A literature review about Argentinian educational management in times of change

Autores
Vicente, María Eugenia
Año de publicación
2016
Idioma
inglés
Tipo de recurso
artículo
Estado
versión publicada
Descripción
The aim of this article is to collect appropriate information on the characteristics of educational anagement in times of reforms or changes in its institutional structures. This review adopts a descriptive qualitative methodology and applies documentary analysis as a technique to identify, describe and represent the content of the documents in a way other than the originals’, in order to enable its diffusion and use for other research studies and documents on educational management. The findings are intended to participate in a discussion about the set of routines, habits and institutional practices that form educational management in times of reform.
Este artículo tiene el objetivo de recopilar la información relevante sobre las características que presenta la gestión educativa en momentos de reformas o cambios en sus estructuras institucionales. La metodología responde a un diseño de tipo cualitativo descriptivo y la técnica utilizada es el análisis documental; está dirigida a identificar, describir y representar el contenido de los documentos de forma distinta a la original, con el propósito de posibilitar su difusión y uso para otras investigaciones y documentos sobre gestión educativa. Las conclusiones están destinadas a participar en un debate sobre el conjunto de rutinas, hábitos y prácticas institucionales que configuran la gestión educativa en tiempos de reforma.
Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación
Materia
Educación
educational management
education reform
social inclusion
secondary education
Argentina
gestión educativa
Reforma de la educación
inclusión social
educación secundaria
Nivel de accesibilidad
acceso abierto
Condiciones de uso
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Repositorio
SEDICI (UNLP)
Institución
Universidad Nacional de La Plata
OAI Identificador
oai:sedici.unlp.edu.ar:10915/106329

id SEDICI_19d5dbbbf4ce06d89dfdf7d6cc5b9942
oai_identifier_str oai:sedici.unlp.edu.ar:10915/106329
network_acronym_str SEDICI
repository_id_str 1329
network_name_str SEDICI (UNLP)
spelling A literature review about Argentinian educational management in times of changeUna revisión bibliográfica sobre la gestión educativa argentina en tiempos de cambioVicente, María EugeniaEducacióneducational managementeducation reformsocial inclusionsecondary educationArgentinagestión educativaReforma de la educacióninclusión socialeducación secundariaThe aim of this article is to collect appropriate information on the characteristics of educational anagement in times of reforms or changes in its institutional structures. This review adopts a descriptive qualitative methodology and applies documentary analysis as a technique to identify, describe and represent the content of the documents in a way other than the originals’, in order to enable its diffusion and use for other research studies and documents on educational management. The findings are intended to participate in a discussion about the set of routines, habits and institutional practices that form educational management in times of reform.Este artículo tiene el objetivo de recopilar la información relevante sobre las características que presenta la gestión educativa en momentos de reformas o cambios en sus estructuras institucionales. La metodología responde a un diseño de tipo cualitativo descriptivo y la técnica utilizada es el análisis documental; está dirigida a identificar, describir y representar el contenido de los documentos de forma distinta a la original, con el propósito de posibilitar su difusión y uso para otras investigaciones y documentos sobre gestión educativa. Las conclusiones están destinadas a participar en un debate sobre el conjunto de rutinas, hábitos y prácticas institucionales que configuran la gestión educativa en tiempos de reforma.Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación2016info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticulohttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501info:ar-repo/semantics/articuloapplication/pdf102-111http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/106329enginfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0212679616300202info:eu-repo/semantics/altIdentifier/issn/0212-6796info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.1016/j.magis.2016.10.002info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)reponame:SEDICI (UNLP)instname:Universidad Nacional de La Platainstacron:UNLP2025-09-29T11:23:47Zoai:sedici.unlp.edu.ar:10915/106329Institucionalhttp://sedici.unlp.edu.ar/Universidad públicaNo correspondehttp://sedici.unlp.edu.ar/oai/snrdalira@sedici.unlp.edu.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:13292025-09-29 11:23:47.969SEDICI (UNLP) - Universidad Nacional de La Platafalse
dc.title.none.fl_str_mv A literature review about Argentinian educational management in times of change
Una revisión bibliográfica sobre la gestión educativa argentina en tiempos de cambio
title A literature review about Argentinian educational management in times of change
spellingShingle A literature review about Argentinian educational management in times of change
Vicente, María Eugenia
Educación
educational management
education reform
social inclusion
secondary education
Argentina
gestión educativa
Reforma de la educación
inclusión social
educación secundaria
title_short A literature review about Argentinian educational management in times of change
title_full A literature review about Argentinian educational management in times of change
title_fullStr A literature review about Argentinian educational management in times of change
title_full_unstemmed A literature review about Argentinian educational management in times of change
title_sort A literature review about Argentinian educational management in times of change
dc.creator.none.fl_str_mv Vicente, María Eugenia
author Vicente, María Eugenia
author_facet Vicente, María Eugenia
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Educación
educational management
education reform
social inclusion
secondary education
Argentina
gestión educativa
Reforma de la educación
inclusión social
educación secundaria
topic Educación
educational management
education reform
social inclusion
secondary education
Argentina
gestión educativa
Reforma de la educación
inclusión social
educación secundaria
dc.description.none.fl_txt_mv The aim of this article is to collect appropriate information on the characteristics of educational anagement in times of reforms or changes in its institutional structures. This review adopts a descriptive qualitative methodology and applies documentary analysis as a technique to identify, describe and represent the content of the documents in a way other than the originals’, in order to enable its diffusion and use for other research studies and documents on educational management. The findings are intended to participate in a discussion about the set of routines, habits and institutional practices that form educational management in times of reform.
Este artículo tiene el objetivo de recopilar la información relevante sobre las características que presenta la gestión educativa en momentos de reformas o cambios en sus estructuras institucionales. La metodología responde a un diseño de tipo cualitativo descriptivo y la técnica utilizada es el análisis documental; está dirigida a identificar, describir y representar el contenido de los documentos de forma distinta a la original, con el propósito de posibilitar su difusión y uso para otras investigaciones y documentos sobre gestión educativa. Las conclusiones están destinadas a participar en un debate sobre el conjunto de rutinas, hábitos y prácticas institucionales que configuran la gestión educativa en tiempos de reforma.
Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación
description The aim of this article is to collect appropriate information on the characteristics of educational anagement in times of reforms or changes in its institutional structures. This review adopts a descriptive qualitative methodology and applies documentary analysis as a technique to identify, describe and represent the content of the documents in a way other than the originals’, in order to enable its diffusion and use for other research studies and documents on educational management. The findings are intended to participate in a discussion about the set of routines, habits and institutional practices that form educational management in times of reform.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Articulo
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
info:ar-repo/semantics/articulo
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/106329
url http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/106329
dc.language.none.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0212679616300202
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/issn/0212-6796
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.1016/j.magis.2016.10.002
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
eu_rights_str_mv openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
102-111
dc.source.none.fl_str_mv reponame:SEDICI (UNLP)
instname:Universidad Nacional de La Plata
instacron:UNLP
reponame_str SEDICI (UNLP)
collection SEDICI (UNLP)
instname_str Universidad Nacional de La Plata
instacron_str UNLP
institution UNLP
repository.name.fl_str_mv SEDICI (UNLP) - Universidad Nacional de La Plata
repository.mail.fl_str_mv alira@sedici.unlp.edu.ar
_version_ 1844616114664898560
score 13.070432