Innovation in E-Government Services: New Framework to Improve the Effectiveness and Efficiency of Citizen Service Processes and Public Management of Decision-Making – Case of ISO/I...

Autores
Cardozo Herrera, Pablo
Año de publicación
2017
Idioma
inglés
Tipo de recurso
documento de conferencia
Estado
versión publicada
Descripción
With the expansion of IT Services in public administrations and citizen demands on high 1 quality/performance in e-government solutions; it is imperative that Governments increase the effectiveness of public ITSM processes and improvement of ITSM project management through a support to the strategic decision-making process of IT administrators. The author presents an analysis of common issues of E-Government Services and strategic needs of information unmet that provoke ITSM processes do not achieve the effectiveness/efficiency expected. A framework consisting of an innovative theoretical model of Public ITSM management and a technological solution aligned to the ITIL and 2 ISO/IEC20000 with focus in citizen’s needs, is proposed in the article. The research proves the 3 framework integrates, manages and coordinates in a holistic, measurable and auditable way, ITSM process/projects of E-Government Services and use the effectiveness assessment for strategic decision-making to improve public process maturity level and e-government capacity of an efficient administration.
Con la expansión de Servicios IT en la administración pública, y las demandas de ciudadanos por soluciones de Gobierno Electrónico de alta calidad/rendimiento; es imperativo que Gobiernos (nacionales, provinciales y municipales), incrementen la efectividad de los procesos públicos ITSM a través de la mejora de la gestión pública de los proyectos ITSM con soporte al proceso de toma de decisiones estratégicas de los administradores IT. El autor presenta un análisis de problemas comunes de los Servicios de Gobierno Electrónico alrededor del mundo, con necesidades estratégicas de información no satisfechas que provocan que los procesos públicos ITSM y la gestión pública de proyectos no alcancen la efectividad y eficiencia esperada. Se propone un framework compuesto por un modelo teórico innovador para la gestión pública ITSM y una solución tecnológica alineada a ITIL, a ISO/IEC20000 con foco en las necesidades de los ciudadanos. El artículo presenta evidencias que prueban que el modelo propuesto es capaz de integrar, gestionar y coordinar de forma holística, medible y auditable todos los procesos/proyectos públicos ITSM de gobierno electrónico utilizando la evaluación de la efectividad alcanzada para los procesos de toma de decisiones estratégicas e incrementando los niveles de madurez existentes.
Sociedad Argentina de Informática e Investigación Operativa
Materia
Ciencias Informáticas
Innovation in IT Services
E-Government Services
IT Service Management
ITSM Processes
Citizen Services
Nivel de accesibilidad
acceso abierto
Condiciones de uso
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Repositorio
SEDICI (UNLP)
Institución
Universidad Nacional de La Plata
OAI Identificador
oai:sedici.unlp.edu.ar:10915/65809

id SEDICI_424dc4d63a744e19c5d9f328d1ebef96
oai_identifier_str oai:sedici.unlp.edu.ar:10915/65809
network_acronym_str SEDICI
repository_id_str 1329
network_name_str SEDICI (UNLP)
spelling Innovation in E-Government Services: New Framework to Improve the Effectiveness and Efficiency of Citizen Service Processes and Public Management of Decision-Making – Case of ISO/IEC 20000-1 in GovernmentInnovación en los Servicios de Gobierno Electrónico: Nuevo Modelo para Mejorar la Efectividad y Eficiencia de los Procesos de Servicio al Ciudadano y Gestión Pública de la Toma de Decisiones – Caso de ISO/IEC 20000-1 en el EstadoCardozo Herrera, PabloCiencias InformáticasInnovation in IT ServicesE-Government ServicesIT Service ManagementITSM ProcessesCitizen ServicesWith the expansion of IT Services in public administrations and citizen demands on high 1 quality/performance in e-government solutions; it is imperative that Governments increase the effectiveness of public ITSM processes and improvement of ITSM project management through a support to the strategic decision-making process of IT administrators. The author presents an analysis of common issues of E-Government Services and strategic needs of information unmet that provoke ITSM processes do not achieve the effectiveness/efficiency expected. A framework consisting of an innovative theoretical model of Public ITSM management and a technological solution aligned to the ITIL and 2 ISO/IEC20000 with focus in citizen’s needs, is proposed in the article. The research proves the 3 framework integrates, manages and coordinates in a holistic, measurable and auditable way, ITSM process/projects of E-Government Services and use the effectiveness assessment for strategic decision-making to improve public process maturity level and e-government capacity of an efficient administration.Con la expansión de Servicios IT en la administración pública, y las demandas de ciudadanos por soluciones de Gobierno Electrónico de alta calidad/rendimiento; es imperativo que Gobiernos (nacionales, provinciales y municipales), incrementen la efectividad de los procesos públicos ITSM a través de la mejora de la gestión pública de los proyectos ITSM con soporte al proceso de toma de decisiones estratégicas de los administradores IT. El autor presenta un análisis de problemas comunes de los Servicios de Gobierno Electrónico alrededor del mundo, con necesidades estratégicas de información no satisfechas que provocan que los procesos públicos ITSM y la gestión pública de proyectos no alcancen la efectividad y eficiencia esperada. Se propone un framework compuesto por un modelo teórico innovador para la gestión pública ITSM y una solución tecnológica alineada a ITIL, a ISO/IEC20000 con foco en las necesidades de los ciudadanos. El artículo presenta evidencias que prueban que el modelo propuesto es capaz de integrar, gestionar y coordinar de forma holística, medible y auditable todos los procesos/proyectos públicos ITSM de gobierno electrónico utilizando la evaluación de la efectividad alcanzada para los procesos de toma de decisiones estratégicas e incrementando los niveles de madurez existentes.Sociedad Argentina de Informática e Investigación Operativa2017-09info:eu-repo/semantics/conferenceObjectinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionObjeto de conferenciahttp://purl.org/coar/resource_type/c_5794info:ar-repo/semantics/documentoDeConferenciaapplication/pdf123-134http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/65809enginfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.clei2017-46jaiio.sadio.org.ar/sites/default/files/Mem/SIE/SIE-13.pdfinfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/issn/2451-7534info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)reponame:SEDICI (UNLP)instname:Universidad Nacional de La Platainstacron:UNLP2025-09-29T11:09:44Zoai:sedici.unlp.edu.ar:10915/65809Institucionalhttp://sedici.unlp.edu.ar/Universidad públicaNo correspondehttp://sedici.unlp.edu.ar/oai/snrdalira@sedici.unlp.edu.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:13292025-09-29 11:09:44.321SEDICI (UNLP) - Universidad Nacional de La Platafalse
dc.title.none.fl_str_mv Innovation in E-Government Services: New Framework to Improve the Effectiveness and Efficiency of Citizen Service Processes and Public Management of Decision-Making – Case of ISO/IEC 20000-1 in Government
Innovación en los Servicios de Gobierno Electrónico: Nuevo Modelo para Mejorar la Efectividad y Eficiencia de los Procesos de Servicio al Ciudadano y Gestión Pública de la Toma de Decisiones – Caso de ISO/IEC 20000-1 en el Estado
title Innovation in E-Government Services: New Framework to Improve the Effectiveness and Efficiency of Citizen Service Processes and Public Management of Decision-Making – Case of ISO/IEC 20000-1 in Government
spellingShingle Innovation in E-Government Services: New Framework to Improve the Effectiveness and Efficiency of Citizen Service Processes and Public Management of Decision-Making – Case of ISO/IEC 20000-1 in Government
Cardozo Herrera, Pablo
Ciencias Informáticas
Innovation in IT Services
E-Government Services
IT Service Management
ITSM Processes
Citizen Services
title_short Innovation in E-Government Services: New Framework to Improve the Effectiveness and Efficiency of Citizen Service Processes and Public Management of Decision-Making – Case of ISO/IEC 20000-1 in Government
title_full Innovation in E-Government Services: New Framework to Improve the Effectiveness and Efficiency of Citizen Service Processes and Public Management of Decision-Making – Case of ISO/IEC 20000-1 in Government
title_fullStr Innovation in E-Government Services: New Framework to Improve the Effectiveness and Efficiency of Citizen Service Processes and Public Management of Decision-Making – Case of ISO/IEC 20000-1 in Government
title_full_unstemmed Innovation in E-Government Services: New Framework to Improve the Effectiveness and Efficiency of Citizen Service Processes and Public Management of Decision-Making – Case of ISO/IEC 20000-1 in Government
title_sort Innovation in E-Government Services: New Framework to Improve the Effectiveness and Efficiency of Citizen Service Processes and Public Management of Decision-Making – Case of ISO/IEC 20000-1 in Government
dc.creator.none.fl_str_mv Cardozo Herrera, Pablo
author Cardozo Herrera, Pablo
author_facet Cardozo Herrera, Pablo
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Ciencias Informáticas
Innovation in IT Services
E-Government Services
IT Service Management
ITSM Processes
Citizen Services
topic Ciencias Informáticas
Innovation in IT Services
E-Government Services
IT Service Management
ITSM Processes
Citizen Services
dc.description.none.fl_txt_mv With the expansion of IT Services in public administrations and citizen demands on high 1 quality/performance in e-government solutions; it is imperative that Governments increase the effectiveness of public ITSM processes and improvement of ITSM project management through a support to the strategic decision-making process of IT administrators. The author presents an analysis of common issues of E-Government Services and strategic needs of information unmet that provoke ITSM processes do not achieve the effectiveness/efficiency expected. A framework consisting of an innovative theoretical model of Public ITSM management and a technological solution aligned to the ITIL and 2 ISO/IEC20000 with focus in citizen’s needs, is proposed in the article. The research proves the 3 framework integrates, manages and coordinates in a holistic, measurable and auditable way, ITSM process/projects of E-Government Services and use the effectiveness assessment for strategic decision-making to improve public process maturity level and e-government capacity of an efficient administration.
Con la expansión de Servicios IT en la administración pública, y las demandas de ciudadanos por soluciones de Gobierno Electrónico de alta calidad/rendimiento; es imperativo que Gobiernos (nacionales, provinciales y municipales), incrementen la efectividad de los procesos públicos ITSM a través de la mejora de la gestión pública de los proyectos ITSM con soporte al proceso de toma de decisiones estratégicas de los administradores IT. El autor presenta un análisis de problemas comunes de los Servicios de Gobierno Electrónico alrededor del mundo, con necesidades estratégicas de información no satisfechas que provocan que los procesos públicos ITSM y la gestión pública de proyectos no alcancen la efectividad y eficiencia esperada. Se propone un framework compuesto por un modelo teórico innovador para la gestión pública ITSM y una solución tecnológica alineada a ITIL, a ISO/IEC20000 con foco en las necesidades de los ciudadanos. El artículo presenta evidencias que prueban que el modelo propuesto es capaz de integrar, gestionar y coordinar de forma holística, medible y auditable todos los procesos/proyectos públicos ITSM de gobierno electrónico utilizando la evaluación de la efectividad alcanzada para los procesos de toma de decisiones estratégicas e incrementando los niveles de madurez existentes.
Sociedad Argentina de Informática e Investigación Operativa
description With the expansion of IT Services in public administrations and citizen demands on high 1 quality/performance in e-government solutions; it is imperative that Governments increase the effectiveness of public ITSM processes and improvement of ITSM project management through a support to the strategic decision-making process of IT administrators. The author presents an analysis of common issues of E-Government Services and strategic needs of information unmet that provoke ITSM processes do not achieve the effectiveness/efficiency expected. A framework consisting of an innovative theoretical model of Public ITSM management and a technological solution aligned to the ITIL and 2 ISO/IEC20000 with focus in citizen’s needs, is proposed in the article. The research proves the 3 framework integrates, manages and coordinates in a holistic, measurable and auditable way, ITSM process/projects of E-Government Services and use the effectiveness assessment for strategic decision-making to improve public process maturity level and e-government capacity of an efficient administration.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-09
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/conferenceObject
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Objeto de conferencia
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
info:ar-repo/semantics/documentoDeConferencia
format conferenceObject
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/65809
url http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/65809
dc.language.none.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.clei2017-46jaiio.sadio.org.ar/sites/default/files/Mem/SIE/SIE-13.pdf
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/issn/2451-7534
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
eu_rights_str_mv openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
123-134
dc.source.none.fl_str_mv reponame:SEDICI (UNLP)
instname:Universidad Nacional de La Plata
instacron:UNLP
reponame_str SEDICI (UNLP)
collection SEDICI (UNLP)
instname_str Universidad Nacional de La Plata
instacron_str UNLP
institution UNLP
repository.name.fl_str_mv SEDICI (UNLP) - Universidad Nacional de La Plata
repository.mail.fl_str_mv alira@sedici.unlp.edu.ar
_version_ 1844615965005840384
score 13.070432