Enseñanza acerca de los sentidos químicos: Indagación sobre una experiencia motivadora
- Autores
- Edelsztein, Valeria Carolina; Galagovsky, Lydia Raquel
- Año de publicación
- 2019
- Idioma
- español castellano
- Tipo de recurso
- artículo
- Estado
- versión publicada
- Descripción
- This work shows a model of experiential, non-traditional teaching on the subject chemical senses. It is a didactic experience that promotes the reflection on ideas or previous knowledge which is totally or partially erroneous to transform it into appropriate support concepts. The didactic design of the activities was planned according to the Sustainable Conscious Cognitive Learning Model. The experience that we present refers to the results from the implementation of four three-hour classroom workshops in which 87 teachers, in service and in training, belonging to the areas of biology, chemistry, physics and mathematics of middle school, participated.
Fil: Edelsztein, Valeria Carolina. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria; Argentina
Fil: Galagovsky, Lydia Raquel. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias; Argentina - Materia
-
CHEMICAL SENSES
MOTIVATION
SUSTAINABLE CONSCIOUS COGNITIVE LEARNING MODEL
TEACHERS
TEACHING IN CONTEXT - Nivel de accesibilidad
- acceso abierto
- Condiciones de uso
- https://creativecommons.org/licenses/by/2.5/ar/
- Repositorio
.jpg)
- Institución
- Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
- OAI Identificador
- oai:ri.conicet.gov.ar:11336/113283
Ver los metadatos del registro completo
| id |
CONICETDig_5af2f6dcc554f02739809e98112b1c75 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ri.conicet.gov.ar:11336/113283 |
| network_acronym_str |
CONICETDig |
| repository_id_str |
3498 |
| network_name_str |
CONICET Digital (CONICET) |
| spelling |
Enseñanza acerca de los sentidos químicos: Indagación sobre una experiencia motivadoraTeaching about chemical senses: Inquiry into a motivating experienceEdelsztein, Valeria CarolinaGalagovsky, Lydia RaquelCHEMICAL SENSESMOTIVATIONSUSTAINABLE CONSCIOUS COGNITIVE LEARNING MODELTEACHERSTEACHING IN CONTEXThttps://purl.org/becyt/ford/5.3https://purl.org/becyt/ford/5This work shows a model of experiential, non-traditional teaching on the subject chemical senses. It is a didactic experience that promotes the reflection on ideas or previous knowledge which is totally or partially erroneous to transform it into appropriate support concepts. The didactic design of the activities was planned according to the Sustainable Conscious Cognitive Learning Model. The experience that we present refers to the results from the implementation of four three-hour classroom workshops in which 87 teachers, in service and in training, belonging to the areas of biology, chemistry, physics and mathematics of middle school, participated.Fil: Edelsztein, Valeria Carolina. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria; ArgentinaFil: Galagovsky, Lydia Raquel. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias; ArgentinaUniversitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals2019-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501info:ar-repo/semantics/articuloapplication/pdfapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/11336/113283Edelsztein, Valeria Carolina; Galagovsky, Lydia Raquel; Enseñanza acerca de los sentidos químicos: Indagación sobre una experiencia motivadora; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals; Ensenanza de Las Ciencias; 37; 1; 3-2019; 177-1940212-4521CONICET DigitalCONICETspainfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://ensciencias.uab.es/article/view/v37-n1-edelsztein-galagovskyinfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.5565/rev/ensciencias.2553info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/v37-n1-edelsztein-galagovskyinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by/2.5/ar/reponame:CONICET Digital (CONICET)instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas2025-11-12T09:42:02Zoai:ri.conicet.gov.ar:11336/113283instacron:CONICETInstitucionalhttp://ri.conicet.gov.ar/Organismo científico-tecnológicoNo correspondehttp://ri.conicet.gov.ar/oai/requestdasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:34982025-11-12 09:42:02.698CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicasfalse |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Enseñanza acerca de los sentidos químicos: Indagación sobre una experiencia motivadora Teaching about chemical senses: Inquiry into a motivating experience |
| title |
Enseñanza acerca de los sentidos químicos: Indagación sobre una experiencia motivadora |
| spellingShingle |
Enseñanza acerca de los sentidos químicos: Indagación sobre una experiencia motivadora Edelsztein, Valeria Carolina CHEMICAL SENSES MOTIVATION SUSTAINABLE CONSCIOUS COGNITIVE LEARNING MODEL TEACHERS TEACHING IN CONTEXT |
| title_short |
Enseñanza acerca de los sentidos químicos: Indagación sobre una experiencia motivadora |
| title_full |
Enseñanza acerca de los sentidos químicos: Indagación sobre una experiencia motivadora |
| title_fullStr |
Enseñanza acerca de los sentidos químicos: Indagación sobre una experiencia motivadora |
| title_full_unstemmed |
Enseñanza acerca de los sentidos químicos: Indagación sobre una experiencia motivadora |
| title_sort |
Enseñanza acerca de los sentidos químicos: Indagación sobre una experiencia motivadora |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Edelsztein, Valeria Carolina Galagovsky, Lydia Raquel |
| author |
Edelsztein, Valeria Carolina |
| author_facet |
Edelsztein, Valeria Carolina Galagovsky, Lydia Raquel |
| author_role |
author |
| author2 |
Galagovsky, Lydia Raquel |
| author2_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
CHEMICAL SENSES MOTIVATION SUSTAINABLE CONSCIOUS COGNITIVE LEARNING MODEL TEACHERS TEACHING IN CONTEXT |
| topic |
CHEMICAL SENSES MOTIVATION SUSTAINABLE CONSCIOUS COGNITIVE LEARNING MODEL TEACHERS TEACHING IN CONTEXT |
| purl_subject.fl_str_mv |
https://purl.org/becyt/ford/5.3 https://purl.org/becyt/ford/5 |
| dc.description.none.fl_txt_mv |
This work shows a model of experiential, non-traditional teaching on the subject chemical senses. It is a didactic experience that promotes the reflection on ideas or previous knowledge which is totally or partially erroneous to transform it into appropriate support concepts. The didactic design of the activities was planned according to the Sustainable Conscious Cognitive Learning Model. The experience that we present refers to the results from the implementation of four three-hour classroom workshops in which 87 teachers, in service and in training, belonging to the areas of biology, chemistry, physics and mathematics of middle school, participated. Fil: Edelsztein, Valeria Carolina. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria; Argentina Fil: Galagovsky, Lydia Raquel. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias; Argentina |
| description |
This work shows a model of experiential, non-traditional teaching on the subject chemical senses. It is a didactic experience that promotes the reflection on ideas or previous knowledge which is totally or partially erroneous to transform it into appropriate support concepts. The didactic design of the activities was planned according to the Sustainable Conscious Cognitive Learning Model. The experience that we present refers to the results from the implementation of four three-hour classroom workshops in which 87 teachers, in service and in training, belonging to the areas of biology, chemistry, physics and mathematics of middle school, participated. |
| publishDate |
2019 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2019-03 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 info:ar-repo/semantics/articulo |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11336/113283 Edelsztein, Valeria Carolina; Galagovsky, Lydia Raquel; Enseñanza acerca de los sentidos químicos: Indagación sobre una experiencia motivadora; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals; Ensenanza de Las Ciencias; 37; 1; 3-2019; 177-194 0212-4521 CONICET Digital CONICET |
| url |
http://hdl.handle.net/11336/113283 |
| identifier_str_mv |
Edelsztein, Valeria Carolina; Galagovsky, Lydia Raquel; Enseñanza acerca de los sentidos químicos: Indagación sobre una experiencia motivadora; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals; Ensenanza de Las Ciencias; 37; 1; 3-2019; 177-194 0212-4521 CONICET Digital CONICET |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://ensciencias.uab.es/article/view/v37-n1-edelsztein-galagovsky info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.5565/rev/ensciencias.2553 info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/v37-n1-edelsztein-galagovsky |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess https://creativecommons.org/licenses/by/2.5/ar/ |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/2.5/ar/ |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals |
| dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:CONICET Digital (CONICET) instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas |
| reponame_str |
CONICET Digital (CONICET) |
| collection |
CONICET Digital (CONICET) |
| instname_str |
Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas |
| repository.name.fl_str_mv |
CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas |
| repository.mail.fl_str_mv |
dasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.ar |
| _version_ |
1848597616406822912 |
| score |
13.25334 |