Objects, Pictures and Words: Effects of Representational Format on 4-year-olds' Quantity Knowledge

Autores
Salsa, Analía Marcela; Martí, Eduardo
Año de publicación
2015
Idioma
inglés
Tipo de recurso
artículo
Estado
versión publicada
Descripción
This study explores whether and how different external representations of quantity influence the performance of four-year-old children when constructing sets of a given cardinal number. Three representations of quantity were presented (objects, pictures and number words) in an adaptation of the ‘Give-a-number’ task, in sets that contained 2–6 items. The results show that the use of pictures facilitated children’s performance with quantities of three and four. These results are discussed by analysing the cognitive demands of representational formats, in terms of dual representation and iconicity, and according to the magnitude of the quantities involved.
Este estudio explora si y cómo diferentes representaciones externas de la cantidad influyen en el desempeño de niños de cuatro años al construir colecciones de un cardinal dado. Se propusieron tres representaciones de la cantidad (objetos, imágenes y palabras numéricas) en una adaptación de la tarea ‘Dame un número’ con colecciones de dos a seis elementos. Los resultados muestran que el uso de imágenes facilitó el desempeño de los niños con las cantidades tres y cuatro. Estos resultados se discuten analizando las demandas cognitivas de los formatos representacionales, en términos de representación dual e iconicidad, y en función de la magnitud de las cantidades en juego.
Fil: Salsa, Analía Marcela. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Rosario. Instituto Rosario de Investigaciones En Ciencias de la Educación; Argentina
Fil: Martí, Eduardo. Universidad de Barcelona; España
Materia
Number
Cardinal
External Representations
Dual Representation
Iconicity
Nivel de accesibilidad
acceso abierto
Condiciones de uso
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
Repositorio
CONICET Digital (CONICET)
Institución
Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
OAI Identificador
oai:ri.conicet.gov.ar:11336/10777

id CONICETDig_a3a4f7ce3e2146848116bb9fad681392
oai_identifier_str oai:ri.conicet.gov.ar:11336/10777
network_acronym_str CONICETDig
repository_id_str 3498
network_name_str CONICET Digital (CONICET)
spelling Objects, Pictures and Words: Effects of Representational Format on 4-year-olds' Quantity KnowledgeObjetos, imágenes y palabras: efectos del formato representacional en el conocimiento de la cantidad a los cuatro añosSalsa, Analía MarcelaMartí, EduardoNumberCardinalExternal RepresentationsDual RepresentationIconicityhttps://purl.org/becyt/ford/5.1https://purl.org/becyt/ford/5This study explores whether and how different external representations of quantity influence the performance of four-year-old children when constructing sets of a given cardinal number. Three representations of quantity were presented (objects, pictures and number words) in an adaptation of the ‘Give-a-number’ task, in sets that contained 2–6 items. The results show that the use of pictures facilitated children’s performance with quantities of three and four. These results are discussed by analysing the cognitive demands of representational formats, in terms of dual representation and iconicity, and according to the magnitude of the quantities involved.Este estudio explora si y cómo diferentes representaciones externas de la cantidad influyen en el desempeño de niños de cuatro años al construir colecciones de un cardinal dado. Se propusieron tres representaciones de la cantidad (objetos, imágenes y palabras numéricas) en una adaptación de la tarea ‘Dame un número’ con colecciones de dos a seis elementos. Los resultados muestran que el uso de imágenes facilitó el desempeño de los niños con las cantidades tres y cuatro. Estos resultados se discuten analizando las demandas cognitivas de los formatos representacionales, en términos de representación dual e iconicidad, y en función de la magnitud de las cantidades en juego.Fil: Salsa, Analía Marcela. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Rosario. Instituto Rosario de Investigaciones En Ciencias de la Educación; ArgentinaFil: Martí, Eduardo. Universidad de Barcelona; EspañaTaylor & Francis2015-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501info:ar-repo/semantics/articuloapplication/pdfapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/11336/10777Salsa, Analía Marcela; Martí, Eduardo; Objects, Pictures and Words: Effects of Representational Format on 4-year-olds' Quantity Knowledge; Taylor & Francis; Estudios de Psicología; 36; 1; 3-2015; 71-910210-9395enginfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02109395.2014.1000031info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.1080/02109395.2014.1000031info:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/reponame:CONICET Digital (CONICET)instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas2025-09-29T10:18:33Zoai:ri.conicet.gov.ar:11336/10777instacron:CONICETInstitucionalhttp://ri.conicet.gov.ar/Organismo científico-tecnológicoNo correspondehttp://ri.conicet.gov.ar/oai/requestdasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:34982025-09-29 10:18:33.282CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicasfalse
dc.title.none.fl_str_mv Objects, Pictures and Words: Effects of Representational Format on 4-year-olds' Quantity Knowledge
Objetos, imágenes y palabras: efectos del formato representacional en el conocimiento de la cantidad a los cuatro años
title Objects, Pictures and Words: Effects of Representational Format on 4-year-olds' Quantity Knowledge
spellingShingle Objects, Pictures and Words: Effects of Representational Format on 4-year-olds' Quantity Knowledge
Salsa, Analía Marcela
Number
Cardinal
External Representations
Dual Representation
Iconicity
title_short Objects, Pictures and Words: Effects of Representational Format on 4-year-olds' Quantity Knowledge
title_full Objects, Pictures and Words: Effects of Representational Format on 4-year-olds' Quantity Knowledge
title_fullStr Objects, Pictures and Words: Effects of Representational Format on 4-year-olds' Quantity Knowledge
title_full_unstemmed Objects, Pictures and Words: Effects of Representational Format on 4-year-olds' Quantity Knowledge
title_sort Objects, Pictures and Words: Effects of Representational Format on 4-year-olds' Quantity Knowledge
dc.creator.none.fl_str_mv Salsa, Analía Marcela
Martí, Eduardo
author Salsa, Analía Marcela
author_facet Salsa, Analía Marcela
Martí, Eduardo
author_role author
author2 Martí, Eduardo
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Number
Cardinal
External Representations
Dual Representation
Iconicity
topic Number
Cardinal
External Representations
Dual Representation
Iconicity
purl_subject.fl_str_mv https://purl.org/becyt/ford/5.1
https://purl.org/becyt/ford/5
dc.description.none.fl_txt_mv This study explores whether and how different external representations of quantity influence the performance of four-year-old children when constructing sets of a given cardinal number. Three representations of quantity were presented (objects, pictures and number words) in an adaptation of the ‘Give-a-number’ task, in sets that contained 2–6 items. The results show that the use of pictures facilitated children’s performance with quantities of three and four. These results are discussed by analysing the cognitive demands of representational formats, in terms of dual representation and iconicity, and according to the magnitude of the quantities involved.
Este estudio explora si y cómo diferentes representaciones externas de la cantidad influyen en el desempeño de niños de cuatro años al construir colecciones de un cardinal dado. Se propusieron tres representaciones de la cantidad (objetos, imágenes y palabras numéricas) en una adaptación de la tarea ‘Dame un número’ con colecciones de dos a seis elementos. Los resultados muestran que el uso de imágenes facilitó el desempeño de los niños con las cantidades tres y cuatro. Estos resultados se discuten analizando las demandas cognitivas de los formatos representacionales, en términos de representación dual e iconicidad, y en función de la magnitud de las cantidades en juego.
Fil: Salsa, Analía Marcela. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Rosario. Instituto Rosario de Investigaciones En Ciencias de la Educación; Argentina
Fil: Martí, Eduardo. Universidad de Barcelona; España
description This study explores whether and how different external representations of quantity influence the performance of four-year-old children when constructing sets of a given cardinal number. Three representations of quantity were presented (objects, pictures and number words) in an adaptation of the ‘Give-a-number’ task, in sets that contained 2–6 items. The results show that the use of pictures facilitated children’s performance with quantities of three and four. These results are discussed by analysing the cognitive demands of representational formats, in terms of dual representation and iconicity, and according to the magnitude of the quantities involved.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-03
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
info:ar-repo/semantics/articulo
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11336/10777
Salsa, Analía Marcela; Martí, Eduardo; Objects, Pictures and Words: Effects of Representational Format on 4-year-olds' Quantity Knowledge; Taylor & Francis; Estudios de Psicología; 36; 1; 3-2015; 71-91
0210-9395
url http://hdl.handle.net/11336/10777
identifier_str_mv Salsa, Analía Marcela; Martí, Eduardo; Objects, Pictures and Words: Effects of Representational Format on 4-year-olds' Quantity Knowledge; Taylor & Francis; Estudios de Psicología; 36; 1; 3-2015; 71-91
0210-9395
dc.language.none.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02109395.2014.1000031
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.1080/02109395.2014.1000031
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
eu_rights_str_mv openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Taylor & Francis
publisher.none.fl_str_mv Taylor & Francis
dc.source.none.fl_str_mv reponame:CONICET Digital (CONICET)
instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
reponame_str CONICET Digital (CONICET)
collection CONICET Digital (CONICET)
instname_str Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
repository.name.fl_str_mv CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
repository.mail.fl_str_mv dasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.ar
_version_ 1844614148680318976
score 13.070432