Educating to build bridges
- Autores
- Goldin, Andrea Paula; Calero, Cecilia Ines; Peña, Marcela; Ribeiro, Sidarta; Sigman, Mariano
- Año de publicación
- 2013
- Idioma
- inglés
- Tipo de recurso
- artículo
- Estado
- versión publicada
- Descripción
- — In March 2012, 30 faculty and 49 students from all over the world met in El Calafate, Argentina, during two intense weeks. It was the second Latin American School for Education, Cognitive, and Neural Sciences (LASchool), sponsored by the James S. McDonnell Foundation. The LA School seeks to critically examine research findings potentially relevant to the development, design, and implementation of effective educational practices, and to foster a new generation of researchers able to operate at the interface between education and science. Here we introduce a special issue which brings together theory, experiments, and educational interventions which emerged from ideas presented and discussed during the 2012 LASchool.
Fil: Goldin, Andrea Paula. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria. Instituto de Física de Buenos Aires. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Instituto de Física de Buenos Aires; Argentina
Fil: Calero, Cecilia Ines. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria. Instituto de Física de Buenos Aires. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Instituto de Física de Buenos Aires; Argentina
Fil: Peña, Marcela. Pontificia Universidad Católica de Chile; Chile. Universidad de Chile; Chile
Fil: Ribeiro, Sidarta. Universidade Federal do Rio Grande do Norte; Brasil
Fil: Sigman, Mariano. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria. Instituto de Física de Buenos Aires. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Instituto de Física de Buenos Aires; Argentina. Universidad Torcuato Di Tella; Argentina - Materia
-
EDUCATION
NEUROSCIENCE - Nivel de accesibilidad
- acceso abierto
- Condiciones de uso
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
- Repositorio
- Institución
- Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
- OAI Identificador
- oai:ri.conicet.gov.ar:11336/110847
Ver los metadatos del registro completo
id |
CONICETDig_63ced63ed2306977c532db81c29f44a9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ri.conicet.gov.ar:11336/110847 |
network_acronym_str |
CONICETDig |
repository_id_str |
3498 |
network_name_str |
CONICET Digital (CONICET) |
spelling |
Educating to build bridgesGoldin, Andrea PaulaCalero, Cecilia InesPeña, MarcelaRibeiro, SidartaSigman, MarianoEDUCATIONNEUROSCIENCEhttps://purl.org/becyt/ford/1.7https://purl.org/becyt/ford/1— In March 2012, 30 faculty and 49 students from all over the world met in El Calafate, Argentina, during two intense weeks. It was the second Latin American School for Education, Cognitive, and Neural Sciences (LASchool), sponsored by the James S. McDonnell Foundation. The LA School seeks to critically examine research findings potentially relevant to the development, design, and implementation of effective educational practices, and to foster a new generation of researchers able to operate at the interface between education and science. Here we introduce a special issue which brings together theory, experiments, and educational interventions which emerged from ideas presented and discussed during the 2012 LASchool.Fil: Goldin, Andrea Paula. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria. Instituto de Física de Buenos Aires. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Instituto de Física de Buenos Aires; ArgentinaFil: Calero, Cecilia Ines. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria. Instituto de Física de Buenos Aires. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Instituto de Física de Buenos Aires; ArgentinaFil: Peña, Marcela. Pontificia Universidad Católica de Chile; Chile. Universidad de Chile; ChileFil: Ribeiro, Sidarta. Universidade Federal do Rio Grande do Norte; BrasilFil: Sigman, Mariano. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria. Instituto de Física de Buenos Aires. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Instituto de Física de Buenos Aires; Argentina. Universidad Torcuato Di Tella; ArgentinaWiley2013-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501info:ar-repo/semantics/articuloapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/11336/110847Goldin, Andrea Paula; Calero, Cecilia Ines; Peña, Marcela; Ribeiro, Sidarta; Sigman, Mariano; Educating to build bridges; Wiley; Mind, Brain, and Education; 7; 2; 6-2013; 101-1031751-2271CONICET DigitalCONICETenginfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.1111/mbe.12014info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/mbe.12014info:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/reponame:CONICET Digital (CONICET)instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas2025-09-03T09:44:21Zoai:ri.conicet.gov.ar:11336/110847instacron:CONICETInstitucionalhttp://ri.conicet.gov.ar/Organismo científico-tecnológicoNo correspondehttp://ri.conicet.gov.ar/oai/requestdasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:34982025-09-03 09:44:21.376CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicasfalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Educating to build bridges |
title |
Educating to build bridges |
spellingShingle |
Educating to build bridges Goldin, Andrea Paula EDUCATION NEUROSCIENCE |
title_short |
Educating to build bridges |
title_full |
Educating to build bridges |
title_fullStr |
Educating to build bridges |
title_full_unstemmed |
Educating to build bridges |
title_sort |
Educating to build bridges |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Goldin, Andrea Paula Calero, Cecilia Ines Peña, Marcela Ribeiro, Sidarta Sigman, Mariano |
author |
Goldin, Andrea Paula |
author_facet |
Goldin, Andrea Paula Calero, Cecilia Ines Peña, Marcela Ribeiro, Sidarta Sigman, Mariano |
author_role |
author |
author2 |
Calero, Cecilia Ines Peña, Marcela Ribeiro, Sidarta Sigman, Mariano |
author2_role |
author author author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
EDUCATION NEUROSCIENCE |
topic |
EDUCATION NEUROSCIENCE |
purl_subject.fl_str_mv |
https://purl.org/becyt/ford/1.7 https://purl.org/becyt/ford/1 |
dc.description.none.fl_txt_mv |
— In March 2012, 30 faculty and 49 students from all over the world met in El Calafate, Argentina, during two intense weeks. It was the second Latin American School for Education, Cognitive, and Neural Sciences (LASchool), sponsored by the James S. McDonnell Foundation. The LA School seeks to critically examine research findings potentially relevant to the development, design, and implementation of effective educational practices, and to foster a new generation of researchers able to operate at the interface between education and science. Here we introduce a special issue which brings together theory, experiments, and educational interventions which emerged from ideas presented and discussed during the 2012 LASchool. Fil: Goldin, Andrea Paula. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria. Instituto de Física de Buenos Aires. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Instituto de Física de Buenos Aires; Argentina Fil: Calero, Cecilia Ines. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria. Instituto de Física de Buenos Aires. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Instituto de Física de Buenos Aires; Argentina Fil: Peña, Marcela. Pontificia Universidad Católica de Chile; Chile. Universidad de Chile; Chile Fil: Ribeiro, Sidarta. Universidade Federal do Rio Grande do Norte; Brasil Fil: Sigman, Mariano. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria. Instituto de Física de Buenos Aires. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Instituto de Física de Buenos Aires; Argentina. Universidad Torcuato Di Tella; Argentina |
description |
— In March 2012, 30 faculty and 49 students from all over the world met in El Calafate, Argentina, during two intense weeks. It was the second Latin American School for Education, Cognitive, and Neural Sciences (LASchool), sponsored by the James S. McDonnell Foundation. The LA School seeks to critically examine research findings potentially relevant to the development, design, and implementation of effective educational practices, and to foster a new generation of researchers able to operate at the interface between education and science. Here we introduce a special issue which brings together theory, experiments, and educational interventions which emerged from ideas presented and discussed during the 2012 LASchool. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-06 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 info:ar-repo/semantics/articulo |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11336/110847 Goldin, Andrea Paula; Calero, Cecilia Ines; Peña, Marcela; Ribeiro, Sidarta; Sigman, Mariano; Educating to build bridges; Wiley; Mind, Brain, and Education; 7; 2; 6-2013; 101-103 1751-2271 CONICET Digital CONICET |
url |
http://hdl.handle.net/11336/110847 |
identifier_str_mv |
Goldin, Andrea Paula; Calero, Cecilia Ines; Peña, Marcela; Ribeiro, Sidarta; Sigman, Mariano; Educating to build bridges; Wiley; Mind, Brain, and Education; 7; 2; 6-2013; 101-103 1751-2271 CONICET Digital CONICET |
dc.language.none.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.1111/mbe.12014 info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/mbe.12014 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/ |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Wiley |
publisher.none.fl_str_mv |
Wiley |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:CONICET Digital (CONICET) instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas |
reponame_str |
CONICET Digital (CONICET) |
collection |
CONICET Digital (CONICET) |
instname_str |
Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas |
repository.name.fl_str_mv |
CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas |
repository.mail.fl_str_mv |
dasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.ar |
_version_ |
1842268660569210880 |
score |
13.13397 |