Educating to build bridges

Autores
Goldin, Andrea Paula; Calero, Cecilia Ines; Peña, Marcela; Ribeiro, Sidarta; Sigman, Mariano
Año de publicación
2013
Idioma
inglés
Tipo de recurso
artículo
Estado
versión publicada
Descripción
— In March 2012, 30 faculty and 49 students from all over the world met in El Calafate, Argentina, during two intense weeks. It was the second Latin American School for Education, Cognitive, and Neural Sciences (LASchool), sponsored by the James S. McDonnell Foundation. The LA School seeks to critically examine research findings potentially relevant to the development, design, and implementation of effective educational practices, and to foster a new generation of researchers able to operate at the interface between education and science. Here we introduce a special issue which brings together theory, experiments, and educational interventions which emerged from ideas presented and discussed during the 2012 LASchool.
Fil: Goldin, Andrea Paula. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria. Instituto de Física de Buenos Aires. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Instituto de Física de Buenos Aires; Argentina
Fil: Calero, Cecilia Ines. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria. Instituto de Física de Buenos Aires. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Instituto de Física de Buenos Aires; Argentina
Fil: Peña, Marcela. Pontificia Universidad Católica de Chile; Chile. Universidad de Chile; Chile
Fil: Ribeiro, Sidarta. Universidade Federal do Rio Grande do Norte; Brasil
Fil: Sigman, Mariano. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria. Instituto de Física de Buenos Aires. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Instituto de Física de Buenos Aires; Argentina. Universidad Torcuato Di Tella; Argentina
Materia
EDUCATION
NEUROSCIENCE
Nivel de accesibilidad
acceso abierto
Condiciones de uso
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
Repositorio
CONICET Digital (CONICET)
Institución
Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
OAI Identificador
oai:ri.conicet.gov.ar:11336/110847

id CONICETDig_63ced63ed2306977c532db81c29f44a9
oai_identifier_str oai:ri.conicet.gov.ar:11336/110847
network_acronym_str CONICETDig
repository_id_str 3498
network_name_str CONICET Digital (CONICET)
spelling Educating to build bridgesGoldin, Andrea PaulaCalero, Cecilia InesPeña, MarcelaRibeiro, SidartaSigman, MarianoEDUCATIONNEUROSCIENCEhttps://purl.org/becyt/ford/1.7https://purl.org/becyt/ford/1— In March 2012, 30 faculty and 49 students from all over the world met in El Calafate, Argentina, during two intense weeks. It was the second Latin American School for Education, Cognitive, and Neural Sciences (LASchool), sponsored by the James S. McDonnell Foundation. The LA School seeks to critically examine research findings potentially relevant to the development, design, and implementation of effective educational practices, and to foster a new generation of researchers able to operate at the interface between education and science. Here we introduce a special issue which brings together theory, experiments, and educational interventions which emerged from ideas presented and discussed during the 2012 LASchool.Fil: Goldin, Andrea Paula. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria. Instituto de Física de Buenos Aires. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Instituto de Física de Buenos Aires; ArgentinaFil: Calero, Cecilia Ines. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria. Instituto de Física de Buenos Aires. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Instituto de Física de Buenos Aires; ArgentinaFil: Peña, Marcela. Pontificia Universidad Católica de Chile; Chile. Universidad de Chile; ChileFil: Ribeiro, Sidarta. Universidade Federal do Rio Grande do Norte; BrasilFil: Sigman, Mariano. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria. Instituto de Física de Buenos Aires. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Instituto de Física de Buenos Aires; Argentina. Universidad Torcuato Di Tella; ArgentinaWiley2013-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501info:ar-repo/semantics/articuloapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/11336/110847Goldin, Andrea Paula; Calero, Cecilia Ines; Peña, Marcela; Ribeiro, Sidarta; Sigman, Mariano; Educating to build bridges; Wiley; Mind, Brain, and Education; 7; 2; 6-2013; 101-1031751-2271CONICET DigitalCONICETenginfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.1111/mbe.12014info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/mbe.12014info:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/reponame:CONICET Digital (CONICET)instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas2025-09-03T09:44:21Zoai:ri.conicet.gov.ar:11336/110847instacron:CONICETInstitucionalhttp://ri.conicet.gov.ar/Organismo científico-tecnológicoNo correspondehttp://ri.conicet.gov.ar/oai/requestdasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:34982025-09-03 09:44:21.376CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicasfalse
dc.title.none.fl_str_mv Educating to build bridges
title Educating to build bridges
spellingShingle Educating to build bridges
Goldin, Andrea Paula
EDUCATION
NEUROSCIENCE
title_short Educating to build bridges
title_full Educating to build bridges
title_fullStr Educating to build bridges
title_full_unstemmed Educating to build bridges
title_sort Educating to build bridges
dc.creator.none.fl_str_mv Goldin, Andrea Paula
Calero, Cecilia Ines
Peña, Marcela
Ribeiro, Sidarta
Sigman, Mariano
author Goldin, Andrea Paula
author_facet Goldin, Andrea Paula
Calero, Cecilia Ines
Peña, Marcela
Ribeiro, Sidarta
Sigman, Mariano
author_role author
author2 Calero, Cecilia Ines
Peña, Marcela
Ribeiro, Sidarta
Sigman, Mariano
author2_role author
author
author
author
dc.subject.none.fl_str_mv EDUCATION
NEUROSCIENCE
topic EDUCATION
NEUROSCIENCE
purl_subject.fl_str_mv https://purl.org/becyt/ford/1.7
https://purl.org/becyt/ford/1
dc.description.none.fl_txt_mv — In March 2012, 30 faculty and 49 students from all over the world met in El Calafate, Argentina, during two intense weeks. It was the second Latin American School for Education, Cognitive, and Neural Sciences (LASchool), sponsored by the James S. McDonnell Foundation. The LA School seeks to critically examine research findings potentially relevant to the development, design, and implementation of effective educational practices, and to foster a new generation of researchers able to operate at the interface between education and science. Here we introduce a special issue which brings together theory, experiments, and educational interventions which emerged from ideas presented and discussed during the 2012 LASchool.
Fil: Goldin, Andrea Paula. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria. Instituto de Física de Buenos Aires. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Instituto de Física de Buenos Aires; Argentina
Fil: Calero, Cecilia Ines. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria. Instituto de Física de Buenos Aires. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Instituto de Física de Buenos Aires; Argentina
Fil: Peña, Marcela. Pontificia Universidad Católica de Chile; Chile. Universidad de Chile; Chile
Fil: Ribeiro, Sidarta. Universidade Federal do Rio Grande do Norte; Brasil
Fil: Sigman, Mariano. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria. Instituto de Física de Buenos Aires. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Instituto de Física de Buenos Aires; Argentina. Universidad Torcuato Di Tella; Argentina
description — In March 2012, 30 faculty and 49 students from all over the world met in El Calafate, Argentina, during two intense weeks. It was the second Latin American School for Education, Cognitive, and Neural Sciences (LASchool), sponsored by the James S. McDonnell Foundation. The LA School seeks to critically examine research findings potentially relevant to the development, design, and implementation of effective educational practices, and to foster a new generation of researchers able to operate at the interface between education and science. Here we introduce a special issue which brings together theory, experiments, and educational interventions which emerged from ideas presented and discussed during the 2012 LASchool.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-06
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
info:ar-repo/semantics/articulo
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11336/110847
Goldin, Andrea Paula; Calero, Cecilia Ines; Peña, Marcela; Ribeiro, Sidarta; Sigman, Mariano; Educating to build bridges; Wiley; Mind, Brain, and Education; 7; 2; 6-2013; 101-103
1751-2271
CONICET Digital
CONICET
url http://hdl.handle.net/11336/110847
identifier_str_mv Goldin, Andrea Paula; Calero, Cecilia Ines; Peña, Marcela; Ribeiro, Sidarta; Sigman, Mariano; Educating to build bridges; Wiley; Mind, Brain, and Education; 7; 2; 6-2013; 101-103
1751-2271
CONICET Digital
CONICET
dc.language.none.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.1111/mbe.12014
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/mbe.12014
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
eu_rights_str_mv openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Wiley
publisher.none.fl_str_mv Wiley
dc.source.none.fl_str_mv reponame:CONICET Digital (CONICET)
instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
reponame_str CONICET Digital (CONICET)
collection CONICET Digital (CONICET)
instname_str Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
repository.name.fl_str_mv CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
repository.mail.fl_str_mv dasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.ar
_version_ 1842268660569210880
score 13.13397