Cartografía del Diseño Audiovisual : mapas para atravesar un territorio de intersecciones

Autores
Voto, Cristina
Año de publicación
2017
Idioma
español castellano
Tipo de recurso
tesis doctoral
Estado
versión aceptada
Colaborador/a o director/a de tesis
Russo, Eduardo A.
Guerri, Claudio F.
Lucena, Daniela
Negro, Marcela
Ledesma, Maria
Descripción
The aim of this thesis is to reconstruct the cartographic and reciprocal space that Audiovisual Design occupies in the determination of the collective imaginary in order to think about approaches with which to contribute to the debate about its epistemic identity. It is in this sense that a definition of Audiovisual Design is organized in an essayistic way as a space for intersubjective thought --gnoseological, practical and epistemological-- since it is in this space where those who produce, use and circulate audiovisual forms and projects are related. This space is argumentatively constructed from the concept of territory, imagining it as a place where communicational knowledge, audiovisual practices and reproducibility policies intersect with the operative categories of format, device and montage. By means of this proposal, certain reciprocities are realized that can affect subjective bodies and audiovisual bodies from both the cognitive and the somatic as well as the pragmatic point of view. The hypothesis that guides the thesis is to think that the products of the Audiovisual Design can in-form and give-form to our way of perceiving, feeling and understanding the world and the events that inhabit it. In this sense, it is argued that in the territory of Audiovisual Design products are no longer just narrative forms but also places from which it is possible to take a perceptive distance for learning and reproduceing, assembling and manipulating the flow of images that frames the edges of our everyday experiences. It is thus affirmed that the experience of the subjective body, together with the reciprocity that it maintains with the audiovisual body, can activate the force that underlies the representation by making the tropes emerge from the images. In this sense, the literal experience when intersects the figurative makes possible to operate the necessary de-formations and de-configurations to attack the sensational by introducing, in addition, discontinuities with which it becomes possible to value the testimonial dimension of the Audiovisual Design. By focusing attention on the testimonial question, the thesis also conjectures that the moving nature with which the Audiovisual Design speaks to us can be organized into a differential architecture by which images not only move but also concern and produce movement by exciting and citing. Therefore, and thinking about the reciprocity relation between subjective body and audiovisual body, the products of Audiovisual Design can per-vert the ways of presenting environments by establishing a dialectic relation between the instant they return to us and the instance with which they touch us collectively. Finally, these per-versions bear the testimonies of those traces with which formats, devices and assemblies, as operational categories with which to imagine the Audiovisual Design, affect the bodies and the territory.
Fil: Voto, Cristina. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Arquitectura, Diseño y Urbanismo. Buenos Aires, Argentina
El objetivo de esta tesis es reconstruir el espacio cartográfico y de reciprocidad que ocupa el Diseño Audiovisual en la determinación del imaginario colectivo para pensar aproximaciones con las que aportar al debate acerca de su identidad epistémica. Es en este sentido que se organiza de forma ensayística una definición de Diseño Audiovisual como un espacio para el pensamiento intersubjetivo --gnoseológico, práctico y epistemológico-- ya que es en este espacio donde se relacionan quienes producen, utilizan y hacen circular formas y proyectos audiovisuales. Se construye argumentativamente este espacio a partir del concepto de territorio imaginándolo como lugar donde saberes comunicacionales, prácticas audiovisuales y políticas de reproductibilidad se intersecan con las categorías operativas de formato, dispositivo y montaje. Por medio de esta propuesta, se da cuenta de ciertas reciprocidades que pueden incidir sobre los cuerpos subjetivos y los cuerpos audiovisuales ya sea desde el punto de vista tanto cognitivo, como somático y pragmático. La hipótesis que rige la tesis es pensar que los productos del Diseño Audiovisual pueden in-formar y dar forma a nuestra manera de percibir, sentir y comprender el mundo y los eventos que lo habitan. En este sentido, se sostiene que en el territorio del Diseño Audiovisual los productos ya no son sólo formas narrativas sino, además, lugares desde los cuales es posible tomar una distancia perceptiva para aprender a reproducir, montar y manipular el flujo de imágenes que encuadra los bordes de nuestras experiencias cotidianas. Se afirma así que la experiencia del cuerpo subjetivo, junto con la reciprocidad que mantiene con el cuerpo audiovisual, puede activar la fuerza que subyace en la representación al hacer emerger los tropos de las imágenes. En este sentido, la experiencia literal cuando interseca la figurativa vuelve posible operar las de-formaciones y des-configuraciones necesarias para arremeter contra lo sensacional introduciendo, además, discontinuidades con las que deviene posible valorar la dimensión testimonial del Diseño Audiovisual. Al fijar la atención en la cuestión testimonial, la tesis conjetura también que la naturaleza moviente con la que nos habla el Diseño Audiovisual puede organizarse en una arquitectura diferencial por la que las imágenes no sólo se mueven, sino que también padecen y producen movimiento excitando(se) y citando(se). Por ello, y pensando en la relación de reciprocidad entre cuerpo subjetivo y cuerpo audiovisual, los productos del Diseño Audiovisual pueden per-vertir las formas de presentar los entornos estableciendo una relación dialéctica entre el instante que nos devuelven y la instancia con la que nos tocan colectivamente. Finalmente, estas per-versiones llevan los testimonios de aquellas huellas con las que los formatos, los dispositivos y los montajes, en tanto categorías operativas con las cuales imaginar el Diseño Audiovisual, inciden sobre los cuerpos y sobre el territorio.
Doctora de la Universidad de Buenos Aires, Área Diseño
Materia
Semiótica
Imagen en movimiento
Cartografía
Diseño audiovisual
Intersubjetividad
Semiotics
Moving image
Cartography
Audiovisual design
Intersubjectivity
Imagen
Sonido
Audiovisuales
Medios audiovisuales
Teoría
Diseño
Montaje
Técnica
Enseñanza
Comunicación audiovisual
Lenguaje
Estética
Epistemología
Conocimiento
Nuevas tecnologías
Equipos
Producción
Edición
Medios audiovisuales
Nivel de accesibilidad
acceso abierto
Condiciones de uso
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/
Repositorio
Repositorio Digital Institucional de la Universidad de Buenos Aires
Institución
Universidad de Buenos Aires
OAI Identificador
oai:RDI UBA:aaqtesis:HWA_3837

id RDIUBA_dd67f40bb17f2172793709f4e073b803
oai_identifier_str oai:RDI UBA:aaqtesis:HWA_3837
network_acronym_str RDIUBA
repository_id_str
network_name_str Repositorio Digital Institucional de la Universidad de Buenos Aires
spelling Cartografía del Diseño Audiovisual : mapas para atravesar un territorio de interseccionesCartography of the Audiovisual Design : maps to cross a territory of intersectionsVoto, CristinaSemióticaImagen en movimientoCartografíaDiseño audiovisualIntersubjetividadSemioticsMoving imageCartographyAudiovisual designIntersubjectivityImagenSonidoAudiovisualesMedios audiovisualesTeoríaDiseñoMontajeTécnicaEnseñanzaComunicación audiovisualLenguajeEstéticaEpistemologíaConocimientoNuevas tecnologíasEquiposProducciónEdiciónMedios audiovisualesThe aim of this thesis is to reconstruct the cartographic and reciprocal space that Audiovisual Design occupies in the determination of the collective imaginary in order to think about approaches with which to contribute to the debate about its epistemic identity. It is in this sense that a definition of Audiovisual Design is organized in an essayistic way as a space for intersubjective thought --gnoseological, practical and epistemological-- since it is in this space where those who produce, use and circulate audiovisual forms and projects are related. This space is argumentatively constructed from the concept of territory, imagining it as a place where communicational knowledge, audiovisual practices and reproducibility policies intersect with the operative categories of format, device and montage. By means of this proposal, certain reciprocities are realized that can affect subjective bodies and audiovisual bodies from both the cognitive and the somatic as well as the pragmatic point of view. The hypothesis that guides the thesis is to think that the products of the Audiovisual Design can in-form and give-form to our way of perceiving, feeling and understanding the world and the events that inhabit it. In this sense, it is argued that in the territory of Audiovisual Design products are no longer just narrative forms but also places from which it is possible to take a perceptive distance for learning and reproduceing, assembling and manipulating the flow of images that frames the edges of our everyday experiences. It is thus affirmed that the experience of the subjective body, together with the reciprocity that it maintains with the audiovisual body, can activate the force that underlies the representation by making the tropes emerge from the images. In this sense, the literal experience when intersects the figurative makes possible to operate the necessary de-formations and de-configurations to attack the sensational by introducing, in addition, discontinuities with which it becomes possible to value the testimonial dimension of the Audiovisual Design. By focusing attention on the testimonial question, the thesis also conjectures that the moving nature with which the Audiovisual Design speaks to us can be organized into a differential architecture by which images not only move but also concern and produce movement by exciting and citing. Therefore, and thinking about the reciprocity relation between subjective body and audiovisual body, the products of Audiovisual Design can per-vert the ways of presenting environments by establishing a dialectic relation between the instant they return to us and the instance with which they touch us collectively. Finally, these per-versions bear the testimonies of those traces with which formats, devices and assemblies, as operational categories with which to imagine the Audiovisual Design, affect the bodies and the territory.Fil: Voto, Cristina. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Arquitectura, Diseño y Urbanismo. Buenos Aires, ArgentinaEl objetivo de esta tesis es reconstruir el espacio cartográfico y de reciprocidad que ocupa el Diseño Audiovisual en la determinación del imaginario colectivo para pensar aproximaciones con las que aportar al debate acerca de su identidad epistémica. Es en este sentido que se organiza de forma ensayística una definición de Diseño Audiovisual como un espacio para el pensamiento intersubjetivo --gnoseológico, práctico y epistemológico-- ya que es en este espacio donde se relacionan quienes producen, utilizan y hacen circular formas y proyectos audiovisuales. Se construye argumentativamente este espacio a partir del concepto de territorio imaginándolo como lugar donde saberes comunicacionales, prácticas audiovisuales y políticas de reproductibilidad se intersecan con las categorías operativas de formato, dispositivo y montaje. Por medio de esta propuesta, se da cuenta de ciertas reciprocidades que pueden incidir sobre los cuerpos subjetivos y los cuerpos audiovisuales ya sea desde el punto de vista tanto cognitivo, como somático y pragmático. La hipótesis que rige la tesis es pensar que los productos del Diseño Audiovisual pueden in-formar y dar forma a nuestra manera de percibir, sentir y comprender el mundo y los eventos que lo habitan. En este sentido, se sostiene que en el territorio del Diseño Audiovisual los productos ya no son sólo formas narrativas sino, además, lugares desde los cuales es posible tomar una distancia perceptiva para aprender a reproducir, montar y manipular el flujo de imágenes que encuadra los bordes de nuestras experiencias cotidianas. Se afirma así que la experiencia del cuerpo subjetivo, junto con la reciprocidad que mantiene con el cuerpo audiovisual, puede activar la fuerza que subyace en la representación al hacer emerger los tropos de las imágenes. En este sentido, la experiencia literal cuando interseca la figurativa vuelve posible operar las de-formaciones y des-configuraciones necesarias para arremeter contra lo sensacional introduciendo, además, discontinuidades con las que deviene posible valorar la dimensión testimonial del Diseño Audiovisual. Al fijar la atención en la cuestión testimonial, la tesis conjetura también que la naturaleza moviente con la que nos habla el Diseño Audiovisual puede organizarse en una arquitectura diferencial por la que las imágenes no sólo se mueven, sino que también padecen y producen movimiento excitando(se) y citando(se). Por ello, y pensando en la relación de reciprocidad entre cuerpo subjetivo y cuerpo audiovisual, los productos del Diseño Audiovisual pueden per-vertir las formas de presentar los entornos estableciendo una relación dialéctica entre el instante que nos devuelven y la instancia con la que nos tocan colectivamente. Finalmente, estas per-versiones llevan los testimonios de aquellas huellas con las que los formatos, los dispositivos y los montajes, en tanto categorías operativas con las cuales imaginar el Diseño Audiovisual, inciden sobre los cuerpos y sobre el territorio.Doctora de la Universidad de Buenos Aires, Área DiseñoUniversidad de Buenos Aires. Facultad de Arquitectura, Diseño y UrbanismoRusso, Eduardo A.Guerri, Claudio F.Lucena, DanielaNegro, MarcelaLedesma, Maria2017-09-08info:eu-repo/semantics/doctoralThesisinfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_db06info:ar-repo/semantics/tesisDoctoralapplication/pdfhttp://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=aaqtesis&cl=CL1&d=HWA_3837https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/aaqtesis/index/assoc/HWA_3837.dir/3837.PDFspainfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/reponame:Repositorio Digital Institucional de la Universidad de Buenos Airesinstname:Universidad de Buenos Aires2025-09-29T15:03:26Zoai:RDI UBA:aaqtesis:HWA_3837instacron:UBAInstitucionalhttp://repositoriouba.sisbi.uba.ar/Universidad públicahttps://www.uba.ar/http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/oaiserver.cgicferrando@sisbi.uba.arArgentinaopendoar:2025-09-29 15:03:26.886Repositorio Digital Institucional de la Universidad de Buenos Aires - Universidad de Buenos Airesfalse
dc.title.none.fl_str_mv Cartografía del Diseño Audiovisual : mapas para atravesar un territorio de intersecciones
Cartography of the Audiovisual Design : maps to cross a territory of intersections
title Cartografía del Diseño Audiovisual : mapas para atravesar un territorio de intersecciones
spellingShingle Cartografía del Diseño Audiovisual : mapas para atravesar un territorio de intersecciones
Voto, Cristina
Semiótica
Imagen en movimiento
Cartografía
Diseño audiovisual
Intersubjetividad
Semiotics
Moving image
Cartography
Audiovisual design
Intersubjectivity
Imagen
Sonido
Audiovisuales
Medios audiovisuales
Teoría
Diseño
Montaje
Técnica
Enseñanza
Comunicación audiovisual
Lenguaje
Estética
Epistemología
Conocimiento
Nuevas tecnologías
Equipos
Producción
Edición
Medios audiovisuales
title_short Cartografía del Diseño Audiovisual : mapas para atravesar un territorio de intersecciones
title_full Cartografía del Diseño Audiovisual : mapas para atravesar un territorio de intersecciones
title_fullStr Cartografía del Diseño Audiovisual : mapas para atravesar un territorio de intersecciones
title_full_unstemmed Cartografía del Diseño Audiovisual : mapas para atravesar un territorio de intersecciones
title_sort Cartografía del Diseño Audiovisual : mapas para atravesar un territorio de intersecciones
dc.creator.none.fl_str_mv Voto, Cristina
author Voto, Cristina
author_facet Voto, Cristina
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Russo, Eduardo A.
Guerri, Claudio F.
Lucena, Daniela
Negro, Marcela
Ledesma, Maria
dc.subject.none.fl_str_mv Semiótica
Imagen en movimiento
Cartografía
Diseño audiovisual
Intersubjetividad
Semiotics
Moving image
Cartography
Audiovisual design
Intersubjectivity
Imagen
Sonido
Audiovisuales
Medios audiovisuales
Teoría
Diseño
Montaje
Técnica
Enseñanza
Comunicación audiovisual
Lenguaje
Estética
Epistemología
Conocimiento
Nuevas tecnologías
Equipos
Producción
Edición
Medios audiovisuales
topic Semiótica
Imagen en movimiento
Cartografía
Diseño audiovisual
Intersubjetividad
Semiotics
Moving image
Cartography
Audiovisual design
Intersubjectivity
Imagen
Sonido
Audiovisuales
Medios audiovisuales
Teoría
Diseño
Montaje
Técnica
Enseñanza
Comunicación audiovisual
Lenguaje
Estética
Epistemología
Conocimiento
Nuevas tecnologías
Equipos
Producción
Edición
Medios audiovisuales
dc.description.none.fl_txt_mv The aim of this thesis is to reconstruct the cartographic and reciprocal space that Audiovisual Design occupies in the determination of the collective imaginary in order to think about approaches with which to contribute to the debate about its epistemic identity. It is in this sense that a definition of Audiovisual Design is organized in an essayistic way as a space for intersubjective thought --gnoseological, practical and epistemological-- since it is in this space where those who produce, use and circulate audiovisual forms and projects are related. This space is argumentatively constructed from the concept of territory, imagining it as a place where communicational knowledge, audiovisual practices and reproducibility policies intersect with the operative categories of format, device and montage. By means of this proposal, certain reciprocities are realized that can affect subjective bodies and audiovisual bodies from both the cognitive and the somatic as well as the pragmatic point of view. The hypothesis that guides the thesis is to think that the products of the Audiovisual Design can in-form and give-form to our way of perceiving, feeling and understanding the world and the events that inhabit it. In this sense, it is argued that in the territory of Audiovisual Design products are no longer just narrative forms but also places from which it is possible to take a perceptive distance for learning and reproduceing, assembling and manipulating the flow of images that frames the edges of our everyday experiences. It is thus affirmed that the experience of the subjective body, together with the reciprocity that it maintains with the audiovisual body, can activate the force that underlies the representation by making the tropes emerge from the images. In this sense, the literal experience when intersects the figurative makes possible to operate the necessary de-formations and de-configurations to attack the sensational by introducing, in addition, discontinuities with which it becomes possible to value the testimonial dimension of the Audiovisual Design. By focusing attention on the testimonial question, the thesis also conjectures that the moving nature with which the Audiovisual Design speaks to us can be organized into a differential architecture by which images not only move but also concern and produce movement by exciting and citing. Therefore, and thinking about the reciprocity relation between subjective body and audiovisual body, the products of Audiovisual Design can per-vert the ways of presenting environments by establishing a dialectic relation between the instant they return to us and the instance with which they touch us collectively. Finally, these per-versions bear the testimonies of those traces with which formats, devices and assemblies, as operational categories with which to imagine the Audiovisual Design, affect the bodies and the territory.
Fil: Voto, Cristina. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Arquitectura, Diseño y Urbanismo. Buenos Aires, Argentina
El objetivo de esta tesis es reconstruir el espacio cartográfico y de reciprocidad que ocupa el Diseño Audiovisual en la determinación del imaginario colectivo para pensar aproximaciones con las que aportar al debate acerca de su identidad epistémica. Es en este sentido que se organiza de forma ensayística una definición de Diseño Audiovisual como un espacio para el pensamiento intersubjetivo --gnoseológico, práctico y epistemológico-- ya que es en este espacio donde se relacionan quienes producen, utilizan y hacen circular formas y proyectos audiovisuales. Se construye argumentativamente este espacio a partir del concepto de territorio imaginándolo como lugar donde saberes comunicacionales, prácticas audiovisuales y políticas de reproductibilidad se intersecan con las categorías operativas de formato, dispositivo y montaje. Por medio de esta propuesta, se da cuenta de ciertas reciprocidades que pueden incidir sobre los cuerpos subjetivos y los cuerpos audiovisuales ya sea desde el punto de vista tanto cognitivo, como somático y pragmático. La hipótesis que rige la tesis es pensar que los productos del Diseño Audiovisual pueden in-formar y dar forma a nuestra manera de percibir, sentir y comprender el mundo y los eventos que lo habitan. En este sentido, se sostiene que en el territorio del Diseño Audiovisual los productos ya no son sólo formas narrativas sino, además, lugares desde los cuales es posible tomar una distancia perceptiva para aprender a reproducir, montar y manipular el flujo de imágenes que encuadra los bordes de nuestras experiencias cotidianas. Se afirma así que la experiencia del cuerpo subjetivo, junto con la reciprocidad que mantiene con el cuerpo audiovisual, puede activar la fuerza que subyace en la representación al hacer emerger los tropos de las imágenes. En este sentido, la experiencia literal cuando interseca la figurativa vuelve posible operar las de-formaciones y des-configuraciones necesarias para arremeter contra lo sensacional introduciendo, además, discontinuidades con las que deviene posible valorar la dimensión testimonial del Diseño Audiovisual. Al fijar la atención en la cuestión testimonial, la tesis conjetura también que la naturaleza moviente con la que nos habla el Diseño Audiovisual puede organizarse en una arquitectura diferencial por la que las imágenes no sólo se mueven, sino que también padecen y producen movimiento excitando(se) y citando(se). Por ello, y pensando en la relación de reciprocidad entre cuerpo subjetivo y cuerpo audiovisual, los productos del Diseño Audiovisual pueden per-vertir las formas de presentar los entornos estableciendo una relación dialéctica entre el instante que nos devuelven y la instancia con la que nos tocan colectivamente. Finalmente, estas per-versiones llevan los testimonios de aquellas huellas con las que los formatos, los dispositivos y los montajes, en tanto categorías operativas con las cuales imaginar el Diseño Audiovisual, inciden sobre los cuerpos y sobre el territorio.
Doctora de la Universidad de Buenos Aires, Área Diseño
description The aim of this thesis is to reconstruct the cartographic and reciprocal space that Audiovisual Design occupies in the determination of the collective imaginary in order to think about approaches with which to contribute to the debate about its epistemic identity. It is in this sense that a definition of Audiovisual Design is organized in an essayistic way as a space for intersubjective thought --gnoseological, practical and epistemological-- since it is in this space where those who produce, use and circulate audiovisual forms and projects are related. This space is argumentatively constructed from the concept of territory, imagining it as a place where communicational knowledge, audiovisual practices and reproducibility policies intersect with the operative categories of format, device and montage. By means of this proposal, certain reciprocities are realized that can affect subjective bodies and audiovisual bodies from both the cognitive and the somatic as well as the pragmatic point of view. The hypothesis that guides the thesis is to think that the products of the Audiovisual Design can in-form and give-form to our way of perceiving, feeling and understanding the world and the events that inhabit it. In this sense, it is argued that in the territory of Audiovisual Design products are no longer just narrative forms but also places from which it is possible to take a perceptive distance for learning and reproduceing, assembling and manipulating the flow of images that frames the edges of our everyday experiences. It is thus affirmed that the experience of the subjective body, together with the reciprocity that it maintains with the audiovisual body, can activate the force that underlies the representation by making the tropes emerge from the images. In this sense, the literal experience when intersects the figurative makes possible to operate the necessary de-formations and de-configurations to attack the sensational by introducing, in addition, discontinuities with which it becomes possible to value the testimonial dimension of the Audiovisual Design. By focusing attention on the testimonial question, the thesis also conjectures that the moving nature with which the Audiovisual Design speaks to us can be organized into a differential architecture by which images not only move but also concern and produce movement by exciting and citing. Therefore, and thinking about the reciprocity relation between subjective body and audiovisual body, the products of Audiovisual Design can per-vert the ways of presenting environments by establishing a dialectic relation between the instant they return to us and the instance with which they touch us collectively. Finally, these per-versions bear the testimonies of those traces with which formats, devices and assemblies, as operational categories with which to imagine the Audiovisual Design, affect the bodies and the territory.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-09-08
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
info:eu-repo/semantics/acceptedVersion
http://purl.org/coar/resource_type/c_db06
info:ar-repo/semantics/tesisDoctoral
format doctoralThesis
status_str acceptedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=aaqtesis&cl=CL1&d=HWA_3837
https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/aaqtesis/index/assoc/HWA_3837.dir/3837.PDF
url http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=aaqtesis&cl=CL1&d=HWA_3837
https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/aaqtesis/index/assoc/HWA_3837.dir/3837.PDF
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/
eu_rights_str_mv openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Buenos Aires. Facultad de Arquitectura, Diseño y Urbanismo
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Buenos Aires. Facultad de Arquitectura, Diseño y Urbanismo
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositorio Digital Institucional de la Universidad de Buenos Aires
instname:Universidad de Buenos Aires
reponame_str Repositorio Digital Institucional de la Universidad de Buenos Aires
collection Repositorio Digital Institucional de la Universidad de Buenos Aires
instname_str Universidad de Buenos Aires
repository.name.fl_str_mv Repositorio Digital Institucional de la Universidad de Buenos Aires - Universidad de Buenos Aires
repository.mail.fl_str_mv cferrando@sisbi.uba.ar
_version_ 1844624341633859584
score 12.559606