Drivers of beer pricing in Argentina

Autores
Larrosa, Juan Manuel Ceferino; Fernández, Lucas Jonatan; Allerborn, Joaquin; Gutierrez, Emiliano Martin; Uriarte, Juan Ignacio; Ramírez Muñoz de Toro, Gonzalo Román
Año de publicación
2024
Idioma
inglés
Tipo de recurso
artículo
Estado
versión publicada
Descripción
This study uses web data from the retail beer segment to explore beer pricing dynamics in Argentina amid chronic inflation. We address three main questions: the impact of product attributes on pricing under high inflation, evolving pricing patterns over time, and the effect of the 2020 lockdown. Our analysis unveils the interplay between product attributes, seasonal trends, and inflationary pressures in shaping pricing strategies. While inflation drives rapid adjustments, seasonal trends and product attributes significantly influence pricing decisions. Consumers can benefit from insights into currency fluctuations, fuel costs, and seasonal variations. Beer industry managers can refine pricing strategies to maximize revenue potential amidst economic volatility.
Fil: Larrosa, Juan Manuel Ceferino. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina. Universidad Nacional del Sur; Argentina
Fil: Fernández, Lucas Jonatan. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Economía; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
Fil: Allerborn, Joaquin. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Economía; Argentina
Fil: Gutierrez, Emiliano Martin. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Investigaciones Económicas y Sociales del Sur. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Economía. Instituto de Investigaciones Económicas y Sociales del Sur; Argentina
Fil: Uriarte, Juan Ignacio. Universidad Nacional del Sur; Argentina
Fil: Ramírez Muñoz de Toro, Gonzalo Román. Universidad Nacional del Sur; Argentina
Materia
BEER
PRICING
WEEKLY DATA
WEB SCRAPING
ARGENTINA
Nivel de accesibilidad
acceso abierto
Condiciones de uso
https://creativecommons.org/licenses/by/2.5/ar/
Repositorio
CONICET Digital (CONICET)
Institución
Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
OAI Identificador
oai:ri.conicet.gov.ar:11336/265245

id CONICETDig_3b397482b5550f9823d76caf5358458b
oai_identifier_str oai:ri.conicet.gov.ar:11336/265245
network_acronym_str CONICETDig
repository_id_str 3498
network_name_str CONICET Digital (CONICET)
spelling Drivers of beer pricing in ArgentinaLarrosa, Juan Manuel CeferinoFernández, Lucas JonatanAllerborn, JoaquinGutierrez, Emiliano MartinUriarte, Juan IgnacioRamírez Muñoz de Toro, Gonzalo RománBEERPRICINGWEEKLY DATAWEB SCRAPINGARGENTINAhttps://purl.org/becyt/ford/5.2https://purl.org/becyt/ford/5This study uses web data from the retail beer segment to explore beer pricing dynamics in Argentina amid chronic inflation. We address three main questions: the impact of product attributes on pricing under high inflation, evolving pricing patterns over time, and the effect of the 2020 lockdown. Our analysis unveils the interplay between product attributes, seasonal trends, and inflationary pressures in shaping pricing strategies. While inflation drives rapid adjustments, seasonal trends and product attributes significantly influence pricing decisions. Consumers can benefit from insights into currency fluctuations, fuel costs, and seasonal variations. Beer industry managers can refine pricing strategies to maximize revenue potential amidst economic volatility.Fil: Larrosa, Juan Manuel Ceferino. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina. Universidad Nacional del Sur; ArgentinaFil: Fernández, Lucas Jonatan. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Economía; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; ArgentinaFil: Allerborn, Joaquin. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Economía; ArgentinaFil: Gutierrez, Emiliano Martin. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Investigaciones Económicas y Sociales del Sur. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Economía. Instituto de Investigaciones Económicas y Sociales del Sur; ArgentinaFil: Uriarte, Juan Ignacio. Universidad Nacional del Sur; ArgentinaFil: Ramírez Muñoz de Toro, Gonzalo Román. Universidad Nacional del Sur; ArgentinaUniversity of Bonn2024-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501info:ar-repo/semantics/articuloapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/11336/265245Larrosa, Juan Manuel Ceferino; Fernández, Lucas Jonatan; Allerborn, Joaquin; Gutierrez, Emiliano Martin; Uriarte, Juan Ignacio; et al.; Drivers of beer pricing in Argentina; University of Bonn; International Journal on Food System Dynamics; 15; 5; 9-2024; 540-5561869-6945CONICET DigitalCONICETenginfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.18461/ijfsd.v15i5M7info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://centmapress.ilb.uni-bonn.de/ojs/index.php/fsd/article/view/M7info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://brill.com/view/journals/fsd/15/5/article-p540_7.xmlinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by/2.5/ar/reponame:CONICET Digital (CONICET)instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas2025-10-15T15:40:49Zoai:ri.conicet.gov.ar:11336/265245instacron:CONICETInstitucionalhttp://ri.conicet.gov.ar/Organismo científico-tecnológicoNo correspondehttp://ri.conicet.gov.ar/oai/requestdasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:34982025-10-15 15:40:50.2CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicasfalse
dc.title.none.fl_str_mv Drivers of beer pricing in Argentina
title Drivers of beer pricing in Argentina
spellingShingle Drivers of beer pricing in Argentina
Larrosa, Juan Manuel Ceferino
BEER
PRICING
WEEKLY DATA
WEB SCRAPING
ARGENTINA
title_short Drivers of beer pricing in Argentina
title_full Drivers of beer pricing in Argentina
title_fullStr Drivers of beer pricing in Argentina
title_full_unstemmed Drivers of beer pricing in Argentina
title_sort Drivers of beer pricing in Argentina
dc.creator.none.fl_str_mv Larrosa, Juan Manuel Ceferino
Fernández, Lucas Jonatan
Allerborn, Joaquin
Gutierrez, Emiliano Martin
Uriarte, Juan Ignacio
Ramírez Muñoz de Toro, Gonzalo Román
author Larrosa, Juan Manuel Ceferino
author_facet Larrosa, Juan Manuel Ceferino
Fernández, Lucas Jonatan
Allerborn, Joaquin
Gutierrez, Emiliano Martin
Uriarte, Juan Ignacio
Ramírez Muñoz de Toro, Gonzalo Román
author_role author
author2 Fernández, Lucas Jonatan
Allerborn, Joaquin
Gutierrez, Emiliano Martin
Uriarte, Juan Ignacio
Ramírez Muñoz de Toro, Gonzalo Román
author2_role author
author
author
author
author
dc.subject.none.fl_str_mv BEER
PRICING
WEEKLY DATA
WEB SCRAPING
ARGENTINA
topic BEER
PRICING
WEEKLY DATA
WEB SCRAPING
ARGENTINA
purl_subject.fl_str_mv https://purl.org/becyt/ford/5.2
https://purl.org/becyt/ford/5
dc.description.none.fl_txt_mv This study uses web data from the retail beer segment to explore beer pricing dynamics in Argentina amid chronic inflation. We address three main questions: the impact of product attributes on pricing under high inflation, evolving pricing patterns over time, and the effect of the 2020 lockdown. Our analysis unveils the interplay between product attributes, seasonal trends, and inflationary pressures in shaping pricing strategies. While inflation drives rapid adjustments, seasonal trends and product attributes significantly influence pricing decisions. Consumers can benefit from insights into currency fluctuations, fuel costs, and seasonal variations. Beer industry managers can refine pricing strategies to maximize revenue potential amidst economic volatility.
Fil: Larrosa, Juan Manuel Ceferino. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina. Universidad Nacional del Sur; Argentina
Fil: Fernández, Lucas Jonatan. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Economía; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
Fil: Allerborn, Joaquin. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Economía; Argentina
Fil: Gutierrez, Emiliano Martin. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Investigaciones Económicas y Sociales del Sur. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Economía. Instituto de Investigaciones Económicas y Sociales del Sur; Argentina
Fil: Uriarte, Juan Ignacio. Universidad Nacional del Sur; Argentina
Fil: Ramírez Muñoz de Toro, Gonzalo Román. Universidad Nacional del Sur; Argentina
description This study uses web data from the retail beer segment to explore beer pricing dynamics in Argentina amid chronic inflation. We address three main questions: the impact of product attributes on pricing under high inflation, evolving pricing patterns over time, and the effect of the 2020 lockdown. Our analysis unveils the interplay between product attributes, seasonal trends, and inflationary pressures in shaping pricing strategies. While inflation drives rapid adjustments, seasonal trends and product attributes significantly influence pricing decisions. Consumers can benefit from insights into currency fluctuations, fuel costs, and seasonal variations. Beer industry managers can refine pricing strategies to maximize revenue potential amidst economic volatility.
publishDate 2024
dc.date.none.fl_str_mv 2024-09
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
info:ar-repo/semantics/articulo
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11336/265245
Larrosa, Juan Manuel Ceferino; Fernández, Lucas Jonatan; Allerborn, Joaquin; Gutierrez, Emiliano Martin; Uriarte, Juan Ignacio; et al.; Drivers of beer pricing in Argentina; University of Bonn; International Journal on Food System Dynamics; 15; 5; 9-2024; 540-556
1869-6945
CONICET Digital
CONICET
url http://hdl.handle.net/11336/265245
identifier_str_mv Larrosa, Juan Manuel Ceferino; Fernández, Lucas Jonatan; Allerborn, Joaquin; Gutierrez, Emiliano Martin; Uriarte, Juan Ignacio; et al.; Drivers of beer pricing in Argentina; University of Bonn; International Journal on Food System Dynamics; 15; 5; 9-2024; 540-556
1869-6945
CONICET Digital
CONICET
dc.language.none.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.18461/ijfsd.v15i5M7
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://centmapress.ilb.uni-bonn.de/ojs/index.php/fsd/article/view/M7
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://brill.com/view/journals/fsd/15/5/article-p540_7.xml
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
https://creativecommons.org/licenses/by/2.5/ar/
eu_rights_str_mv openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/2.5/ar/
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv University of Bonn
publisher.none.fl_str_mv University of Bonn
dc.source.none.fl_str_mv reponame:CONICET Digital (CONICET)
instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
reponame_str CONICET Digital (CONICET)
collection CONICET Digital (CONICET)
instname_str Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
repository.name.fl_str_mv CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
repository.mail.fl_str_mv dasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.ar
_version_ 1846083520990019584
score 13.22299