Drivers of beer pricing in Argentina
- Autores
- Larrosa, Juan Manuel Ceferino; Fernández, Lucas Jonatan; Allerborn, Joaquin; Gutierrez, Emiliano Martin; Uriarte, Juan Ignacio; Ramírez Muñoz de Toro, Gonzalo Román
- Año de publicación
- 2024
- Idioma
- inglés
- Tipo de recurso
- artículo
- Estado
- versión publicada
- Descripción
- This study uses web data from the retail beer segment to explore beer pricing dynamics in Argentina amid chronic inflation. We address three main questions: the impact of product attributes on pricing under high inflation, evolving pricing patterns over time, and the effect of the 2020 lockdown. Our analysis unveils the interplay between product attributes, seasonal trends, and inflationary pressures in shaping pricing strategies. While inflation drives rapid adjustments, seasonal trends and product attributes significantly influence pricing decisions. Consumers can benefit from insights into currency fluctuations, fuel costs, and seasonal variations. Beer industry managers can refine pricing strategies to maximize revenue potential amidst economic volatility.
Fil: Larrosa, Juan Manuel Ceferino. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina. Universidad Nacional del Sur; Argentina
Fil: Fernández, Lucas Jonatan. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Economía; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
Fil: Allerborn, Joaquin. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Economía; Argentina
Fil: Gutierrez, Emiliano Martin. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Investigaciones Económicas y Sociales del Sur. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Economía. Instituto de Investigaciones Económicas y Sociales del Sur; Argentina
Fil: Uriarte, Juan Ignacio. Universidad Nacional del Sur; Argentina
Fil: Ramírez Muñoz de Toro, Gonzalo Román. Universidad Nacional del Sur; Argentina - Materia
-
BEER
PRICING
WEEKLY DATA
WEB SCRAPING
ARGENTINA - Nivel de accesibilidad
- acceso abierto
- Condiciones de uso
- https://creativecommons.org/licenses/by/2.5/ar/
- Repositorio
- Institución
- Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
- OAI Identificador
- oai:ri.conicet.gov.ar:11336/265245
Ver los metadatos del registro completo
id |
CONICETDig_3b397482b5550f9823d76caf5358458b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ri.conicet.gov.ar:11336/265245 |
network_acronym_str |
CONICETDig |
repository_id_str |
3498 |
network_name_str |
CONICET Digital (CONICET) |
spelling |
Drivers of beer pricing in ArgentinaLarrosa, Juan Manuel CeferinoFernández, Lucas JonatanAllerborn, JoaquinGutierrez, Emiliano MartinUriarte, Juan IgnacioRamírez Muñoz de Toro, Gonzalo RománBEERPRICINGWEEKLY DATAWEB SCRAPINGARGENTINAhttps://purl.org/becyt/ford/5.2https://purl.org/becyt/ford/5This study uses web data from the retail beer segment to explore beer pricing dynamics in Argentina amid chronic inflation. We address three main questions: the impact of product attributes on pricing under high inflation, evolving pricing patterns over time, and the effect of the 2020 lockdown. Our analysis unveils the interplay between product attributes, seasonal trends, and inflationary pressures in shaping pricing strategies. While inflation drives rapid adjustments, seasonal trends and product attributes significantly influence pricing decisions. Consumers can benefit from insights into currency fluctuations, fuel costs, and seasonal variations. Beer industry managers can refine pricing strategies to maximize revenue potential amidst economic volatility.Fil: Larrosa, Juan Manuel Ceferino. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina. Universidad Nacional del Sur; ArgentinaFil: Fernández, Lucas Jonatan. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Economía; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; ArgentinaFil: Allerborn, Joaquin. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Economía; ArgentinaFil: Gutierrez, Emiliano Martin. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Investigaciones Económicas y Sociales del Sur. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Economía. Instituto de Investigaciones Económicas y Sociales del Sur; ArgentinaFil: Uriarte, Juan Ignacio. Universidad Nacional del Sur; ArgentinaFil: Ramírez Muñoz de Toro, Gonzalo Román. Universidad Nacional del Sur; ArgentinaUniversity of Bonn2024-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501info:ar-repo/semantics/articuloapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/11336/265245Larrosa, Juan Manuel Ceferino; Fernández, Lucas Jonatan; Allerborn, Joaquin; Gutierrez, Emiliano Martin; Uriarte, Juan Ignacio; et al.; Drivers of beer pricing in Argentina; University of Bonn; International Journal on Food System Dynamics; 15; 5; 9-2024; 540-5561869-6945CONICET DigitalCONICETenginfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.18461/ijfsd.v15i5M7info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://centmapress.ilb.uni-bonn.de/ojs/index.php/fsd/article/view/M7info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://brill.com/view/journals/fsd/15/5/article-p540_7.xmlinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by/2.5/ar/reponame:CONICET Digital (CONICET)instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas2025-10-15T15:40:49Zoai:ri.conicet.gov.ar:11336/265245instacron:CONICETInstitucionalhttp://ri.conicet.gov.ar/Organismo científico-tecnológicoNo correspondehttp://ri.conicet.gov.ar/oai/requestdasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.arArgentinaNo correspondeNo correspondeNo correspondeopendoar:34982025-10-15 15:40:50.2CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicasfalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Drivers of beer pricing in Argentina |
title |
Drivers of beer pricing in Argentina |
spellingShingle |
Drivers of beer pricing in Argentina Larrosa, Juan Manuel Ceferino BEER PRICING WEEKLY DATA WEB SCRAPING ARGENTINA |
title_short |
Drivers of beer pricing in Argentina |
title_full |
Drivers of beer pricing in Argentina |
title_fullStr |
Drivers of beer pricing in Argentina |
title_full_unstemmed |
Drivers of beer pricing in Argentina |
title_sort |
Drivers of beer pricing in Argentina |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Larrosa, Juan Manuel Ceferino Fernández, Lucas Jonatan Allerborn, Joaquin Gutierrez, Emiliano Martin Uriarte, Juan Ignacio Ramírez Muñoz de Toro, Gonzalo Román |
author |
Larrosa, Juan Manuel Ceferino |
author_facet |
Larrosa, Juan Manuel Ceferino Fernández, Lucas Jonatan Allerborn, Joaquin Gutierrez, Emiliano Martin Uriarte, Juan Ignacio Ramírez Muñoz de Toro, Gonzalo Román |
author_role |
author |
author2 |
Fernández, Lucas Jonatan Allerborn, Joaquin Gutierrez, Emiliano Martin Uriarte, Juan Ignacio Ramírez Muñoz de Toro, Gonzalo Román |
author2_role |
author author author author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
BEER PRICING WEEKLY DATA WEB SCRAPING ARGENTINA |
topic |
BEER PRICING WEEKLY DATA WEB SCRAPING ARGENTINA |
purl_subject.fl_str_mv |
https://purl.org/becyt/ford/5.2 https://purl.org/becyt/ford/5 |
dc.description.none.fl_txt_mv |
This study uses web data from the retail beer segment to explore beer pricing dynamics in Argentina amid chronic inflation. We address three main questions: the impact of product attributes on pricing under high inflation, evolving pricing patterns over time, and the effect of the 2020 lockdown. Our analysis unveils the interplay between product attributes, seasonal trends, and inflationary pressures in shaping pricing strategies. While inflation drives rapid adjustments, seasonal trends and product attributes significantly influence pricing decisions. Consumers can benefit from insights into currency fluctuations, fuel costs, and seasonal variations. Beer industry managers can refine pricing strategies to maximize revenue potential amidst economic volatility. Fil: Larrosa, Juan Manuel Ceferino. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina. Universidad Nacional del Sur; Argentina Fil: Fernández, Lucas Jonatan. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Economía; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina Fil: Allerborn, Joaquin. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Economía; Argentina Fil: Gutierrez, Emiliano Martin. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Investigaciones Económicas y Sociales del Sur. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Economía. Instituto de Investigaciones Económicas y Sociales del Sur; Argentina Fil: Uriarte, Juan Ignacio. Universidad Nacional del Sur; Argentina Fil: Ramírez Muñoz de Toro, Gonzalo Román. Universidad Nacional del Sur; Argentina |
description |
This study uses web data from the retail beer segment to explore beer pricing dynamics in Argentina amid chronic inflation. We address three main questions: the impact of product attributes on pricing under high inflation, evolving pricing patterns over time, and the effect of the 2020 lockdown. Our analysis unveils the interplay between product attributes, seasonal trends, and inflationary pressures in shaping pricing strategies. While inflation drives rapid adjustments, seasonal trends and product attributes significantly influence pricing decisions. Consumers can benefit from insights into currency fluctuations, fuel costs, and seasonal variations. Beer industry managers can refine pricing strategies to maximize revenue potential amidst economic volatility. |
publishDate |
2024 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2024-09 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 info:ar-repo/semantics/articulo |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11336/265245 Larrosa, Juan Manuel Ceferino; Fernández, Lucas Jonatan; Allerborn, Joaquin; Gutierrez, Emiliano Martin; Uriarte, Juan Ignacio; et al.; Drivers of beer pricing in Argentina; University of Bonn; International Journal on Food System Dynamics; 15; 5; 9-2024; 540-556 1869-6945 CONICET Digital CONICET |
url |
http://hdl.handle.net/11336/265245 |
identifier_str_mv |
Larrosa, Juan Manuel Ceferino; Fernández, Lucas Jonatan; Allerborn, Joaquin; Gutierrez, Emiliano Martin; Uriarte, Juan Ignacio; et al.; Drivers of beer pricing in Argentina; University of Bonn; International Journal on Food System Dynamics; 15; 5; 9-2024; 540-556 1869-6945 CONICET Digital CONICET |
dc.language.none.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.18461/ijfsd.v15i5M7 info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://centmapress.ilb.uni-bonn.de/ojs/index.php/fsd/article/view/M7 info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://brill.com/view/journals/fsd/15/5/article-p540_7.xml |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess https://creativecommons.org/licenses/by/2.5/ar/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/2.5/ar/ |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
University of Bonn |
publisher.none.fl_str_mv |
University of Bonn |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:CONICET Digital (CONICET) instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas |
reponame_str |
CONICET Digital (CONICET) |
collection |
CONICET Digital (CONICET) |
instname_str |
Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas |
repository.name.fl_str_mv |
CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas |
repository.mail.fl_str_mv |
dasensio@conicet.gov.ar; lcarlino@conicet.gov.ar |
_version_ |
1846083520990019584 |
score |
13.22299 |