On the uncertain nature of speech rhythm and its relevance in L2 acquisition

Autores
Espinosa, Gonzalo Eduardo
Año de publicación
2016
Idioma
inglés
Tipo de recurso
artículo
Estado
versión publicada
Descripción
This article is aimed at reviewing the different accounts for speech rhythm in the languages of the world. It addresses three main aspects in the literature on rhythm based on an impressionistic description, on a phonological explanation, and on the implementation of metrics to measure speech quantitatively. Some relevant studies on L1 speech rhythm are discussed in order to see the different attempts to categorize languages and to describe linguistic variations. In addition, the comparison of Germanic and Romance rhythm leads to the analysis of non-native speech with implications for the teaching and learning of L2 prosody, specifically in the acquisition of English rhythm by Spanish learners.
El objetivo de este artículo es dar cuenta de las distintas descripciones del ritmo del habla en las lenguas del mundo. Se abordan tres aspectos principales en la literatura sobre ritmo basados en una descripción impresionista, una explicación fonológica, y la implementación de métricas para medir el habla cuantitativamente. Se discuten algunos estudios relevantes sobre el ritmo en L1 con el fin de conocer los distintos intentos de hacer una categorización de las lenguas y de describir la variación lingüística. Asimismo, la comparación del ritmo germánico y románico lleva al análisis del habla no–nativa con implicancias al momento de enseñar y aprender la prosodia de una L2, específicamente en la adquisición del ritmo inglés por hablantes nativos de español.
Fil: Espinosa, Gonzalo Eduardo. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Patagonia Norte; Argentina. Universidad Nacional del Comahue; Argentina
Materia
SPEECH RHYTHM
L1
L2
ENGLISH
SPANISH
Formación docente
Práctica reflexiva
Aprendizaje cognitivo
Nivel de accesibilidad
acceso abierto
Condiciones de uso
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
Repositorio
CONICET Digital (CONICET)
Institución
Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
OAI Identificador
oai:ri.conicet.gov.ar:11336/62709

id CONICETDig_de48617652aca8c6aac108743fa9ca3e
oai_identifier_str oai:ri.conicet.gov.ar:11336/62709
network_acronym_str CONICETDig
repository_id_str 3498
network_name_str CONICET Digital (CONICET)
spelling On the uncertain nature of speech rhythm and its relevance in L2 acquisitionEspinosa, Gonzalo EduardoSPEECH RHYTHML1L2ENGLISHSPANISHFormación docentePráctica reflexivaAprendizaje cognitivohttps://purl.org/becyt/ford/6.2https://purl.org/becyt/ford/6This article is aimed at reviewing the different accounts for speech rhythm in the languages of the world. It addresses three main aspects in the literature on rhythm based on an impressionistic description, on a phonological explanation, and on the implementation of metrics to measure speech quantitatively. Some relevant studies on L1 speech rhythm are discussed in order to see the different attempts to categorize languages and to describe linguistic variations. In addition, the comparison of Germanic and Romance rhythm leads to the analysis of non-native speech with implications for the teaching and learning of L2 prosody, specifically in the acquisition of English rhythm by Spanish learners.El objetivo de este artículo es dar cuenta de las distintas descripciones del ritmo del habla en las lenguas del mundo. Se abordan tres aspectos principales en la literatura sobre ritmo basados en una descripción impresionista, una explicación fonológica, y la implementación de métricas para medir el habla cuantitativamente. Se discuten algunos estudios relevantes sobre el ritmo en L1 con el fin de conocer los distintos intentos de hacer una categorización de las lenguas y de describir la variación lingüística. Asimismo, la comparación del ritmo germánico y románico lleva al análisis del habla no–nativa con implicancias al momento de enseñar y aprender la prosodia de una L2, específicamente en la adquisición del ritmo inglés por hablantes nativos de español.Fil: Espinosa, Gonzalo Eduardo. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Patagonia Norte; Argentina. Universidad Nacional del Comahue; ArgentinaFederación Argentina de Asociaciones de Profesores de Inglés2016-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501info:ar-repo/semantics/articuloapplication/pdfapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/11336/62709Espinosa, Gonzalo Eduardo; On the uncertain nature of speech rhythm and its relevance in L2 acquisition; Federación Argentina de Asociaciones de Profesores de Inglés; Argentinian Journal of Applied Linguistics; 4; 1; 5-2016; 5-222314-3576CONICET DigitalCONICETenginfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.faapi.org.ar/ajal/issues/401/Espinosa.htmlinfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.faapi.org.ar/ajal/issues/401/EspinosaAJALVol4(1).pdfinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/reponame:CONICET Digital (CONICET)instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas2025-10-15T15:32:31Zoai:ri.conicet.gov.ar:11336/62709instacron:CONICETInstitucionalhttp://ri.conicet.gov.ar/Organismo científico-tecnológicoNo correspondehttp://ri.conicet.gov.ar/oai/requestdasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:34982025-10-15 15:32:32.197CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicasfalse
dc.title.none.fl_str_mv On the uncertain nature of speech rhythm and its relevance in L2 acquisition
title On the uncertain nature of speech rhythm and its relevance in L2 acquisition
spellingShingle On the uncertain nature of speech rhythm and its relevance in L2 acquisition
Espinosa, Gonzalo Eduardo
SPEECH RHYTHM
L1
L2
ENGLISH
SPANISH
Formación docente
Práctica reflexiva
Aprendizaje cognitivo
title_short On the uncertain nature of speech rhythm and its relevance in L2 acquisition
title_full On the uncertain nature of speech rhythm and its relevance in L2 acquisition
title_fullStr On the uncertain nature of speech rhythm and its relevance in L2 acquisition
title_full_unstemmed On the uncertain nature of speech rhythm and its relevance in L2 acquisition
title_sort On the uncertain nature of speech rhythm and its relevance in L2 acquisition
dc.creator.none.fl_str_mv Espinosa, Gonzalo Eduardo
author Espinosa, Gonzalo Eduardo
author_facet Espinosa, Gonzalo Eduardo
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv SPEECH RHYTHM
L1
L2
ENGLISH
SPANISH
Formación docente
Práctica reflexiva
Aprendizaje cognitivo
topic SPEECH RHYTHM
L1
L2
ENGLISH
SPANISH
Formación docente
Práctica reflexiva
Aprendizaje cognitivo
purl_subject.fl_str_mv https://purl.org/becyt/ford/6.2
https://purl.org/becyt/ford/6
dc.description.none.fl_txt_mv This article is aimed at reviewing the different accounts for speech rhythm in the languages of the world. It addresses three main aspects in the literature on rhythm based on an impressionistic description, on a phonological explanation, and on the implementation of metrics to measure speech quantitatively. Some relevant studies on L1 speech rhythm are discussed in order to see the different attempts to categorize languages and to describe linguistic variations. In addition, the comparison of Germanic and Romance rhythm leads to the analysis of non-native speech with implications for the teaching and learning of L2 prosody, specifically in the acquisition of English rhythm by Spanish learners.
El objetivo de este artículo es dar cuenta de las distintas descripciones del ritmo del habla en las lenguas del mundo. Se abordan tres aspectos principales en la literatura sobre ritmo basados en una descripción impresionista, una explicación fonológica, y la implementación de métricas para medir el habla cuantitativamente. Se discuten algunos estudios relevantes sobre el ritmo en L1 con el fin de conocer los distintos intentos de hacer una categorización de las lenguas y de describir la variación lingüística. Asimismo, la comparación del ritmo germánico y románico lleva al análisis del habla no–nativa con implicancias al momento de enseñar y aprender la prosodia de una L2, específicamente en la adquisición del ritmo inglés por hablantes nativos de español.
Fil: Espinosa, Gonzalo Eduardo. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Patagonia Norte; Argentina. Universidad Nacional del Comahue; Argentina
description This article is aimed at reviewing the different accounts for speech rhythm in the languages of the world. It addresses three main aspects in the literature on rhythm based on an impressionistic description, on a phonological explanation, and on the implementation of metrics to measure speech quantitatively. Some relevant studies on L1 speech rhythm are discussed in order to see the different attempts to categorize languages and to describe linguistic variations. In addition, the comparison of Germanic and Romance rhythm leads to the analysis of non-native speech with implications for the teaching and learning of L2 prosody, specifically in the acquisition of English rhythm by Spanish learners.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-05
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
info:ar-repo/semantics/articulo
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11336/62709
Espinosa, Gonzalo Eduardo; On the uncertain nature of speech rhythm and its relevance in L2 acquisition; Federación Argentina de Asociaciones de Profesores de Inglés; Argentinian Journal of Applied Linguistics; 4; 1; 5-2016; 5-22
2314-3576
CONICET Digital
CONICET
url http://hdl.handle.net/11336/62709
identifier_str_mv Espinosa, Gonzalo Eduardo; On the uncertain nature of speech rhythm and its relevance in L2 acquisition; Federación Argentina de Asociaciones de Profesores de Inglés; Argentinian Journal of Applied Linguistics; 4; 1; 5-2016; 5-22
2314-3576
CONICET Digital
CONICET
dc.language.none.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.faapi.org.ar/ajal/issues/401/Espinosa.html
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.faapi.org.ar/ajal/issues/401/EspinosaAJALVol4(1).pdf
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
eu_rights_str_mv openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Federación Argentina de Asociaciones de Profesores de Inglés
publisher.none.fl_str_mv Federación Argentina de Asociaciones de Profesores de Inglés
dc.source.none.fl_str_mv reponame:CONICET Digital (CONICET)
instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
reponame_str CONICET Digital (CONICET)
collection CONICET Digital (CONICET)
instname_str Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
repository.name.fl_str_mv CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
repository.mail.fl_str_mv dasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.ar
_version_ 1846083457970601984
score 13.22299