El descrédito de la dialéctica discursiva

Autores
Chichi, Graciela Marta
Año de publicación
2000
Idioma
español castellano
Tipo de recurso
artículo
Estado
versión publicada
Descripción
The aim of this paper is to pay attention to an discredited conception of Dialectic, which pretended to recreate the Aristotle's account. The paper emphazises the philosophical background of the Schopenhauer's art of getting the best of an opponent in a dispute, and specially identifies both the old Greek discussion rules, and the positive and original issues of this modem account.
Fil: Chichi, Graciela Marta. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación. Instituto de Investigaciones en Humanidades y Ciencias Sociales (UNLP-CONICET); Argentina.
Fuente
Tópicos (México)(18), 41-72. (2000)
ISSN 2007-8498
Materia
Filosofía
Nivel de accesibilidad
acceso abierto
Condiciones de uso
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Repositorio
Memoria Académica (UNLP-FAHCE)
Institución
Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación
OAI Identificador
oai:memoria.fahce.unlp.edu.ar:snrd:Jpr8982

id MemAca_883a892c3ff6ead24c9cfa4242496d52
oai_identifier_str oai:memoria.fahce.unlp.edu.ar:snrd:Jpr8982
network_acronym_str MemAca
repository_id_str 1341
network_name_str Memoria Académica (UNLP-FAHCE)
spelling El descrédito de la dialéctica discursivaChichi, Graciela MartaFilosofíaThe aim of this paper is to pay attention to an discredited conception of Dialectic, which pretended to recreate the Aristotle's account. The paper emphazises the philosophical background of the Schopenhauer's art of getting the best of an opponent in a dispute, and specially identifies both the old Greek discussion rules, and the positive and original issues of this modem account.Fil: Chichi, Graciela Marta. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación. Instituto de Investigaciones en Humanidades y Ciencias Sociales (UNLP-CONICET); Argentina.2000info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501info:ar-repo/semantics/articuloapplication/pdfhttps://www.memoria.fahce.unlp.edu.ar/art_revistas/pr.8982/pr.8982.pdfTópicos (México)(18), 41-72. (2000)ISSN 2007-8498reponame:Memoria Académica (UNLP-FAHCE)instname:Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educacióninstacron:UNLPspainfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.21555/top.v18i1.355info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/2025-09-03T12:08:36Zoai:memoria.fahce.unlp.edu.ar:snrd:Jpr8982Institucionalhttps://www.memoria.fahce.unlp.edu.ar/Universidad públicahttps://www.fahce.unlp.edu.ar/https://www.memoria.fahce.unlp.edu.ar/oaiserver.cgimemoria@fahce.unlp.edu.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:13412025-09-03 12:08:37.692Memoria Académica (UNLP-FAHCE) - Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educaciónfalse
dc.title.none.fl_str_mv El descrédito de la dialéctica discursiva
title El descrédito de la dialéctica discursiva
spellingShingle El descrédito de la dialéctica discursiva
Chichi, Graciela Marta
Filosofía
title_short El descrédito de la dialéctica discursiva
title_full El descrédito de la dialéctica discursiva
title_fullStr El descrédito de la dialéctica discursiva
title_full_unstemmed El descrédito de la dialéctica discursiva
title_sort El descrédito de la dialéctica discursiva
dc.creator.none.fl_str_mv Chichi, Graciela Marta
author Chichi, Graciela Marta
author_facet Chichi, Graciela Marta
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Filosofía
topic Filosofía
dc.description.none.fl_txt_mv The aim of this paper is to pay attention to an discredited conception of Dialectic, which pretended to recreate the Aristotle's account. The paper emphazises the philosophical background of the Schopenhauer's art of getting the best of an opponent in a dispute, and specially identifies both the old Greek discussion rules, and the positive and original issues of this modem account.
Fil: Chichi, Graciela Marta. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación. Instituto de Investigaciones en Humanidades y Ciencias Sociales (UNLP-CONICET); Argentina.
description The aim of this paper is to pay attention to an discredited conception of Dialectic, which pretended to recreate the Aristotle's account. The paper emphazises the philosophical background of the Schopenhauer's art of getting the best of an opponent in a dispute, and specially identifies both the old Greek discussion rules, and the positive and original issues of this modem account.
publishDate 2000
dc.date.none.fl_str_mv 2000
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
info:ar-repo/semantics/articulo
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://www.memoria.fahce.unlp.edu.ar/art_revistas/pr.8982/pr.8982.pdf
url https://www.memoria.fahce.unlp.edu.ar/art_revistas/pr.8982/pr.8982.pdf
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.21555/top.v18i1.355
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv Tópicos (México)(18), 41-72. (2000)
ISSN 2007-8498
reponame:Memoria Académica (UNLP-FAHCE)
instname:Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación
instacron:UNLP
reponame_str Memoria Académica (UNLP-FAHCE)
collection Memoria Académica (UNLP-FAHCE)
instname_str Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación
instacron_str UNLP
institution UNLP
repository.name.fl_str_mv Memoria Académica (UNLP-FAHCE) - Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación
repository.mail.fl_str_mv memoria@fahce.unlp.edu.ar
_version_ 1842261502371823616
score 13.13397