Reconectando igualdad: bases teóricas para la exploración de una posible implementación de los videojuegos en nuevas estrategias de alfabetización digital
- Autores
- González, Teresa; Dartsch, Germán Martín; Panettieri, Fabio; Dartsch, Pablo; Barboza, Romina Andrea; Malizia, Adrián; Molini, Renzo; Vázquez, Gerardo; Araujo, Álvaro; Salman, Diego; Astorga, Valeria; Barahona, Facundo
- Año de publicación
- 2013
- Idioma
- español castellano
- Tipo de recurso
- documento de conferencia
- Estado
- versión publicada
- Descripción
- Reconnecting Equality Project is for training high school students in new technologies for creative and genuine ownership of netbooks provided by Connect-Equality Plan. The project aims to promote students´s social inclusion in the Information Society and provide them the skills to design and use computers as productivity tools. This will be possible through an extracurricular workshop of design and video games development. We are an interdisciplinary team, belonging to the areas of sociology, business, social work, graphic design, multimedia design, pedagogy and social communication.
Sociedad Argentina de Informática e Investigación Operativa - Materia
-
Ciencias Informáticas
Technologies
Information Society
Video games
High school
Personal computers and PC applications - Nivel de accesibilidad
- acceso abierto
- Condiciones de uso
- http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
- Repositorio
- Institución
- Universidad Nacional de La Plata
- OAI Identificador
- oai:sedici.unlp.edu.ar:10915/94640
Ver los metadatos del registro completo
id |
SEDICI_c965c6e9c223ae985487f61319d14a49 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:sedici.unlp.edu.ar:10915/94640 |
network_acronym_str |
SEDICI |
repository_id_str |
1329 |
network_name_str |
SEDICI (UNLP) |
spelling |
Reconectando igualdad: bases teóricas para la exploración de una posible implementación de los videojuegos en nuevas estrategias de alfabetización digitalGonzález, TeresaDartsch, Germán MartínPanettieri, FabioDartsch, PabloBarboza, Romina AndreaMalizia, AdriánMolini, RenzoVázquez, GerardoAraujo, ÁlvaroSalman, DiegoAstorga, ValeriaBarahona, FacundoCiencias InformáticasTechnologiesInformation SocietyVideo gamesHigh schoolPersonal computers and PC applicationsReconnecting Equality Project is for training high school students in new technologies for creative and genuine ownership of netbooks provided by Connect-Equality Plan. The project aims to promote students´s social inclusion in the Information Society and provide them the skills to design and use computers as productivity tools. This will be possible through an extracurricular workshop of design and video games development. We are an interdisciplinary team, belonging to the areas of sociology, business, social work, graphic design, multimedia design, pedagogy and social communication.Sociedad Argentina de Informática e Investigación Operativa2013-09info:eu-repo/semantics/conferenceObjectinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionObjeto de conferenciahttp://purl.org/coar/resource_type/c_5794info:ar-repo/semantics/documentoDeConferenciaapplication/pdf144-168http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/94640spainfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/issn/1850-2830info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)reponame:SEDICI (UNLP)instname:Universidad Nacional de La Platainstacron:UNLP2025-09-29T11:19:46Zoai:sedici.unlp.edu.ar:10915/94640Institucionalhttp://sedici.unlp.edu.ar/Universidad públicaNo correspondehttp://sedici.unlp.edu.ar/oai/snrdalira@sedici.unlp.edu.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:13292025-09-29 11:19:46.535SEDICI (UNLP) - Universidad Nacional de La Platafalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Reconectando igualdad: bases teóricas para la exploración de una posible implementación de los videojuegos en nuevas estrategias de alfabetización digital |
title |
Reconectando igualdad: bases teóricas para la exploración de una posible implementación de los videojuegos en nuevas estrategias de alfabetización digital |
spellingShingle |
Reconectando igualdad: bases teóricas para la exploración de una posible implementación de los videojuegos en nuevas estrategias de alfabetización digital González, Teresa Ciencias Informáticas Technologies Information Society Video games High school Personal computers and PC applications |
title_short |
Reconectando igualdad: bases teóricas para la exploración de una posible implementación de los videojuegos en nuevas estrategias de alfabetización digital |
title_full |
Reconectando igualdad: bases teóricas para la exploración de una posible implementación de los videojuegos en nuevas estrategias de alfabetización digital |
title_fullStr |
Reconectando igualdad: bases teóricas para la exploración de una posible implementación de los videojuegos en nuevas estrategias de alfabetización digital |
title_full_unstemmed |
Reconectando igualdad: bases teóricas para la exploración de una posible implementación de los videojuegos en nuevas estrategias de alfabetización digital |
title_sort |
Reconectando igualdad: bases teóricas para la exploración de una posible implementación de los videojuegos en nuevas estrategias de alfabetización digital |
dc.creator.none.fl_str_mv |
González, Teresa Dartsch, Germán Martín Panettieri, Fabio Dartsch, Pablo Barboza, Romina Andrea Malizia, Adrián Molini, Renzo Vázquez, Gerardo Araujo, Álvaro Salman, Diego Astorga, Valeria Barahona, Facundo |
author |
González, Teresa |
author_facet |
González, Teresa Dartsch, Germán Martín Panettieri, Fabio Dartsch, Pablo Barboza, Romina Andrea Malizia, Adrián Molini, Renzo Vázquez, Gerardo Araujo, Álvaro Salman, Diego Astorga, Valeria Barahona, Facundo |
author_role |
author |
author2 |
Dartsch, Germán Martín Panettieri, Fabio Dartsch, Pablo Barboza, Romina Andrea Malizia, Adrián Molini, Renzo Vázquez, Gerardo Araujo, Álvaro Salman, Diego Astorga, Valeria Barahona, Facundo |
author2_role |
author author author author author author author author author author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Ciencias Informáticas Technologies Information Society Video games High school Personal computers and PC applications |
topic |
Ciencias Informáticas Technologies Information Society Video games High school Personal computers and PC applications |
dc.description.none.fl_txt_mv |
Reconnecting Equality Project is for training high school students in new technologies for creative and genuine ownership of netbooks provided by Connect-Equality Plan. The project aims to promote students´s social inclusion in the Information Society and provide them the skills to design and use computers as productivity tools. This will be possible through an extracurricular workshop of design and video games development. We are an interdisciplinary team, belonging to the areas of sociology, business, social work, graphic design, multimedia design, pedagogy and social communication. Sociedad Argentina de Informática e Investigación Operativa |
description |
Reconnecting Equality Project is for training high school students in new technologies for creative and genuine ownership of netbooks provided by Connect-Equality Plan. The project aims to promote students´s social inclusion in the Information Society and provide them the skills to design and use computers as productivity tools. This will be possible through an extracurricular workshop of design and video games development. We are an interdisciplinary team, belonging to the areas of sociology, business, social work, graphic design, multimedia design, pedagogy and social communication. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-09 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/conferenceObject info:eu-repo/semantics/publishedVersion Objeto de conferencia http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 info:ar-repo/semantics/documentoDeConferencia |
format |
conferenceObject |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/94640 |
url |
http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/94640 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/issn/1850-2830 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf 144-168 |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:SEDICI (UNLP) instname:Universidad Nacional de La Plata instacron:UNLP |
reponame_str |
SEDICI (UNLP) |
collection |
SEDICI (UNLP) |
instname_str |
Universidad Nacional de La Plata |
instacron_str |
UNLP |
institution |
UNLP |
repository.name.fl_str_mv |
SEDICI (UNLP) - Universidad Nacional de La Plata |
repository.mail.fl_str_mv |
alira@sedici.unlp.edu.ar |
_version_ |
1844616071521239040 |
score |
13.070432 |