Simulation of High-Visual Quality Scenes in Low-Cost Virtual Reality
- Autores
- Selzer, Matias Nicolas; Ganuza, María Luján; Urribarri, Dana Karina; Larrea, Martin Leonardo; Castro, Silvia Mabel
- Año de publicación
- 2020
- Idioma
- inglés
- Tipo de recurso
- documento de conferencia
- Estado
- versión publicada
- Descripción
- With the increasing popularity of virtual reality, many video games and virtual experiences with high-visual quality have been developed recently. Virtual reality with a high-quality representationof scenes is still an experience linked to high-cost devices. There are currently low-cost virtual reality solutions by using mobile devices, but in those cases, the visual quality of the presented virtualenvironments must be simplified for running on mobile devices with limited hardware characteristics. In this work, we present a novel Image-Based Rendering technique for low-cost virtual reality. We haveconducted a performance evaluation of three mobile devices with different hardware characteristics. Results show that our technique represents high-visual quality virtual environments with considerablybetter performance compared to traditional rendering solutions.
Fil: Selzer, Matias Nicolas. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina
Fil: Ganuza, María Luján. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina
Fil: Urribarri, Dana Karina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina
Fil: Larrea, Martin Leonardo. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina
Fil: Castro, Silvia Mabel. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina
Congreso Argentino de Ciencias de la Computación
Argentina
Universidad Nacional de La Matanza. Departamento de Ingeniería e Investigaciones Tecnológicas - Materia
-
VIRTUAL REALITY
LOW-COST VR
NAVIGATION
IMAGE-BASED RENDERING - Nivel de accesibilidad
- acceso abierto
- Condiciones de uso
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
- Repositorio
- Institución
- Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
- OAI Identificador
- oai:ri.conicet.gov.ar:11336/157096
Ver los metadatos del registro completo
id |
CONICETDig_2c749ba8d60053d9897a06031f0c98fc |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ri.conicet.gov.ar:11336/157096 |
network_acronym_str |
CONICETDig |
repository_id_str |
3498 |
network_name_str |
CONICET Digital (CONICET) |
spelling |
Simulation of High-Visual Quality Scenes in Low-Cost Virtual RealitySelzer, Matias NicolasGanuza, María LujánUrribarri, Dana KarinaLarrea, Martin LeonardoCastro, Silvia MabelVIRTUAL REALITYLOW-COST VRNAVIGATIONIMAGE-BASED RENDERINGhttps://purl.org/becyt/ford/1.2https://purl.org/becyt/ford/1With the increasing popularity of virtual reality, many video games and virtual experiences with high-visual quality have been developed recently. Virtual reality with a high-quality representationof scenes is still an experience linked to high-cost devices. There are currently low-cost virtual reality solutions by using mobile devices, but in those cases, the visual quality of the presented virtualenvironments must be simplified for running on mobile devices with limited hardware characteristics. In this work, we present a novel Image-Based Rendering technique for low-cost virtual reality. We haveconducted a performance evaluation of three mobile devices with different hardware characteristics. Results show that our technique represents high-visual quality virtual environments with considerablybetter performance compared to traditional rendering solutions.Fil: Selzer, Matias Nicolas. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; ArgentinaFil: Ganuza, María Luján. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; ArgentinaFil: Urribarri, Dana Karina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; ArgentinaFil: Larrea, Martin Leonardo. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; ArgentinaFil: Castro, Silvia Mabel. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; ArgentinaCongreso Argentino de Ciencias de la ComputaciónArgentinaUniversidad Nacional de La Matanza. Departamento de Ingeniería e Investigaciones TecnológicasUniversidad Nacional de La Matanza2020info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectCongresoBookhttp://purl.org/coar/resource_type/c_5794info:ar-repo/semantics/documentoDeConferenciaapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/11336/157096Simulation of High-Visual Quality Scenes in Low-Cost Virtual Reality; Congreso Argentino de Ciencias de la Computación; Argentina; 2020; 1-19978-987-4417-90-9CONICET DigitalCONICETenginfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://cacic2020.unlam.edu.ar/es-ar/info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://libros.unlp.edu.ar/index.php/unlp/catalog/view/1618/1597/5213-1Nacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/reponame:CONICET Digital (CONICET)instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas2025-09-29T10:18:55Zoai:ri.conicet.gov.ar:11336/157096instacron:CONICETInstitucionalhttp://ri.conicet.gov.ar/Organismo científico-tecnológicoNo correspondehttp://ri.conicet.gov.ar/oai/requestdasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:34982025-09-29 10:18:55.43CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicasfalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Simulation of High-Visual Quality Scenes in Low-Cost Virtual Reality |
title |
Simulation of High-Visual Quality Scenes in Low-Cost Virtual Reality |
spellingShingle |
Simulation of High-Visual Quality Scenes in Low-Cost Virtual Reality Selzer, Matias Nicolas VIRTUAL REALITY LOW-COST VR NAVIGATION IMAGE-BASED RENDERING |
title_short |
Simulation of High-Visual Quality Scenes in Low-Cost Virtual Reality |
title_full |
Simulation of High-Visual Quality Scenes in Low-Cost Virtual Reality |
title_fullStr |
Simulation of High-Visual Quality Scenes in Low-Cost Virtual Reality |
title_full_unstemmed |
Simulation of High-Visual Quality Scenes in Low-Cost Virtual Reality |
title_sort |
Simulation of High-Visual Quality Scenes in Low-Cost Virtual Reality |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Selzer, Matias Nicolas Ganuza, María Luján Urribarri, Dana Karina Larrea, Martin Leonardo Castro, Silvia Mabel |
author |
Selzer, Matias Nicolas |
author_facet |
Selzer, Matias Nicolas Ganuza, María Luján Urribarri, Dana Karina Larrea, Martin Leonardo Castro, Silvia Mabel |
author_role |
author |
author2 |
Ganuza, María Luján Urribarri, Dana Karina Larrea, Martin Leonardo Castro, Silvia Mabel |
author2_role |
author author author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
VIRTUAL REALITY LOW-COST VR NAVIGATION IMAGE-BASED RENDERING |
topic |
VIRTUAL REALITY LOW-COST VR NAVIGATION IMAGE-BASED RENDERING |
purl_subject.fl_str_mv |
https://purl.org/becyt/ford/1.2 https://purl.org/becyt/ford/1 |
dc.description.none.fl_txt_mv |
With the increasing popularity of virtual reality, many video games and virtual experiences with high-visual quality have been developed recently. Virtual reality with a high-quality representationof scenes is still an experience linked to high-cost devices. There are currently low-cost virtual reality solutions by using mobile devices, but in those cases, the visual quality of the presented virtualenvironments must be simplified for running on mobile devices with limited hardware characteristics. In this work, we present a novel Image-Based Rendering technique for low-cost virtual reality. We haveconducted a performance evaluation of three mobile devices with different hardware characteristics. Results show that our technique represents high-visual quality virtual environments with considerablybetter performance compared to traditional rendering solutions. Fil: Selzer, Matias Nicolas. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina Fil: Ganuza, María Luján. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina Fil: Urribarri, Dana Karina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina Fil: Larrea, Martin Leonardo. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina Fil: Castro, Silvia Mabel. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina Congreso Argentino de Ciencias de la Computación Argentina Universidad Nacional de La Matanza. Departamento de Ingeniería e Investigaciones Tecnológicas |
description |
With the increasing popularity of virtual reality, many video games and virtual experiences with high-visual quality have been developed recently. Virtual reality with a high-quality representationof scenes is still an experience linked to high-cost devices. There are currently low-cost virtual reality solutions by using mobile devices, but in those cases, the visual quality of the presented virtualenvironments must be simplified for running on mobile devices with limited hardware characteristics. In this work, we present a novel Image-Based Rendering technique for low-cost virtual reality. We haveconducted a performance evaluation of three mobile devices with different hardware characteristics. Results show that our technique represents high-visual quality virtual environments with considerablybetter performance compared to traditional rendering solutions. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/conferenceObject Congreso Book http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 info:ar-repo/semantics/documentoDeConferencia |
status_str |
publishedVersion |
format |
conferenceObject |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11336/157096 Simulation of High-Visual Quality Scenes in Low-Cost Virtual Reality; Congreso Argentino de Ciencias de la Computación; Argentina; 2020; 1-19 978-987-4417-90-9 CONICET Digital CONICET |
url |
http://hdl.handle.net/11336/157096 |
identifier_str_mv |
Simulation of High-Visual Quality Scenes in Low-Cost Virtual Reality; Congreso Argentino de Ciencias de la Computación; Argentina; 2020; 1-19 978-987-4417-90-9 CONICET Digital CONICET |
dc.language.none.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://cacic2020.unlam.edu.ar/es-ar/ info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://libros.unlp.edu.ar/index.php/unlp/catalog/view/1618/1597/5213-1 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/ |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Nacional |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional de La Matanza |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional de La Matanza |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:CONICET Digital (CONICET) instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas |
reponame_str |
CONICET Digital (CONICET) |
collection |
CONICET Digital (CONICET) |
instname_str |
Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas |
repository.name.fl_str_mv |
CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas |
repository.mail.fl_str_mv |
dasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.ar |
_version_ |
1844614155979456512 |
score |
13.070432 |