The impact of perceived CSR on corporate reputation and purchase intention

Autores
Bianchi, Enrique Carlos; Bruno, Juan Manuel; Sarabia-Sanchez, Francisco J.
Año de publicación
2019
Idioma
inglés
Tipo de recurso
artículo
Estado
versión publicada
Descripción
Fil: Bianchi, Enrique Carlos. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Económicas. Departamento de Administración y Tecnología de la Información; Argentina.
Fil: Bianchi, Enrique Carlos. Universidad Católica de Córdoba. Unidad Asociada al CONICET; Argentina.
Fil: Bruno, Juan Manuel. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Económicas. Departamento de Administración y Tecnología de la Información; Argentina.
Fil: Sarabia-Sanchez, Francisco J. Universidad Miguel Hernández de Elche; España.
The purpose of this paper is to examine the influence of consumers’ perceived corporate social responsibility (CSR). The aim is to provide insight into the effect of perceived CSR on purchase intention (short-term effect) and corporate reputation (long-term effect), whilst considering the role of brand image, satisfaction (affective and cognitive) and brand loyalty.
https://www.emeraldinsight.com/doi/full/10.1108/EJMBE-12-2017-0068
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Fil: Bianchi, Enrique Carlos. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Económicas. Departamento de Administración y Tecnología de la Información; Argentina.
Fil: Bianchi, Enrique Carlos. Universidad Católica de Córdoba. Unidad Asociada al CONICET; Argentina.
Fil: Bruno, Juan Manuel. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Económicas. Departamento de Administración y Tecnología de la Información; Argentina.
Fil: Sarabia-Sanchez, Francisco J. Universidad Miguel Hernández de Elche; España.
Negocios y Administración
Materia
Corporate social responsibility
Brand image
Affective and cognitive satisfaction
Loyalty
Reputation
Purchase intention
Nivel de accesibilidad
acceso abierto
Condiciones de uso
Repositorio
Repositorio Digital Universitario (UNC)
Institución
Universidad Nacional de Córdoba
OAI Identificador
oai:rdu.unc.edu.ar:11086/549692

id RDUUNC_c90b8e17f8dd5c81486c536b5c3e1fbd
oai_identifier_str oai:rdu.unc.edu.ar:11086/549692
network_acronym_str RDUUNC
repository_id_str 2572
network_name_str Repositorio Digital Universitario (UNC)
spelling The impact of perceived CSR on corporate reputation and purchase intentionBianchi, Enrique CarlosBruno, Juan ManuelSarabia-Sanchez, Francisco J.Corporate social responsibilityBrand imageAffective and cognitive satisfactionLoyaltyReputationPurchase intentionFil: Bianchi, Enrique Carlos. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Económicas. Departamento de Administración y Tecnología de la Información; Argentina.Fil: Bianchi, Enrique Carlos. Universidad Católica de Córdoba. Unidad Asociada al CONICET; Argentina.Fil: Bruno, Juan Manuel. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Económicas. Departamento de Administración y Tecnología de la Información; Argentina.Fil: Sarabia-Sanchez, Francisco J. Universidad Miguel Hernández de Elche; España.The purpose of this paper is to examine the influence of consumers’ perceived corporate social responsibility (CSR). The aim is to provide insight into the effect of perceived CSR on purchase intention (short-term effect) and corporate reputation (long-term effect), whilst considering the role of brand image, satisfaction (affective and cognitive) and brand loyalty.https://www.emeraldinsight.com/doi/full/10.1108/EJMBE-12-2017-0068info:eu-repo/semantics/publishedVersionFil: Bianchi, Enrique Carlos. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Económicas. Departamento de Administración y Tecnología de la Información; Argentina.Fil: Bianchi, Enrique Carlos. Universidad Católica de Córdoba. Unidad Asociada al CONICET; Argentina.Fil: Bruno, Juan Manuel. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Económicas. Departamento de Administración y Tecnología de la Información; Argentina.Fil: Sarabia-Sanchez, Francisco J. Universidad Miguel Hernández de Elche; España.Negocios y Administraciónhttps://orcid.org/0000-0003-1628-2340https://orcid.org/0000-0003-0127-3230https://orcid.org/0000-0002-0370-28392019info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501info:ar-repo/semantics/articuloapplication/pdf2444-8451https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/EJMBE-12-2017-0068/full/htmlhttp://hdl.handle.net/11086/5496922444-8494enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Digital Universitario (UNC)instname:Universidad Nacional de Córdobainstacron:UNC2025-09-04T12:34:59Zoai:rdu.unc.edu.ar:11086/549692Institucionalhttps://rdu.unc.edu.ar/Universidad públicaNo correspondehttp://rdu.unc.edu.ar/oai/snrdoca.unc@gmail.comArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:25722025-09-04 12:35:00.029Repositorio Digital Universitario (UNC) - Universidad Nacional de Córdobafalse
dc.title.none.fl_str_mv The impact of perceived CSR on corporate reputation and purchase intention
title The impact of perceived CSR on corporate reputation and purchase intention
spellingShingle The impact of perceived CSR on corporate reputation and purchase intention
Bianchi, Enrique Carlos
Corporate social responsibility
Brand image
Affective and cognitive satisfaction
Loyalty
Reputation
Purchase intention
title_short The impact of perceived CSR on corporate reputation and purchase intention
title_full The impact of perceived CSR on corporate reputation and purchase intention
title_fullStr The impact of perceived CSR on corporate reputation and purchase intention
title_full_unstemmed The impact of perceived CSR on corporate reputation and purchase intention
title_sort The impact of perceived CSR on corporate reputation and purchase intention
dc.creator.none.fl_str_mv Bianchi, Enrique Carlos
Bruno, Juan Manuel
Sarabia-Sanchez, Francisco J.
author Bianchi, Enrique Carlos
author_facet Bianchi, Enrique Carlos
Bruno, Juan Manuel
Sarabia-Sanchez, Francisco J.
author_role author
author2 Bruno, Juan Manuel
Sarabia-Sanchez, Francisco J.
author2_role author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv https://orcid.org/0000-0003-1628-2340
https://orcid.org/0000-0003-0127-3230
https://orcid.org/0000-0002-0370-2839
dc.subject.none.fl_str_mv Corporate social responsibility
Brand image
Affective and cognitive satisfaction
Loyalty
Reputation
Purchase intention
topic Corporate social responsibility
Brand image
Affective and cognitive satisfaction
Loyalty
Reputation
Purchase intention
dc.description.none.fl_txt_mv Fil: Bianchi, Enrique Carlos. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Económicas. Departamento de Administración y Tecnología de la Información; Argentina.
Fil: Bianchi, Enrique Carlos. Universidad Católica de Córdoba. Unidad Asociada al CONICET; Argentina.
Fil: Bruno, Juan Manuel. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Económicas. Departamento de Administración y Tecnología de la Información; Argentina.
Fil: Sarabia-Sanchez, Francisco J. Universidad Miguel Hernández de Elche; España.
The purpose of this paper is to examine the influence of consumers’ perceived corporate social responsibility (CSR). The aim is to provide insight into the effect of perceived CSR on purchase intention (short-term effect) and corporate reputation (long-term effect), whilst considering the role of brand image, satisfaction (affective and cognitive) and brand loyalty.
https://www.emeraldinsight.com/doi/full/10.1108/EJMBE-12-2017-0068
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Fil: Bianchi, Enrique Carlos. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Económicas. Departamento de Administración y Tecnología de la Información; Argentina.
Fil: Bianchi, Enrique Carlos. Universidad Católica de Córdoba. Unidad Asociada al CONICET; Argentina.
Fil: Bruno, Juan Manuel. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Económicas. Departamento de Administración y Tecnología de la Información; Argentina.
Fil: Sarabia-Sanchez, Francisco J. Universidad Miguel Hernández de Elche; España.
Negocios y Administración
description Fil: Bianchi, Enrique Carlos. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Económicas. Departamento de Administración y Tecnología de la Información; Argentina.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
info:eu-repo/semantics/article
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
info:ar-repo/semantics/articulo
status_str publishedVersion
format article
dc.identifier.none.fl_str_mv 2444-8451
https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/EJMBE-12-2017-0068/full/html
http://hdl.handle.net/11086/549692
2444-8494
identifier_str_mv 2444-8451
2444-8494
url https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/EJMBE-12-2017-0068/full/html
http://hdl.handle.net/11086/549692
dc.language.none.fl_str_mv eng
language eng
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositorio Digital Universitario (UNC)
instname:Universidad Nacional de Córdoba
instacron:UNC
reponame_str Repositorio Digital Universitario (UNC)
collection Repositorio Digital Universitario (UNC)
instname_str Universidad Nacional de Córdoba
instacron_str UNC
institution UNC
repository.name.fl_str_mv Repositorio Digital Universitario (UNC) - Universidad Nacional de Córdoba
repository.mail.fl_str_mv oca.unc@gmail.com
_version_ 1842349688342183936
score 13.13397