ARPOT: an Augmented Reality Platform for Outdoor Teaching

Autores
Selzer, Matias Nicolas; Urribarri, Dana Karina; Gazcón, Nicolas F.; Larrea, Martin Leonardo; Sereno, Claudia; Volonté, Antonela; Mastandrea , Aldana; Castro, Silvia Mabel
Año de publicación
2021
Idioma
inglés
Tipo de recurso
documento de conferencia
Estado
versión publicada
Descripción
In the last years, there has been interest in introducingAugmented Reality (AR) into education. However, users who arenot technical specialists require tools to facilitate the creation andcustomisation of AR experiences. Since educational tours and excursionsconnect students with the concepts taught in classroom, and ARincreases the students? interest and motivation, we developed ARPOT,an AR platform for outdoor teaching that integrates tools for the teacherto easily create AR content and tools for students to view and interactwith such AR content without internet connection. ARPOT was testedby 240 students of different educational levels at the wetlands of Villa delMar, Argentina, and 12 new students at the campus of our university. Inboth case studies, the students reported a more motivating and engagingexperience, and the educators reported that ARPOT was a powerful toolfor content creation.
Fil: Selzer, Matias Nicolas. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina
Fil: Urribarri, Dana Karina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina
Fil: Gazcón, Nicolas F.. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina
Fil: Larrea, Martin Leonardo. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina
Fil: Sereno, Claudia. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Geografía y Turismo; Argentina
Fil: Volonté, Antonela. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca; Argentina. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Geografía y Turismo; Argentina
Fil: Mastandrea , Aldana. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Geografía y Turismo; Argentina
Fil: Castro, Silvia Mabel. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina
XXVI Congreso Argentino de Ciencias de la Computación (CACIC)
Buenos Aires
Argentina
Red de Universidades con Carreras en Informática
Universidad Nacional de La Matanza. Departamento de Ingeniería e Investigaciones Tecnológicas
Materia
AUGMENTED REALITY
EDUCATION
MOBILE LEARNING
OUT - DOORS
Nivel de accesibilidad
acceso abierto
Condiciones de uso
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
Repositorio
CONICET Digital (CONICET)
Institución
Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
OAI Identificador
oai:ri.conicet.gov.ar:11336/188870

id CONICETDig_6c24ab40d447e9ae7aa422559411b540
oai_identifier_str oai:ri.conicet.gov.ar:11336/188870
network_acronym_str CONICETDig
repository_id_str 3498
network_name_str CONICET Digital (CONICET)
spelling ARPOT: an Augmented Reality Platform for Outdoor TeachingSelzer, Matias NicolasUrribarri, Dana KarinaGazcón, Nicolas F.Larrea, Martin LeonardoSereno, ClaudiaVolonté, AntonelaMastandrea , AldanaCastro, Silvia MabelAUGMENTED REALITYEDUCATIONMOBILE LEARNINGOUT - DOORShttps://purl.org/becyt/ford/1.2https://purl.org/becyt/ford/1In the last years, there has been interest in introducingAugmented Reality (AR) into education. However, users who arenot technical specialists require tools to facilitate the creation andcustomisation of AR experiences. Since educational tours and excursionsconnect students with the concepts taught in classroom, and ARincreases the students? interest and motivation, we developed ARPOT,an AR platform for outdoor teaching that integrates tools for the teacherto easily create AR content and tools for students to view and interactwith such AR content without internet connection. ARPOT was testedby 240 students of different educational levels at the wetlands of Villa delMar, Argentina, and 12 new students at the campus of our university. Inboth case studies, the students reported a more motivating and engagingexperience, and the educators reported that ARPOT was a powerful toolfor content creation.Fil: Selzer, Matias Nicolas. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; ArgentinaFil: Urribarri, Dana Karina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; ArgentinaFil: Gazcón, Nicolas F.. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; ArgentinaFil: Larrea, Martin Leonardo. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; ArgentinaFil: Sereno, Claudia. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Geografía y Turismo; ArgentinaFil: Volonté, Antonela. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca; Argentina. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Geografía y Turismo; ArgentinaFil: Mastandrea , Aldana. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Geografía y Turismo; ArgentinaFil: Castro, Silvia Mabel. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; ArgentinaXXVI Congreso Argentino de Ciencias de la Computación (CACIC)Buenos AiresArgentinaRed de Universidades con Carreras en InformáticaUniversidad Nacional de La Matanza. Departamento de Ingeniería e Investigaciones TecnológicasUniversidad Nacional de La Matanza2021info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectCongresoBookhttp://purl.org/coar/resource_type/c_5794info:ar-repo/semantics/documentoDeConferenciaapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/11336/188870ARPOT: an Augmented Reality Platform for Outdoor Teaching; XXVI Congreso Argentino de Ciencias de la Computación (CACIC); Buenos Aires; Argentina; 2020; 229-2389789874417909CONICET DigitalCONICETenginfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://libros.unlp.edu.ar/index.php/unlp/catalog/book/1618#:~:text=Trabajos%20presentados%20en%20el%20XXVI,Investigaciones%20Tecnol%C3%B3gicas%20de%20la%20UniversidadNacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/reponame:CONICET Digital (CONICET)instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas2025-10-15T14:28:26Zoai:ri.conicet.gov.ar:11336/188870instacron:CONICETInstitucionalhttp://ri.conicet.gov.ar/Organismo científico-tecnológicoNo correspondehttp://ri.conicet.gov.ar/oai/requestdasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:34982025-10-15 14:28:27.309CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicasfalse
dc.title.none.fl_str_mv ARPOT: an Augmented Reality Platform for Outdoor Teaching
title ARPOT: an Augmented Reality Platform for Outdoor Teaching
spellingShingle ARPOT: an Augmented Reality Platform for Outdoor Teaching
Selzer, Matias Nicolas
AUGMENTED REALITY
EDUCATION
MOBILE LEARNING
OUT - DOORS
title_short ARPOT: an Augmented Reality Platform for Outdoor Teaching
title_full ARPOT: an Augmented Reality Platform for Outdoor Teaching
title_fullStr ARPOT: an Augmented Reality Platform for Outdoor Teaching
title_full_unstemmed ARPOT: an Augmented Reality Platform for Outdoor Teaching
title_sort ARPOT: an Augmented Reality Platform for Outdoor Teaching
dc.creator.none.fl_str_mv Selzer, Matias Nicolas
Urribarri, Dana Karina
Gazcón, Nicolas F.
Larrea, Martin Leonardo
Sereno, Claudia
Volonté, Antonela
Mastandrea , Aldana
Castro, Silvia Mabel
author Selzer, Matias Nicolas
author_facet Selzer, Matias Nicolas
Urribarri, Dana Karina
Gazcón, Nicolas F.
Larrea, Martin Leonardo
Sereno, Claudia
Volonté, Antonela
Mastandrea , Aldana
Castro, Silvia Mabel
author_role author
author2 Urribarri, Dana Karina
Gazcón, Nicolas F.
Larrea, Martin Leonardo
Sereno, Claudia
Volonté, Antonela
Mastandrea , Aldana
Castro, Silvia Mabel
author2_role author
author
author
author
author
author
author
dc.subject.none.fl_str_mv AUGMENTED REALITY
EDUCATION
MOBILE LEARNING
OUT - DOORS
topic AUGMENTED REALITY
EDUCATION
MOBILE LEARNING
OUT - DOORS
purl_subject.fl_str_mv https://purl.org/becyt/ford/1.2
https://purl.org/becyt/ford/1
dc.description.none.fl_txt_mv In the last years, there has been interest in introducingAugmented Reality (AR) into education. However, users who arenot technical specialists require tools to facilitate the creation andcustomisation of AR experiences. Since educational tours and excursionsconnect students with the concepts taught in classroom, and ARincreases the students? interest and motivation, we developed ARPOT,an AR platform for outdoor teaching that integrates tools for the teacherto easily create AR content and tools for students to view and interactwith such AR content without internet connection. ARPOT was testedby 240 students of different educational levels at the wetlands of Villa delMar, Argentina, and 12 new students at the campus of our university. Inboth case studies, the students reported a more motivating and engagingexperience, and the educators reported that ARPOT was a powerful toolfor content creation.
Fil: Selzer, Matias Nicolas. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina
Fil: Urribarri, Dana Karina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina
Fil: Gazcón, Nicolas F.. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina
Fil: Larrea, Martin Leonardo. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina
Fil: Sereno, Claudia. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Geografía y Turismo; Argentina
Fil: Volonté, Antonela. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca; Argentina. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Geografía y Turismo; Argentina
Fil: Mastandrea , Aldana. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Geografía y Turismo; Argentina
Fil: Castro, Silvia Mabel. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina
XXVI Congreso Argentino de Ciencias de la Computación (CACIC)
Buenos Aires
Argentina
Red de Universidades con Carreras en Informática
Universidad Nacional de La Matanza. Departamento de Ingeniería e Investigaciones Tecnológicas
description In the last years, there has been interest in introducingAugmented Reality (AR) into education. However, users who arenot technical specialists require tools to facilitate the creation andcustomisation of AR experiences. Since educational tours and excursionsconnect students with the concepts taught in classroom, and ARincreases the students? interest and motivation, we developed ARPOT,an AR platform for outdoor teaching that integrates tools for the teacherto easily create AR content and tools for students to view and interactwith such AR content without internet connection. ARPOT was testedby 240 students of different educational levels at the wetlands of Villa delMar, Argentina, and 12 new students at the campus of our university. Inboth case studies, the students reported a more motivating and engagingexperience, and the educators reported that ARPOT was a powerful toolfor content creation.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
info:eu-repo/semantics/conferenceObject
Congreso
Book
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
info:ar-repo/semantics/documentoDeConferencia
status_str publishedVersion
format conferenceObject
dc.identifier.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11336/188870
ARPOT: an Augmented Reality Platform for Outdoor Teaching; XXVI Congreso Argentino de Ciencias de la Computación (CACIC); Buenos Aires; Argentina; 2020; 229-238
9789874417909
CONICET Digital
CONICET
url http://hdl.handle.net/11336/188870
identifier_str_mv ARPOT: an Augmented Reality Platform for Outdoor Teaching; XXVI Congreso Argentino de Ciencias de la Computación (CACIC); Buenos Aires; Argentina; 2020; 229-238
9789874417909
CONICET Digital
CONICET
dc.language.none.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://libros.unlp.edu.ar/index.php/unlp/catalog/book/1618#:~:text=Trabajos%20presentados%20en%20el%20XXVI,Investigaciones%20Tecnol%C3%B3gicas%20de%20la%20Universidad
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
eu_rights_str_mv openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
application/pdf
application/pdf
application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv Nacional
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional de La Matanza
publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional de La Matanza
dc.source.none.fl_str_mv reponame:CONICET Digital (CONICET)
instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
reponame_str CONICET Digital (CONICET)
collection CONICET Digital (CONICET)
instname_str Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
repository.name.fl_str_mv CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
repository.mail.fl_str_mv dasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.ar
_version_ 1846082747950432256
score 13.22299