Objects, Pictures and Words: Effects of Representational Format on 4-year-olds' Quantity Knowledge
- Autores
- Salsa, Analía Marcela; Martí, Eduardo
- Año de publicación
- 2015
- Idioma
- inglés
- Tipo de recurso
- artículo
- Estado
- versión publicada
- Descripción
- This study explores whether and how different external representations of quantity influence the performance of four-year-old children when constructing sets of a given cardinal number. Three representations of quantity were presented (objects, pictures and number words) in an adaptation of the ‘Give-a-number’ task, in sets that contained 2–6 items. The results show that the use of pictures facilitated children’s performance with quantities of three and four. These results are discussed by analysing the cognitive demands of representational formats, in terms of dual representation and iconicity, and according to the magnitude of the quantities involved.
Este estudio explora si y cómo diferentes representaciones externas de la cantidad influyen en el desempeño de niños de cuatro años al construir colecciones de un cardinal dado. Se propusieron tres representaciones de la cantidad (objetos, imágenes y palabras numéricas) en una adaptación de la tarea ‘Dame un número’ con colecciones de dos a seis elementos. Los resultados muestran que el uso de imágenes facilitó el desempeño de los niños con las cantidades tres y cuatro. Estos resultados se discuten analizando las demandas cognitivas de los formatos representacionales, en términos de representación dual e iconicidad, y en función de la magnitud de las cantidades en juego.
Fil: Salsa, Analía Marcela. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Rosario. Instituto Rosario de Investigaciones En Ciencias de la Educación; Argentina
Fil: Martí, Eduardo. Universidad de Barcelona; España - Materia
-
Number
Cardinal
External Representations
Dual Representation
Iconicity - Nivel de accesibilidad
- acceso abierto
- Condiciones de uso
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
- Repositorio
- Institución
- Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
- OAI Identificador
- oai:ri.conicet.gov.ar:11336/10777
Ver los metadatos del registro completo
id |
CONICETDig_a3a4f7ce3e2146848116bb9fad681392 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ri.conicet.gov.ar:11336/10777 |
network_acronym_str |
CONICETDig |
repository_id_str |
3498 |
network_name_str |
CONICET Digital (CONICET) |
spelling |
Objects, Pictures and Words: Effects of Representational Format on 4-year-olds' Quantity KnowledgeObjetos, imágenes y palabras: efectos del formato representacional en el conocimiento de la cantidad a los cuatro añosSalsa, Analía MarcelaMartí, EduardoNumberCardinalExternal RepresentationsDual RepresentationIconicityhttps://purl.org/becyt/ford/5.1https://purl.org/becyt/ford/5This study explores whether and how different external representations of quantity influence the performance of four-year-old children when constructing sets of a given cardinal number. Three representations of quantity were presented (objects, pictures and number words) in an adaptation of the ‘Give-a-number’ task, in sets that contained 2–6 items. The results show that the use of pictures facilitated children’s performance with quantities of three and four. These results are discussed by analysing the cognitive demands of representational formats, in terms of dual representation and iconicity, and according to the magnitude of the quantities involved.Este estudio explora si y cómo diferentes representaciones externas de la cantidad influyen en el desempeño de niños de cuatro años al construir colecciones de un cardinal dado. Se propusieron tres representaciones de la cantidad (objetos, imágenes y palabras numéricas) en una adaptación de la tarea ‘Dame un número’ con colecciones de dos a seis elementos. Los resultados muestran que el uso de imágenes facilitó el desempeño de los niños con las cantidades tres y cuatro. Estos resultados se discuten analizando las demandas cognitivas de los formatos representacionales, en términos de representación dual e iconicidad, y en función de la magnitud de las cantidades en juego.Fil: Salsa, Analía Marcela. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Rosario. Instituto Rosario de Investigaciones En Ciencias de la Educación; ArgentinaFil: Martí, Eduardo. Universidad de Barcelona; EspañaTaylor & Francis2015-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501info:ar-repo/semantics/articuloapplication/pdfapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/11336/10777Salsa, Analía Marcela; Martí, Eduardo; Objects, Pictures and Words: Effects of Representational Format on 4-year-olds' Quantity Knowledge; Taylor & Francis; Estudios de Psicología; 36; 1; 3-2015; 71-910210-9395enginfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02109395.2014.1000031info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.1080/02109395.2014.1000031info:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/reponame:CONICET Digital (CONICET)instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas2025-09-29T10:18:33Zoai:ri.conicet.gov.ar:11336/10777instacron:CONICETInstitucionalhttp://ri.conicet.gov.ar/Organismo científico-tecnológicoNo correspondehttp://ri.conicet.gov.ar/oai/requestdasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:34982025-09-29 10:18:33.282CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicasfalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Objects, Pictures and Words: Effects of Representational Format on 4-year-olds' Quantity Knowledge Objetos, imágenes y palabras: efectos del formato representacional en el conocimiento de la cantidad a los cuatro años |
title |
Objects, Pictures and Words: Effects of Representational Format on 4-year-olds' Quantity Knowledge |
spellingShingle |
Objects, Pictures and Words: Effects of Representational Format on 4-year-olds' Quantity Knowledge Salsa, Analía Marcela Number Cardinal External Representations Dual Representation Iconicity |
title_short |
Objects, Pictures and Words: Effects of Representational Format on 4-year-olds' Quantity Knowledge |
title_full |
Objects, Pictures and Words: Effects of Representational Format on 4-year-olds' Quantity Knowledge |
title_fullStr |
Objects, Pictures and Words: Effects of Representational Format on 4-year-olds' Quantity Knowledge |
title_full_unstemmed |
Objects, Pictures and Words: Effects of Representational Format on 4-year-olds' Quantity Knowledge |
title_sort |
Objects, Pictures and Words: Effects of Representational Format on 4-year-olds' Quantity Knowledge |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Salsa, Analía Marcela Martí, Eduardo |
author |
Salsa, Analía Marcela |
author_facet |
Salsa, Analía Marcela Martí, Eduardo |
author_role |
author |
author2 |
Martí, Eduardo |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Number Cardinal External Representations Dual Representation Iconicity |
topic |
Number Cardinal External Representations Dual Representation Iconicity |
purl_subject.fl_str_mv |
https://purl.org/becyt/ford/5.1 https://purl.org/becyt/ford/5 |
dc.description.none.fl_txt_mv |
This study explores whether and how different external representations of quantity influence the performance of four-year-old children when constructing sets of a given cardinal number. Three representations of quantity were presented (objects, pictures and number words) in an adaptation of the ‘Give-a-number’ task, in sets that contained 2–6 items. The results show that the use of pictures facilitated children’s performance with quantities of three and four. These results are discussed by analysing the cognitive demands of representational formats, in terms of dual representation and iconicity, and according to the magnitude of the quantities involved. Este estudio explora si y cómo diferentes representaciones externas de la cantidad influyen en el desempeño de niños de cuatro años al construir colecciones de un cardinal dado. Se propusieron tres representaciones de la cantidad (objetos, imágenes y palabras numéricas) en una adaptación de la tarea ‘Dame un número’ con colecciones de dos a seis elementos. Los resultados muestran que el uso de imágenes facilitó el desempeño de los niños con las cantidades tres y cuatro. Estos resultados se discuten analizando las demandas cognitivas de los formatos representacionales, en términos de representación dual e iconicidad, y en función de la magnitud de las cantidades en juego. Fil: Salsa, Analía Marcela. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Rosario. Instituto Rosario de Investigaciones En Ciencias de la Educación; Argentina Fil: Martí, Eduardo. Universidad de Barcelona; España |
description |
This study explores whether and how different external representations of quantity influence the performance of four-year-old children when constructing sets of a given cardinal number. Three representations of quantity were presented (objects, pictures and number words) in an adaptation of the ‘Give-a-number’ task, in sets that contained 2–6 items. The results show that the use of pictures facilitated children’s performance with quantities of three and four. These results are discussed by analysing the cognitive demands of representational formats, in terms of dual representation and iconicity, and according to the magnitude of the quantities involved. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-03 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 info:ar-repo/semantics/articulo |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11336/10777 Salsa, Analía Marcela; Martí, Eduardo; Objects, Pictures and Words: Effects of Representational Format on 4-year-olds' Quantity Knowledge; Taylor & Francis; Estudios de Psicología; 36; 1; 3-2015; 71-91 0210-9395 |
url |
http://hdl.handle.net/11336/10777 |
identifier_str_mv |
Salsa, Analía Marcela; Martí, Eduardo; Objects, Pictures and Words: Effects of Representational Format on 4-year-olds' Quantity Knowledge; Taylor & Francis; Estudios de Psicología; 36; 1; 3-2015; 71-91 0210-9395 |
dc.language.none.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02109395.2014.1000031 info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.1080/02109395.2014.1000031 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/ |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Taylor & Francis |
publisher.none.fl_str_mv |
Taylor & Francis |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:CONICET Digital (CONICET) instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas |
reponame_str |
CONICET Digital (CONICET) |
collection |
CONICET Digital (CONICET) |
instname_str |
Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas |
repository.name.fl_str_mv |
CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas |
repository.mail.fl_str_mv |
dasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.ar |
_version_ |
1844614148680318976 |
score |
13.070432 |