Some conceptions about argumentation of In-Service Science Teachers in Córdoba (Argentina)
- Autores
- García Romano, Leticia; Condat, María Eugenia; Occelli, Maricel; Masullo, Marina; Valeiras, Nora
- Año de publicación
- 2017
- Idioma
- inglés
- Tipo de recurso
- documento de conferencia
- Estado
- versión publicada
- Descripción
- Fil: García Romano, Leticia. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.
Fil: García Romano, Leticia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina.
Fil: Condat, María Eugenia. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.
Fil: Occelli, Maricel. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.
Fil: Occelli, Maricel. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina.
Fil: Masullo, Marina. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.
Fil: Valeiras, Nora. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.
Argumentation bears significant importance in science teaching and learning. In this paper, the conceptions about argumentation held by in-service secondary science teachers are characterised through the analysis of the data obtained by means of a semi-structured questionnaire. The teachers who were questioned highlight the importance of using evidence in order to defend a point of view; they indicate that they frequently use teaching devices that only include information, and that they attribute an important role to the discussion of different stands. They stress the value of argumentation for learning to think and for the scientific literacy of students, and they state that the main obstacle in terms of embarking on the teaching of argumentation is the students’ difficulty in carrying out the tasks proposed and undertaking to them.
http://www.esera2017.org
Fil: García Romano, Leticia. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.
Fil: García Romano, Leticia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina.
Fil: Condat, María Eugenia. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.
Fil: Occelli, Maricel. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.
Fil: Occelli, Maricel. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina.
Fil: Masullo, Marina. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.
Fil: Valeiras, Nora. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.
Educación General (incluye capacitación, pedagogía y didáctica) - Materia
-
Beliefs
Teaching practices
Enseñanza
Didáctica - Nivel de accesibilidad
- acceso abierto
- Condiciones de uso
- Repositorio
- Institución
- Universidad Nacional de Córdoba
- OAI Identificador
- oai:rdu.unc.edu.ar:11086/556809
Ver los metadatos del registro completo
id |
RDUUNC_405b22fa8e7e417b348fc90c40933cdf |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:rdu.unc.edu.ar:11086/556809 |
network_acronym_str |
RDUUNC |
repository_id_str |
2572 |
network_name_str |
Repositorio Digital Universitario (UNC) |
spelling |
Some conceptions about argumentation of In-Service Science Teachers in Córdoba (Argentina)García Romano, LeticiaCondat, María EugeniaOccelli, MaricelMasullo, MarinaValeiras, NoraBeliefsTeaching practicesEnseñanzaDidácticaFil: García Romano, Leticia. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.Fil: García Romano, Leticia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina.Fil: Condat, María Eugenia. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.Fil: Occelli, Maricel. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.Fil: Occelli, Maricel. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina.Fil: Masullo, Marina. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.Fil: Valeiras, Nora. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.Argumentation bears significant importance in science teaching and learning. In this paper, the conceptions about argumentation held by in-service secondary science teachers are characterised through the analysis of the data obtained by means of a semi-structured questionnaire. The teachers who were questioned highlight the importance of using evidence in order to defend a point of view; they indicate that they frequently use teaching devices that only include information, and that they attribute an important role to the discussion of different stands. They stress the value of argumentation for learning to think and for the scientific literacy of students, and they state that the main obstacle in terms of embarking on the teaching of argumentation is the students’ difficulty in carrying out the tasks proposed and undertaking to them.http://www.esera2017.orgFil: García Romano, Leticia. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.Fil: García Romano, Leticia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina.Fil: Condat, María Eugenia. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.Fil: Occelli, Maricel. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.Fil: Occelli, Maricel. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina.Fil: Masullo, Marina. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.Fil: Valeiras, Nora. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.Educación General (incluye capacitación, pedagogía y didáctica)2017info:eu-repo/semantics/conferenceObjectinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_5794info:ar-repo/semantics/documentoDeConferenciaapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/11086/556809enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Digital Universitario (UNC)instname:Universidad Nacional de Córdobainstacron:UNC2025-09-04T12:32:47Zoai:rdu.unc.edu.ar:11086/556809Institucionalhttps://rdu.unc.edu.ar/Universidad públicaNo correspondehttp://rdu.unc.edu.ar/oai/snrdoca.unc@gmail.comArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:25722025-09-04 12:32:47.865Repositorio Digital Universitario (UNC) - Universidad Nacional de Córdobafalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Some conceptions about argumentation of In-Service Science Teachers in Córdoba (Argentina) |
title |
Some conceptions about argumentation of In-Service Science Teachers in Córdoba (Argentina) |
spellingShingle |
Some conceptions about argumentation of In-Service Science Teachers in Córdoba (Argentina) García Romano, Leticia Beliefs Teaching practices Enseñanza Didáctica |
title_short |
Some conceptions about argumentation of In-Service Science Teachers in Córdoba (Argentina) |
title_full |
Some conceptions about argumentation of In-Service Science Teachers in Córdoba (Argentina) |
title_fullStr |
Some conceptions about argumentation of In-Service Science Teachers in Córdoba (Argentina) |
title_full_unstemmed |
Some conceptions about argumentation of In-Service Science Teachers in Córdoba (Argentina) |
title_sort |
Some conceptions about argumentation of In-Service Science Teachers in Córdoba (Argentina) |
dc.creator.none.fl_str_mv |
García Romano, Leticia Condat, María Eugenia Occelli, Maricel Masullo, Marina Valeiras, Nora |
author |
García Romano, Leticia |
author_facet |
García Romano, Leticia Condat, María Eugenia Occelli, Maricel Masullo, Marina Valeiras, Nora |
author_role |
author |
author2 |
Condat, María Eugenia Occelli, Maricel Masullo, Marina Valeiras, Nora |
author2_role |
author author author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Beliefs Teaching practices Enseñanza Didáctica |
topic |
Beliefs Teaching practices Enseñanza Didáctica |
dc.description.none.fl_txt_mv |
Fil: García Romano, Leticia. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina. Fil: García Romano, Leticia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. Fil: Condat, María Eugenia. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina. Fil: Occelli, Maricel. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina. Fil: Occelli, Maricel. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. Fil: Masullo, Marina. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina. Fil: Valeiras, Nora. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina. Argumentation bears significant importance in science teaching and learning. In this paper, the conceptions about argumentation held by in-service secondary science teachers are characterised through the analysis of the data obtained by means of a semi-structured questionnaire. The teachers who were questioned highlight the importance of using evidence in order to defend a point of view; they indicate that they frequently use teaching devices that only include information, and that they attribute an important role to the discussion of different stands. They stress the value of argumentation for learning to think and for the scientific literacy of students, and they state that the main obstacle in terms of embarking on the teaching of argumentation is the students’ difficulty in carrying out the tasks proposed and undertaking to them. http://www.esera2017.org Fil: García Romano, Leticia. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina. Fil: García Romano, Leticia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. Fil: Condat, María Eugenia. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina. Fil: Occelli, Maricel. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina. Fil: Occelli, Maricel. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. Fil: Masullo, Marina. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina. Fil: Valeiras, Nora. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina. Educación General (incluye capacitación, pedagogía y didáctica) |
description |
Fil: García Romano, Leticia. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/conferenceObject info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 info:ar-repo/semantics/documentoDeConferencia |
format |
conferenceObject |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11086/556809 |
url |
http://hdl.handle.net/11086/556809 |
dc.language.none.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositorio Digital Universitario (UNC) instname:Universidad Nacional de Córdoba instacron:UNC |
reponame_str |
Repositorio Digital Universitario (UNC) |
collection |
Repositorio Digital Universitario (UNC) |
instname_str |
Universidad Nacional de Córdoba |
instacron_str |
UNC |
institution |
UNC |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Digital Universitario (UNC) - Universidad Nacional de Córdoba |
repository.mail.fl_str_mv |
oca.unc@gmail.com |
_version_ |
1842349647976202240 |
score |
13.13397 |