dicha lengua, la enseñanza de lectura selectiva de material académico y científico en el marco del Inglés con Fines Específicos y Académicos debe ser prioridad en dicho campo. El objetivo de este trabajo es reflexionar sobre una estrategia innovadora de lectura expeditiva de títulos científicos muy especializados en términos de relaciones causa-efecto para ayudar a identificar datos relevantes de un trabajo científico. Debido a los pocos estudios realizados hasta ahora sobre este tema, nuestras reflexiones se restringen a un reducido número de títulos y aspiran a servir de punto de partida para estudios posteriores. El principal valor de este trabajo radica en mostrar que los títulos científicos son material auténtico muy útil para el campo de la pedagogía de la lectura.
Fil: Soler, Marta Viviana. Consejo Nacional de Investigaciones Cientificas y Tecnicas. Centro Cientifico Tecnol.conicet - Bahia Blanca. Instituto de Invest.bioquimicas Bahia Blanca (i); Argentina. Universidad Nacional del Sur; Argentina
description The immediate need of non-English speaking advanced university students, young fellows and young researchers to read literature in English urges the teaching of selective reading of a variety of academic and highly-advanced scientific texts within the framework of English as a foreign language, particularly English for Specific and Academic Purposes. The aim of this work is to analyze one possible operationalization of an expeditious reading strategy through the reading of highly advanced scientific titles of research papers in terms of cause-effect relationships, as this is as important and necessary as reading abstracts for fast tracking relevant data. Because of the scarce literature available on this topic, our analysis is prudently restricted to a small set of title samples. Still, the strength of our observations lie in that scientific titles demonstrate to be very useful authentic sample material in the field of reading pedagogy, this being an issue neither fully explored nor exploited to date.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-12
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
info:ar-repo/semantics/articulo
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11336/4548
Soler, Marta Viviana; Highly advanced scientific titles in the field of reading pedagogy; Universidad de Alcalá; Encuentro - Revista de Investigación e Innovación en la Clase de Idiomas; 23; 12-2014; 142-151
1989-0796
url http://hdl.handle.net/11336/4548
identifier_str_mv Soler, Marta Viviana; Highly advanced scientific titles in the field of reading pedagogy; Universidad de Alcalá; Encuentro - Revista de Investigación e Innovación en la Clase de Idiomas; 23; 12-2014; 142-151
1989-0796
dc.language.none.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.encuentrojournal.org/textcit.php?textdisplay=477
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/
eu_rights_str_mv openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Alcalá
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Alcalá
dc.source.none.fl_str_mv reponame:CONICET Digital (CONICET)
instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
reponame_str CONICET Digital (CONICET)
collection CONICET Digital (CONICET)
instname_str Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
repository.name.fl_str_mv CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
repository.mail.fl_str_mv dasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.ar
_version_ 1844613893445386240
score 13.069144