Plurality of Voices in Reflecting Upon the Research Process: Trajectories of Collaboration in an Argentinian Setting
- Autores
- Porto, Melina; Pesci, Anahí Laura; Riva, Mariela Cecilia
- Año de publicación
- 2022
- Idioma
- inglés
- Tipo de recurso
- artículo
- Estado
- versión publicada
- Descripción
- This article describes the trajectories of collaboration experienced by three individuals in three different roles (informant, research assistant, and supervisor) in two research projects about English as a foreign language reading in a higher education context in Argentina. Data come from reflection logs and retrospective narratives written by them from 2009 to 2016 which were analyzed using content analysis, focusing on a continuum of collaboration. The article aligns with the critique of the discourse of “newer researcher” as a linear developmental trajectory as it illustrates the participants’ fluid, critical, complex, and personally relevant pathways. Placed within the debate regarding the affordances, complexities and challenges of the measured university, this research contributes perspectives from a peripheral setting generally underrepresented in the literature.
Este artículo describe las trayectorias de colaboración de tres individuos con diferentes roles (informante, asistente de investigación y supervisor) en dos proyectos de investigación sobre la lectura en inglés como lengua extranjera en un contexto de educación superior de Argentina. Los datos incluyen sus diarios de reflexión y narrativas retrospectivas escritos durante 2009–2016, que fueron analizados usando análisis de contenido, con el foco en el continuo de colaboración de Macfarlane. El artículo se alinea con la crítica al discurso del “investigador novato” como una trayectoria de desarrollo lineal ya que el estudio ilustra los caminos fluidos, críticos, complejos y personalmente relevantes experimentados por los participantes. La investigación contribuye perspectivas de un contexto de la periferia.
Fil: Porto, Melina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - La Plata. Instituto de Investigaciones en Humanidades y Ciencias Sociales. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación. Instituto de Investigaciones en Humanidades y Ciencias Sociales; Argentina
Fil: Pesci, Anahí Laura. Universidad Nacional de La Plata; Argentina
Fil: Riva, Mariela Cecilia. Universidad Nacional de La Plata; Argentina - Materia
-
LANGUAGE EDUCATION RESEARCH
NEWER RESEARCHER
RESEARCH PROCESS
SIMULTANEOUS ROLES - Nivel de accesibilidad
- acceso abierto
- Condiciones de uso
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/
- Repositorio
- Institución
- Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
- OAI Identificador
- oai:ri.conicet.gov.ar:11336/211178
Ver los metadatos del registro completo
id |
CONICETDig_e23dc0bd1a54e0385f195e63b5f8554c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ri.conicet.gov.ar:11336/211178 |
network_acronym_str |
CONICETDig |
repository_id_str |
3498 |
network_name_str |
CONICET Digital (CONICET) |
spelling |
Plurality of Voices in Reflecting Upon the Research Process: Trajectories of Collaboration in an Argentinian SettingPluralidad de voces en la reflexión sobre el proceso de investigación: Trayectorias de colaboración en el contexto argentinoPorto, MelinaPesci, Anahí LauraRiva, Mariela CeciliaLANGUAGE EDUCATION RESEARCHNEWER RESEARCHERRESEARCH PROCESSSIMULTANEOUS ROLEShttps://purl.org/becyt/ford/6.5https://purl.org/becyt/ford/6This article describes the trajectories of collaboration experienced by three individuals in three different roles (informant, research assistant, and supervisor) in two research projects about English as a foreign language reading in a higher education context in Argentina. Data come from reflection logs and retrospective narratives written by them from 2009 to 2016 which were analyzed using content analysis, focusing on a continuum of collaboration. The article aligns with the critique of the discourse of “newer researcher” as a linear developmental trajectory as it illustrates the participants’ fluid, critical, complex, and personally relevant pathways. Placed within the debate regarding the affordances, complexities and challenges of the measured university, this research contributes perspectives from a peripheral setting generally underrepresented in the literature.Este artículo describe las trayectorias de colaboración de tres individuos con diferentes roles (informante, asistente de investigación y supervisor) en dos proyectos de investigación sobre la lectura en inglés como lengua extranjera en un contexto de educación superior de Argentina. Los datos incluyen sus diarios de reflexión y narrativas retrospectivas escritos durante 2009–2016, que fueron analizados usando análisis de contenido, con el foco en el continuo de colaboración de Macfarlane. El artículo se alinea con la crítica al discurso del “investigador novato” como una trayectoria de desarrollo lineal ya que el estudio ilustra los caminos fluidos, críticos, complejos y personalmente relevantes experimentados por los participantes. La investigación contribuye perspectivas de un contexto de la periferia.Fil: Porto, Melina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - La Plata. Instituto de Investigaciones en Humanidades y Ciencias Sociales. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación. Instituto de Investigaciones en Humanidades y Ciencias Sociales; ArgentinaFil: Pesci, Anahí Laura. Universidad Nacional de La Plata; ArgentinaFil: Riva, Mariela Cecilia. Universidad Nacional de La Plata; ArgentinaUniversidad Nacional de Colombia2022-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501info:ar-repo/semantics/articuloapplication/pdfapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/11336/211178Porto, Melina; Pesci, Anahí Laura; Riva, Mariela Cecilia; Plurality of Voices in Reflecting Upon the Research Process: Trajectories of Collaboration in an Argentinian Setting; Universidad Nacional de Colombia; Profile; 24; 1; 1-2022; 157-1711657-07902256-5760CONICET DigitalCONICETenginfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/92319info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.15446/profile.v24n1.92319info:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/reponame:CONICET Digital (CONICET)instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas2025-09-29T09:50:12Zoai:ri.conicet.gov.ar:11336/211178instacron:CONICETInstitucionalhttp://ri.conicet.gov.ar/Organismo científico-tecnológicoNo correspondehttp://ri.conicet.gov.ar/oai/requestdasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:34982025-09-29 09:50:13.125CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicasfalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Plurality of Voices in Reflecting Upon the Research Process: Trajectories of Collaboration in an Argentinian Setting Pluralidad de voces en la reflexión sobre el proceso de investigación: Trayectorias de colaboración en el contexto argentino |
title |
Plurality of Voices in Reflecting Upon the Research Process: Trajectories of Collaboration in an Argentinian Setting |
spellingShingle |
Plurality of Voices in Reflecting Upon the Research Process: Trajectories of Collaboration in an Argentinian Setting Porto, Melina LANGUAGE EDUCATION RESEARCH NEWER RESEARCHER RESEARCH PROCESS SIMULTANEOUS ROLES |
title_short |
Plurality of Voices in Reflecting Upon the Research Process: Trajectories of Collaboration in an Argentinian Setting |
title_full |
Plurality of Voices in Reflecting Upon the Research Process: Trajectories of Collaboration in an Argentinian Setting |
title_fullStr |
Plurality of Voices in Reflecting Upon the Research Process: Trajectories of Collaboration in an Argentinian Setting |
title_full_unstemmed |
Plurality of Voices in Reflecting Upon the Research Process: Trajectories of Collaboration in an Argentinian Setting |
title_sort |
Plurality of Voices in Reflecting Upon the Research Process: Trajectories of Collaboration in an Argentinian Setting |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Porto, Melina Pesci, Anahí Laura Riva, Mariela Cecilia |
author |
Porto, Melina |
author_facet |
Porto, Melina Pesci, Anahí Laura Riva, Mariela Cecilia |
author_role |
author |
author2 |
Pesci, Anahí Laura Riva, Mariela Cecilia |
author2_role |
author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
LANGUAGE EDUCATION RESEARCH NEWER RESEARCHER RESEARCH PROCESS SIMULTANEOUS ROLES |
topic |
LANGUAGE EDUCATION RESEARCH NEWER RESEARCHER RESEARCH PROCESS SIMULTANEOUS ROLES |
purl_subject.fl_str_mv |
https://purl.org/becyt/ford/6.5 https://purl.org/becyt/ford/6 |
dc.description.none.fl_txt_mv |
This article describes the trajectories of collaboration experienced by three individuals in three different roles (informant, research assistant, and supervisor) in two research projects about English as a foreign language reading in a higher education context in Argentina. Data come from reflection logs and retrospective narratives written by them from 2009 to 2016 which were analyzed using content analysis, focusing on a continuum of collaboration. The article aligns with the critique of the discourse of “newer researcher” as a linear developmental trajectory as it illustrates the participants’ fluid, critical, complex, and personally relevant pathways. Placed within the debate regarding the affordances, complexities and challenges of the measured university, this research contributes perspectives from a peripheral setting generally underrepresented in the literature. Este artículo describe las trayectorias de colaboración de tres individuos con diferentes roles (informante, asistente de investigación y supervisor) en dos proyectos de investigación sobre la lectura en inglés como lengua extranjera en un contexto de educación superior de Argentina. Los datos incluyen sus diarios de reflexión y narrativas retrospectivas escritos durante 2009–2016, que fueron analizados usando análisis de contenido, con el foco en el continuo de colaboración de Macfarlane. El artículo se alinea con la crítica al discurso del “investigador novato” como una trayectoria de desarrollo lineal ya que el estudio ilustra los caminos fluidos, críticos, complejos y personalmente relevantes experimentados por los participantes. La investigación contribuye perspectivas de un contexto de la periferia. Fil: Porto, Melina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - La Plata. Instituto de Investigaciones en Humanidades y Ciencias Sociales. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación. Instituto de Investigaciones en Humanidades y Ciencias Sociales; Argentina Fil: Pesci, Anahí Laura. Universidad Nacional de La Plata; Argentina Fil: Riva, Mariela Cecilia. Universidad Nacional de La Plata; Argentina |
description |
This article describes the trajectories of collaboration experienced by three individuals in three different roles (informant, research assistant, and supervisor) in two research projects about English as a foreign language reading in a higher education context in Argentina. Data come from reflection logs and retrospective narratives written by them from 2009 to 2016 which were analyzed using content analysis, focusing on a continuum of collaboration. The article aligns with the critique of the discourse of “newer researcher” as a linear developmental trajectory as it illustrates the participants’ fluid, critical, complex, and personally relevant pathways. Placed within the debate regarding the affordances, complexities and challenges of the measured university, this research contributes perspectives from a peripheral setting generally underrepresented in the literature. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-01 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 info:ar-repo/semantics/articulo |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11336/211178 Porto, Melina; Pesci, Anahí Laura; Riva, Mariela Cecilia; Plurality of Voices in Reflecting Upon the Research Process: Trajectories of Collaboration in an Argentinian Setting; Universidad Nacional de Colombia; Profile; 24; 1; 1-2022; 157-171 1657-0790 2256-5760 CONICET Digital CONICET |
url |
http://hdl.handle.net/11336/211178 |
identifier_str_mv |
Porto, Melina; Pesci, Anahí Laura; Riva, Mariela Cecilia; Plurality of Voices in Reflecting Upon the Research Process: Trajectories of Collaboration in an Argentinian Setting; Universidad Nacional de Colombia; Profile; 24; 1; 1-2022; 157-171 1657-0790 2256-5760 CONICET Digital CONICET |
dc.language.none.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/92319 info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.15446/profile.v24n1.92319 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/ |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Colombia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Colombia |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:CONICET Digital (CONICET) instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas |
reponame_str |
CONICET Digital (CONICET) |
collection |
CONICET Digital (CONICET) |
instname_str |
Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas |
repository.name.fl_str_mv |
CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas |
repository.mail.fl_str_mv |
dasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.ar |
_version_ |
1844613549118193664 |
score |
13.070432 |