The impact of perceived CSR on corporate reputation and purchase intention
- Autores
- Bianchi, Enrique Carlos; Bruno, Juan Manuel; Sarabia-Sanchez, Francisco J.
- Año de publicación
- 2019
- Idioma
- inglés
- Tipo de recurso
- artículo
- Estado
- versión publicada
- Descripción
- Fil: Bianchi, Enrique Carlos. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Económicas. Departamento de Administración y Tecnología de la Información; Argentina.
Fil: Bianchi, Enrique Carlos. Universidad Católica de Córdoba. Unidad Asociada al CONICET; Argentina.
Fil: Bruno, Juan Manuel. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Económicas. Departamento de Administración y Tecnología de la Información; Argentina.
Fil: Sarabia-Sanchez, Francisco J. Universidad Miguel Hernández de Elche; España.
The purpose of this paper is to examine the influence of consumers’ perceived corporate social responsibility (CSR). The aim is to provide insight into the effect of perceived CSR on purchase intention (short-term effect) and corporate reputation (long-term effect), whilst considering the role of brand image, satisfaction (affective and cognitive) and brand loyalty.
https://www.emeraldinsight.com/doi/full/10.1108/EJMBE-12-2017-0068
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Fil: Bianchi, Enrique Carlos. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Económicas. Departamento de Administración y Tecnología de la Información; Argentina.
Fil: Bianchi, Enrique Carlos. Universidad Católica de Córdoba. Unidad Asociada al CONICET; Argentina.
Fil: Bruno, Juan Manuel. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Económicas. Departamento de Administración y Tecnología de la Información; Argentina.
Fil: Sarabia-Sanchez, Francisco J. Universidad Miguel Hernández de Elche; España.
Negocios y Administración - Materia
-
Corporate social responsibility
Brand image
Affective and cognitive satisfaction
Loyalty
Reputation
Purchase intention - Nivel de accesibilidad
- acceso abierto
- Condiciones de uso
- Repositorio
- Institución
- Universidad Nacional de Córdoba
- OAI Identificador
- oai:rdu.unc.edu.ar:11086/549692
Ver los metadatos del registro completo
id |
RDUUNC_c90b8e17f8dd5c81486c536b5c3e1fbd |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:rdu.unc.edu.ar:11086/549692 |
network_acronym_str |
RDUUNC |
repository_id_str |
2572 |
network_name_str |
Repositorio Digital Universitario (UNC) |
spelling |
The impact of perceived CSR on corporate reputation and purchase intentionBianchi, Enrique CarlosBruno, Juan ManuelSarabia-Sanchez, Francisco J.Corporate social responsibilityBrand imageAffective and cognitive satisfactionLoyaltyReputationPurchase intentionFil: Bianchi, Enrique Carlos. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Económicas. Departamento de Administración y Tecnología de la Información; Argentina.Fil: Bianchi, Enrique Carlos. Universidad Católica de Córdoba. Unidad Asociada al CONICET; Argentina.Fil: Bruno, Juan Manuel. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Económicas. Departamento de Administración y Tecnología de la Información; Argentina.Fil: Sarabia-Sanchez, Francisco J. Universidad Miguel Hernández de Elche; España.The purpose of this paper is to examine the influence of consumers’ perceived corporate social responsibility (CSR). The aim is to provide insight into the effect of perceived CSR on purchase intention (short-term effect) and corporate reputation (long-term effect), whilst considering the role of brand image, satisfaction (affective and cognitive) and brand loyalty.https://www.emeraldinsight.com/doi/full/10.1108/EJMBE-12-2017-0068info:eu-repo/semantics/publishedVersionFil: Bianchi, Enrique Carlos. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Económicas. Departamento de Administración y Tecnología de la Información; Argentina.Fil: Bianchi, Enrique Carlos. Universidad Católica de Córdoba. Unidad Asociada al CONICET; Argentina.Fil: Bruno, Juan Manuel. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Económicas. Departamento de Administración y Tecnología de la Información; Argentina.Fil: Sarabia-Sanchez, Francisco J. Universidad Miguel Hernández de Elche; España.Negocios y Administraciónhttps://orcid.org/0000-0003-1628-2340https://orcid.org/0000-0003-0127-3230https://orcid.org/0000-0002-0370-28392019info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501info:ar-repo/semantics/articuloapplication/pdf2444-8451https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/EJMBE-12-2017-0068/full/htmlhttp://hdl.handle.net/11086/5496922444-8494enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Digital Universitario (UNC)instname:Universidad Nacional de Córdobainstacron:UNC2025-09-04T12:34:59Zoai:rdu.unc.edu.ar:11086/549692Institucionalhttps://rdu.unc.edu.ar/Universidad públicaNo correspondehttp://rdu.unc.edu.ar/oai/snrdoca.unc@gmail.comArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:25722025-09-04 12:35:00.029Repositorio Digital Universitario (UNC) - Universidad Nacional de Córdobafalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
The impact of perceived CSR on corporate reputation and purchase intention |
title |
The impact of perceived CSR on corporate reputation and purchase intention |
spellingShingle |
The impact of perceived CSR on corporate reputation and purchase intention Bianchi, Enrique Carlos Corporate social responsibility Brand image Affective and cognitive satisfaction Loyalty Reputation Purchase intention |
title_short |
The impact of perceived CSR on corporate reputation and purchase intention |
title_full |
The impact of perceived CSR on corporate reputation and purchase intention |
title_fullStr |
The impact of perceived CSR on corporate reputation and purchase intention |
title_full_unstemmed |
The impact of perceived CSR on corporate reputation and purchase intention |
title_sort |
The impact of perceived CSR on corporate reputation and purchase intention |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Bianchi, Enrique Carlos Bruno, Juan Manuel Sarabia-Sanchez, Francisco J. |
author |
Bianchi, Enrique Carlos |
author_facet |
Bianchi, Enrique Carlos Bruno, Juan Manuel Sarabia-Sanchez, Francisco J. |
author_role |
author |
author2 |
Bruno, Juan Manuel Sarabia-Sanchez, Francisco J. |
author2_role |
author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
https://orcid.org/0000-0003-1628-2340 https://orcid.org/0000-0003-0127-3230 https://orcid.org/0000-0002-0370-2839 |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Corporate social responsibility Brand image Affective and cognitive satisfaction Loyalty Reputation Purchase intention |
topic |
Corporate social responsibility Brand image Affective and cognitive satisfaction Loyalty Reputation Purchase intention |
dc.description.none.fl_txt_mv |
Fil: Bianchi, Enrique Carlos. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Económicas. Departamento de Administración y Tecnología de la Información; Argentina. Fil: Bianchi, Enrique Carlos. Universidad Católica de Córdoba. Unidad Asociada al CONICET; Argentina. Fil: Bruno, Juan Manuel. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Económicas. Departamento de Administración y Tecnología de la Información; Argentina. Fil: Sarabia-Sanchez, Francisco J. Universidad Miguel Hernández de Elche; España. The purpose of this paper is to examine the influence of consumers’ perceived corporate social responsibility (CSR). The aim is to provide insight into the effect of perceived CSR on purchase intention (short-term effect) and corporate reputation (long-term effect), whilst considering the role of brand image, satisfaction (affective and cognitive) and brand loyalty. https://www.emeraldinsight.com/doi/full/10.1108/EJMBE-12-2017-0068 info:eu-repo/semantics/publishedVersion Fil: Bianchi, Enrique Carlos. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Económicas. Departamento de Administración y Tecnología de la Información; Argentina. Fil: Bianchi, Enrique Carlos. Universidad Católica de Córdoba. Unidad Asociada al CONICET; Argentina. Fil: Bruno, Juan Manuel. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Económicas. Departamento de Administración y Tecnología de la Información; Argentina. Fil: Sarabia-Sanchez, Francisco J. Universidad Miguel Hernández de Elche; España. Negocios y Administración |
description |
Fil: Bianchi, Enrique Carlos. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Económicas. Departamento de Administración y Tecnología de la Información; Argentina. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/article http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 info:ar-repo/semantics/articulo |
status_str |
publishedVersion |
format |
article |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
2444-8451 https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/EJMBE-12-2017-0068/full/html http://hdl.handle.net/11086/549692 2444-8494 |
identifier_str_mv |
2444-8451 2444-8494 |
url |
https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/EJMBE-12-2017-0068/full/html http://hdl.handle.net/11086/549692 |
dc.language.none.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositorio Digital Universitario (UNC) instname:Universidad Nacional de Córdoba instacron:UNC |
reponame_str |
Repositorio Digital Universitario (UNC) |
collection |
Repositorio Digital Universitario (UNC) |
instname_str |
Universidad Nacional de Córdoba |
instacron_str |
UNC |
institution |
UNC |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Digital Universitario (UNC) - Universidad Nacional de Córdoba |
repository.mail.fl_str_mv |
oca.unc@gmail.com |
_version_ |
1842349688342183936 |
score |
13.13397 |