Reconectando igualdad: bases teóricas para la exploración de una posible implementación de los videojuegos en nuevas estrategias de alfabetización digital

Autores
González, Teresa; Dartsch, Germán Martín; Panettieri, Fabio; Dartsch, Pablo; Barboza, Romina Andrea; Malizia, Adrián; Molini, Renzo; Vázquez, Gerardo; Araujo, Álvaro; Salman, Diego; Astorga, Valeria; Barahona, Facundo
Año de publicación
2013
Idioma
español castellano
Tipo de recurso
documento de conferencia
Estado
versión publicada
Descripción
Reconnecting Equality Project is for training high school students in new technologies for creative and genuine ownership of netbooks provided by Connect-Equality Plan. The project aims to promote students´s social inclusion in the Information Society and provide them the skills to design and use computers as productivity tools. This will be possible through an extracurricular workshop of design and video games development. We are an interdisciplinary team, belonging to the areas of sociology, business, social work, graphic design, multimedia design, pedagogy and social communication.
Sociedad Argentina de Informática e Investigación Operativa
Materia
Ciencias Informáticas
Technologies
Information Society
Video games
High school
Personal computers and PC applications
Nivel de accesibilidad
acceso abierto
Condiciones de uso
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Repositorio
SEDICI (UNLP)
Institución
Universidad Nacional de La Plata
OAI Identificador
oai:sedici.unlp.edu.ar:10915/94640

id SEDICI_c965c6e9c223ae985487f61319d14a49
oai_identifier_str oai:sedici.unlp.edu.ar:10915/94640
network_acronym_str SEDICI
repository_id_str 1329
network_name_str SEDICI (UNLP)
spelling Reconectando igualdad: bases teóricas para la exploración de una posible implementación de los videojuegos en nuevas estrategias de alfabetización digitalGonzález, TeresaDartsch, Germán MartínPanettieri, FabioDartsch, PabloBarboza, Romina AndreaMalizia, AdriánMolini, RenzoVázquez, GerardoAraujo, ÁlvaroSalman, DiegoAstorga, ValeriaBarahona, FacundoCiencias InformáticasTechnologiesInformation SocietyVideo gamesHigh schoolPersonal computers and PC applicationsReconnecting Equality Project is for training high school students in new technologies for creative and genuine ownership of netbooks provided by Connect-Equality Plan. The project aims to promote students´s social inclusion in the Information Society and provide them the skills to design and use computers as productivity tools. This will be possible through an extracurricular workshop of design and video games development. We are an interdisciplinary team, belonging to the areas of sociology, business, social work, graphic design, multimedia design, pedagogy and social communication.Sociedad Argentina de Informática e Investigación Operativa2013-09info:eu-repo/semantics/conferenceObjectinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionObjeto de conferenciahttp://purl.org/coar/resource_type/c_5794info:ar-repo/semantics/documentoDeConferenciaapplication/pdf144-168http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/94640spainfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/issn/1850-2830info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)reponame:SEDICI (UNLP)instname:Universidad Nacional de La Platainstacron:UNLP2025-09-29T11:19:46Zoai:sedici.unlp.edu.ar:10915/94640Institucionalhttp://sedici.unlp.edu.ar/Universidad públicaNo correspondehttp://sedici.unlp.edu.ar/oai/snrdalira@sedici.unlp.edu.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:13292025-09-29 11:19:46.535SEDICI (UNLP) - Universidad Nacional de La Platafalse
dc.title.none.fl_str_mv Reconectando igualdad: bases teóricas para la exploración de una posible implementación de los videojuegos en nuevas estrategias de alfabetización digital
title Reconectando igualdad: bases teóricas para la exploración de una posible implementación de los videojuegos en nuevas estrategias de alfabetización digital
spellingShingle Reconectando igualdad: bases teóricas para la exploración de una posible implementación de los videojuegos en nuevas estrategias de alfabetización digital
González, Teresa
Ciencias Informáticas
Technologies
Information Society
Video games
High school
Personal computers and PC applications
title_short Reconectando igualdad: bases teóricas para la exploración de una posible implementación de los videojuegos en nuevas estrategias de alfabetización digital
title_full Reconectando igualdad: bases teóricas para la exploración de una posible implementación de los videojuegos en nuevas estrategias de alfabetización digital
title_fullStr Reconectando igualdad: bases teóricas para la exploración de una posible implementación de los videojuegos en nuevas estrategias de alfabetización digital
title_full_unstemmed Reconectando igualdad: bases teóricas para la exploración de una posible implementación de los videojuegos en nuevas estrategias de alfabetización digital
title_sort Reconectando igualdad: bases teóricas para la exploración de una posible implementación de los videojuegos en nuevas estrategias de alfabetización digital
dc.creator.none.fl_str_mv González, Teresa
Dartsch, Germán Martín
Panettieri, Fabio
Dartsch, Pablo
Barboza, Romina Andrea
Malizia, Adrián
Molini, Renzo
Vázquez, Gerardo
Araujo, Álvaro
Salman, Diego
Astorga, Valeria
Barahona, Facundo
author González, Teresa
author_facet González, Teresa
Dartsch, Germán Martín
Panettieri, Fabio
Dartsch, Pablo
Barboza, Romina Andrea
Malizia, Adrián
Molini, Renzo
Vázquez, Gerardo
Araujo, Álvaro
Salman, Diego
Astorga, Valeria
Barahona, Facundo
author_role author
author2 Dartsch, Germán Martín
Panettieri, Fabio
Dartsch, Pablo
Barboza, Romina Andrea
Malizia, Adrián
Molini, Renzo
Vázquez, Gerardo
Araujo, Álvaro
Salman, Diego
Astorga, Valeria
Barahona, Facundo
author2_role author
author
author
author
author
author
author
author
author
author
author
dc.subject.none.fl_str_mv Ciencias Informáticas
Technologies
Information Society
Video games
High school
Personal computers and PC applications
topic Ciencias Informáticas
Technologies
Information Society
Video games
High school
Personal computers and PC applications
dc.description.none.fl_txt_mv Reconnecting Equality Project is for training high school students in new technologies for creative and genuine ownership of netbooks provided by Connect-Equality Plan. The project aims to promote students´s social inclusion in the Information Society and provide them the skills to design and use computers as productivity tools. This will be possible through an extracurricular workshop of design and video games development. We are an interdisciplinary team, belonging to the areas of sociology, business, social work, graphic design, multimedia design, pedagogy and social communication.
Sociedad Argentina de Informática e Investigación Operativa
description Reconnecting Equality Project is for training high school students in new technologies for creative and genuine ownership of netbooks provided by Connect-Equality Plan. The project aims to promote students´s social inclusion in the Information Society and provide them the skills to design and use computers as productivity tools. This will be possible through an extracurricular workshop of design and video games development. We are an interdisciplinary team, belonging to the areas of sociology, business, social work, graphic design, multimedia design, pedagogy and social communication.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-09
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/conferenceObject
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Objeto de conferencia
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
info:ar-repo/semantics/documentoDeConferencia
format conferenceObject
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/94640
url http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/94640
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/altIdentifier/issn/1850-2830
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
eu_rights_str_mv openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
144-168
dc.source.none.fl_str_mv reponame:SEDICI (UNLP)
instname:Universidad Nacional de La Plata
instacron:UNLP
reponame_str SEDICI (UNLP)
collection SEDICI (UNLP)
instname_str Universidad Nacional de La Plata
instacron_str UNLP
institution UNLP
repository.name.fl_str_mv SEDICI (UNLP) - Universidad Nacional de La Plata
repository.mail.fl_str_mv alira@sedici.unlp.edu.ar
_version_ 1844616071521239040
score 13.070432