Some conceptions about argumentation of In-Service Science Teachers in Córdoba (Argentina)

Autores
García Romano, Leticia; Condat, María Eugenia; Occelli, Maricel; Masullo, Marina; Valeiras, Nora
Año de publicación
2017
Idioma
inglés
Tipo de recurso
documento de conferencia
Estado
versión publicada
Descripción
Fil: García Romano, Leticia. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.
Fil: García Romano, Leticia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina.
Fil: Condat, María Eugenia. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.
Fil: Occelli, Maricel. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.
Fil: Occelli, Maricel. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina.
Fil: Masullo, Marina. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.
Fil: Valeiras, Nora. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.
Argumentation bears significant importance in science teaching and learning. In this paper, the conceptions about argumentation held by in-service secondary science teachers are characterised through the analysis of the data obtained by means of a semi-structured questionnaire. The teachers who were questioned highlight the importance of using evidence in order to defend a point of view; they indicate that they frequently use teaching devices that only include information, and that they attribute an important role to the discussion of different stands. They stress the value of argumentation for learning to think and for the scientific literacy of students, and they state that the main obstacle in terms of embarking on the teaching of argumentation is the students’ difficulty in carrying out the tasks proposed and undertaking to them.
http://www.esera2017.org
Fil: García Romano, Leticia. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.
Fil: García Romano, Leticia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina.
Fil: Condat, María Eugenia. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.
Fil: Occelli, Maricel. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.
Fil: Occelli, Maricel. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina.
Fil: Masullo, Marina. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.
Fil: Valeiras, Nora. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.
Educación General (incluye capacitación, pedagogía y didáctica)
Materia
Beliefs
Teaching practices
Enseñanza
Didáctica
Nivel de accesibilidad
acceso abierto
Condiciones de uso
Repositorio
Repositorio Digital Universitario (UNC)
Institución
Universidad Nacional de Córdoba
OAI Identificador
oai:rdu.unc.edu.ar:11086/556809

id RDUUNC_405b22fa8e7e417b348fc90c40933cdf
oai_identifier_str oai:rdu.unc.edu.ar:11086/556809
network_acronym_str RDUUNC
repository_id_str 2572
network_name_str Repositorio Digital Universitario (UNC)
spelling Some conceptions about argumentation of In-Service Science Teachers in Córdoba (Argentina)García Romano, LeticiaCondat, María EugeniaOccelli, MaricelMasullo, MarinaValeiras, NoraBeliefsTeaching practicesEnseñanzaDidácticaFil: García Romano, Leticia. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.Fil: García Romano, Leticia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina.Fil: Condat, María Eugenia. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.Fil: Occelli, Maricel. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.Fil: Occelli, Maricel. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina.Fil: Masullo, Marina. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.Fil: Valeiras, Nora. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.Argumentation bears significant importance in science teaching and learning. In this paper, the conceptions about argumentation held by in-service secondary science teachers are characterised through the analysis of the data obtained by means of a semi-structured questionnaire. The teachers who were questioned highlight the importance of using evidence in order to defend a point of view; they indicate that they frequently use teaching devices that only include information, and that they attribute an important role to the discussion of different stands. They stress the value of argumentation for learning to think and for the scientific literacy of students, and they state that the main obstacle in terms of embarking on the teaching of argumentation is the students’ difficulty in carrying out the tasks proposed and undertaking to them.http://www.esera2017.orgFil: García Romano, Leticia. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.Fil: García Romano, Leticia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina.Fil: Condat, María Eugenia. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.Fil: Occelli, Maricel. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.Fil: Occelli, Maricel. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina.Fil: Masullo, Marina. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.Fil: Valeiras, Nora. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.Educación General (incluye capacitación, pedagogía y didáctica)2017info:eu-repo/semantics/conferenceObjectinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_5794info:ar-repo/semantics/documentoDeConferenciaapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/11086/556809enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Digital Universitario (UNC)instname:Universidad Nacional de Córdobainstacron:UNC2025-09-04T12:32:47Zoai:rdu.unc.edu.ar:11086/556809Institucionalhttps://rdu.unc.edu.ar/Universidad públicaNo correspondehttp://rdu.unc.edu.ar/oai/snrdoca.unc@gmail.comArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:25722025-09-04 12:32:47.865Repositorio Digital Universitario (UNC) - Universidad Nacional de Córdobafalse
dc.title.none.fl_str_mv Some conceptions about argumentation of In-Service Science Teachers in Córdoba (Argentina)
title Some conceptions about argumentation of In-Service Science Teachers in Córdoba (Argentina)
spellingShingle Some conceptions about argumentation of In-Service Science Teachers in Córdoba (Argentina)
García Romano, Leticia
Beliefs
Teaching practices
Enseñanza
Didáctica
title_short Some conceptions about argumentation of In-Service Science Teachers in Córdoba (Argentina)
title_full Some conceptions about argumentation of In-Service Science Teachers in Córdoba (Argentina)
title_fullStr Some conceptions about argumentation of In-Service Science Teachers in Córdoba (Argentina)
title_full_unstemmed Some conceptions about argumentation of In-Service Science Teachers in Córdoba (Argentina)
title_sort Some conceptions about argumentation of In-Service Science Teachers in Córdoba (Argentina)
dc.creator.none.fl_str_mv García Romano, Leticia
Condat, María Eugenia
Occelli, Maricel
Masullo, Marina
Valeiras, Nora
author García Romano, Leticia
author_facet García Romano, Leticia
Condat, María Eugenia
Occelli, Maricel
Masullo, Marina
Valeiras, Nora
author_role author
author2 Condat, María Eugenia
Occelli, Maricel
Masullo, Marina
Valeiras, Nora
author2_role author
author
author
author
dc.subject.none.fl_str_mv Beliefs
Teaching practices
Enseñanza
Didáctica
topic Beliefs
Teaching practices
Enseñanza
Didáctica
dc.description.none.fl_txt_mv Fil: García Romano, Leticia. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.
Fil: García Romano, Leticia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina.
Fil: Condat, María Eugenia. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.
Fil: Occelli, Maricel. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.
Fil: Occelli, Maricel. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina.
Fil: Masullo, Marina. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.
Fil: Valeiras, Nora. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.
Argumentation bears significant importance in science teaching and learning. In this paper, the conceptions about argumentation held by in-service secondary science teachers are characterised through the analysis of the data obtained by means of a semi-structured questionnaire. The teachers who were questioned highlight the importance of using evidence in order to defend a point of view; they indicate that they frequently use teaching devices that only include information, and that they attribute an important role to the discussion of different stands. They stress the value of argumentation for learning to think and for the scientific literacy of students, and they state that the main obstacle in terms of embarking on the teaching of argumentation is the students’ difficulty in carrying out the tasks proposed and undertaking to them.
http://www.esera2017.org
Fil: García Romano, Leticia. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.
Fil: García Romano, Leticia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina.
Fil: Condat, María Eugenia. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.
Fil: Occelli, Maricel. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.
Fil: Occelli, Maricel. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina.
Fil: Masullo, Marina. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.
Fil: Valeiras, Nora. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.
Educación General (incluye capacitación, pedagogía y didáctica)
description Fil: García Romano, Leticia. Universidad Nacional de Córdoba. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología; Argentina.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/conferenceObject
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
info:ar-repo/semantics/documentoDeConferencia
format conferenceObject
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11086/556809
url http://hdl.handle.net/11086/556809
dc.language.none.fl_str_mv eng
language eng
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositorio Digital Universitario (UNC)
instname:Universidad Nacional de Córdoba
instacron:UNC
reponame_str Repositorio Digital Universitario (UNC)
collection Repositorio Digital Universitario (UNC)
instname_str Universidad Nacional de Córdoba
instacron_str UNC
institution UNC
repository.name.fl_str_mv Repositorio Digital Universitario (UNC) - Universidad Nacional de Córdoba
repository.mail.fl_str_mv oca.unc@gmail.com
_version_ 1842349647976202240
score 13.13397