Multi-Domain Model for Electric Traction Drives Using Bond Graphs

Autores
Silva, Luis Ignacio; de la Barrera, Pablo Martin; de Angelo, Cristian Hernan; Aguilera, Facundo; Garcia, Guillermo
Año de publicación
2011
Idioma
inglés
Tipo de recurso
artículo
Estado
versión publicada
Descripción
In this work the Multi-Domain model of an electric vehicle is developed. The electric domain model consists on the traction drive and allows including faults associated with stator winding. The thermal model is based on a spatial discretization. It receives the power dissipated in the electric domain, it interacts with the environment and provides the temperature distribution in the induction motor. The mechanical model is a half vehicle model. Given that all models are obtained using the same approach (Bond Graph) their integration becomes straightforward. This complete model allows simulating the whole system dynamics and the analysis of electrical/mechanical/thermal interaction. First, experimental results are aimed to validate the proposed model. Then, simulation results illustrate the interaction between the different domains and highlight the capability of including faults.
Fil: Silva, Luis Ignacio. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ingeniería. Departamento de Electricidad y Electrónica; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba; Argentina
Fil: de la Barrera, Pablo Martin. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados; Argentina
Fil: de Angelo, Cristian Hernan. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados; Argentina
Fil: Aguilera, Facundo. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados; Argentina
Fil: Garcia, Guillermo. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados; Argentina
Materia
BOND GRAPH
ELECTRIC VEHICLE
INDUCTION MOTOR
MULTI-DOMAIN MODELING
SIMULATION
Nivel de accesibilidad
acceso abierto
Condiciones de uso
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
Repositorio
CONICET Digital (CONICET)
Institución
Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
OAI Identificador
oai:ri.conicet.gov.ar:11336/193649

id CONICETDig_21dd02641930a37ead078fe444992a94
oai_identifier_str oai:ri.conicet.gov.ar:11336/193649
network_acronym_str CONICETDig
repository_id_str 3498
network_name_str CONICET Digital (CONICET)
spelling Multi-Domain Model for Electric Traction Drives Using Bond GraphsSilva, Luis Ignaciode la Barrera, Pablo Martinde Angelo, Cristian HernanAguilera, FacundoGarcia, GuillermoBOND GRAPHELECTRIC VEHICLEINDUCTION MOTORMULTI-DOMAIN MODELINGSIMULATIONhttps://purl.org/becyt/ford/2.2https://purl.org/becyt/ford/2In this work the Multi-Domain model of an electric vehicle is developed. The electric domain model consists on the traction drive and allows including faults associated with stator winding. The thermal model is based on a spatial discretization. It receives the power dissipated in the electric domain, it interacts with the environment and provides the temperature distribution in the induction motor. The mechanical model is a half vehicle model. Given that all models are obtained using the same approach (Bond Graph) their integration becomes straightforward. This complete model allows simulating the whole system dynamics and the analysis of electrical/mechanical/thermal interaction. First, experimental results are aimed to validate the proposed model. Then, simulation results illustrate the interaction between the different domains and highlight the capability of including faults.Fil: Silva, Luis Ignacio. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ingeniería. Departamento de Electricidad y Electrónica; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba; ArgentinaFil: de la Barrera, Pablo Martin. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados; ArgentinaFil: de Angelo, Cristian Hernan. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados; ArgentinaFil: Aguilera, Facundo. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados; ArgentinaFil: Garcia, Guillermo. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados; ArgentinaKorean Inst Power Electronics2011-07-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501info:ar-repo/semantics/articuloapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/11336/193649Silva, Luis Ignacio; de la Barrera, Pablo Martin; de Angelo, Cristian Hernan; Aguilera, Facundo; Garcia, Guillermo; Multi-Domain Model for Electric Traction Drives Using Bond Graphs; Korean Inst Power Electronics; Journal Of Power Electronics; 11; 4; 20-7-2011; 439-4481598-20922093-4718CONICET DigitalCONICETenginfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://koreascience.or.kr/article/JAKO201124359117589.pageinfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.6113/JPE.2011.11.4.439info:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/reponame:CONICET Digital (CONICET)instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas2025-10-22T11:44:02Zoai:ri.conicet.gov.ar:11336/193649instacron:CONICETInstitucionalhttp://ri.conicet.gov.ar/Organismo científico-tecnológicoNo correspondehttp://ri.conicet.gov.ar/oai/requestdasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:34982025-10-22 11:44:02.826CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicasfalse
dc.title.none.fl_str_mv Multi-Domain Model for Electric Traction Drives Using Bond Graphs
title Multi-Domain Model for Electric Traction Drives Using Bond Graphs
spellingShingle Multi-Domain Model for Electric Traction Drives Using Bond Graphs
Silva, Luis Ignacio
BOND GRAPH
ELECTRIC VEHICLE
INDUCTION MOTOR
MULTI-DOMAIN MODELING
SIMULATION
title_short Multi-Domain Model for Electric Traction Drives Using Bond Graphs
title_full Multi-Domain Model for Electric Traction Drives Using Bond Graphs
title_fullStr Multi-Domain Model for Electric Traction Drives Using Bond Graphs
title_full_unstemmed Multi-Domain Model for Electric Traction Drives Using Bond Graphs
title_sort Multi-Domain Model for Electric Traction Drives Using Bond Graphs
dc.creator.none.fl_str_mv Silva, Luis Ignacio
de la Barrera, Pablo Martin
de Angelo, Cristian Hernan
Aguilera, Facundo
Garcia, Guillermo
author Silva, Luis Ignacio
author_facet Silva, Luis Ignacio
de la Barrera, Pablo Martin
de Angelo, Cristian Hernan
Aguilera, Facundo
Garcia, Guillermo
author_role author
author2 de la Barrera, Pablo Martin
de Angelo, Cristian Hernan
Aguilera, Facundo
Garcia, Guillermo
author2_role author
author
author
author
dc.subject.none.fl_str_mv BOND GRAPH
ELECTRIC VEHICLE
INDUCTION MOTOR
MULTI-DOMAIN MODELING
SIMULATION
topic BOND GRAPH
ELECTRIC VEHICLE
INDUCTION MOTOR
MULTI-DOMAIN MODELING
SIMULATION
purl_subject.fl_str_mv https://purl.org/becyt/ford/2.2
https://purl.org/becyt/ford/2
dc.description.none.fl_txt_mv In this work the Multi-Domain model of an electric vehicle is developed. The electric domain model consists on the traction drive and allows including faults associated with stator winding. The thermal model is based on a spatial discretization. It receives the power dissipated in the electric domain, it interacts with the environment and provides the temperature distribution in the induction motor. The mechanical model is a half vehicle model. Given that all models are obtained using the same approach (Bond Graph) their integration becomes straightforward. This complete model allows simulating the whole system dynamics and the analysis of electrical/mechanical/thermal interaction. First, experimental results are aimed to validate the proposed model. Then, simulation results illustrate the interaction between the different domains and highlight the capability of including faults.
Fil: Silva, Luis Ignacio. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ingeniería. Departamento de Electricidad y Electrónica; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba; Argentina
Fil: de la Barrera, Pablo Martin. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados; Argentina
Fil: de Angelo, Cristian Hernan. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados; Argentina
Fil: Aguilera, Facundo. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados; Argentina
Fil: Garcia, Guillermo. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados; Argentina
description In this work the Multi-Domain model of an electric vehicle is developed. The electric domain model consists on the traction drive and allows including faults associated with stator winding. The thermal model is based on a spatial discretization. It receives the power dissipated in the electric domain, it interacts with the environment and provides the temperature distribution in the induction motor. The mechanical model is a half vehicle model. Given that all models are obtained using the same approach (Bond Graph) their integration becomes straightforward. This complete model allows simulating the whole system dynamics and the analysis of electrical/mechanical/thermal interaction. First, experimental results are aimed to validate the proposed model. Then, simulation results illustrate the interaction between the different domains and highlight the capability of including faults.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-07-20
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
info:ar-repo/semantics/articulo
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11336/193649
Silva, Luis Ignacio; de la Barrera, Pablo Martin; de Angelo, Cristian Hernan; Aguilera, Facundo; Garcia, Guillermo; Multi-Domain Model for Electric Traction Drives Using Bond Graphs; Korean Inst Power Electronics; Journal Of Power Electronics; 11; 4; 20-7-2011; 439-448
1598-2092
2093-4718
CONICET Digital
CONICET
url http://hdl.handle.net/11336/193649
identifier_str_mv Silva, Luis Ignacio; de la Barrera, Pablo Martin; de Angelo, Cristian Hernan; Aguilera, Facundo; Garcia, Guillermo; Multi-Domain Model for Electric Traction Drives Using Bond Graphs; Korean Inst Power Electronics; Journal Of Power Electronics; 11; 4; 20-7-2011; 439-448
1598-2092
2093-4718
CONICET Digital
CONICET
dc.language.none.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://koreascience.or.kr/article/JAKO201124359117589.page
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.6113/JPE.2011.11.4.439
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
eu_rights_str_mv openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
application/pdf
application/pdf
application/pdf
application/pdf
application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Korean Inst Power Electronics
publisher.none.fl_str_mv Korean Inst Power Electronics
dc.source.none.fl_str_mv reponame:CONICET Digital (CONICET)
instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
reponame_str CONICET Digital (CONICET)
collection CONICET Digital (CONICET)
instname_str Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
repository.name.fl_str_mv CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
repository.mail.fl_str_mv dasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.ar
_version_ 1846782134014967808
score 12.982451