On the uncertain nature of speech rhythm and its relevance in L2 acquisition
- Autores
- Espinosa, Gonzalo Eduardo
- Año de publicación
- 2016
- Idioma
- inglés
- Tipo de recurso
- artículo
- Estado
- versión publicada
- Descripción
- This article is aimed at reviewing the different accounts for speech rhythm in the languages of the world. It addresses three main aspects in the literature on rhythm based on an impressionistic description, on a phonological explanation, and on the implementation of metrics to measure speech quantitatively. Some relevant studies on L1 speech rhythm are discussed in order to see the different attempts to categorize languages and to describe linguistic variations. In addition, the comparison of Germanic and Romance rhythm leads to the analysis of non-native speech with implications for the teaching and learning of L2 prosody, specifically in the acquisition of English rhythm by Spanish learners.
El objetivo de este artículo es dar cuenta de las distintas descripciones del ritmo del habla en las lenguas del mundo. Se abordan tres aspectos principales en la literatura sobre ritmo basados en una descripción impresionista, una explicación fonológica, y la implementación de métricas para medir el habla cuantitativamente. Se discuten algunos estudios relevantes sobre el ritmo en L1 con el fin de conocer los distintos intentos de hacer una categorización de las lenguas y de describir la variación lingüística. Asimismo, la comparación del ritmo germánico y románico lleva al análisis del habla no–nativa con implicancias al momento de enseñar y aprender la prosodia de una L2, específicamente en la adquisición del ritmo inglés por hablantes nativos de español.
Fil: Espinosa, Gonzalo Eduardo. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Patagonia Norte; Argentina. Universidad Nacional del Comahue; Argentina - Materia
-
SPEECH RHYTHM
L1
L2
ENGLISH
SPANISH
Formación docente
Práctica reflexiva
Aprendizaje cognitivo - Nivel de accesibilidad
- acceso abierto
- Condiciones de uso
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
- Repositorio
- Institución
- Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
- OAI Identificador
- oai:ri.conicet.gov.ar:11336/62709
Ver los metadatos del registro completo
id |
CONICETDig_de48617652aca8c6aac108743fa9ca3e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ri.conicet.gov.ar:11336/62709 |
network_acronym_str |
CONICETDig |
repository_id_str |
3498 |
network_name_str |
CONICET Digital (CONICET) |
spelling |
On the uncertain nature of speech rhythm and its relevance in L2 acquisitionEspinosa, Gonzalo EduardoSPEECH RHYTHML1L2ENGLISHSPANISHFormación docentePráctica reflexivaAprendizaje cognitivohttps://purl.org/becyt/ford/6.2https://purl.org/becyt/ford/6This article is aimed at reviewing the different accounts for speech rhythm in the languages of the world. It addresses three main aspects in the literature on rhythm based on an impressionistic description, on a phonological explanation, and on the implementation of metrics to measure speech quantitatively. Some relevant studies on L1 speech rhythm are discussed in order to see the different attempts to categorize languages and to describe linguistic variations. In addition, the comparison of Germanic and Romance rhythm leads to the analysis of non-native speech with implications for the teaching and learning of L2 prosody, specifically in the acquisition of English rhythm by Spanish learners.El objetivo de este artículo es dar cuenta de las distintas descripciones del ritmo del habla en las lenguas del mundo. Se abordan tres aspectos principales en la literatura sobre ritmo basados en una descripción impresionista, una explicación fonológica, y la implementación de métricas para medir el habla cuantitativamente. Se discuten algunos estudios relevantes sobre el ritmo en L1 con el fin de conocer los distintos intentos de hacer una categorización de las lenguas y de describir la variación lingüística. Asimismo, la comparación del ritmo germánico y románico lleva al análisis del habla no–nativa con implicancias al momento de enseñar y aprender la prosodia de una L2, específicamente en la adquisición del ritmo inglés por hablantes nativos de español.Fil: Espinosa, Gonzalo Eduardo. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Patagonia Norte; Argentina. Universidad Nacional del Comahue; ArgentinaFederación Argentina de Asociaciones de Profesores de Inglés2016-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501info:ar-repo/semantics/articuloapplication/pdfapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/11336/62709Espinosa, Gonzalo Eduardo; On the uncertain nature of speech rhythm and its relevance in L2 acquisition; Federación Argentina de Asociaciones de Profesores de Inglés; Argentinian Journal of Applied Linguistics; 4; 1; 5-2016; 5-222314-3576CONICET DigitalCONICETenginfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.faapi.org.ar/ajal/issues/401/Espinosa.htmlinfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.faapi.org.ar/ajal/issues/401/EspinosaAJALVol4(1).pdfinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/reponame:CONICET Digital (CONICET)instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas2025-10-15T15:32:31Zoai:ri.conicet.gov.ar:11336/62709instacron:CONICETInstitucionalhttp://ri.conicet.gov.ar/Organismo científico-tecnológicoNo correspondehttp://ri.conicet.gov.ar/oai/requestdasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:34982025-10-15 15:32:32.197CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicasfalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
On the uncertain nature of speech rhythm and its relevance in L2 acquisition |
title |
On the uncertain nature of speech rhythm and its relevance in L2 acquisition |
spellingShingle |
On the uncertain nature of speech rhythm and its relevance in L2 acquisition Espinosa, Gonzalo Eduardo SPEECH RHYTHM L1 L2 ENGLISH SPANISH Formación docente Práctica reflexiva Aprendizaje cognitivo |
title_short |
On the uncertain nature of speech rhythm and its relevance in L2 acquisition |
title_full |
On the uncertain nature of speech rhythm and its relevance in L2 acquisition |
title_fullStr |
On the uncertain nature of speech rhythm and its relevance in L2 acquisition |
title_full_unstemmed |
On the uncertain nature of speech rhythm and its relevance in L2 acquisition |
title_sort |
On the uncertain nature of speech rhythm and its relevance in L2 acquisition |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Espinosa, Gonzalo Eduardo |
author |
Espinosa, Gonzalo Eduardo |
author_facet |
Espinosa, Gonzalo Eduardo |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
SPEECH RHYTHM L1 L2 ENGLISH SPANISH Formación docente Práctica reflexiva Aprendizaje cognitivo |
topic |
SPEECH RHYTHM L1 L2 ENGLISH SPANISH Formación docente Práctica reflexiva Aprendizaje cognitivo |
purl_subject.fl_str_mv |
https://purl.org/becyt/ford/6.2 https://purl.org/becyt/ford/6 |
dc.description.none.fl_txt_mv |
This article is aimed at reviewing the different accounts for speech rhythm in the languages of the world. It addresses three main aspects in the literature on rhythm based on an impressionistic description, on a phonological explanation, and on the implementation of metrics to measure speech quantitatively. Some relevant studies on L1 speech rhythm are discussed in order to see the different attempts to categorize languages and to describe linguistic variations. In addition, the comparison of Germanic and Romance rhythm leads to the analysis of non-native speech with implications for the teaching and learning of L2 prosody, specifically in the acquisition of English rhythm by Spanish learners. El objetivo de este artículo es dar cuenta de las distintas descripciones del ritmo del habla en las lenguas del mundo. Se abordan tres aspectos principales en la literatura sobre ritmo basados en una descripción impresionista, una explicación fonológica, y la implementación de métricas para medir el habla cuantitativamente. Se discuten algunos estudios relevantes sobre el ritmo en L1 con el fin de conocer los distintos intentos de hacer una categorización de las lenguas y de describir la variación lingüística. Asimismo, la comparación del ritmo germánico y románico lleva al análisis del habla no–nativa con implicancias al momento de enseñar y aprender la prosodia de una L2, específicamente en la adquisición del ritmo inglés por hablantes nativos de español. Fil: Espinosa, Gonzalo Eduardo. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Patagonia Norte; Argentina. Universidad Nacional del Comahue; Argentina |
description |
This article is aimed at reviewing the different accounts for speech rhythm in the languages of the world. It addresses three main aspects in the literature on rhythm based on an impressionistic description, on a phonological explanation, and on the implementation of metrics to measure speech quantitatively. Some relevant studies on L1 speech rhythm are discussed in order to see the different attempts to categorize languages and to describe linguistic variations. In addition, the comparison of Germanic and Romance rhythm leads to the analysis of non-native speech with implications for the teaching and learning of L2 prosody, specifically in the acquisition of English rhythm by Spanish learners. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-05 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 info:ar-repo/semantics/articulo |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11336/62709 Espinosa, Gonzalo Eduardo; On the uncertain nature of speech rhythm and its relevance in L2 acquisition; Federación Argentina de Asociaciones de Profesores de Inglés; Argentinian Journal of Applied Linguistics; 4; 1; 5-2016; 5-22 2314-3576 CONICET Digital CONICET |
url |
http://hdl.handle.net/11336/62709 |
identifier_str_mv |
Espinosa, Gonzalo Eduardo; On the uncertain nature of speech rhythm and its relevance in L2 acquisition; Federación Argentina de Asociaciones de Profesores de Inglés; Argentinian Journal of Applied Linguistics; 4; 1; 5-2016; 5-22 2314-3576 CONICET Digital CONICET |
dc.language.none.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.faapi.org.ar/ajal/issues/401/Espinosa.html info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.faapi.org.ar/ajal/issues/401/EspinosaAJALVol4(1).pdf |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/ |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Federación Argentina de Asociaciones de Profesores de Inglés |
publisher.none.fl_str_mv |
Federación Argentina de Asociaciones de Profesores de Inglés |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:CONICET Digital (CONICET) instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas |
reponame_str |
CONICET Digital (CONICET) |
collection |
CONICET Digital (CONICET) |
instname_str |
Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas |
repository.name.fl_str_mv |
CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas |
repository.mail.fl_str_mv |
dasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.ar |
_version_ |
1846083457970601984 |
score |
13.22299 |