Do football crowds matter?

Autores
Jorgensen, Axel
Año de publicación
2015
Idioma
inglés
Tipo de recurso
tesis de grado
Estado
versión corregida
Colaborador/a o director/a de tesis
Rossi, Martín A.
Descripción
Fil: Jorgensen, Axel. Universidad de San Andrés. Departamento de Economía; Argentina.
This paper studies the extent to which crowd support provides home advantage, using information from South American football leagues. To do this I exploit a natural experiment arising from the fact that in 2013 the Argentine football association prohibited the attendance of visiting crowds into football matches. I use the Uruguayan and Brazilian leagues as controls. The results suggest that the impact of the crowd on home advantage is positive and significant.
Materia
Soccer -- Argentina -- Psychological aspects -- Econometric models.
Soccer -- Brazil -- Psychological aspects -- Econometric models.
Soccer -- Uruguay -- Psychological aspects -- Econometric models.
Soccer fans -- Argentina -- Psychological aspects -- Econometric models.
Soccer fans -- Brazil -- Psychological aspects -- Econometric models.
Soccer fans -- Uruguay -- Psychological aspects -- Econometric models.
Fútbol -- Argentina -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.
Fútbol -- Brasil -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.
Fútbol -- Uruguay -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.
Hinchas de fútbol -- Argentina -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.
Hinchas de fútbol -- Brasil -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.
Hinchas de fútbol -- Uruguay -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.
Nivel de accesibilidad
acceso abierto
Condiciones de uso
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Repositorio
Repositorio Digital San Andrés (UdeSa)
Institución
Universidad de San Andrés
OAI Identificador
oai:repositorio.udesa.edu.ar:10908/11786

id RDUDESA_8dd1fe7ffcbdd5bd7b82eac79bbdd1b6
oai_identifier_str oai:repositorio.udesa.edu.ar:10908/11786
network_acronym_str RDUDESA
repository_id_str 2363
network_name_str Repositorio Digital San Andrés (UdeSa)
spelling Do football crowds matter?Jorgensen, AxelSoccer -- Argentina -- Psychological aspects -- Econometric models.Soccer -- Brazil -- Psychological aspects -- Econometric models.Soccer -- Uruguay -- Psychological aspects -- Econometric models.Soccer fans -- Argentina -- Psychological aspects -- Econometric models.Soccer fans -- Brazil -- Psychological aspects -- Econometric models.Soccer fans -- Uruguay -- Psychological aspects -- Econometric models.Fútbol -- Argentina -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.Fútbol -- Brasil -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.Fútbol -- Uruguay -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.Hinchas de fútbol -- Argentina -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.Hinchas de fútbol -- Brasil -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.Hinchas de fútbol -- Uruguay -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.Fil: Jorgensen, Axel. Universidad de San Andrés. Departamento de Economía; Argentina.This paper studies the extent to which crowd support provides home advantage, using information from South American football leagues. To do this I exploit a natural experiment arising from the fact that in 2013 the Argentine football association prohibited the attendance of visiting crowds into football matches. I use the Uruguayan and Brazilian leagues as controls. The results suggest that the impact of the crowd on home advantage is positive and significant.Universidad de San Andrés. Departamento de EconomíaRossi, Martín A.8/4/2016 15:08Z8/4/2016 15:08Z2015Tesisinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/updatedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1finfo:ar-repo/semantics/tesisDeGradoapplication/pdfapplication/pdfJorgensen, A. (2015). Do football crowds matter?. [Tesis de grado, Universidad de San Andrés. Departamento de Economía]. Repositorio Digital San Andrés. http://hdl.handle.net/10908/11786T.L. Eco. 660http://hdl.handle.net/10908/11786enginfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/reponame:Repositorio Digital San Andrés (UdeSa)instname:Universidad de San Andrés2025-09-29T14:30:21Zoai:repositorio.udesa.edu.ar:10908/11786instacron:Universidad de San AndrésInstitucionalhttp://repositorio.udesa.edu.ar/jspui/Universidad privadaNo correspondehttp://repositorio.udesa.edu.ar/oai/requestmsanroman@udesa.edu.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:23632025-09-29 14:30:22.136Repositorio Digital San Andrés (UdeSa) - Universidad de San Andrésfalse
dc.title.none.fl_str_mv Do football crowds matter?
title Do football crowds matter?
spellingShingle Do football crowds matter?
Jorgensen, Axel
Soccer -- Argentina -- Psychological aspects -- Econometric models.
Soccer -- Brazil -- Psychological aspects -- Econometric models.
Soccer -- Uruguay -- Psychological aspects -- Econometric models.
Soccer fans -- Argentina -- Psychological aspects -- Econometric models.
Soccer fans -- Brazil -- Psychological aspects -- Econometric models.
Soccer fans -- Uruguay -- Psychological aspects -- Econometric models.
Fútbol -- Argentina -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.
Fútbol -- Brasil -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.
Fútbol -- Uruguay -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.
Hinchas de fútbol -- Argentina -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.
Hinchas de fútbol -- Brasil -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.
Hinchas de fútbol -- Uruguay -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.
title_short Do football crowds matter?
title_full Do football crowds matter?
title_fullStr Do football crowds matter?
title_full_unstemmed Do football crowds matter?
title_sort Do football crowds matter?
dc.creator.none.fl_str_mv Jorgensen, Axel
author Jorgensen, Axel
author_facet Jorgensen, Axel
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Rossi, Martín A.
dc.subject.none.fl_str_mv Soccer -- Argentina -- Psychological aspects -- Econometric models.
Soccer -- Brazil -- Psychological aspects -- Econometric models.
Soccer -- Uruguay -- Psychological aspects -- Econometric models.
Soccer fans -- Argentina -- Psychological aspects -- Econometric models.
Soccer fans -- Brazil -- Psychological aspects -- Econometric models.
Soccer fans -- Uruguay -- Psychological aspects -- Econometric models.
Fútbol -- Argentina -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.
Fútbol -- Brasil -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.
Fútbol -- Uruguay -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.
Hinchas de fútbol -- Argentina -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.
Hinchas de fútbol -- Brasil -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.
Hinchas de fútbol -- Uruguay -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.
topic Soccer -- Argentina -- Psychological aspects -- Econometric models.
Soccer -- Brazil -- Psychological aspects -- Econometric models.
Soccer -- Uruguay -- Psychological aspects -- Econometric models.
Soccer fans -- Argentina -- Psychological aspects -- Econometric models.
Soccer fans -- Brazil -- Psychological aspects -- Econometric models.
Soccer fans -- Uruguay -- Psychological aspects -- Econometric models.
Fútbol -- Argentina -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.
Fútbol -- Brasil -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.
Fútbol -- Uruguay -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.
Hinchas de fútbol -- Argentina -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.
Hinchas de fútbol -- Brasil -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.
Hinchas de fútbol -- Uruguay -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.
dc.description.none.fl_txt_mv Fil: Jorgensen, Axel. Universidad de San Andrés. Departamento de Economía; Argentina.
This paper studies the extent to which crowd support provides home advantage, using information from South American football leagues. To do this I exploit a natural experiment arising from the fact that in 2013 the Argentine football association prohibited the attendance of visiting crowds into football matches. I use the Uruguayan and Brazilian leagues as controls. The results suggest that the impact of the crowd on home advantage is positive and significant.
description Fil: Jorgensen, Axel. Universidad de San Andrés. Departamento de Economía; Argentina.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015
8/4/2016 15:08Z
8/4/2016 15:08Z
dc.type.none.fl_str_mv Tesis
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
info:eu-repo/semantics/updatedVersion
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
info:ar-repo/semantics/tesisDeGrado
format bachelorThesis
status_str updatedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv Jorgensen, A. (2015). Do football crowds matter?. [Tesis de grado, Universidad de San Andrés. Departamento de Economía]. Repositorio Digital San Andrés. http://hdl.handle.net/10908/11786
T.L. Eco. 660
http://hdl.handle.net/10908/11786
identifier_str_mv Jorgensen, A. (2015). Do football crowds matter?. [Tesis de grado, Universidad de San Andrés. Departamento de Economía]. Repositorio Digital San Andrés. http://hdl.handle.net/10908/11786
T.L. Eco. 660
url http://hdl.handle.net/10908/11786
dc.language.none.fl_str_mv eng
language eng
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de San Andrés. Departamento de Economía
publisher.none.fl_str_mv Universidad de San Andrés. Departamento de Economía
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositorio Digital San Andrés (UdeSa)
instname:Universidad de San Andrés
reponame_str Repositorio Digital San Andrés (UdeSa)
collection Repositorio Digital San Andrés (UdeSa)
instname_str Universidad de San Andrés
repository.name.fl_str_mv Repositorio Digital San Andrés (UdeSa) - Universidad de San Andrés
repository.mail.fl_str_mv msanroman@udesa.edu.ar
_version_ 1844621890874769409
score 12.559606