Universidad social capital and the competitiveness of entrepreneurs: a review of the literature and proposals

Autores
Fornoni, Mariel; Mas-Verdú, Francisco; Ribeiro Soriano, Domingo; Roig Dobón, Salvador
Año de publicación
2009
Idioma
inglés
Tipo de recurso
parte de libro
Estado
versión aceptada
Descripción
The essential question asked in this study is "How can social capital become a competitive tool for entrepreneurs". The answer lies in showing how their own networks can provide the value and competitiveness that entrepreneurs need for their business projects.
Fil: Fornoni, Mariel. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Ciencias Económicas y Sociales; Argentina.
Fil: Mas-Verdú, Francisco. Universidad de Valencia; España.
Fil: Ribeiro Soriano, Domingo. Universitat de València; España.
Fil: Roig Dobón, Salvador. Universidad de Valencia; España.
Fil: Galindo, Miguel Angel. Universidad de Castilla-La Mancha; España.
Fil: Guzmán, Joaquín. Universidad de Valencia; España.
Fil: Ribeiro Soriano, Domingo. Universidad de Valencia; España.
Fuente
In Galindo, Miguel Angel ; Guzmán, Joaquín y Ribeiro Soriano, Domingo (Eds.), Entrepreneurship and business. A regional perspective (pp. 247-268). ISBN 978-3-540-70899-5. 10.1007/978-3-540-70902-2_13
Materia
Capital Social
Emprendedores
Competitividad
Medición
Nivel de accesibilidad
acceso abierto
Condiciones de uso
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/
Repositorio
Nülan (UNMDP-FCEyS)
Institución
Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Ciencias Económicas y Sociales
OAI Identificador
oai:nulan.mdp.edu.ar:2157

id NULAN_1f1afbee676579a8a04c7fbbefcb9d5c
oai_identifier_str oai:nulan.mdp.edu.ar:2157
network_acronym_str NULAN
repository_id_str 1845
network_name_str Nülan (UNMDP-FCEyS)
spelling Universidad social capital and the competitiveness of entrepreneurs: a review of the literature and proposalsFornoni, MarielMas-Verdú, FranciscoRibeiro Soriano, DomingoRoig Dobón, SalvadorCapital SocialEmprendedoresCompetitividadMediciónThe essential question asked in this study is "How can social capital become a competitive tool for entrepreneurs". The answer lies in showing how their own networks can provide the value and competitiveness that entrepreneurs need for their business projects.Fil: Fornoni, Mariel. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Ciencias Económicas y Sociales; Argentina.Fil: Mas-Verdú, Francisco. Universidad de Valencia; España.Fil: Ribeiro Soriano, Domingo. Universitat de València; España.Fil: Roig Dobón, Salvador. Universidad de Valencia; España.Fil: Galindo, Miguel Angel. Universidad de Castilla-La Mancha; España.Fil: Guzmán, Joaquín. Universidad de Valencia; España.Fil: Ribeiro Soriano, Domingo. Universidad de Valencia; España.Springer-Verlag Berlin Heidelberg2009info:eu-repo/semantics/bookPartinfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_3248info:ar-repo/semantics/parteDeLibroapplication/pdfhttps://nulan.mdp.edu.ar/id/eprint/2157/https://nulan.mdp.edu.ar/id/eprint/2157/1/fornoni.etal.2009.pdf In Galindo, Miguel Angel <https://nulan.mdp.edu.ar/view/creators/Galindo=3AMiguel_Angel=3A=3A.html>; Guzmán, Joaquín <https://nulan.mdp.edu.ar/view/creators/Guzm=E1n=3AJoaqu=EDn=3A=3A.html> y Ribeiro Soriano, Domingo <https://nulan.mdp.edu.ar/view/creators/Ribeiro_Soriano=3ADomingo=3A=3A.html> (Eds.), Entrepreneurship and business. A regional perspective (pp. 247-268). ISBN 978-3-540-70899-5. 10.1007/978-3-540-70902-2_13 <https://doi.org/10.1007/978-3-540-70902-2_13> reponame:Nülan (UNMDP-FCEyS)instname:Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Ciencias Económicas y Socialesenginfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.1007/978-3-540-70902-2_13info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/2025-09-29T13:41:16Zoai:nulan.mdp.edu.ar:2157instacron:UNMDP-FCEySInstitucionalhttp://nulan.mdp.edu.ar/Universidad públicaNo correspondehttp://nulan.mdp.edu.ar/cgi/oai2cendocu@mdp.edu.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:18452025-09-29 13:41:16.389Nülan (UNMDP-FCEyS) - Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Ciencias Económicas y Socialesfalse
dc.title.none.fl_str_mv Universidad social capital and the competitiveness of entrepreneurs: a review of the literature and proposals
title Universidad social capital and the competitiveness of entrepreneurs: a review of the literature and proposals
spellingShingle Universidad social capital and the competitiveness of entrepreneurs: a review of the literature and proposals
Fornoni, Mariel
Capital Social
Emprendedores
Competitividad
Medición
title_short Universidad social capital and the competitiveness of entrepreneurs: a review of the literature and proposals
title_full Universidad social capital and the competitiveness of entrepreneurs: a review of the literature and proposals
title_fullStr Universidad social capital and the competitiveness of entrepreneurs: a review of the literature and proposals
title_full_unstemmed Universidad social capital and the competitiveness of entrepreneurs: a review of the literature and proposals
title_sort Universidad social capital and the competitiveness of entrepreneurs: a review of the literature and proposals
dc.creator.none.fl_str_mv Fornoni, Mariel
Mas-Verdú, Francisco
Ribeiro Soriano, Domingo
Roig Dobón, Salvador
author Fornoni, Mariel
author_facet Fornoni, Mariel
Mas-Verdú, Francisco
Ribeiro Soriano, Domingo
Roig Dobón, Salvador
author_role author
author2 Mas-Verdú, Francisco
Ribeiro Soriano, Domingo
Roig Dobón, Salvador
author2_role author
author
author
dc.subject.none.fl_str_mv Capital Social
Emprendedores
Competitividad
Medición
topic Capital Social
Emprendedores
Competitividad
Medición
dc.description.none.fl_txt_mv The essential question asked in this study is "How can social capital become a competitive tool for entrepreneurs". The answer lies in showing how their own networks can provide the value and competitiveness that entrepreneurs need for their business projects.
Fil: Fornoni, Mariel. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Ciencias Económicas y Sociales; Argentina.
Fil: Mas-Verdú, Francisco. Universidad de Valencia; España.
Fil: Ribeiro Soriano, Domingo. Universitat de València; España.
Fil: Roig Dobón, Salvador. Universidad de Valencia; España.
Fil: Galindo, Miguel Angel. Universidad de Castilla-La Mancha; España.
Fil: Guzmán, Joaquín. Universidad de Valencia; España.
Fil: Ribeiro Soriano, Domingo. Universidad de Valencia; España.
description The essential question asked in this study is "How can social capital become a competitive tool for entrepreneurs". The answer lies in showing how their own networks can provide the value and competitiveness that entrepreneurs need for their business projects.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bookPart
info:eu-repo/semantics/acceptedVersion
http://purl.org/coar/resource_type/c_3248
info:ar-repo/semantics/parteDeLibro
format bookPart
status_str acceptedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://nulan.mdp.edu.ar/id/eprint/2157/
https://nulan.mdp.edu.ar/id/eprint/2157/1/fornoni.etal.2009.pdf
url https://nulan.mdp.edu.ar/id/eprint/2157/
https://nulan.mdp.edu.ar/id/eprint/2157/1/fornoni.etal.2009.pdf
dc.language.none.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.1007/978-3-540-70902-2_13
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/
eu_rights_str_mv openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Springer-Verlag Berlin Heidelberg
publisher.none.fl_str_mv Springer-Verlag Berlin Heidelberg
dc.source.none.fl_str_mv In Galindo, Miguel Angel <https://nulan.mdp.edu.ar/view/creators/Galindo=3AMiguel_Angel=3A=3A.html>; Guzmán, Joaquín <https://nulan.mdp.edu.ar/view/creators/Guzm=E1n=3AJoaqu=EDn=3A=3A.html> y Ribeiro Soriano, Domingo <https://nulan.mdp.edu.ar/view/creators/Ribeiro_Soriano=3ADomingo=3A=3A.html> (Eds.), Entrepreneurship and business. A regional perspective (pp. 247-268). ISBN 978-3-540-70899-5. 10.1007/978-3-540-70902-2_13 <https://doi.org/10.1007/978-3-540-70902-2_13>
reponame:Nülan (UNMDP-FCEyS)
instname:Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Ciencias Económicas y Sociales
reponame_str Nülan (UNMDP-FCEyS)
collection Nülan (UNMDP-FCEyS)
instname_str Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Ciencias Económicas y Sociales
repository.name.fl_str_mv Nülan (UNMDP-FCEyS) - Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Ciencias Económicas y Sociales
repository.mail.fl_str_mv cendocu@mdp.edu.ar
_version_ 1844618829462765568
score 13.070432