Is it possible to produce sustainable aviation fuels from lignocellulosic biomass waste?

Autores
Mendieta, Carolina Monica; Kruyeniski, Julia; Vallejos, María Evangelina; Area, Maria Cristina
Año de publicación
2024
Idioma
inglés
Tipo de recurso
artículo
Estado
versión publicada
Descripción
Sustainable aviation fuels (SAF) are alternatives to fossil fuels produced from biological or non-fossil feedstocks to reduce greenhouse gas emissions. In the alcohol-to-jet (ATJ) route, alcohol (ethanol, isobutanol, or butanol) dehydration is the key conversion step to create long-chain hydrocarbons. In this context, this Editorial deals with the ethanol-to-ethylene-to-jet route (EEJ) technology and challengesfor producing SAF from lignocellulosic biomass waste (LCBW).
Fil: Mendieta, Carolina Monica. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Nordeste. Instituto de Materiales de Misiones. Universidad Nacional de Misiones. Facultad de Ciencias Exactas Químicas y Naturales. Instituto de Materiales de Misiones; Argentina
Fil: Kruyeniski, Julia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Nordeste. Instituto de Materiales de Misiones. Universidad Nacional de Misiones. Facultad de Ciencias Exactas Químicas y Naturales. Instituto de Materiales de Misiones; Argentina
Fil: Vallejos, María Evangelina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Nordeste. Instituto de Materiales de Misiones. Universidad Nacional de Misiones. Facultad de Ciencias Exactas Químicas y Naturales. Instituto de Materiales de Misiones; Argentina
Fil: Area, Maria Cristina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Nordeste. Instituto de Materiales de Misiones. Universidad Nacional de Misiones. Facultad de Ciencias Exactas Químicas y Naturales. Instituto de Materiales de Misiones; Argentina
Materia
Lignocellulosic biomass
Bioethanol dehydration
Catalyst
Bio-jet fue
Nivel de accesibilidad
acceso abierto
Condiciones de uso
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
Repositorio
CONICET Digital (CONICET)
Institución
Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
OAI Identificador
oai:ri.conicet.gov.ar:11336/257319

id CONICETDig_60206c9e3431366c30cf771040eb2db7
oai_identifier_str oai:ri.conicet.gov.ar:11336/257319
network_acronym_str CONICETDig
repository_id_str 3498
network_name_str CONICET Digital (CONICET)
spelling Is it possible to produce sustainable aviation fuels from lignocellulosic biomass waste?Mendieta, Carolina MonicaKruyeniski, JuliaVallejos, María EvangelinaArea, Maria CristinaLignocellulosic biomassBioethanol dehydrationCatalystBio-jet fuehttps://purl.org/becyt/ford/2.5https://purl.org/becyt/ford/2Sustainable aviation fuels (SAF) are alternatives to fossil fuels produced from biological or non-fossil feedstocks to reduce greenhouse gas emissions. In the alcohol-to-jet (ATJ) route, alcohol (ethanol, isobutanol, or butanol) dehydration is the key conversion step to create long-chain hydrocarbons. In this context, this Editorial deals with the ethanol-to-ethylene-to-jet route (EEJ) technology and challengesfor producing SAF from lignocellulosic biomass waste (LCBW).Fil: Mendieta, Carolina Monica. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Nordeste. Instituto de Materiales de Misiones. Universidad Nacional de Misiones. Facultad de Ciencias Exactas Químicas y Naturales. Instituto de Materiales de Misiones; ArgentinaFil: Kruyeniski, Julia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Nordeste. Instituto de Materiales de Misiones. Universidad Nacional de Misiones. Facultad de Ciencias Exactas Químicas y Naturales. Instituto de Materiales de Misiones; ArgentinaFil: Vallejos, María Evangelina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Nordeste. Instituto de Materiales de Misiones. Universidad Nacional de Misiones. Facultad de Ciencias Exactas Químicas y Naturales. Instituto de Materiales de Misiones; ArgentinaFil: Area, Maria Cristina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Nordeste. Instituto de Materiales de Misiones. Universidad Nacional de Misiones. Facultad de Ciencias Exactas Químicas y Naturales. Instituto de Materiales de Misiones; ArgentinaNorth Carolina State University. Department of Wood and Paper Science2024-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501info:ar-repo/semantics/articuloapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/11336/257319Mendieta, Carolina Monica; Kruyeniski, Julia; Vallejos, María Evangelina; Area, Maria Cristina; Is it possible to produce sustainable aviation fuels from lignocellulosic biomass waste?; North Carolina State University. Department of Wood and Paper Science; Bioresources; 20; 1; 11-2024; 11-141930-2126CONICET DigitalCONICETenginfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://bioresources.cnr.ncsu.edu/resources/is-it-possible-to-produce-sustainable-aviation-fuels-from-lignocellulosic-biomass-waste/info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.15376/biores.20.1.11-14info:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/reponame:CONICET Digital (CONICET)instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas2025-09-17T10:43:48Zoai:ri.conicet.gov.ar:11336/257319instacron:CONICETInstitucionalhttp://ri.conicet.gov.ar/Organismo científico-tecnológicoNo correspondehttp://ri.conicet.gov.ar/oai/requestdasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:34982025-09-17 10:43:49.095CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicasfalse
dc.title.none.fl_str_mv Is it possible to produce sustainable aviation fuels from lignocellulosic biomass waste?
title Is it possible to produce sustainable aviation fuels from lignocellulosic biomass waste?
spellingShingle Is it possible to produce sustainable aviation fuels from lignocellulosic biomass waste?
Mendieta, Carolina Monica
Lignocellulosic biomass
Bioethanol dehydration
Catalyst
Bio-jet fue
title_short Is it possible to produce sustainable aviation fuels from lignocellulosic biomass waste?
title_full Is it possible to produce sustainable aviation fuels from lignocellulosic biomass waste?
title_fullStr Is it possible to produce sustainable aviation fuels from lignocellulosic biomass waste?
title_full_unstemmed Is it possible to produce sustainable aviation fuels from lignocellulosic biomass waste?
title_sort Is it possible to produce sustainable aviation fuels from lignocellulosic biomass waste?
dc.creator.none.fl_str_mv Mendieta, Carolina Monica
Kruyeniski, Julia
Vallejos, María Evangelina
Area, Maria Cristina
author Mendieta, Carolina Monica
author_facet Mendieta, Carolina Monica
Kruyeniski, Julia
Vallejos, María Evangelina
Area, Maria Cristina
author_role author
author2 Kruyeniski, Julia
Vallejos, María Evangelina
Area, Maria Cristina
author2_role author
author
author
dc.subject.none.fl_str_mv Lignocellulosic biomass
Bioethanol dehydration
Catalyst
Bio-jet fue
topic Lignocellulosic biomass
Bioethanol dehydration
Catalyst
Bio-jet fue
purl_subject.fl_str_mv https://purl.org/becyt/ford/2.5
https://purl.org/becyt/ford/2
dc.description.none.fl_txt_mv Sustainable aviation fuels (SAF) are alternatives to fossil fuels produced from biological or non-fossil feedstocks to reduce greenhouse gas emissions. In the alcohol-to-jet (ATJ) route, alcohol (ethanol, isobutanol, or butanol) dehydration is the key conversion step to create long-chain hydrocarbons. In this context, this Editorial deals with the ethanol-to-ethylene-to-jet route (EEJ) technology and challengesfor producing SAF from lignocellulosic biomass waste (LCBW).
Fil: Mendieta, Carolina Monica. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Nordeste. Instituto de Materiales de Misiones. Universidad Nacional de Misiones. Facultad de Ciencias Exactas Químicas y Naturales. Instituto de Materiales de Misiones; Argentina
Fil: Kruyeniski, Julia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Nordeste. Instituto de Materiales de Misiones. Universidad Nacional de Misiones. Facultad de Ciencias Exactas Químicas y Naturales. Instituto de Materiales de Misiones; Argentina
Fil: Vallejos, María Evangelina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Nordeste. Instituto de Materiales de Misiones. Universidad Nacional de Misiones. Facultad de Ciencias Exactas Químicas y Naturales. Instituto de Materiales de Misiones; Argentina
Fil: Area, Maria Cristina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Nordeste. Instituto de Materiales de Misiones. Universidad Nacional de Misiones. Facultad de Ciencias Exactas Químicas y Naturales. Instituto de Materiales de Misiones; Argentina
description Sustainable aviation fuels (SAF) are alternatives to fossil fuels produced from biological or non-fossil feedstocks to reduce greenhouse gas emissions. In the alcohol-to-jet (ATJ) route, alcohol (ethanol, isobutanol, or butanol) dehydration is the key conversion step to create long-chain hydrocarbons. In this context, this Editorial deals with the ethanol-to-ethylene-to-jet route (EEJ) technology and challengesfor producing SAF from lignocellulosic biomass waste (LCBW).
publishDate 2024
dc.date.none.fl_str_mv 2024-11
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
info:ar-repo/semantics/articulo
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11336/257319
Mendieta, Carolina Monica; Kruyeniski, Julia; Vallejos, María Evangelina; Area, Maria Cristina; Is it possible to produce sustainable aviation fuels from lignocellulosic biomass waste?; North Carolina State University. Department of Wood and Paper Science; Bioresources; 20; 1; 11-2024; 11-14
1930-2126
CONICET Digital
CONICET
url http://hdl.handle.net/11336/257319
identifier_str_mv Mendieta, Carolina Monica; Kruyeniski, Julia; Vallejos, María Evangelina; Area, Maria Cristina; Is it possible to produce sustainable aviation fuels from lignocellulosic biomass waste?; North Carolina State University. Department of Wood and Paper Science; Bioresources; 20; 1; 11-2024; 11-14
1930-2126
CONICET Digital
CONICET
dc.language.none.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://bioresources.cnr.ncsu.edu/resources/is-it-possible-to-produce-sustainable-aviation-fuels-from-lignocellulosic-biomass-waste/
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.15376/biores.20.1.11-14
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
eu_rights_str_mv openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
application/pdf
application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv North Carolina State University. Department of Wood and Paper Science
publisher.none.fl_str_mv North Carolina State University. Department of Wood and Paper Science
dc.source.none.fl_str_mv reponame:CONICET Digital (CONICET)
instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
reponame_str CONICET Digital (CONICET)
collection CONICET Digital (CONICET)
instname_str Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
repository.name.fl_str_mv CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
repository.mail.fl_str_mv dasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.ar
_version_ 1843605948455714816
score 13.001348