Principios multimedia y juicios de estudiantes universitarios sobre videos instruccionales

Autores
Marrujo Sucno, Jonathan Gabriel; González, Federico Martín; Ordóñez, Joaquín; Martínez, Magalí Ayelén; Burin, Debora Ines
Año de publicación
2024
Idioma
español castellano
Tipo de recurso
artículo
Estado
versión publicada
Descripción
Este estudio explora los juicios y percepciones de estudiantes universitarios sobre videos instruccionales que vieron en cursos virtuales, a la luz de los principios de la teoría cognitiva de aprendizaje multimedia. Se realizó una encuesta online donde participaron 391 estudiantes universitarios de diversos cursos, como Psicología, Ciencias Sociales y Humanidades, Medicina y STEM (Ciencia, Tecnología, Ingeniería y Matemáticas, por sus siglas en inglés). La encuesta preguntaba qué formatos de presentación habían visto; en caso de que hubieran visto más de uno, cuál juzgaron más propicio para el aprendizaje, y cuál les gustó más. También respondieron sobre preferencias acerca de la duración del video, y sobre la imagen o la presencia del instructor (aburrida, amable, distractora, gusto). Las modalidades de video más vistas fueron: texto, imágenes y gráficos, con audio del instructor; instructor con imágenes y gráficos o una presentación, e instructor solo. Los formatos de video considerados más propicios para el aprendizaje y más apreciados fueron aquellos que incluían al profesor interactuando con una presentación o material gráfico y los que incluían texto e imágenes más audio. Los videos que incluían solo al instructor hablando fueron calificados de forma más positiva en Humanidades y Ciencias Sociales y Psicología, que en Medicina y STEM. En general, se valoró positivamente la presencia del profesor. En cuanto a la segmentación, los estudiantes prefirieron videos de duración media, antes que videos cortos. En conclusión, los juicios de los estudiantes sobre los videos instruccionales online se alinearon con los principios del aprendizaje multimedia, excepto por el principio de segmentación.
Instructional video refers to recorded content with image, sound, and movement with educational purposes. Digital instructional videos have acquired considerable relevance in online education since its implementation in synchronous and asynchronous courses, its inclusion in learning platforms such as Moodle or Blackboard and the diffusion of video applications such as YouTube. The cognitive theory of multimedia learning, based on experimental research, proposes a series of principles to create effective instructional materials. These principles encourage the use of visual and auditory information in an integrated and synchronous manner, the avoidance of redundant information, to segment information into smaller pieces (e.g., make shorter videos), and to highlight relevant information. Other guiding principles to be followed when preparing an instructional video refer to the presence of the instructor: this presence attracts attention and can provide information and cues to foster the proposed principles. In addition, social cues would increase motivation, engagement, and positive affect. Nonetheless, the instructor's presence could be distracting and detrimental to learning. Most of the cognitive theory of multimedia learning is based on studies with measures of recall, comprehension, and performance under controlled laboratory conditions. Perceptions and attitudes toward instructional videos and their features, on the other hand, may differ in the students' learning experience and may also align or disagree with performance measures. This possible alignment or discordance is relevant because students' judgments are factors that affect motivation, course completion, and satisfaction. Therefore, this study aims to explore student’s judgments of expository videos seen in online courses, with respect to multimedia principles. Three hundred and ninety-one university students from diverse types of courses (Psychology, Social Sciences and Humanities, Medicine and STEM), who had seen at least one asynchronous instructional video in a learning management platform or video application (excluding synchronous videoconferences or lectures provided via platforms such as Zoom), completed an online survey. The survey asked about the presentation formats they had seen; in case they had seen more than one, they were asked to judge which one they found more conducive to learning and liked or preferred more, as well as which video duration they found more useful (short, medium, long). The last questions referred to the instructor's presence; participants rated a series of statements on a Likert-type scale from 1 ("strongly disagree") to 5 ("strongly agree"). The statements were: The instructor was friendly; he/she was annoying/annoying/confusing; he/she was monotonous/boring; I liked how the person explained the topic; he/she helped me understand the topic better; I was distracted by the person's face, gestures, and clothing. The survey was created using Google Forms with five sections (Demographics, Video Experience, Video Experience - Format, Video Experience - Duration, Attitudes towards instructor presence, Survey Closure). The survey was distributed via social media (Facebook, Twitter and Instagram). Most frequently seen videos were: Text, images and graphs, with instructor audio; Instructor with images and graphs or a presentation; and Instructor alone. Videos showing only an instructor (without materials) were less experienced in Medicine and STEM. The video formats considered most conducive to learning or clearest, and more liked, were those that included the lecturer interacting with a presentation or graphic materials, and also videos that included text and images plus audio; ratings for videos showing only the instructor talking were higher in Humanities and Social Sciences, and Psychology, and lower in Medicine and STEM. In general, the lecturer's presence was considered positively. As for segmentation, students preferred median length duration videos to shorter ones. In conclusion, students’ judgments about online instructional videos aligned with cognitive multimedia principles, except for the segmentation principle.
Fil: Marrujo Sucno, Jonathan Gabriel. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Psicología. Instituto de Investigaciones; Argentina
Fil: González, Federico Martín. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Psicología. Instituto de Investigaciones; Argentina
Fil: Ordóñez, Joaquín. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Psicología. Instituto de Investigaciones; Argentina
Fil: Martínez, Magalí Ayelén. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Psicología. Instituto de Investigaciones; Argentina
Fil: Burin, Debora Ines. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Psicología. Instituto de Investigaciones; Argentina
Materia
E-LEARNING
VIDEO INSTRUCCIONAL
APRENDIZAJE MULTIMEDIA
EDUCACIÓN SUPERIOR
Nivel de accesibilidad
acceso abierto
Condiciones de uso
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
Repositorio
CONICET Digital (CONICET)
Institución
Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
OAI Identificador
oai:ri.conicet.gov.ar:11336/255987

id CONICETDig_6aa2d7950dac7e55ee6e354391f8753a
oai_identifier_str oai:ri.conicet.gov.ar:11336/255987
network_acronym_str CONICETDig
repository_id_str 3498
network_name_str CONICET Digital (CONICET)
spelling Principios multimedia y juicios de estudiantes universitarios sobre videos instruccionalesMultimedia principles and college students’ judgments about instructional videosMarrujo Sucno, Jonathan GabrielGonzález, Federico MartínOrdóñez, JoaquínMartínez, Magalí AyelénBurin, Debora InesE-LEARNINGVIDEO INSTRUCCIONALAPRENDIZAJE MULTIMEDIAEDUCACIÓN SUPERIORhttps://purl.org/becyt/ford/5.1https://purl.org/becyt/ford/5Este estudio explora los juicios y percepciones de estudiantes universitarios sobre videos instruccionales que vieron en cursos virtuales, a la luz de los principios de la teoría cognitiva de aprendizaje multimedia. Se realizó una encuesta online donde participaron 391 estudiantes universitarios de diversos cursos, como Psicología, Ciencias Sociales y Humanidades, Medicina y STEM (Ciencia, Tecnología, Ingeniería y Matemáticas, por sus siglas en inglés). La encuesta preguntaba qué formatos de presentación habían visto; en caso de que hubieran visto más de uno, cuál juzgaron más propicio para el aprendizaje, y cuál les gustó más. También respondieron sobre preferencias acerca de la duración del video, y sobre la imagen o la presencia del instructor (aburrida, amable, distractora, gusto). Las modalidades de video más vistas fueron: texto, imágenes y gráficos, con audio del instructor; instructor con imágenes y gráficos o una presentación, e instructor solo. Los formatos de video considerados más propicios para el aprendizaje y más apreciados fueron aquellos que incluían al profesor interactuando con una presentación o material gráfico y los que incluían texto e imágenes más audio. Los videos que incluían solo al instructor hablando fueron calificados de forma más positiva en Humanidades y Ciencias Sociales y Psicología, que en Medicina y STEM. En general, se valoró positivamente la presencia del profesor. En cuanto a la segmentación, los estudiantes prefirieron videos de duración media, antes que videos cortos. En conclusión, los juicios de los estudiantes sobre los videos instruccionales online se alinearon con los principios del aprendizaje multimedia, excepto por el principio de segmentación.Instructional video refers to recorded content with image, sound, and movement with educational purposes. Digital instructional videos have acquired considerable relevance in online education since its implementation in synchronous and asynchronous courses, its inclusion in learning platforms such as Moodle or Blackboard and the diffusion of video applications such as YouTube. The cognitive theory of multimedia learning, based on experimental research, proposes a series of principles to create effective instructional materials. These principles encourage the use of visual and auditory information in an integrated and synchronous manner, the avoidance of redundant information, to segment information into smaller pieces (e.g., make shorter videos), and to highlight relevant information. Other guiding principles to be followed when preparing an instructional video refer to the presence of the instructor: this presence attracts attention and can provide information and cues to foster the proposed principles. In addition, social cues would increase motivation, engagement, and positive affect. Nonetheless, the instructor's presence could be distracting and detrimental to learning. Most of the cognitive theory of multimedia learning is based on studies with measures of recall, comprehension, and performance under controlled laboratory conditions. Perceptions and attitudes toward instructional videos and their features, on the other hand, may differ in the students' learning experience and may also align or disagree with performance measures. This possible alignment or discordance is relevant because students' judgments are factors that affect motivation, course completion, and satisfaction. Therefore, this study aims to explore student’s judgments of expository videos seen in online courses, with respect to multimedia principles. Three hundred and ninety-one university students from diverse types of courses (Psychology, Social Sciences and Humanities, Medicine and STEM), who had seen at least one asynchronous instructional video in a learning management platform or video application (excluding synchronous videoconferences or lectures provided via platforms such as Zoom), completed an online survey. The survey asked about the presentation formats they had seen; in case they had seen more than one, they were asked to judge which one they found more conducive to learning and liked or preferred more, as well as which video duration they found more useful (short, medium, long). The last questions referred to the instructor's presence; participants rated a series of statements on a Likert-type scale from 1 ("strongly disagree") to 5 ("strongly agree"). The statements were: The instructor was friendly; he/she was annoying/annoying/confusing; he/she was monotonous/boring; I liked how the person explained the topic; he/she helped me understand the topic better; I was distracted by the person's face, gestures, and clothing. The survey was created using Google Forms with five sections (Demographics, Video Experience, Video Experience - Format, Video Experience - Duration, Attitudes towards instructor presence, Survey Closure). The survey was distributed via social media (Facebook, Twitter and Instagram). Most frequently seen videos were: Text, images and graphs, with instructor audio; Instructor with images and graphs or a presentation; and Instructor alone. Videos showing only an instructor (without materials) were less experienced in Medicine and STEM. The video formats considered most conducive to learning or clearest, and more liked, were those that included the lecturer interacting with a presentation or graphic materials, and also videos that included text and images plus audio; ratings for videos showing only the instructor talking were higher in Humanities and Social Sciences, and Psychology, and lower in Medicine and STEM. In general, the lecturer's presence was considered positively. As for segmentation, students preferred median length duration videos to shorter ones. In conclusion, students’ judgments about online instructional videos aligned with cognitive multimedia principles, except for the segmentation principle.Fil: Marrujo Sucno, Jonathan Gabriel. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Psicología. Instituto de Investigaciones; ArgentinaFil: González, Federico Martín. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Psicología. Instituto de Investigaciones; ArgentinaFil: Ordóñez, Joaquín. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Psicología. Instituto de Investigaciones; ArgentinaFil: Martínez, Magalí Ayelén. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Psicología. Instituto de Investigaciones; ArgentinaFil: Burin, Debora Ines. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Psicología. Instituto de Investigaciones; ArgentinaCentro Interdisciplinario de Investigaciones en Psicología Matemática y Experimental; Centro Interamericano de Investigaciones Psicológicas y Ciencias Afines2024-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501info:ar-repo/semantics/articuloapplication/pdfapplication/zipapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/11336/255987Marrujo Sucno, Jonathan Gabriel; González, Federico Martín; Ordóñez, Joaquín; Martínez, Magalí Ayelén; Burin, Debora Ines; Principios multimedia y juicios de estudiantes universitarios sobre videos instruccionales; Centro Interdisciplinario de Investigaciones en Psicología Matemática y Experimental; Centro Interamericano de Investigaciones Psicológicas y Ciencias Afines; Interdisciplinaria; 41; 2; 4-2024; 1-310325-82031668-7027CONICET DigitalCONICETspainfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.ciipme-conicet.gov.ar/ojs/index.php?journal=interdisciplinaria&page=article&op=view&path%5B%5D=1221&path%5B%5D=pdfinfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.16888/interd.2024.41.2.17info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=9844237info:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/reponame:CONICET Digital (CONICET)instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas2025-09-03T10:05:16Zoai:ri.conicet.gov.ar:11336/255987instacron:CONICETInstitucionalhttp://ri.conicet.gov.ar/Organismo científico-tecnológicoNo correspondehttp://ri.conicet.gov.ar/oai/requestdasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:34982025-09-03 10:05:17.097CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicasfalse
dc.title.none.fl_str_mv Principios multimedia y juicios de estudiantes universitarios sobre videos instruccionales
Multimedia principles and college students’ judgments about instructional videos
title Principios multimedia y juicios de estudiantes universitarios sobre videos instruccionales
spellingShingle Principios multimedia y juicios de estudiantes universitarios sobre videos instruccionales
Marrujo Sucno, Jonathan Gabriel
E-LEARNING
VIDEO INSTRUCCIONAL
APRENDIZAJE MULTIMEDIA
EDUCACIÓN SUPERIOR
title_short Principios multimedia y juicios de estudiantes universitarios sobre videos instruccionales
title_full Principios multimedia y juicios de estudiantes universitarios sobre videos instruccionales
title_fullStr Principios multimedia y juicios de estudiantes universitarios sobre videos instruccionales
title_full_unstemmed Principios multimedia y juicios de estudiantes universitarios sobre videos instruccionales
title_sort Principios multimedia y juicios de estudiantes universitarios sobre videos instruccionales
dc.creator.none.fl_str_mv Marrujo Sucno, Jonathan Gabriel
González, Federico Martín
Ordóñez, Joaquín
Martínez, Magalí Ayelén
Burin, Debora Ines
author Marrujo Sucno, Jonathan Gabriel
author_facet Marrujo Sucno, Jonathan Gabriel
González, Federico Martín
Ordóñez, Joaquín
Martínez, Magalí Ayelén
Burin, Debora Ines
author_role author
author2 González, Federico Martín
Ordóñez, Joaquín
Martínez, Magalí Ayelén
Burin, Debora Ines
author2_role author
author
author
author
dc.subject.none.fl_str_mv E-LEARNING
VIDEO INSTRUCCIONAL
APRENDIZAJE MULTIMEDIA
EDUCACIÓN SUPERIOR
topic E-LEARNING
VIDEO INSTRUCCIONAL
APRENDIZAJE MULTIMEDIA
EDUCACIÓN SUPERIOR
purl_subject.fl_str_mv https://purl.org/becyt/ford/5.1
https://purl.org/becyt/ford/5
dc.description.none.fl_txt_mv Este estudio explora los juicios y percepciones de estudiantes universitarios sobre videos instruccionales que vieron en cursos virtuales, a la luz de los principios de la teoría cognitiva de aprendizaje multimedia. Se realizó una encuesta online donde participaron 391 estudiantes universitarios de diversos cursos, como Psicología, Ciencias Sociales y Humanidades, Medicina y STEM (Ciencia, Tecnología, Ingeniería y Matemáticas, por sus siglas en inglés). La encuesta preguntaba qué formatos de presentación habían visto; en caso de que hubieran visto más de uno, cuál juzgaron más propicio para el aprendizaje, y cuál les gustó más. También respondieron sobre preferencias acerca de la duración del video, y sobre la imagen o la presencia del instructor (aburrida, amable, distractora, gusto). Las modalidades de video más vistas fueron: texto, imágenes y gráficos, con audio del instructor; instructor con imágenes y gráficos o una presentación, e instructor solo. Los formatos de video considerados más propicios para el aprendizaje y más apreciados fueron aquellos que incluían al profesor interactuando con una presentación o material gráfico y los que incluían texto e imágenes más audio. Los videos que incluían solo al instructor hablando fueron calificados de forma más positiva en Humanidades y Ciencias Sociales y Psicología, que en Medicina y STEM. En general, se valoró positivamente la presencia del profesor. En cuanto a la segmentación, los estudiantes prefirieron videos de duración media, antes que videos cortos. En conclusión, los juicios de los estudiantes sobre los videos instruccionales online se alinearon con los principios del aprendizaje multimedia, excepto por el principio de segmentación.
Instructional video refers to recorded content with image, sound, and movement with educational purposes. Digital instructional videos have acquired considerable relevance in online education since its implementation in synchronous and asynchronous courses, its inclusion in learning platforms such as Moodle or Blackboard and the diffusion of video applications such as YouTube. The cognitive theory of multimedia learning, based on experimental research, proposes a series of principles to create effective instructional materials. These principles encourage the use of visual and auditory information in an integrated and synchronous manner, the avoidance of redundant information, to segment information into smaller pieces (e.g., make shorter videos), and to highlight relevant information. Other guiding principles to be followed when preparing an instructional video refer to the presence of the instructor: this presence attracts attention and can provide information and cues to foster the proposed principles. In addition, social cues would increase motivation, engagement, and positive affect. Nonetheless, the instructor's presence could be distracting and detrimental to learning. Most of the cognitive theory of multimedia learning is based on studies with measures of recall, comprehension, and performance under controlled laboratory conditions. Perceptions and attitudes toward instructional videos and their features, on the other hand, may differ in the students' learning experience and may also align or disagree with performance measures. This possible alignment or discordance is relevant because students' judgments are factors that affect motivation, course completion, and satisfaction. Therefore, this study aims to explore student’s judgments of expository videos seen in online courses, with respect to multimedia principles. Three hundred and ninety-one university students from diverse types of courses (Psychology, Social Sciences and Humanities, Medicine and STEM), who had seen at least one asynchronous instructional video in a learning management platform or video application (excluding synchronous videoconferences or lectures provided via platforms such as Zoom), completed an online survey. The survey asked about the presentation formats they had seen; in case they had seen more than one, they were asked to judge which one they found more conducive to learning and liked or preferred more, as well as which video duration they found more useful (short, medium, long). The last questions referred to the instructor's presence; participants rated a series of statements on a Likert-type scale from 1 ("strongly disagree") to 5 ("strongly agree"). The statements were: The instructor was friendly; he/she was annoying/annoying/confusing; he/she was monotonous/boring; I liked how the person explained the topic; he/she helped me understand the topic better; I was distracted by the person's face, gestures, and clothing. The survey was created using Google Forms with five sections (Demographics, Video Experience, Video Experience - Format, Video Experience - Duration, Attitudes towards instructor presence, Survey Closure). The survey was distributed via social media (Facebook, Twitter and Instagram). Most frequently seen videos were: Text, images and graphs, with instructor audio; Instructor with images and graphs or a presentation; and Instructor alone. Videos showing only an instructor (without materials) were less experienced in Medicine and STEM. The video formats considered most conducive to learning or clearest, and more liked, were those that included the lecturer interacting with a presentation or graphic materials, and also videos that included text and images plus audio; ratings for videos showing only the instructor talking were higher in Humanities and Social Sciences, and Psychology, and lower in Medicine and STEM. In general, the lecturer's presence was considered positively. As for segmentation, students preferred median length duration videos to shorter ones. In conclusion, students’ judgments about online instructional videos aligned with cognitive multimedia principles, except for the segmentation principle.
Fil: Marrujo Sucno, Jonathan Gabriel. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Psicología. Instituto de Investigaciones; Argentina
Fil: González, Federico Martín. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Psicología. Instituto de Investigaciones; Argentina
Fil: Ordóñez, Joaquín. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Psicología. Instituto de Investigaciones; Argentina
Fil: Martínez, Magalí Ayelén. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Psicología. Instituto de Investigaciones; Argentina
Fil: Burin, Debora Ines. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Psicología. Instituto de Investigaciones; Argentina
description Este estudio explora los juicios y percepciones de estudiantes universitarios sobre videos instruccionales que vieron en cursos virtuales, a la luz de los principios de la teoría cognitiva de aprendizaje multimedia. Se realizó una encuesta online donde participaron 391 estudiantes universitarios de diversos cursos, como Psicología, Ciencias Sociales y Humanidades, Medicina y STEM (Ciencia, Tecnología, Ingeniería y Matemáticas, por sus siglas en inglés). La encuesta preguntaba qué formatos de presentación habían visto; en caso de que hubieran visto más de uno, cuál juzgaron más propicio para el aprendizaje, y cuál les gustó más. También respondieron sobre preferencias acerca de la duración del video, y sobre la imagen o la presencia del instructor (aburrida, amable, distractora, gusto). Las modalidades de video más vistas fueron: texto, imágenes y gráficos, con audio del instructor; instructor con imágenes y gráficos o una presentación, e instructor solo. Los formatos de video considerados más propicios para el aprendizaje y más apreciados fueron aquellos que incluían al profesor interactuando con una presentación o material gráfico y los que incluían texto e imágenes más audio. Los videos que incluían solo al instructor hablando fueron calificados de forma más positiva en Humanidades y Ciencias Sociales y Psicología, que en Medicina y STEM. En general, se valoró positivamente la presencia del profesor. En cuanto a la segmentación, los estudiantes prefirieron videos de duración media, antes que videos cortos. En conclusión, los juicios de los estudiantes sobre los videos instruccionales online se alinearon con los principios del aprendizaje multimedia, excepto por el principio de segmentación.
publishDate 2024
dc.date.none.fl_str_mv 2024-04
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
info:ar-repo/semantics/articulo
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11336/255987
Marrujo Sucno, Jonathan Gabriel; González, Federico Martín; Ordóñez, Joaquín; Martínez, Magalí Ayelén; Burin, Debora Ines; Principios multimedia y juicios de estudiantes universitarios sobre videos instruccionales; Centro Interdisciplinario de Investigaciones en Psicología Matemática y Experimental; Centro Interamericano de Investigaciones Psicológicas y Ciencias Afines; Interdisciplinaria; 41; 2; 4-2024; 1-31
0325-8203
1668-7027
CONICET Digital
CONICET
url http://hdl.handle.net/11336/255987
identifier_str_mv Marrujo Sucno, Jonathan Gabriel; González, Federico Martín; Ordóñez, Joaquín; Martínez, Magalí Ayelén; Burin, Debora Ines; Principios multimedia y juicios de estudiantes universitarios sobre videos instruccionales; Centro Interdisciplinario de Investigaciones en Psicología Matemática y Experimental; Centro Interamericano de Investigaciones Psicológicas y Ciencias Afines; Interdisciplinaria; 41; 2; 4-2024; 1-31
0325-8203
1668-7027
CONICET Digital
CONICET
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.ciipme-conicet.gov.ar/ojs/index.php?journal=interdisciplinaria&page=article&op=view&path%5B%5D=1221&path%5B%5D=pdf
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.16888/interd.2024.41.2.17
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=9844237
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
eu_rights_str_mv openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/zip
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Centro Interdisciplinario de Investigaciones en Psicología Matemática y Experimental; Centro Interamericano de Investigaciones Psicológicas y Ciencias Afines
publisher.none.fl_str_mv Centro Interdisciplinario de Investigaciones en Psicología Matemática y Experimental; Centro Interamericano de Investigaciones Psicológicas y Ciencias Afines
dc.source.none.fl_str_mv reponame:CONICET Digital (CONICET)
instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
reponame_str CONICET Digital (CONICET)
collection CONICET Digital (CONICET)
instname_str Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
repository.name.fl_str_mv CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
repository.mail.fl_str_mv dasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.ar
_version_ 1842269903239774208
score 13.13397