Simulation of High-Visual Quality Scenes in Low-Cost Virtual Reality

Autores
Selzer, Matias Nicolas; Ganuza, María Luján; Urribarri, Dana Karina; Larrea, Martin Leonardo; Castro, Silvia Mabel
Año de publicación
2020
Idioma
inglés
Tipo de recurso
documento de conferencia
Estado
versión publicada
Descripción
With the increasing popularity of virtual reality, many video games and virtual experiences with high-visual quality have been developed recently. Virtual reality with a high-quality representationof scenes is still an experience linked to high-cost devices. There are currently low-cost virtual reality solutions by using mobile devices, but in those cases, the visual quality of the presented virtualenvironments must be simplified for running on mobile devices with limited hardware characteristics. In this work, we present a novel Image-Based Rendering technique for low-cost virtual reality. We haveconducted a performance evaluation of three mobile devices with different hardware characteristics. Results show that our technique represents high-visual quality virtual environments with considerablybetter performance compared to traditional rendering solutions.
Fil: Selzer, Matias Nicolas. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina
Fil: Ganuza, María Luján. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina
Fil: Urribarri, Dana Karina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina
Fil: Larrea, Martin Leonardo. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina
Fil: Castro, Silvia Mabel. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina
Congreso Argentino de Ciencias de la Computación
Argentina
Universidad Nacional de La Matanza. Departamento de Ingeniería e Investigaciones Tecnológicas
Materia
VIRTUAL REALITY
LOW-COST VR
NAVIGATION
IMAGE-BASED RENDERING
Nivel de accesibilidad
acceso abierto
Condiciones de uso
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
Repositorio
CONICET Digital (CONICET)
Institución
Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
OAI Identificador
oai:ri.conicet.gov.ar:11336/157096

id CONICETDig_2c749ba8d60053d9897a06031f0c98fc
oai_identifier_str oai:ri.conicet.gov.ar:11336/157096
network_acronym_str CONICETDig
repository_id_str 3498
network_name_str CONICET Digital (CONICET)
spelling Simulation of High-Visual Quality Scenes in Low-Cost Virtual RealitySelzer, Matias NicolasGanuza, María LujánUrribarri, Dana KarinaLarrea, Martin LeonardoCastro, Silvia MabelVIRTUAL REALITYLOW-COST VRNAVIGATIONIMAGE-BASED RENDERINGhttps://purl.org/becyt/ford/1.2https://purl.org/becyt/ford/1With the increasing popularity of virtual reality, many video games and virtual experiences with high-visual quality have been developed recently. Virtual reality with a high-quality representationof scenes is still an experience linked to high-cost devices. There are currently low-cost virtual reality solutions by using mobile devices, but in those cases, the visual quality of the presented virtualenvironments must be simplified for running on mobile devices with limited hardware characteristics. In this work, we present a novel Image-Based Rendering technique for low-cost virtual reality. We haveconducted a performance evaluation of three mobile devices with different hardware characteristics. Results show that our technique represents high-visual quality virtual environments with considerablybetter performance compared to traditional rendering solutions.Fil: Selzer, Matias Nicolas. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; ArgentinaFil: Ganuza, María Luján. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; ArgentinaFil: Urribarri, Dana Karina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; ArgentinaFil: Larrea, Martin Leonardo. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; ArgentinaFil: Castro, Silvia Mabel. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; ArgentinaCongreso Argentino de Ciencias de la ComputaciónArgentinaUniversidad Nacional de La Matanza. Departamento de Ingeniería e Investigaciones TecnológicasUniversidad Nacional de La Matanza2020info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectCongresoBookhttp://purl.org/coar/resource_type/c_5794info:ar-repo/semantics/documentoDeConferenciaapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/11336/157096Simulation of High-Visual Quality Scenes in Low-Cost Virtual Reality; Congreso Argentino de Ciencias de la Computación; Argentina; 2020; 1-19978-987-4417-90-9CONICET DigitalCONICETenginfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://cacic2020.unlam.edu.ar/es-ar/info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://libros.unlp.edu.ar/index.php/unlp/catalog/view/1618/1597/5213-1Nacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/reponame:CONICET Digital (CONICET)instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas2025-09-29T10:18:55Zoai:ri.conicet.gov.ar:11336/157096instacron:CONICETInstitucionalhttp://ri.conicet.gov.ar/Organismo científico-tecnológicoNo correspondehttp://ri.conicet.gov.ar/oai/requestdasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:34982025-09-29 10:18:55.43CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicasfalse
dc.title.none.fl_str_mv Simulation of High-Visual Quality Scenes in Low-Cost Virtual Reality
title Simulation of High-Visual Quality Scenes in Low-Cost Virtual Reality
spellingShingle Simulation of High-Visual Quality Scenes in Low-Cost Virtual Reality
Selzer, Matias Nicolas
VIRTUAL REALITY
LOW-COST VR
NAVIGATION
IMAGE-BASED RENDERING
title_short Simulation of High-Visual Quality Scenes in Low-Cost Virtual Reality
title_full Simulation of High-Visual Quality Scenes in Low-Cost Virtual Reality
title_fullStr Simulation of High-Visual Quality Scenes in Low-Cost Virtual Reality
title_full_unstemmed Simulation of High-Visual Quality Scenes in Low-Cost Virtual Reality
title_sort Simulation of High-Visual Quality Scenes in Low-Cost Virtual Reality
dc.creator.none.fl_str_mv Selzer, Matias Nicolas
Ganuza, María Luján
Urribarri, Dana Karina
Larrea, Martin Leonardo
Castro, Silvia Mabel
author Selzer, Matias Nicolas
author_facet Selzer, Matias Nicolas
Ganuza, María Luján
Urribarri, Dana Karina
Larrea, Martin Leonardo
Castro, Silvia Mabel
author_role author
author2 Ganuza, María Luján
Urribarri, Dana Karina
Larrea, Martin Leonardo
Castro, Silvia Mabel
author2_role author
author
author
author
dc.subject.none.fl_str_mv VIRTUAL REALITY
LOW-COST VR
NAVIGATION
IMAGE-BASED RENDERING
topic VIRTUAL REALITY
LOW-COST VR
NAVIGATION
IMAGE-BASED RENDERING
purl_subject.fl_str_mv https://purl.org/becyt/ford/1.2
https://purl.org/becyt/ford/1
dc.description.none.fl_txt_mv With the increasing popularity of virtual reality, many video games and virtual experiences with high-visual quality have been developed recently. Virtual reality with a high-quality representationof scenes is still an experience linked to high-cost devices. There are currently low-cost virtual reality solutions by using mobile devices, but in those cases, the visual quality of the presented virtualenvironments must be simplified for running on mobile devices with limited hardware characteristics. In this work, we present a novel Image-Based Rendering technique for low-cost virtual reality. We haveconducted a performance evaluation of three mobile devices with different hardware characteristics. Results show that our technique represents high-visual quality virtual environments with considerablybetter performance compared to traditional rendering solutions.
Fil: Selzer, Matias Nicolas. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina
Fil: Ganuza, María Luján. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina
Fil: Urribarri, Dana Karina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina
Fil: Larrea, Martin Leonardo. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina
Fil: Castro, Silvia Mabel. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina
Congreso Argentino de Ciencias de la Computación
Argentina
Universidad Nacional de La Matanza. Departamento de Ingeniería e Investigaciones Tecnológicas
description With the increasing popularity of virtual reality, many video games and virtual experiences with high-visual quality have been developed recently. Virtual reality with a high-quality representationof scenes is still an experience linked to high-cost devices. There are currently low-cost virtual reality solutions by using mobile devices, but in those cases, the visual quality of the presented virtualenvironments must be simplified for running on mobile devices with limited hardware characteristics. In this work, we present a novel Image-Based Rendering technique for low-cost virtual reality. We haveconducted a performance evaluation of three mobile devices with different hardware characteristics. Results show that our technique represents high-visual quality virtual environments with considerablybetter performance compared to traditional rendering solutions.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
info:eu-repo/semantics/conferenceObject
Congreso
Book
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
info:ar-repo/semantics/documentoDeConferencia
status_str publishedVersion
format conferenceObject
dc.identifier.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11336/157096
Simulation of High-Visual Quality Scenes in Low-Cost Virtual Reality; Congreso Argentino de Ciencias de la Computación; Argentina; 2020; 1-19
978-987-4417-90-9
CONICET Digital
CONICET
url http://hdl.handle.net/11336/157096
identifier_str_mv Simulation of High-Visual Quality Scenes in Low-Cost Virtual Reality; Congreso Argentino de Ciencias de la Computación; Argentina; 2020; 1-19
978-987-4417-90-9
CONICET Digital
CONICET
dc.language.none.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://cacic2020.unlam.edu.ar/es-ar/
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://libros.unlp.edu.ar/index.php/unlp/catalog/view/1618/1597/5213-1
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
eu_rights_str_mv openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv Nacional
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional de La Matanza
publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional de La Matanza
dc.source.none.fl_str_mv reponame:CONICET Digital (CONICET)
instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
reponame_str CONICET Digital (CONICET)
collection CONICET Digital (CONICET)
instname_str Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
repository.name.fl_str_mv CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
repository.mail.fl_str_mv dasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.ar
_version_ 1844614155979456512
score 13.070432