Financiación para Pymes e inclusión financiera en escenarios de incertidumbre

Autores
Fernandes Cunha, Alexandre
Año de publicación
2023
Idioma
español castellano
Tipo de recurso
tesis de maestría
Estado
versión publicada
Colaborador/a o director/a de tesis
Moreno, Oscar
Descripción
Fil: Fernandes Cunha, Alexandre. Pontificia Universidad Católica Argentina. Facultad de Ciencias Económicas; Argentina
Fil: Moreno, Oscar. Pontificia Universidad Católica Argentina; Argentina
Resumen: El presente plan de negocios se propone el desarrollo de un producto financiero, Tarjeta de Crédito Digital para atender un problema real: La Falta de Financiación para Pymes e Inclusión Financiera en Escenario de Incertidumbre. En especial toda la coyuntura que produjo la crisis de la pandemia COVID-19 al sector del mercado brasileño, específicamente en la ciudad de Iguape que está ubicada a 202 km de São Paulo/SP. El presente trabajo pretende llevar a cabo un plan de negocios para facilitar la financiación entre pymes y sus clientes, ofreciendo oportunidades para que las pymes puedan financiar su capital de trabajo, stocks, costos, gastos o deudas con las ventas realizadas a sus clientes por créditos o en cuotas a través de la tarjeta de crédito digital. Por otro lado, los clientes de las pymes serían beneficiados con la posibilidad de tener una tarjeta de crédito digital para pagar sus compras en crédito o cuotas, participar de programas de fidelidad, cash back o descuentos en productos y servicios. Otro objetivo es disminuir la complejidad de los procesos de financiación que son ofrecidos por bancos locales, mejorando la calidad del servicio de manera ágil, practica y dinámica, favoreciendo así la inclusión financiera de la gente menos favorecida y formando parte de la transformación digital con soluciones innovadoras. Todo eso contribuirá con el desarrollo de la economía local, permitiendo a los emprendedores tener una mejor gestión financiera, entendimiento de sus negocios con el impacto de la COVID-19 y las herramientas correctas para la toma de decisiones.
Abstarct: This study proposes the development of a financial product, Digital Credit Card to address a real problem: Lack of Financing for SMEs and Financial Inclusion in a Scenario of Uncertainty. Especially the whole situation that produced the COVID-19 pandemic crisis to the Brazilian market sector, specifically in the city of Iguape which is located 202 km from São Paulo/SP. The present research aims to carry out a study to facilitate financing between SMEs and their customers, offering opportunities for SMEs to finance their working capital, stocks, costs, expenses or debts in advance of sales made to their customers by credits or installments through digital credit card. On the other hand, SME customers would benefit from the possibility of having a digital credit card to pay for their purchases in credit or installments, being able to participate in loyalty programs, cash back or discounts on products and services. Another objective is to reduce the complexity of the financing processes offered by banks, improving the quality of service in an agile, practical and dynamic way, thus favoring the financial inclusion of underprivileged people and being part of the digital transformation with innovative solutions so that they can take advantage of business opportunities. All this will contribute to the development of the local economy, allowing entrepreneurs to have a better financial management, understanding of their business with the impact of COVID-19 and the right tools for decision making.
Fuente
Tesis de Maestría. Pontificia Universidad Católica Argentina, 2023
Materia
PEQUEÑA Y MEDIANA EMPRESA
INCLUSION FINANCIERA
FINANCIACION
INCERTIDUMBRE
CREDITO
COVID-19
Nivel de accesibilidad
acceso embargado
Condiciones de uso
Repositorio
Repositorio Institucional (UCA)
Institución
Pontificia Universidad Católica Argentina
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Abstarct: This study proposes the development of a financial product, Digital Credit Card to address a real problem: Lack of Financing for SMEs and Financial Inclusion in a Scenario of Uncertainty. Especially the whole situation that produced the COVID-19 pandemic crisis to the Brazilian market sector, specifically in the city of Iguape which is located 202 km from São Paulo/SP. The present research aims to carry out a study to facilitate financing between SMEs and their customers, offering opportunities for SMEs to finance their working capital, stocks, costs, expenses or debts in advance of sales made to their customers by credits or installments through digital credit card. On the other hand, SME customers would benefit from the possibility of having a digital credit card to pay for their purchases in credit or installments, being able to participate in loyalty programs, cash back or discounts on products and services. Another objective is to reduce the complexity of the financing processes offered by banks, improving the quality of service in an agile, practical and dynamic way, thus favoring the financial inclusion of underprivileged people and being part of the digital transformation with innovative solutions so that they can take advantage of business opportunities. All this will contribute to the development of the local economy, allowing entrepreneurs to have a better financial management, understanding of their business with the impact of COVID-19 and the right tools for decision making.
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