ARPOT: an Augmented Reality Platform for Outdoor Teaching
- Autores
- Selzer, Matias Nicolas; Urribarri, Dana Karina; Gazcón, Nicolas F.; Larrea, Martin Leonardo; Sereno, Claudia; Volonté, Antonela; Mastandrea , Aldana; Castro, Silvia Mabel
- Año de publicación
- 2021
- Idioma
- inglés
- Tipo de recurso
- documento de conferencia
- Estado
- versión publicada
- Descripción
- In the last years, there has been interest in introducingAugmented Reality (AR) into education. However, users who arenot technical specialists require tools to facilitate the creation andcustomisation of AR experiences. Since educational tours and excursionsconnect students with the concepts taught in classroom, and ARincreases the students? interest and motivation, we developed ARPOT,an AR platform for outdoor teaching that integrates tools for the teacherto easily create AR content and tools for students to view and interactwith such AR content without internet connection. ARPOT was testedby 240 students of different educational levels at the wetlands of Villa delMar, Argentina, and 12 new students at the campus of our university. Inboth case studies, the students reported a more motivating and engagingexperience, and the educators reported that ARPOT was a powerful toolfor content creation.
Fil: Selzer, Matias Nicolas. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina
Fil: Urribarri, Dana Karina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina
Fil: Gazcón, Nicolas F.. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina
Fil: Larrea, Martin Leonardo. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina
Fil: Sereno, Claudia. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Geografía y Turismo; Argentina
Fil: Volonté, Antonela. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca; Argentina. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Geografía y Turismo; Argentina
Fil: Mastandrea , Aldana. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Geografía y Turismo; Argentina
Fil: Castro, Silvia Mabel. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina
XXVI Congreso Argentino de Ciencias de la Computación (CACIC)
Buenos Aires
Argentina
Red de Universidades con Carreras en Informática
Universidad Nacional de La Matanza. Departamento de Ingeniería e Investigaciones Tecnológicas - Materia
-
AUGMENTED REALITY
EDUCATION
MOBILE LEARNING
OUT - DOORS - Nivel de accesibilidad
- acceso abierto
- Condiciones de uso
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
- Repositorio
- Institución
- Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
- OAI Identificador
- oai:ri.conicet.gov.ar:11336/188870
Ver los metadatos del registro completo
id |
CONICETDig_6c24ab40d447e9ae7aa422559411b540 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ri.conicet.gov.ar:11336/188870 |
network_acronym_str |
CONICETDig |
repository_id_str |
3498 |
network_name_str |
CONICET Digital (CONICET) |
spelling |
ARPOT: an Augmented Reality Platform for Outdoor TeachingSelzer, Matias NicolasUrribarri, Dana KarinaGazcón, Nicolas F.Larrea, Martin LeonardoSereno, ClaudiaVolonté, AntonelaMastandrea , AldanaCastro, Silvia MabelAUGMENTED REALITYEDUCATIONMOBILE LEARNINGOUT - DOORShttps://purl.org/becyt/ford/1.2https://purl.org/becyt/ford/1In the last years, there has been interest in introducingAugmented Reality (AR) into education. However, users who arenot technical specialists require tools to facilitate the creation andcustomisation of AR experiences. Since educational tours and excursionsconnect students with the concepts taught in classroom, and ARincreases the students? interest and motivation, we developed ARPOT,an AR platform for outdoor teaching that integrates tools for the teacherto easily create AR content and tools for students to view and interactwith such AR content without internet connection. ARPOT was testedby 240 students of different educational levels at the wetlands of Villa delMar, Argentina, and 12 new students at the campus of our university. Inboth case studies, the students reported a more motivating and engagingexperience, and the educators reported that ARPOT was a powerful toolfor content creation.Fil: Selzer, Matias Nicolas. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; ArgentinaFil: Urribarri, Dana Karina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; ArgentinaFil: Gazcón, Nicolas F.. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; ArgentinaFil: Larrea, Martin Leonardo. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; ArgentinaFil: Sereno, Claudia. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Geografía y Turismo; ArgentinaFil: Volonté, Antonela. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca; Argentina. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Geografía y Turismo; ArgentinaFil: Mastandrea , Aldana. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Geografía y Turismo; ArgentinaFil: Castro, Silvia Mabel. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; ArgentinaXXVI Congreso Argentino de Ciencias de la Computación (CACIC)Buenos AiresArgentinaRed de Universidades con Carreras en InformáticaUniversidad Nacional de La Matanza. Departamento de Ingeniería e Investigaciones TecnológicasUniversidad Nacional de La Matanza2021info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectCongresoBookhttp://purl.org/coar/resource_type/c_5794info:ar-repo/semantics/documentoDeConferenciaapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/11336/188870ARPOT: an Augmented Reality Platform for Outdoor Teaching; XXVI Congreso Argentino de Ciencias de la Computación (CACIC); Buenos Aires; Argentina; 2020; 229-2389789874417909CONICET DigitalCONICETenginfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://libros.unlp.edu.ar/index.php/unlp/catalog/book/1618#:~:text=Trabajos%20presentados%20en%20el%20XXVI,Investigaciones%20Tecnol%C3%B3gicas%20de%20la%20UniversidadNacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/reponame:CONICET Digital (CONICET)instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas2025-10-15T14:28:26Zoai:ri.conicet.gov.ar:11336/188870instacron:CONICETInstitucionalhttp://ri.conicet.gov.ar/Organismo científico-tecnológicoNo correspondehttp://ri.conicet.gov.ar/oai/requestdasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:34982025-10-15 14:28:27.309CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicasfalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
ARPOT: an Augmented Reality Platform for Outdoor Teaching |
title |
ARPOT: an Augmented Reality Platform for Outdoor Teaching |
spellingShingle |
ARPOT: an Augmented Reality Platform for Outdoor Teaching Selzer, Matias Nicolas AUGMENTED REALITY EDUCATION MOBILE LEARNING OUT - DOORS |
title_short |
ARPOT: an Augmented Reality Platform for Outdoor Teaching |
title_full |
ARPOT: an Augmented Reality Platform for Outdoor Teaching |
title_fullStr |
ARPOT: an Augmented Reality Platform for Outdoor Teaching |
title_full_unstemmed |
ARPOT: an Augmented Reality Platform for Outdoor Teaching |
title_sort |
ARPOT: an Augmented Reality Platform for Outdoor Teaching |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Selzer, Matias Nicolas Urribarri, Dana Karina Gazcón, Nicolas F. Larrea, Martin Leonardo Sereno, Claudia Volonté, Antonela Mastandrea , Aldana Castro, Silvia Mabel |
author |
Selzer, Matias Nicolas |
author_facet |
Selzer, Matias Nicolas Urribarri, Dana Karina Gazcón, Nicolas F. Larrea, Martin Leonardo Sereno, Claudia Volonté, Antonela Mastandrea , Aldana Castro, Silvia Mabel |
author_role |
author |
author2 |
Urribarri, Dana Karina Gazcón, Nicolas F. Larrea, Martin Leonardo Sereno, Claudia Volonté, Antonela Mastandrea , Aldana Castro, Silvia Mabel |
author2_role |
author author author author author author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
AUGMENTED REALITY EDUCATION MOBILE LEARNING OUT - DOORS |
topic |
AUGMENTED REALITY EDUCATION MOBILE LEARNING OUT - DOORS |
purl_subject.fl_str_mv |
https://purl.org/becyt/ford/1.2 https://purl.org/becyt/ford/1 |
dc.description.none.fl_txt_mv |
In the last years, there has been interest in introducingAugmented Reality (AR) into education. However, users who arenot technical specialists require tools to facilitate the creation andcustomisation of AR experiences. Since educational tours and excursionsconnect students with the concepts taught in classroom, and ARincreases the students? interest and motivation, we developed ARPOT,an AR platform for outdoor teaching that integrates tools for the teacherto easily create AR content and tools for students to view and interactwith such AR content without internet connection. ARPOT was testedby 240 students of different educational levels at the wetlands of Villa delMar, Argentina, and 12 new students at the campus of our university. Inboth case studies, the students reported a more motivating and engagingexperience, and the educators reported that ARPOT was a powerful toolfor content creation. Fil: Selzer, Matias Nicolas. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina Fil: Urribarri, Dana Karina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina Fil: Gazcón, Nicolas F.. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina Fil: Larrea, Martin Leonardo. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina Fil: Sereno, Claudia. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Geografía y Turismo; Argentina Fil: Volonté, Antonela. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca; Argentina. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Geografía y Turismo; Argentina Fil: Mastandrea , Aldana. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Geografía y Turismo; Argentina Fil: Castro, Silvia Mabel. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina XXVI Congreso Argentino de Ciencias de la Computación (CACIC) Buenos Aires Argentina Red de Universidades con Carreras en Informática Universidad Nacional de La Matanza. Departamento de Ingeniería e Investigaciones Tecnológicas |
description |
In the last years, there has been interest in introducingAugmented Reality (AR) into education. However, users who arenot technical specialists require tools to facilitate the creation andcustomisation of AR experiences. Since educational tours and excursionsconnect students with the concepts taught in classroom, and ARincreases the students? interest and motivation, we developed ARPOT,an AR platform for outdoor teaching that integrates tools for the teacherto easily create AR content and tools for students to view and interactwith such AR content without internet connection. ARPOT was testedby 240 students of different educational levels at the wetlands of Villa delMar, Argentina, and 12 new students at the campus of our university. Inboth case studies, the students reported a more motivating and engagingexperience, and the educators reported that ARPOT was a powerful toolfor content creation. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/conferenceObject Congreso Book http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 info:ar-repo/semantics/documentoDeConferencia |
status_str |
publishedVersion |
format |
conferenceObject |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11336/188870 ARPOT: an Augmented Reality Platform for Outdoor Teaching; XXVI Congreso Argentino de Ciencias de la Computación (CACIC); Buenos Aires; Argentina; 2020; 229-238 9789874417909 CONICET Digital CONICET |
url |
http://hdl.handle.net/11336/188870 |
identifier_str_mv |
ARPOT: an Augmented Reality Platform for Outdoor Teaching; XXVI Congreso Argentino de Ciencias de la Computación (CACIC); Buenos Aires; Argentina; 2020; 229-238 9789874417909 CONICET Digital CONICET |
dc.language.none.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://libros.unlp.edu.ar/index.php/unlp/catalog/book/1618#:~:text=Trabajos%20presentados%20en%20el%20XXVI,Investigaciones%20Tecnol%C3%B3gicas%20de%20la%20Universidad |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/ |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf application/pdf application/pdf application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Nacional |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional de La Matanza |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional de La Matanza |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:CONICET Digital (CONICET) instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas |
reponame_str |
CONICET Digital (CONICET) |
collection |
CONICET Digital (CONICET) |
instname_str |
Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas |
repository.name.fl_str_mv |
CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas |
repository.mail.fl_str_mv |
dasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.ar |
_version_ |
1846082747950432256 |
score |
13.22299 |