Multi-Domain Model for Electric Traction Drives Using Bond Graphs
- Autores
- Silva, Luis Ignacio; de la Barrera, Pablo Martin; de Angelo, Cristian Hernan; Aguilera, Facundo; Garcia, Guillermo
- Año de publicación
- 2011
- Idioma
- inglés
- Tipo de recurso
- artículo
- Estado
- versión publicada
- Descripción
- In this work the Multi-Domain model of an electric vehicle is developed. The electric domain model consists on the traction drive and allows including faults associated with stator winding. The thermal model is based on a spatial discretization. It receives the power dissipated in the electric domain, it interacts with the environment and provides the temperature distribution in the induction motor. The mechanical model is a half vehicle model. Given that all models are obtained using the same approach (Bond Graph) their integration becomes straightforward. This complete model allows simulating the whole system dynamics and the analysis of electrical/mechanical/thermal interaction. First, experimental results are aimed to validate the proposed model. Then, simulation results illustrate the interaction between the different domains and highlight the capability of including faults.
Fil: Silva, Luis Ignacio. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ingeniería. Departamento de Electricidad y Electrónica; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba; Argentina
Fil: de la Barrera, Pablo Martin. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados; Argentina
Fil: de Angelo, Cristian Hernan. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados; Argentina
Fil: Aguilera, Facundo. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados; Argentina
Fil: Garcia, Guillermo. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados; Argentina - Materia
-
BOND GRAPH
ELECTRIC VEHICLE
INDUCTION MOTOR
MULTI-DOMAIN MODELING
SIMULATION - Nivel de accesibilidad
- acceso abierto
- Condiciones de uso
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
- Repositorio
.jpg)
- Institución
- Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
- OAI Identificador
- oai:ri.conicet.gov.ar:11336/193649
Ver los metadatos del registro completo
| id |
CONICETDig_21dd02641930a37ead078fe444992a94 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ri.conicet.gov.ar:11336/193649 |
| network_acronym_str |
CONICETDig |
| repository_id_str |
3498 |
| network_name_str |
CONICET Digital (CONICET) |
| spelling |
Multi-Domain Model for Electric Traction Drives Using Bond GraphsSilva, Luis Ignaciode la Barrera, Pablo Martinde Angelo, Cristian HernanAguilera, FacundoGarcia, GuillermoBOND GRAPHELECTRIC VEHICLEINDUCTION MOTORMULTI-DOMAIN MODELINGSIMULATIONhttps://purl.org/becyt/ford/2.2https://purl.org/becyt/ford/2In this work the Multi-Domain model of an electric vehicle is developed. The electric domain model consists on the traction drive and allows including faults associated with stator winding. The thermal model is based on a spatial discretization. It receives the power dissipated in the electric domain, it interacts with the environment and provides the temperature distribution in the induction motor. The mechanical model is a half vehicle model. Given that all models are obtained using the same approach (Bond Graph) their integration becomes straightforward. This complete model allows simulating the whole system dynamics and the analysis of electrical/mechanical/thermal interaction. First, experimental results are aimed to validate the proposed model. Then, simulation results illustrate the interaction between the different domains and highlight the capability of including faults.Fil: Silva, Luis Ignacio. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ingeniería. Departamento de Electricidad y Electrónica; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba; ArgentinaFil: de la Barrera, Pablo Martin. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados; ArgentinaFil: de Angelo, Cristian Hernan. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados; ArgentinaFil: Aguilera, Facundo. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados; ArgentinaFil: Garcia, Guillermo. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados; ArgentinaKorean Inst Power Electronics2011-07-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501info:ar-repo/semantics/articuloapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/11336/193649Silva, Luis Ignacio; de la Barrera, Pablo Martin; de Angelo, Cristian Hernan; Aguilera, Facundo; Garcia, Guillermo; Multi-Domain Model for Electric Traction Drives Using Bond Graphs; Korean Inst Power Electronics; Journal Of Power Electronics; 11; 4; 20-7-2011; 439-4481598-20922093-4718CONICET DigitalCONICETenginfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://koreascience.or.kr/article/JAKO201124359117589.pageinfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.6113/JPE.2011.11.4.439info:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/reponame:CONICET Digital (CONICET)instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas2025-10-22T11:44:02Zoai:ri.conicet.gov.ar:11336/193649instacron:CONICETInstitucionalhttp://ri.conicet.gov.ar/Organismo científico-tecnológicoNo correspondehttp://ri.conicet.gov.ar/oai/requestdasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:34982025-10-22 11:44:02.826CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicasfalse |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Multi-Domain Model for Electric Traction Drives Using Bond Graphs |
| title |
Multi-Domain Model for Electric Traction Drives Using Bond Graphs |
| spellingShingle |
Multi-Domain Model for Electric Traction Drives Using Bond Graphs Silva, Luis Ignacio BOND GRAPH ELECTRIC VEHICLE INDUCTION MOTOR MULTI-DOMAIN MODELING SIMULATION |
| title_short |
Multi-Domain Model for Electric Traction Drives Using Bond Graphs |
| title_full |
Multi-Domain Model for Electric Traction Drives Using Bond Graphs |
| title_fullStr |
Multi-Domain Model for Electric Traction Drives Using Bond Graphs |
| title_full_unstemmed |
Multi-Domain Model for Electric Traction Drives Using Bond Graphs |
| title_sort |
Multi-Domain Model for Electric Traction Drives Using Bond Graphs |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Silva, Luis Ignacio de la Barrera, Pablo Martin de Angelo, Cristian Hernan Aguilera, Facundo Garcia, Guillermo |
| author |
Silva, Luis Ignacio |
| author_facet |
Silva, Luis Ignacio de la Barrera, Pablo Martin de Angelo, Cristian Hernan Aguilera, Facundo Garcia, Guillermo |
| author_role |
author |
| author2 |
de la Barrera, Pablo Martin de Angelo, Cristian Hernan Aguilera, Facundo Garcia, Guillermo |
| author2_role |
author author author author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
BOND GRAPH ELECTRIC VEHICLE INDUCTION MOTOR MULTI-DOMAIN MODELING SIMULATION |
| topic |
BOND GRAPH ELECTRIC VEHICLE INDUCTION MOTOR MULTI-DOMAIN MODELING SIMULATION |
| purl_subject.fl_str_mv |
https://purl.org/becyt/ford/2.2 https://purl.org/becyt/ford/2 |
| dc.description.none.fl_txt_mv |
In this work the Multi-Domain model of an electric vehicle is developed. The electric domain model consists on the traction drive and allows including faults associated with stator winding. The thermal model is based on a spatial discretization. It receives the power dissipated in the electric domain, it interacts with the environment and provides the temperature distribution in the induction motor. The mechanical model is a half vehicle model. Given that all models are obtained using the same approach (Bond Graph) their integration becomes straightforward. This complete model allows simulating the whole system dynamics and the analysis of electrical/mechanical/thermal interaction. First, experimental results are aimed to validate the proposed model. Then, simulation results illustrate the interaction between the different domains and highlight the capability of including faults. Fil: Silva, Luis Ignacio. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ingeniería. Departamento de Electricidad y Electrónica; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba; Argentina Fil: de la Barrera, Pablo Martin. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados; Argentina Fil: de Angelo, Cristian Hernan. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados; Argentina Fil: Aguilera, Facundo. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados; Argentina Fil: Garcia, Guillermo. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados; Argentina |
| description |
In this work the Multi-Domain model of an electric vehicle is developed. The electric domain model consists on the traction drive and allows including faults associated with stator winding. The thermal model is based on a spatial discretization. It receives the power dissipated in the electric domain, it interacts with the environment and provides the temperature distribution in the induction motor. The mechanical model is a half vehicle model. Given that all models are obtained using the same approach (Bond Graph) their integration becomes straightforward. This complete model allows simulating the whole system dynamics and the analysis of electrical/mechanical/thermal interaction. First, experimental results are aimed to validate the proposed model. Then, simulation results illustrate the interaction between the different domains and highlight the capability of including faults. |
| publishDate |
2011 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2011-07-20 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 info:ar-repo/semantics/articulo |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11336/193649 Silva, Luis Ignacio; de la Barrera, Pablo Martin; de Angelo, Cristian Hernan; Aguilera, Facundo; Garcia, Guillermo; Multi-Domain Model for Electric Traction Drives Using Bond Graphs; Korean Inst Power Electronics; Journal Of Power Electronics; 11; 4; 20-7-2011; 439-448 1598-2092 2093-4718 CONICET Digital CONICET |
| url |
http://hdl.handle.net/11336/193649 |
| identifier_str_mv |
Silva, Luis Ignacio; de la Barrera, Pablo Martin; de Angelo, Cristian Hernan; Aguilera, Facundo; Garcia, Guillermo; Multi-Domain Model for Electric Traction Drives Using Bond Graphs; Korean Inst Power Electronics; Journal Of Power Electronics; 11; 4; 20-7-2011; 439-448 1598-2092 2093-4718 CONICET Digital CONICET |
| dc.language.none.fl_str_mv |
eng |
| language |
eng |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://koreascience.or.kr/article/JAKO201124359117589.page info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.6113/JPE.2011.11.4.439 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/ |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/ |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf application/pdf application/pdf application/pdf application/pdf application/pdf application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Korean Inst Power Electronics |
| publisher.none.fl_str_mv |
Korean Inst Power Electronics |
| dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:CONICET Digital (CONICET) instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas |
| reponame_str |
CONICET Digital (CONICET) |
| collection |
CONICET Digital (CONICET) |
| instname_str |
Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas |
| repository.name.fl_str_mv |
CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas |
| repository.mail.fl_str_mv |
dasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.ar |
| _version_ |
1846782134014967808 |
| score |
12.982451 |