Playing Pretend or Playing the Part: Enacting Marriage and the Figure of the Bride in Euripides’ Andromache
- Autores
- Foxley, Florencia
- Año de publicación
- 2024
- Idioma
- inglés
- Tipo de recurso
- artículo
- Estado
- versión publicada
- Descripción
- The scope of the Athenian wedding somewhat ambiguous—it is difficult for modern scholars of Athenian ritual, history, and gender studies to agree exactly what constituted the wedding from beginning to end. This article analyzes the gesture, speech, and costuming of two potential brides in Euripides’ Andromache in order to argue that while the wedding comprised many important steps and actions, the central purpose and concluding event for that ritual was the birth of a child. Both Hermione and Andromache enact important bridal behaviors and gestures; however, Hermione, the “legitimate” partner, is associated with the early stages and representations of the wedding, while Andromache, through the physical presence of her child on stage, embodies the completed ritual. The play ends by affirming Andromache’s interpretation of her connection to Neoptolemus and thus supports a definition of a wedding as a ritual that concludes only with the birth of a child.
El alcance de la boda ateniense es en algún punto ambiguo. Resulta difícil para los estudiosos modernos de los rituales atenienses, la historia y los estudios de género llegar a un acuerdo exacto sobre lo que constituía la boda desde el principio hasta el final. Este artículo analiza el gesto, el discurso y el vestuario de dos posibles novias en la obra Andrómaca de Eurípides, con el fin de argumentar que, aunque la boda comprendía muchos pasos y acciones importantes, el propósito central y el evento conclusivo de ese ritual era el nacimiento de un hijo. Tanto Hermíone como Andrómaca tienen comportamientos y realizan gestos nupciales importantes; sin embargo, Hermíone, la pareja "legítima", se asocia con las primeras etapas y representaciones de la boda, mientras que Andrómaca, a través de la presencia física de su hijo en la escena, encarna el ritual completo. La obra culmina afirmando la interpretación de Andrómaca acerca de su relación con Neoptólemo y, de esta manera, se afianza una definición de boda como un ritual que concluye solo con el nacimiento de un hijo.
Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación - Materia
-
Letras
Euripides
Wedding
Childbirth
Staging
Andromache
Deictics - Nivel de accesibilidad
- acceso abierto
- Condiciones de uso
- http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
- Repositorio
- Institución
- Universidad Nacional de La Plata
- OAI Identificador
- oai:sedici.unlp.edu.ar:10915/175467
Ver los metadatos del registro completo
id |
SEDICI_470769f9ac7ffbea1d8b9aced298c322 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:sedici.unlp.edu.ar:10915/175467 |
network_acronym_str |
SEDICI |
repository_id_str |
1329 |
network_name_str |
SEDICI (UNLP) |
spelling |
Playing Pretend or Playing the Part: Enacting Marriage and the Figure of the Bride in Euripides’ AndromacheJugando a fingir o interpretando el papel: La representación del matrimonio y la figura de la novia en Andrómaca de EurípidesFoxley, FlorenciaLetrasEuripidesWeddingChildbirthStagingAndromacheDeicticsThe scope of the Athenian wedding somewhat ambiguous—it is difficult for modern scholars of Athenian ritual, history, and gender studies to agree exactly what constituted the wedding from beginning to end. This article analyzes the gesture, speech, and costuming of two potential brides in Euripides’ Andromache in order to argue that while the wedding comprised many important steps and actions, the central purpose and concluding event for that ritual was the birth of a child. Both Hermione and Andromache enact important bridal behaviors and gestures; however, Hermione, the “legitimate” partner, is associated with the early stages and representations of the wedding, while Andromache, through the physical presence of her child on stage, embodies the completed ritual. The play ends by affirming Andromache’s interpretation of her connection to Neoptolemus and thus supports a definition of a wedding as a ritual that concludes only with the birth of a child.El alcance de la boda ateniense es en algún punto ambiguo. Resulta difícil para los estudiosos modernos de los rituales atenienses, la historia y los estudios de género llegar a un acuerdo exacto sobre lo que constituía la boda desde el principio hasta el final. Este artículo analiza el gesto, el discurso y el vestuario de dos posibles novias en la obra Andrómaca de Eurípides, con el fin de argumentar que, aunque la boda comprendía muchos pasos y acciones importantes, el propósito central y el evento conclusivo de ese ritual era el nacimiento de un hijo. Tanto Hermíone como Andrómaca tienen comportamientos y realizan gestos nupciales importantes; sin embargo, Hermíone, la pareja "legítima", se asocia con las primeras etapas y representaciones de la boda, mientras que Andrómaca, a través de la presencia física de su hijo en la escena, encarna el ritual completo. La obra culmina afirmando la interpretación de Andrómaca acerca de su relación con Neoptólemo y, de esta manera, se afianza una definición de boda como un ritual que concluye solo con el nacimiento de un hijo.Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación2024-08-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticulohttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501info:ar-repo/semantics/articuloapplication/pdfhttp://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/175467enginfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.synthesis.fahce.unlp.edu.ar/article/view/SYNe146info:eu-repo/semantics/altIdentifier/issn/1851-779Xinfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.24215/1851779Xe146info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)reponame:SEDICI (UNLP)instname:Universidad Nacional de La Platainstacron:UNLP2025-09-29T11:47:04Zoai:sedici.unlp.edu.ar:10915/175467Institucionalhttp://sedici.unlp.edu.ar/Universidad públicaNo correspondehttp://sedici.unlp.edu.ar/oai/snrdalira@sedici.unlp.edu.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:13292025-09-29 11:47:05.01SEDICI (UNLP) - Universidad Nacional de La Platafalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Playing Pretend or Playing the Part: Enacting Marriage and the Figure of the Bride in Euripides’ Andromache Jugando a fingir o interpretando el papel: La representación del matrimonio y la figura de la novia en Andrómaca de Eurípides |
title |
Playing Pretend or Playing the Part: Enacting Marriage and the Figure of the Bride in Euripides’ Andromache |
spellingShingle |
Playing Pretend or Playing the Part: Enacting Marriage and the Figure of the Bride in Euripides’ Andromache Foxley, Florencia Letras Euripides Wedding Childbirth Staging Andromache Deictics |
title_short |
Playing Pretend or Playing the Part: Enacting Marriage and the Figure of the Bride in Euripides’ Andromache |
title_full |
Playing Pretend or Playing the Part: Enacting Marriage and the Figure of the Bride in Euripides’ Andromache |
title_fullStr |
Playing Pretend or Playing the Part: Enacting Marriage and the Figure of the Bride in Euripides’ Andromache |
title_full_unstemmed |
Playing Pretend or Playing the Part: Enacting Marriage and the Figure of the Bride in Euripides’ Andromache |
title_sort |
Playing Pretend or Playing the Part: Enacting Marriage and the Figure of the Bride in Euripides’ Andromache |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Foxley, Florencia |
author |
Foxley, Florencia |
author_facet |
Foxley, Florencia |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Letras Euripides Wedding Childbirth Staging Andromache Deictics |
topic |
Letras Euripides Wedding Childbirth Staging Andromache Deictics |
dc.description.none.fl_txt_mv |
The scope of the Athenian wedding somewhat ambiguous—it is difficult for modern scholars of Athenian ritual, history, and gender studies to agree exactly what constituted the wedding from beginning to end. This article analyzes the gesture, speech, and costuming of two potential brides in Euripides’ Andromache in order to argue that while the wedding comprised many important steps and actions, the central purpose and concluding event for that ritual was the birth of a child. Both Hermione and Andromache enact important bridal behaviors and gestures; however, Hermione, the “legitimate” partner, is associated with the early stages and representations of the wedding, while Andromache, through the physical presence of her child on stage, embodies the completed ritual. The play ends by affirming Andromache’s interpretation of her connection to Neoptolemus and thus supports a definition of a wedding as a ritual that concludes only with the birth of a child. El alcance de la boda ateniense es en algún punto ambiguo. Resulta difícil para los estudiosos modernos de los rituales atenienses, la historia y los estudios de género llegar a un acuerdo exacto sobre lo que constituía la boda desde el principio hasta el final. Este artículo analiza el gesto, el discurso y el vestuario de dos posibles novias en la obra Andrómaca de Eurípides, con el fin de argumentar que, aunque la boda comprendía muchos pasos y acciones importantes, el propósito central y el evento conclusivo de ese ritual era el nacimiento de un hijo. Tanto Hermíone como Andrómaca tienen comportamientos y realizan gestos nupciales importantes; sin embargo, Hermíone, la pareja "legítima", se asocia con las primeras etapas y representaciones de la boda, mientras que Andrómaca, a través de la presencia física de su hijo en la escena, encarna el ritual completo. La obra culmina afirmando la interpretación de Andrómaca acerca de su relación con Neoptólemo y, de esta manera, se afianza una definición de boda como un ritual que concluye solo con el nacimiento de un hijo. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación |
description |
The scope of the Athenian wedding somewhat ambiguous—it is difficult for modern scholars of Athenian ritual, history, and gender studies to agree exactly what constituted the wedding from beginning to end. This article analyzes the gesture, speech, and costuming of two potential brides in Euripides’ Andromache in order to argue that while the wedding comprised many important steps and actions, the central purpose and concluding event for that ritual was the birth of a child. Both Hermione and Andromache enact important bridal behaviors and gestures; however, Hermione, the “legitimate” partner, is associated with the early stages and representations of the wedding, while Andromache, through the physical presence of her child on stage, embodies the completed ritual. The play ends by affirming Andromache’s interpretation of her connection to Neoptolemus and thus supports a definition of a wedding as a ritual that concludes only with the birth of a child. |
publishDate |
2024 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2024-08-19 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Articulo http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 info:ar-repo/semantics/articulo |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/175467 |
url |
http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/175467 |
dc.language.none.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.synthesis.fahce.unlp.edu.ar/article/view/SYNe146 info:eu-repo/semantics/altIdentifier/issn/1851-779X info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.24215/1851779Xe146 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:SEDICI (UNLP) instname:Universidad Nacional de La Plata instacron:UNLP |
reponame_str |
SEDICI (UNLP) |
collection |
SEDICI (UNLP) |
instname_str |
Universidad Nacional de La Plata |
instacron_str |
UNLP |
institution |
UNLP |
repository.name.fl_str_mv |
SEDICI (UNLP) - Universidad Nacional de La Plata |
repository.mail.fl_str_mv |
alira@sedici.unlp.edu.ar |
_version_ |
1844616335255928832 |
score |
13.070432 |