Teaching strategy for introducing beginners to coherent states

Autores
Plastino, Ángel Luis; Rocca, Mario Carlos
Año de publicación
2019
Idioma
inglés
Tipo de recurso
artículo
Estado
versión publicada
Descripción
Handling coherent states by undergraduates students may be a hard task, as they have to deal with Glauber’s series e −(|α| 2/2) P∞ n=0 (α n / √ n!) φn(x). We show here that the task can be greatly simplified by introduction of a novel compact formula for Glauber coherent states employed in by Ferrary et al., This expression is obtained by solving the basic differential equation associated to coherent states a|αi = α|αi.
Fil: Plastino, Ángel Luis. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Ciencias Exactas. Departamento de Física; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - La Plata. Instituto de Física La Plata. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Ciencias Exactas. Instituto de Física La Plata; Argentina. Social Thermodynamics Applied Research; Suiza
Fil: Rocca, Mario Carlos. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Ciencias Exactas. Departamento de Física; Argentina. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Ciencias Exactas. Departamento de Matemáticas; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - La Plata. Instituto de Física La Plata. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Ciencias Exactas. Instituto de Física La Plata; Argentina
Materia
COHERENT STATES
COMPACT EXPRESSION
GENERALIZATION
HARMONIC OSCILLATOR
Nivel de accesibilidad
acceso abierto
Condiciones de uso
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/
Repositorio
CONICET Digital (CONICET)
Institución
Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
OAI Identificador
oai:ri.conicet.gov.ar:11336/145140

id CONICETDig_cf2079887e498a1a9fd055ba48ade008
oai_identifier_str oai:ri.conicet.gov.ar:11336/145140
network_acronym_str CONICETDig
repository_id_str 3498
network_name_str CONICET Digital (CONICET)
spelling Teaching strategy for introducing beginners to coherent statesPlastino, Ángel LuisRocca, Mario CarlosCOHERENT STATESCOMPACT EXPRESSIONGENERALIZATIONHARMONIC OSCILLATORhttps://purl.org/becyt/ford/1.3https://purl.org/becyt/ford/1Handling coherent states by undergraduates students may be a hard task, as they have to deal with Glauber’s series e −(|α| 2/2) P∞ n=0 (α n / √ n!) φn(x). We show here that the task can be greatly simplified by introduction of a novel compact formula for Glauber coherent states employed in by Ferrary et al., This expression is obtained by solving the basic differential equation associated to coherent states a|αi = α|αi.Fil: Plastino, Ángel Luis. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Ciencias Exactas. Departamento de Física; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - La Plata. Instituto de Física La Plata. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Ciencias Exactas. Instituto de Física La Plata; Argentina. Social Thermodynamics Applied Research; SuizaFil: Rocca, Mario Carlos. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Ciencias Exactas. Departamento de Física; Argentina. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Ciencias Exactas. Departamento de Matemáticas; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - La Plata. Instituto de Física La Plata. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Ciencias Exactas. Instituto de Física La Plata; ArgentinaSociedad Mexicana de Física2019-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501info:ar-repo/semantics/articuloapplication/pdfapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/11336/145140Plastino, Ángel Luis; Rocca, Mario Carlos; Teaching strategy for introducing beginners to coherent states; Sociedad Mexicana de Física; Revista Mexicana de Física E; 65; 2; 7-2019; 191-1941870-35422683-2216CONICET DigitalCONICETenginfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://rmf.smf.mx/ojs/index.php/rmf-e/article/view/828info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.31349/RevMexFisE.65.191info:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/reponame:CONICET Digital (CONICET)instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas2025-09-03T10:11:55Zoai:ri.conicet.gov.ar:11336/145140instacron:CONICETInstitucionalhttp://ri.conicet.gov.ar/Organismo científico-tecnológicoNo correspondehttp://ri.conicet.gov.ar/oai/requestdasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:34982025-09-03 10:11:55.276CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicasfalse
dc.title.none.fl_str_mv Teaching strategy for introducing beginners to coherent states
title Teaching strategy for introducing beginners to coherent states
spellingShingle Teaching strategy for introducing beginners to coherent states
Plastino, Ángel Luis
COHERENT STATES
COMPACT EXPRESSION
GENERALIZATION
HARMONIC OSCILLATOR
title_short Teaching strategy for introducing beginners to coherent states
title_full Teaching strategy for introducing beginners to coherent states
title_fullStr Teaching strategy for introducing beginners to coherent states
title_full_unstemmed Teaching strategy for introducing beginners to coherent states
title_sort Teaching strategy for introducing beginners to coherent states
dc.creator.none.fl_str_mv Plastino, Ángel Luis
Rocca, Mario Carlos
author Plastino, Ángel Luis
author_facet Plastino, Ángel Luis
Rocca, Mario Carlos
author_role author
author2 Rocca, Mario Carlos
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv COHERENT STATES
COMPACT EXPRESSION
GENERALIZATION
HARMONIC OSCILLATOR
topic COHERENT STATES
COMPACT EXPRESSION
GENERALIZATION
HARMONIC OSCILLATOR
purl_subject.fl_str_mv https://purl.org/becyt/ford/1.3
https://purl.org/becyt/ford/1
dc.description.none.fl_txt_mv Handling coherent states by undergraduates students may be a hard task, as they have to deal with Glauber’s series e −(|α| 2/2) P∞ n=0 (α n / √ n!) φn(x). We show here that the task can be greatly simplified by introduction of a novel compact formula for Glauber coherent states employed in by Ferrary et al., This expression is obtained by solving the basic differential equation associated to coherent states a|αi = α|αi.
Fil: Plastino, Ángel Luis. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Ciencias Exactas. Departamento de Física; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - La Plata. Instituto de Física La Plata. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Ciencias Exactas. Instituto de Física La Plata; Argentina. Social Thermodynamics Applied Research; Suiza
Fil: Rocca, Mario Carlos. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Ciencias Exactas. Departamento de Física; Argentina. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Ciencias Exactas. Departamento de Matemáticas; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - La Plata. Instituto de Física La Plata. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Ciencias Exactas. Instituto de Física La Plata; Argentina
description Handling coherent states by undergraduates students may be a hard task, as they have to deal with Glauber’s series e −(|α| 2/2) P∞ n=0 (α n / √ n!) φn(x). We show here that the task can be greatly simplified by introduction of a novel compact formula for Glauber coherent states employed in by Ferrary et al., This expression is obtained by solving the basic differential equation associated to coherent states a|αi = α|αi.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-07
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
info:ar-repo/semantics/articulo
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11336/145140
Plastino, Ángel Luis; Rocca, Mario Carlos; Teaching strategy for introducing beginners to coherent states; Sociedad Mexicana de Física; Revista Mexicana de Física E; 65; 2; 7-2019; 191-194
1870-3542
2683-2216
CONICET Digital
CONICET
url http://hdl.handle.net/11336/145140
identifier_str_mv Plastino, Ángel Luis; Rocca, Mario Carlos; Teaching strategy for introducing beginners to coherent states; Sociedad Mexicana de Física; Revista Mexicana de Física E; 65; 2; 7-2019; 191-194
1870-3542
2683-2216
CONICET Digital
CONICET
dc.language.none.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://rmf.smf.mx/ojs/index.php/rmf-e/article/view/828
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.31349/RevMexFisE.65.191
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/
eu_rights_str_mv openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Sociedad Mexicana de Física
publisher.none.fl_str_mv Sociedad Mexicana de Física
dc.source.none.fl_str_mv reponame:CONICET Digital (CONICET)
instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
reponame_str CONICET Digital (CONICET)
collection CONICET Digital (CONICET)
instname_str Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
repository.name.fl_str_mv CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
repository.mail.fl_str_mv dasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.ar
_version_ 1842270176299450368
score 13.13397